-
Handel 2030: czy centra handlowe usuną się w cień?
... w kierunku pełnej integracji z kanałem sprzedaży internetowej. Poprzez tworzenie tzw. „marketplace” dla zakupów internetowych, obiekty handlowe będą łączyć sprzedaż online ze stacjonarną ... nastąpił na początku lat dwutysięcznych oraz w latach 2007-2009. Aktualnie rynek w naszym kraju jest dojrzały i w wielu miejscach nasycony, dlatego zmiany ...
-
Firmy w pandemii. Jak sobie radzą? Gdzie trwa rekrutacja pracowników?
... tej pory zdecentralizowany (np. każdy zakład produkcyjny w poszczególnym kraju dokonywał zakupów samodzielnie). Obecnie wiele procesów związanych z łańcuchem dostaw jest realizowanych za sprawą rekrutacji pracowników z Polski. Nasz rodzimy rynek pracy oferuje wykwalifikowaną kadrę managerską i specjalistyczną przy stosunkowo niższych niż w krajach ...
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
... powierzchni handlowej, z czego 65% trafi na rynek prawdopodobnie w drugiej połowie roku. Obiekty handlowe budowane są przede wszystkim w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców (ponad 67% powierzchni). Większość powstającej powierzchni stanowią obiekty małe (5-10 tys. mkw.), o profilu „zakupów codziennych”. Biorąc pod uwagę projekty oddane ...
-
Polacy na zakupach online 2021. Jakie trendy?
... stają się coraz bardziej mobilni. Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania. Polacy oczekują jej jednak nie tylko w procesie zakupu, ale również od dostawców usług finansowych. Dlatego uważnie obserwujemy rynek e-commerce oraz zmieniające się potrzeby naszych klientów. W odpowiedzi ...
-
Platformy marketplace liderami w e-commerce
... dostępnych platform – korzysta z niej ponad ¾ Polaków kupujących w internecie. Co więcej, polski rynek stał się miejscem ekspansji światowych liderów takich jak Amazon, który uruchomił ... Aż 2/3 polskich konsumentów kupujących online regularnie dokonuje na nich zakupów. Jest to również kanał zdecydowanie preferowany przez Polaków. W tego typu serwisach ...
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
... Elektronicznej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaką wartość ma rynek e-commerce? Jak zmieniły się zachowania konsumentów kupujących w internecie? Jakie sposoby ... formą rozwoju eksportu online. Najważniejsza w tym procesie była edukacja konsumenta z zakresu zakupów przez Internet i to również staraliśmy się wdrożyć przez ostatnia dekadę aktualnie ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... w kierunku społecznie odpowiedzialnego rozwoju i społecznie odpowiedzialnych zakupów. One small step for a man Pomimo tego, że rynek skłania ku pragmatycznym decyzjom, konsumenci nie pozostają obojętni na ideę społecznej odpowiedzialności i „dokładają swoją green-cegiełkę” podczas zakupów w e-commerce. Wybierając e-sklep, Polacy zwracają uwagę ...
-
Bezpieczniejsze płatności internetowe
... . Z podobną dynamiką rozwija się rynek europejski, który szacowany jest w 2009 roku na 138 mln internautów. Największy wpływ na takie tendencje ma rozszerzający się asortyment, stosunkowo niskie koszty zakupu i transportu, wygoda i bezpieczeństwo. Jednak w Polsce internauci, którzy chcieliby wykorzystać atuty zakupów w sieci mają utrudnione ...
-
Wskaźniki gospodarcze Q, WOK i MCSI
... laureat Nagrody Nobla z dziedziny ekonomii - James Tobin, pozwala określić, kiedy rynek akcji jest niedowartościowany a kiedy przewartościowany. Wskaźnik Q jest relacją wartości ... Klimatu Gospodarczego (IKG) - dla odpowiedzi na pytania 1 i 2 Indeksu Skłonności do Zakupów (ISZ) - dla odpowiedzi na pytania 3,4,5 Na wartość Wskaźnika Optymizmu ...
-
Inwestycje w Europie w II kw. 2010
... rynek odnotował 19% spadek (wartość transakcji 3,8 mld euro), mówi Magali Marton, Dyrektor ds. badań na region CEMEA. Fundusze prywatne, w tym fundusze zarządzające środkami zewnętrznymi, ponownie odegrały kluczową rolę w drugim kwartale 2010, dokonując zakupów ... interregionalnie, stanowiąc 19% wszystkich zakupów. Tylko inwestorzy z Azji oraz ...
-
Rośnie popyt na samochody ekologiczne
... zachowań konsumentów kupujących pojazdy, w tym wzorców zakupów, wykorzystania portali społecznościowych, realizacji zakupów za pośrednictwem Internetu, kwestii „zielonych” pojazdów, interakcji ... i musi uwzględniać potrzeby lokalnych konsumentów i reagować na nie, gdyż rynek nadal się rozwija” – dodaje Nick Gill. Informacje o badaniu Na potrzeby badań ...
-
Urządzenia mobilne zagrożone w 2011
... mobilne, takie jak smartphony. Telefony komórkowe są bardzo popularnym narzędziem do wykonywania mikropłatności, zakupów w sieci czy wymiany wiadomości. Android, otwarty i bezpłatny system, zdominował producentów, którzy dostarczają smartphony na rynek Państwa Środka. W ciągu kilku miesięcy ta platforma może stać się najpopularniejszym systemem ...
-
Marketing mobilny: jak dogonić klienta?
... smartfonów używa ich podczas zakupów, wyszukując informacje, z czego 74 proc. podejmuje na ich podstawie decyzje odnośnie do zakupów. Mobilny klient to dla biznesu ... nawet bez angażowania personelu. Analizując SMS-y wnikliwiej, szczególnie jeśli chodzi o rynek zagraniczny, popularne i efektywne stały się wszelkiego rodzaju mobilne kluby. Flagowym ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Warszawy doceniona
... w nieruchomości jest obecnie Wielka Brytania, wskazana przez niemal jedną trzecią (31%) inwestorów – podobnie jak w 2010 r., po chwilowym spadku w 2011 r., kiedy rynek ten wytypowało 16% respondentów. Drugie miejsce wśród najbardziej atrakcyjnych rynków zajęły Niemcy, wybrane przez 27% inwestorów, przed krajami Europy Środkowo-Wschodniej ...
-
Centra handlowe na świecie 2012
... dążą do zapewnienia klientom najlepszych warunków i klimatu do robienia zakupów. Wykorzystują nowoczesne technologie, w tym aplikacje na smartfony, wirtualne sklepy i media ... fundamenty wzrostu i absorpcji nowych centrów handlowych w całym regionie. EUROPA Rynek najlepszych centrów handlowych w Europie jest stabilny pomimo problemów związanych z ...
-
Pokolenie Y a zwyczaje internetowe
... blisko 100 procent. W Polsce połowa respondentów potwierdziła, że podczas robienia zakupów w sieci regularnie polega na opinii klientów; pozostałe 24 procent sporadycznie ... przez firmę Cisco i przeprowadzony przez InsightExpress, niezależną firmę badającą rynek z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Globalne badanie składa się z dwóch ankiet: jedna ...
-
Poszukiwani wyspecjalizowani pracownicy IT
... - mówi Piotr Majcherkiewicz, Prezes Zarządu Gruper.pl, jednego z wiodących portali zakupów grupowych. W łączących potencjał różnych narzędzi IT projektach będą powstawać kolejne ... mocno definiuje się nowa niezależna usługa ITO. Takich specjalistów potrzebuje teraz europejski rynek IT, a Polska ma duże szanse, aby się w nich wyspecjalizować – mówi ...
-
Chińczycy kupują dobra luksusowe za granicą
... 72% najważniejsze jest dziedzictwo marki. Chiny to trzeci po USA i Japonii rynek towarów luksusowych na świecie, a przy jego obecnym tempie wzrostu już ... W Chinach powstała klasa średnia, która stara się naśladować swoich rówieśników z Europy i USA. Stąd zwyczaje zakupów są bardzo zbliżone, królują włoska i francuska moda oraz szwajcarskie zegarki. ...
-
Systemy klasy ERP docenione
... m.in. finansów i księgowości, zarządzania kadrami i płacami, operacji logistycznych, zakupów i sprzedaży czy zarządzania jakością. Przedsiębiorcy, którzy już skorzystali z ... o swoich wynikach i zwiększać przewagę konkurencyjną. Jak szacował w tym roku Gartner, rynek BI będzie rósł rokrocznie o 10 proc. - Narzędzia raportujące dostarczają informacje o ...
-
Inwestycje w nieruchomości: najlepsze lokalizacje 2014
... z ubiegłym rokiem – 71% respondentów wybiera ten rynek jako najbardziej atrakcyjny region świata dla inwestycji. Nastąpiły znaczne zmiany w kwestii preferencji geograficznych – odnotowano duży wzrost udziału inwestorów (19%) wybierających Hiszpanię jako najbardziej atrakcyjne miejsce do zakupów w 2014 r. w porównaniu do 6% w 2013 r. Dowodem na ...
-
E-commerce. Trendy 2018
... Gemius dla e-Commerce Polska” używa telefonu komórkowego do zakupów. Rozwój technologii mobilnych i tworzenie stron RWD może tylko zwiększyć udział zakupów przez telefon. Może temu sprzyjać ... amerykańskiego serwisu co pewien czas pojawiają się plotki o jego rychłym wejściu na polski rynek. Czego małe sklepy mogą uczyć się od tych większych? Że w ...
-
Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie
... kluczowych technologiach oraz inwestując więcej w technologie informatyczne (IT) aniżeli szeroko pojęty rynek — wszystko po to, aby uczynić zakupy wygodniejszymi oraz aby zwiększyć wydajność ... w działalności sklepów, a 52 proc. wskazało na przesunięcie sprzedaży w kierunku zakupów on-line. Co ciekawe, 52 proc. wskazało dostawy tego samego dnia jako ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 18/2018
... wzrost poziomu zatrudnienia zarówno w obecnym, jak i w przyszłym roku. Wynika też z tego, że rynek pracy w Polsce uzależniony jest w pewnym stopniu od napływu pracowników z zagranicy, ... ze zbyt dużymi, impulsywnymi wydatkami. Jeszcze skuteczniejszym sposobem może być robienie zakupów dopiero po kilku dniach od wybrania rzeczy na wyprzedażach. Być ...
-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
... . Polski rynek wart jest około 40 mld zł, a dynamika jego wzrostu sięgała ostatnio 13 proc. r/r. Takie wyniki to rezultat coraz większej popularności zakupów internetowych. Jak ... proc.) oraz koszty (33 proc.), które są najczęściej niższe niż w przypadku zakupów tradycyjnych. Spada też udział osób postrzegających je jako niebezpieczne, aktualnie ...
-
Miliardowe inwestycje w nieruchomości handlowe
... rozwijał się bardziej dynamicznie niż w bieżącym. Eksperci oszacowali, że w tym roku rynek handlowy Eurolandu wzrośnie o 1,7%, ale już w przyszłym będzie to 2,1%. Siłą napędową ... handlowcy na całym świecie dążą do podniesienia wygody i szybkości realizacji zakupów i inwestują w technologię. Jak zauważają eksperci firmy doradczej, ci retailerzy, ...
-
E-commerce: jak zwiększyć sprzedaż?
... stają się właściwie czymś nieodzownym - tego po prostu wymaga współczesny rynek. Bartosz Zieliński z Commplace jest przekonany, że wydatki na internet będą ... Zieliński z Commplace wiążąc opinie internautów dokonujących coraz częstszych zakupów w sieci z ekspansją społeczeństwa informacyjnego. Rzeczywiście dane są jednoznaczne. Raport „E-commerce ...
-
Chatboty, voiceboty, AI dla firm. 5 kluczowych trendów 2020
... ? Wirtualni asystenci szturmem zdobywają rynek i działają w oparciu o coraz bardziej zaawansowane technologie, jednak już teraz widzimy, że niektóre z prognoz dotyczących AI były nieco przesadzone – i 2020 r. nie przyniesie w pewnych obszarach większych zmian. Po pierwsze przyjdzie nam jeszcze poczekać na personalizację zakupów na masową skalę ...
-
Czy warto prowadzić wojny cenowe?
... cena rzeczywiście jest dominującym kryterium, którym kierują się konsumenci podczas zakupów, to nierzadko są oni skłonni zapłacić więcej za bezpieczną transakcję i ... unikania rozwiązań ryzykownych, lecz innowacyjnych. Bez odważnych i kreatywnych działań sprzedawców i producentów, rynek pogrąża się w stagnacji. To wszystko sprawia, że dalszy rozwój ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... polskim w pierwszym kwartale 2020 charakteryzowała się większą dynamiką wzrostu niż rynek w całości, co przełozyło się na wzrost udziałów w rynku reklamowym jedynie dla tej ... co najmniej jedną formę zakupów online, którą planują utrzymać. W najbliższych miesiącach, jeśli nie latach, stopa zwrotu z zakupów w sklepach detalicznych będzie niewielka. ...
-
Lotnicze cargo z rekordowymi stawkami. A będzie jeszcze drożej
... co jest z kolei zgodne z prognozami Międzynarodowej Agencji Energii (IEA), monitorującej rynek paliwa lotniczego. Tylko 12% menadżerów przebadanych przez IATA twierdziło ... zakupów są bowiem o 7% niższe niż w 2019 roku, a przypadku samolotów szerokokadłubowych niższe o 10%. Nawet dwudziestoletnie przewidywania Boeing’a dotyczące zakupów największych ...
-
7 trendów w IT na 2022 rok wg 7N
... , budując silniki rekomendacyjne polecające użytkownikom produkty na podstawie dotyczasowych zakupów czy lokalizacji. Na pewno spotkaliśmy się też z chatbotami, które pomagają ... własnych rozbudowanych działów IT - sięgają po platformy low-code /no-code. Według analizy Gartnera, rynek technologii low-code miał w 2021 r. urosnąć aż o 23 proc. r/r, co z ...
Tematy: IT, trendy IT, cyberbezpieczeństwo, konteneryzacja, m-commerce, Big Data, AI, machine learning, NLP, automatyzacja -
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... zakupów online. Pozytywne doświadczenia z okresu pandemii i lockdown’ów a także wygoda takiej formy zakupów sprawiły, że ten nawyk przyjął się na dobre. Tegoroczne wzrosty w e-commerce nie będą spektakularne, ale stabilne, pokazujące, jak mocny i rozwinięty jest już to rynek ...
-
Płatności cyfrowe w Polsce: BLIK i co jeszcze?
... korzystamy. Wśród różnych dostępnych metod, to płatności kartą zdecydowanie zdominowały rynek: aż 74% badanych płaci w ten sposób przynajmniej raz w tygodniu. BLIK wykorzystywany ... podczas zakupów w sklepie stacjonarnym oraz przy okazji korzystania z usług gastronomicznych. BLIK jest metodą wykorzystywaną najchętniej podczas robienia zakupów online. ...
-
Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?
... 35% globalnych zakupów online. Daleko za nimi znajdują się m.in. strony internetowe supermarketów (17%) oraz media społecznościowe (14%). Udział zakupów realizowanych w modelu marketplace zanotował ... pewnością dużo zyskały dostawy na ostatniej mili i centra fulfilment oraz szerzej rynek magazynowy. W ciągu kilku ostatnich lat nie pojawił się ani jeden ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... Wschodu – informuje Rafał Dziura z TNT Express Poland. Szybko rozwijający się rynek przesyłek międzynarodowych rodzi potrzeby klientów na dedykowane usługi, które ... Europie system UPS Kiala oraz Access Point pozwalają konsumentom na odbiór zakupów online w dogodnych miejscach, w późniejszych godzinach. Rozwiązanie to jest obecnie dostępne na ...