-
Łódź umacnia pozycję logistycznego serca Polski. Strategiczna inwestycja Panattoni dla Media Expert
Łódź umacnia pozycję logistycznego serca Polski – Panattoni rusza z budową nowego centrum dystrybucyjnego dla Media Expert. Obiekt o powierzchni 208 000 m² za 500 mln zł stanie się jednym z największych magazynów w kraju i kluczowym ogniwem w rozwoju e-commerce. Inwestycja połączy zrównoważone technologie, innowacyjną logistykę i strategiczne ...
-
Upadek cyfrowego pirata: historia Kima Dotcoma i koniec Dzikiego Internetu
... 2000-2010 Internet wydawał się przestrzenią bezgranicznej wolności, gdzie można było budować imperium oparte na ignorowaniu tradycyjnych praw. Filozofia „move fast and break things” Marka Zuckerberga, choć dotycząca innych aspektów technologii, oddawała mentalność tamtych czasów – technologia sama w sobie miała usprawiedliwiać każdy model ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w IX 2025
... – 51,7%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (9,2 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,5% oraz „Clothing and accessories” (4,5 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,2%). Top reklamodawcy online Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital we wrześniu 2025 ponownie została marka Temu, która ...
-
Samsung Wallet z funkcją płatności: sprawdź, jak aktywować Samsung Pay
Samsung Pay oficjalnie debiutuje w Polsce. Użytkownicy urządzeń Galaxy mogą już dziś płacić zbliżeniowo telefonem lub zegarkiem, dodając karty Visa i Mastercard do aplikacji Samsung Wallet. Nowa usługa łączy wygodę, bezpieczeństwo i nowoczesną technologię – tworząc centrum cyfrowych płatności i usług w ekosystemie Galaxy. Polska dołącza tym samym ...
-
Samotni online i offline: nowe oblicze relacji młodego pokolenia
Social media, pandemia i szybka cyfryzacja zmieniły sposób, w jaki młodzi ludzie nawiązują i utrzymują kontakty społeczne. Izolacja oraz presja bycia online przyczyniły się do nowych problemów psychicznych, takich jak FOMO czy uzależnienie od mediów społecznościowych. Dr Marta Rawińska dzieli się doświadczeniami z terapii i wskazówkami, jak radzić ...
-
Rodzice ograniczają czas w internecie, ale czy wiedzą, co robią ich dzieci?
Nowe badanie "Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży" przeprowadzone dla Nationale-Nederlanden pokazuje, że ponad połowa rodziców nastolatków kontroluje czas, który ich dzieci spędzają w internecie, jednak znaczna część z nich rzadko nadzoruje rodzaj aktywności online. Według rodziców najczęstszą formą korzystania z internetu u dzieci są gry ...
-
Polska gospodarka rośnie mimo globalnych napięć. Gorzej w strefie euro
Europa złapała oddech po handlowym porozumieniu z USA, ale ożywienie pozostaje słabe i nierówne. Z najnowszego EY European Economic Outlook wynika, że wzrost w strefie euro w 2025 roku wyniesie zaledwie 1,3%. Na tym tle Polska wyróżnia się pozytywnie – utrzymuje stabilny wzrost gospodarczy i malejącą inflację. Analitycy EY ostrzegają jednak, że ...
-
Polacy chcą wiedzieć, ile zarabiają inni. Trzy czwarte popiera jawność pensji
Coraz więcej Polaków opowiada się za jawnością wynagrodzeń w miejscu pracy. Według raportu Manpower "Nastroje polskiego rynku pracy - perspektywa kandydatów 2025" aż 7 na 10 pracowników chce znać zarobki innych osób na podobnych stanowiskach, a 9 na 10 oczekuje podania widełek płac już w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Największe poparcie dla tej ...
-
Praca na kilku etatach. Jak pokolenie Z zmienia rynek?
Zetki nie boją się zmian – także w podejściu do pracy. Zamiast jednego etatu wybierają dwa lub trzy, aby szybciej się rozwijać i więcej zarabiać. Jak wynika z raportu Hays Poland i Fundacji OFF school „Gen Boost 2025”, wieloetatowość to dla młodych sposób na wolność i elastyczność, choć trudno nie dostrzec, że nie wszyscy pracodawcy patrzą na nią ...
-
AI w negocjacjach - czy maszyna może zastąpić człowieka przy stole negocjacyjnym?
... https://www.gartner.com/en/legal-compliance/trends/ai-powered-contract-review-to-accelerate-legal-operations https://www.researchgate.net/publication/369300540_Human-AI_Collaboration_The_Effect_of_AI_Delegation_on_Human_Task_Performance_and_Task_Satisfaction
-
Zakupy online zamiast kolejek. Świąteczny e-commerce bije rekordy popularności
Świąteczne zakupy w sieci to już nie trend, lecz codzienność milionów Polaków. Z raportu Santander Consumer Banku wynika, że 70 proc. kupujących wybiera prezenty online, a niemal połowa planuje część wydatków wcześniej. Jednocześnie 67 proc. badanych narzeka, że świąteczne reklamy pojawiają się za wcześnie. Polacy cenią e-commerce za wygodę, brak ...
-
Jakość danych największą barierą dla sztucznej inteligencji?
... inteligencja błyskawicznie stała się priorytetem numer jeden w obszarze danych – i największym testem odporności dla istniejących fundamentów danych. W raporcie State of Data and Analytics z 2023 r. rozwój możliwości AI był jednym z trzech głównych priorytetów, dziś jest bezkonkurencyjnym numerem jeden. 67% liderów ds. danych i analityki ...
-
Ciche straty, głośny problem. Kradzież w sklepie wymknęła się spod kontroli?
Polski handel traci miliony, a kradzieże w sklepach stały się codziennością – od słodyczy i alkoholu, po odzież i produkty akcyzowe. Najnowsze wyniki badań SGH i Checkpoint Systems pokazują, że problem nie tylko narasta, lecz także pozostaje tematem tabu w wielu firmach. Branża stoi dziś przed koniecznością zmiany podejścia i opracowania nowych, ...
-
Prawie połowa Polaków nie korzysta z promocji na Black Friday. Dlaczego nie wierzą w obniżki?
Black Friday zyskał na popularności w Polsce, ale aż 45% klientów boi się, że promocje są nieuczciwe. Jednocześnie 26% Polaków planuje swoje zakupy właśnie na ten czas, a ponad jedna trzecia kupuje wtedy prezenty świąteczne. Badanie Santander Consumer Banku pokazało, że konsumenci coraz bardziej wyczuleni są na manipulacje cenowe i tworzą własne ...
-
Ile chemii na naszych stołach? Sprawdź, co znalazła Fundacja Pro-Test w pomidorach z supermarketów
Najświeższe wyniki testu Fundacji Pro-Test pokazują, że połowa pomidorów malinowych dostępnych jesienią w największych sieciach handlowych w Polsce nie zawierała niebezpiecznych pozostałości związków chemicznych, takich jak etefon i glifosat. Jednakże w pomidorach z trzech sklepów wykryto ślady etefonu - środka przyspieszającego dojrzewanie i ...
-
Black Friday 2025 pod znakiem AI: jak technologia zmienia zakupy i obsługę klienta
Black Friday 2025 będzie przełomowym momentem dla handlu, ponieważ sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w kluczowych procesach sprzedaży. Od hiperpersonalizacji ofert i dynamicznego ustalania cen po inteligentną logistykę i obsługę klienta - AI redefiniuje doświadczenie zakupowe zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Według ekspertów ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w X 2025
... kreacji – 52,2%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,8 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,8% oraz „Clothing and accessories” (4,45 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5 %). Top reklamodawcy online Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku 2025 ponownie została marka Temu, która ...
-
Kto w pracy wybiera milczenie? Raport Well.hr na temat bezpieczeństwa psychologicznego Polaków w pracy.
Jak Polacy czują się w swoich miejscach pracy pod względem bezpieczeństwa psychologicznego? Najnowsze badanie Well.hr ujawnia, że mimo pewnych pozytywnych trendów, wielu pracowników wciąż obawia się wyrażania opinii i podejmowania niestandardowych działań. Eksperci podkreślają, że budowanie kultury otwartej komunikacji i wsparcia jest niezbędne ...
-
Lojalność w e-commerce: co naprawdę przyciąga klientów?
Lojalność klientów w e-commerce przestała być oczywistością. Konsumenci chcą szybko, bezpiecznie i wygodnie kupować, a jeśli sklep nie spełni ich standardów, bez wahania zmienią go na inny. Z badania e-Izby i Mobile Institute wynika jasno: sama promocja nie wystarczy, a powtarzalne zakupy nie oznaczają lojalności. Kluczowe stają się nowoczesne ...
-
Ryanair wprowadza dopłaty za miejsca przy oknie. Za co jeszcze podróżni zapłacą więcej?
Od listopada 2025 roku podróżowanie z Ryanair staje się droższe i bardziej skomplikowane. Irlandzki przewoźnik wprowadził dopłatę za miejsca przy oknie, a także obowiązkowe mobilne karty pokładowe. Choć dopłata za miejsce przy oknie wynosi zaledwie 2 zł, to dla wielu pasażerów może być to sygnał, że tanie linie lotnicze coraz bardziej monetyzują ...
-
42% Polaków codziennie korzysta z social mediów jako źródła informacji, ale tylko 6% uważa je za bardzo wiarygodne
Aż 42% Polaków sięga po informacje z mediów społecznościowych codziennie, ale tylko 6% ocenia je jako "bardzo wiarygodne" - wynika z najnowszego raportu Santander Consumer Banku. Co czwarty respondent uważa treści w social mediach za wiarygodne, ale aż 73% postrzega deepfake'i jako realne zagrożenie. Jak Polacy radzą sobie z dezinformacją i jakie ...
-
Reklama kinowa wyprzedza internet i radio. Jak zmienia się rynek?
Rynek reklamy w Polsce wciąż rośnie, choć tempo tych wzrostów nieco wyhamowuje. Po trzech kwartałach 2025 roku jego wartość przekroczyła 9,6 mld zł, a dynamika wyniosła 6,6% – pokazuje raport Publicis Groupe Polska. Prawdziwą siłą napędową okazuje się wideo online oraz reklama w internecie, podczas gdy telewizja wyraźnie traci impet. Najwięcej na ...
-
Spadek zaangażowania w pracę. Dlaczego pensja nie wystarcza?
Co trzeci pracodawca widzi, że jego zespół pracuje z mniejszym zaangażowaniem, a niemal połowa pracowników to potwierdza. Nowe dane Hays Poland pokazują, że problem narasta, a same pieniądze coraz częściej nie wystarczają, by przywrócić motywację. Pracownicy potrzebują dziś sensu, stabilności, realnego wsparcia i rozwoju. Niskie zaangażowanie w ...
-
Świąteczne zakupy online 2025: Ile Polacy wydadzą na święta, co chcą kupić i jakie prezenty podarują najbliższym?
Święta Bożego Narodzenia to dla większości Polaków czas nie tylko rodzinnych spotkań, ale także intensywnych zakupów. Według najnowszego raportu Santander Consumer Banku, jedna piąta z nas planuje wydać na prezenty online od 1000 do 2000 zł, co pokazuje, że mimo rosnących cen, nie rezygnujemy z tradycji obdarowywania bliskich. Jednak inflacja ...
-
Nowe trendy w benefitach pracowniczych. Co oferują pracodawcy w 2026 roku?
... Brytanii 29% firm planuje zwiększyć budżety na wellbeing. Ten trend ma realne przełożenie na retencję. Badanie Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) wskazuje, że pracownicy, którzy doświadczają negatywnego wpływu pracy na zdrowie psychiczne, są ponad dwukrotnie bardziej skłonni odejść z organizacji ...
-
Streaming zmienia strategię? Co 5. tytuł na kilku platformach
Ten sam serial na kilku platformach? Jeszcze niedawno nie do pomyślenia, dziś to coraz częstszy standard. Dane z 2025 roku pokazują, że co piąty tytuł VOD dostępny jest już na minimum trzech różnych serwisach. Dostawcy streamingu odchodzą od twardej wyłączności, szukając nowych sposobów monetyzacji i utrzymania widzów coraz bardziej zmęczonych ...
-
Pracodawcy ostrożni: skromne premie świąteczne, mniej podwyżek wynagrodzeń i stabilizacja zatrudnienia
Tylko 39% firm planuje podwyżki wynagrodzeń w 2026 roku - to spadek o 8 punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim. Co piąty pracodawca zamierza wypłacić premie świąteczne, ale ich wysokość będzie umiarkowana - najczęściej 100-300 zł na osobę. Według najnowszego badania Randstad i Pollster, przedsiębiorstwa skupiają się na kontroli ...
-
Prognozy na I kwartał 2026: 36% firm planuje rekrutacje, 13% redukcje. Jakie branże będą zatrudniać najwięcej?
36% firm planuje rekrutacje w I kwartale 2026 roku, podczas gdy tylko 13% rozważa redukcje etatów - wynika z najnowszego raportu ManpowerGroup. Największe zapotrzebowanie na nowych pracowników zgłaszają branże motoryzacyjna, finansowa oraz handel i logistyka. Północ Polski wyróżnia się największymi potrzebami kadrowymi, podczas gdy południowe ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XI 2025
... – 51,1%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (8,25 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,7% oraz „Clothing and accessories” (5,4 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,7%). Top reklamodawcy online Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w listopadzie 2025 ponownie została marka Media Expert, która ...
-
Właściciel dużej apteki internetowej ostrzega: uważaj na niebezpieczne oferty leków w sieci! REKLAMA
W dobie cyfrowej rewolucji zakupy przez internet stały się codziennością. Ubrania, elektronika, elementy wyposażenia domu, sprzęty AGD, żywność - to tylko kilka kategorii produktów, które na co dzień zamawiamy online, bez wychodzenia z domu. Coraz więcej osób decyduje się również na kupowanie przez internet leków i suplementów diety. Niestety, to ...
Tematy: -
Wigilia 2025: tańsze zakupy, droższy karp. Sprawdzamy ceny
Na tegorocznej liście wigilijnych zakupów dominują pozycje, za które zapłacimy mniej niż przed rokiem. Wyraźnie tańsze są warzywa, cukier czy masło. Mniej niż przed rokiem wydać możemy też na jajka czy olej, co jednak bardziej zawdzięczać możemy specjalnym sezonowym promocjom organizowanym przez sieci handlowe niż trwałemu spadkowi cen. Najmocniej ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem