-
Kradzieże w sklepach: straty sięgają 4,4 mld zł rocznie
... złotych - donosi "Gazeta Wyborcza". Z badań brytyjskiego Instytutu Centre for Retail Research wynika, że polskie sieci handlowe tracą przez kradzieże 1,34 proc. swoich obrotów. Rocznie za sprawą sklepowych ... różnych produktów. Sklepy, aby uniknąć kradzieży, wydają coraz więcej na zabezpieczenia - w 2007 roku w Polsce właściciele sklepów wydali na ...
-
Czego potrzebują marki własne?
... raport „Jak postrzegamy marki własne? – perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce” przygotowany na zlecenie Grupy On Board. Okazuje się jednak, że mamy ... obrotu, muszą spełnić wysokie wymagania jakościowe. Kryteria ewaluacji tych produktów, stosowane przez sieci handlowe, są równie rygorystyczne jak w przypadku innych marek. Niestety nie jest ...
-
Rynek pracy specjalistów I 2015
... optymistycznie patrzeć na perspektywy rynku pracy w Polsce. Jak się okazuje, w badanym okresie liczba ofert sięgnęła niemal 35 tysięcy tysięcy, ... jak i pracowników obsługi klienta. Dodatkowo o specjalistów handlu i sprzedaży upomniały się sieci handlowe, a także firmy związane z inżynierią, techniką i produkcją oraz farmacją i medycyną. Poszukiwano ...
-
Magazyny: popyt bije rekordy
... w Polsce. Największy w tym udział mają firmy z sektora handlowego, logistycznego i motoryzacyjnego, ale to przede wszystkim rozwój handlu internetowego zachęca deweloperów do realizacji bardzo dużych obiektów magazynowych. Przewidujemy, że ten trend się utrzyma, ponieważ sektor e-commerce nadal szybko się rozwija, a tradycyjne sieci handlowe tworzą ...
-
Magazyny odporne na COVID-19. Polska pozostaje liderem CEE
... & Wakefield, na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku, w Polsce, w Czechach, w Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech sfinalizowano transakcje najmu 3, ... i zapotrzebowanie na nowe powierzchnie zgłaszane pomimo pandemii COVID-19 przez sieci handlowe, firmy z sektora FMCG i operatorów logistycznych 3PL. Słowacja Na Słowacji najbardziej ...
-
Polacy kochają marki własne
... się m.in.: Jakie są wydatki na marki własne w Polsce? Co napędza rozwój marek własnych w Polsce? Kto najchętniej sięga po marki własne? Na przestrzeni ... aspektów ekonomicznych – które historycznie leżały u korzeni zjawiska tworzenia marek przez sieci handlowe. A z drugiej – w przypadku wielu marek własnych – widoczne jest już często prawie równorzędne ...
-
Zatrudnienie pracowników 2010/2011
... świętami. Zwykle trwają one od końca listopada do połowy stycznia. Pracowników poszukują sieci handlowe, sklepy internetowe, firmy poligraficzne, logistyczne oraz produkcyjne – mówi Fiona Harvey, Szef ds. Rozwoju CIMA w Polsce (Chartered Institute of Management Accountants). Produkcja bardzo optymistyczna Znaczna część polskich producentów ...
-
Jabłka ulubionym owocem Polaków
... polskie (65%), łatwo dostępne (64%) i z dużą zawartością witamin (63%). Jabłka w Polsce spożywane są pod różną postacią. Zdecydowanie najczęściej badani sięgają ... zasadzie jabłka niepełnowartościowe przeznaczane są wyłącznie na produkcję przetworów lub cydru. Sieci handlowe, z którymi współpracujemy, wymagają najwyższej jakości owocu, bo tylko taki ...
-
Nowa hala magazynowa w P3 Mszczonów
... , Country Head P3 w Polsce. Najemca nowego budynku w P3 Mszczonów, FM Logistic to wiodąca firma w dziedzinie międzynarodowej logistyki, świadcząca usługi magazynowania, copackingu, comanufacturingu, transportu i zarządzania łańcuchem dostaw na terenie Europy. Portfel klientów FM Logistic obejmuje sieci handlowe, producentów żywności, kosmetyków ...
-
Powierzchnie magazynowe odporne na światowe zawirowania
... w głównej mierze odpowiada e-commerce, branża logistyczna, produkcja lekka oraz sieci handlowe. Dwie największe transakcje minionego roku to wynajęcie przez Leroy Merlin ... latach 2019 i 2020 prognozujemy utrzymanie wysokiego popytu na powierzchnie magazynowo-produkcyjne w Polsce. Przewidujemy, że w bieżącym roku na rynek trafi ponad 2,5 mln mkw. (ok. ...
-
Mapa Rynku Pracy - Sierpień 2005
... większość ekonomistów mają być głównym motorem zwiększania liczby miejsc pracy w Polsce. Wprawdzie tu także nie mamy do czynienia ze spektakularnym wzrostem - jest ... 100 więcej niż przed miesiącem. Tutaj tradycyjnie najwięcej pracowników poszukiwały duże sieci handlowe. Wzrosła także liczba ofert w usługach, natomiast pracodawcy z sektora produkcji i ...
-
Handel internetowy na świecie
... sieci korzystających z wielu kanałów dystrybucji istotna jest strategia oparta na prowadzeniu jednocześnie tradycyjnego sklepu i sprzedaży online. Niektóre sieci handlowe poszukują niewielu dużych sklepów, a inne – mniejszych lokali w licznych lokalizacjach. Kwestia odpowiedniej wielkości sklepu czy sieci ... w 2012 r. wyniosła w Polsce 4 mld 864 ...
-
Nieruchomości komercyjne: intensywny rozwój parków handlowych
... sieci spożywcze z wyższego segmentu, a dzięki przeprowadzanym przebudowom i modernizacjom parki handlowe mogą zaoferować powierzchnię lepszej jakości. Ponadto na ten rynek wchodzą również sieci handlowe ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2015
... Polsce wyniosła 13,01 mln mkw. w ramach takich formatów jak: centra handlowe – 9,28 miliona mkw. (71%), parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,52 miliona mkw. (27%) oraz centra wyprzedażowe – 0,21 miliona mkw. (2%). Od początku 2015 r. średnie nasycenie powierzchnią w ramach centrów handlowych w Polsce ...
-
Sklepy dyskontowe na fali popularności
... w Colliers w Polsce. Widać również rosnące zainteresowanie sieci dyskontowych lokalizowaniem sklepów w ramach tradycyjnych centrów handlowych. Sieci ... że sklepy dyskontowe w mniejszym stopniu ucierpiały z powodu pandemii niż tradycyjne sieci handlowe. Wynika to w dużej mierze z uwarunkowań technicznych – dostępu do zewnętrznego parkingu i ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych III kw. 2015
... budowie w Polsce sięga 708 000 mkw., z czego 675 000 mkw. przypada na centra handlowe”. ... sieci handlowych i gastronomicznych poinformowało w ostatnim czasie o rozpoczęciu działalności w Polsce. Turecka marka modowa Colin’s zadebiutowała w Bonarka City Center, natomiast Origins rozpoczął od Galerii Mokotów. Na rynku pojawiły się trzy znane sieci ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych III kw. 2018
... że stopy kapitalizacji dla wiodących centrów handlowych w Polsce pozostają na poziomie 4,9%, a za najlepsze parki handlowe na poziomie ok. 7,0%. Podaż – najlepsze ... rezultacie, od początku roku łącznie dwanaście nowych zagranicznych sieci zdecydowało się na otwarcie swoich pierwszych sklepów w Polsce. „Nowym trendem w sektorze handlowym są fuzje i ...
-
Grunty inwestycyjne na wagę złota
... panującej w segmencie gruntów pod inwestycje mieszkaniowe, biurowe, handlowe i hotelowe w Polsce. „Korzystna sytuacja makroekonomiczna w 2018 roku sprzyjała optymistycznym ... Stokrotka, przez litewską Maxima Grupe, czy sfinalizowanie przez Grupę Eurocash kupna sieci handlowej Mila S.A. „Przejmowanie obiektów konkurencji i rebranding to alternatywne ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych odżywa
... wpływ na rynek komercyjny w Polsce. Wykorzystując efekt skali, wznosili duże ... handlowe, 19,2% na magazyny i parki handlowe, 0,9% parki wyprzedażowe oraz 7,4% na pozostałe obiekty handlowe. Centra handlowe, ... sieci handlowych z sektora spożywczego, RTV AGD. Ponadto wznowiono procesy inwestycyjne niektórych projektów centrów handlowych, część sieci ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2016
... Polsce wynosi 13 mln mkw., z czego na centra handlowe przypada 9,29 mln mkw., na parki handlowe - 1,45 mln mkw., na wolnostojące obiekty handlowe 2,07 mln mkw., a na centra wyprzedażowe 209 000 mkw. Międzynarodowa firma doradcza JLL podsumowała I kwartał 2016 r. na rynku nieruchomości handlowych w Polsce ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych III kw. 2016
... podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,11 mln mkw. w ramach takich formatów jak: centra handlowe – 9,3 mln mkw., parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,59 mln ... informuje Anna Wysocka. Popyt Polski rynek nadal przyciąga nowe sieci handlowe. Najwięcej debiutów na przestrzeni tego roku odnotowano właśnie w III kw. ...
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
... sieci Empik do Augustowa i Pułtuska – mówi Dominika Jędrak, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers. 2. Mocna ekspansja sieci ekonomicznych Popyt na powierzchnie handlowe w minionym półroczu zdominowany został przez sieci ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2014-2015
... LPP. Należy zauważyć, że w procesie określania strategii ekspansji, sieci handlowe analizują zarówno daną lokalizację i jej otoczenie konkurencyjne, jak i uwarunkowania makroekonomiczne miasta, strefę zasięgu oraz perspektywy rozwoju”, dodaje Anna Wysocka. W 2014 r. działalność w Polsce rozpoczęły 24 zagraniczne marki. W IV kw. zadebiutowały m.in ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2016
... handlowe to ponad 9,5 mln mkw. przypadających na 406 obiektów. Pozostałe formaty to parki handlowe i wolnostojące obiekty handlowe: 3,6 mln mkw. oraz centra wyprzedażowe: 0,21 mln mkw.”, wymienia Agnieszka Tarajko – Bąk. „Sektor handlowy w Polsce ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2018
... handlowe (3,8 mln mkw.) oraz centra wyprzedażowe (0,25 mln mkw.). „W pierwszej połowie roku łączna podaż w ramach wszystkich formatów handlowych w Polsce wzrosła o 168 000 mkw., z czego 130 000 mkw. przypadło na centra handlowe ...
-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
... na plus. Na rynku w minionym roku dominowały parki handlowe, trwała ekspansja sieci takich jak Action, Pepco czy Dealz, w ... handlowe – to one dominowały w 2022 roku. W Polsce mamy aktualnie ponad 13 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Od stycznia do września tego roku rynek powiększył się o 184,1 tys. mkw., z czego 94 proc. to parki handlowe ...
-
Upadłości firm 2017
... i rosnące zatory płatnicze. Wielu firmom w Polsce w minionym roku ... sieci handlowe. Mniejsi handlowcy również nie zaliczą 2017 roku do udanych. W dystrybucji sieci handlowe i dyskonty przewyższyły liczbą małe sklepy, które to chcąc obecnie konkurować cenowo również łączą się w sieci zakupowe lub działają w ramach programów afiliacyjnych. Sieci ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2015
... powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,47 mln mkw., z czego 8,89 mln mkw. stanowiły centra handlowe, 3,39 mln mkw. - parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe, a 0,19 mln ... starań, aby przyciągnąć atrakcyjnych najemców. W oczach krajowych i międzynarodowych sieci zyskują parki handlowe, chociaż w ich puli najemców wciąż nie znajdują ...
-
Handel internetowy nie wyprze tradycyjnego
... sieci handlowe przyciągają konsumentów? Jak wygląda w I kw.2022 rynek powierzchni handlowych w Polsce ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... wiekowa najczęściej udaje się na zakupy do centrów miast i na ulice handlowe, ponieważ jest tam łatwo dotrzeć bez samochodu. Klienci o niższych dochodach z różnych ... zakupów online w różnych krajach. Niemcy i Anglicy kupują w sieci najczęściej, odpowiednio 29 i 24 razy w roku, podczas gdy w Polsce i w Rosji jest to odpowiednio tylko 2 i 1 razy w ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2019
... Polsce wynosi 14,3 mln mkw. z czego 10,1 mln mkw. oferują 422 centra handlowe. Pozostałe formaty, czyli parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe ...
-
Powierzchnia handlowa wciąż na fali
... handlowe ... Polsce, czy ukraiński koncept rodzinnej restauracji Pesto Cafe. Nadal wyczekiwany przez rynek jest również debiut w Polsce irlandzkiej sieci Primark. W pierwszej połowie roku swoje pierwsze w Polsce lokale otworzyły również: park rozrywki TEPfactor w Blue City, odzieżowa marka Boxeur des Rues w Factory Poznań, czy MyShoes, nowa marka sieci ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne bez załamania. Prognozy na 2021 rok
... z wycofywaniem się pandemii. W Polsce szczególnie interesujące są nowoczesne centra dystrybucyjne, stołeczne biurowce oraz centra wyprzedażowe i parki handlowe, w których dominuje oferta najemców ... głównych klastrach logistycznych w całej Europie w pobliżu autostrad oraz sieci transportowych, które są zabezpieczone długoterminowymi umowami. ...
-
Rynek handlowy z potencjałem
... sieci. Na polski rynek weszło tylko w minionym roku prawie 30 nowych marek. Klienci natomiast powrócili do tradycyjnych zakupów i wypełniają tłumnie obiekty handlowe ... euro aktywa handlowe wygenerowały około 30 proc. całkowitej wartości akwizycji zarejestrowanych w Polsce. W centrum zainteresowania inwestorów były przede wszystkim parki handlowe i ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2016
... handlowe – 408 powstałych nad Wisłą galerii handlowych oferuje obecnie niemal 9,8 mln mkw. Pozostała część powierzchni handlowej zajmowana jest przez parki handlowe i wolnostojące obiekty handlowe (3,8 mln mkw.) oraz centra wyprzedażowe (0,24 mln mkw.). „Na przestrzeni całego roku na rynku handlowym w Polsce ...