-
System finansowy w Polsce. Nie można popełnić błędu
... w gospodarce globalnej. I to na razie zostawmy. Relacje handlowe Polski z Wielką Brytanią nie powinny na ... poddani bardzo dużej presji w przyszłości jako instytucje sieci bezpieczeństwa finansowego. Dlatego pomagajmy tym, którzy są w trudnej ... ciągu najbliższych kilku lat kompletnie zmienią sektor finansowy w Polsce i na świecie. Zmienią się kanały ...
-
Korupcja w Polsce 2008
... pitnej, od poziomu podejmowania decyzji o rozszerzaniu sieci wodociągów lub lokalizacji punktów zbierania wody na ... wodne nie działają bowiem w taki sam sposób jak spółki handlowe. Mogą w szerokim zakresie korzystać z majątku publicznego ... na względzie stwierdzić należy, że obowiązujące w Polsce unormowania prawne dotyczące tzw. „sektora wodnego”, ...
-
Nowa aplikacja Koszyk Zakupowy: sprawdź, gdzie zrobisz taniej zakupy spożywcze w największych sieciach
... nową aplikację mobilną o nazwie Koszyk Zakupowy. Narzędzie pozwala użytkownikom na porównywanie cen koszyków produktów spożywczych oferowanych przez największe sieci handlowe w Polsce. Aplikacja została opracowana z myślą o konsumentach, którzy chcą monitorować poziom wydatków oraz analizować, gdzie poszczególne artykuły są dostępne w niższych ...
-
Rynek powierzchni handlowych w 2009
... sieci handlowe nadal zapowiadają rozwój, chociaż wyraźne jest spowolnienie tempa. Firma DTZ odnotowała ograniczenie liczby planowanych nowych sklepów w stosunku do planów ogłaszanych w połowie 2008 roku. Maleje także zainteresowanie otwieraniem placówek w mniejszych miastach. Sieci handlowe ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2009
... sieci handlowe straciły 84,165 mld EUR (114,8 mld USD) z powodu kradzieży oraz wewnętrznych pomyłek sieci (np. ... Polsce wyjątkowo często zdarzają się natomiast niezamierzone pomyłki, które również obniżają obroty sieci handlowych. Tylko u nas i w Czechach stanowią one 18,7% wszystkich strat. Nieuczciwi pracownicy odpowiadają natomiast w Polsce ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2008
... kradzieży dokonywanych przez klientów jest natomiast w Polsce najniższa na tle Europy. Ich udział to 39,2% w porównaniu ze średnim poziomem 46,8% dla całego kontynentu. Co najczęściej pada łupem złodziei? Jak wynika z raportu wśród najczęściej kradzionych dóbr sieci handlowe najczęściej wymieniają (bez większych różnic w zależności ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... działanie marki, przejawiająca się w postaci emocji, zachowań i decyzji. Sieci handlowe dostrzegają znaczenie pozytywnych doświadczeń konsumenckich w kontekście budowania strategii marki i ... dopełniać customer experience. - Nasze rozmowy podważyły mit, że z zakupów w internecie w Polsce korzystają tylko młodzi ludzie. Co więcej, okazuje się, że ...
-
KIG: "Pracodawca godny zaufania" 2009
... Gospodarczej w Warszawie ogłoszono oficjalnie wyniki I edycji Rankingu "Pracodawca Godny Zaufania". W kategorii Sieci Handlowe laureatem została Jeronimo Martins Dystrybucja SA, właściciel największej w Polsce sieci dyskontów spożywczych Biedronka. W kategorii Dystrybutorzy Farmaceutyczni wyróżnienie przyznano Polskiej Grupie Farmaceutycznej SA ...
-
Spożywcze marki własne w 2011 roku
... sieci handlowe pod własną marką - w stosunku do roku 2008 aż dwukrotnie. Najlepiej wypadły soki, wody oraz miody. Gorzej ... Sanitarnej. O czym pamiętać, kupując produkty żywnościowe? Produkty żywnościowe oznaczone marką własną sieci handlowych w Polsce są produkowane w zakładach spożywczych zarówno mało znanych przedsiębiorców, jak i renomowanych ...
-
Jak hipermarkety wpływają na ceny żywności?
... sieci detaliczne wpływają na poziom cen artykułów spożywczych na obszarze swojego działania, donosi Rzeczpospolita. Na obszarach, na których nie ma sklepów dużych sieci, żywność może być droższa nawet o 40 proc. Sieci handlowe ... jest jakość takiej żywności: naturalnie produkowane artykuły są w Polsce często tańsze od tych, które pochodzą z masowych ...
-
Rynek magazynowy. W budowie aż 56 inwestycji
... logistyczni (23%) oraz sieci handlowe (19%). Aktywne były również firmy z branży produkcyjnej (5%), a także farmaceutycznej (4%), motoryzacyjnej (3%), AGD (3%) i elektronicznej (3%). Na koniec pierwszego kwartału 2018 r. zarejestrowano najniższy od 2004 r. poziom wskaźnika pustostanów wynoszący 4,7%. W Szczecinie, Polsce Zachodniej oraz w rejonie ...
-
Po 15 latach w UE mamy dojrzały rynek powierzchni handlowych
... sieci handlowe zaczęły poważnie rewidować swoje plany. Kilka firm znalazło się w stanie upadłości, część najemców wycofała się z zajmowanych powierzchni. Ale zdarzało się i tak, że sieci ryzykowały, wynajmując te „zostawione” powierzchnie po bardzo korzystnych cenach. Jedną z takich marek był TK Maxx, który budowanie swojej sieci w Polsce ...
Tematy: powierzchnie handlowe, centra handlowe -
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali sklepy oferujące najlepsze promocje
... ich decyzje zakupowe. Sieci handlowe w Polsce regularnie organizują promocje, aby zaspokoić potrzeby klientów, co sprawia, że konsumenci mogą liczyć na korzystne oferty niemal każdego dnia. Obecna wojna cenowa, toczona przez największych graczy, wzmaga presję na cały rynek, co oznacza, że sieci handlowe muszą nieustannie inwestować ...
Tematy: BLIX AWARDS, sieci handlowe, handel, sklepy, rabaty, promocje, promocje cenowe, cena, ceny, Lidl, Kaufland, Stokrotka, Żabka, Twój Market, Sinsay, Rossmann, Frisco, Media Expert, Action i Temu -
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2016
... Bazując na informacjach rządowych, podatek będzie dotyczyć ok. 100 głównych sieci działających w Polsce”, informuje Anna Bartoszewicz-Wnuk. Czynsze Czynsze “prime”, które ... % udziałów w portfelu nieruchomości komercyjnych Echo Investment w Polsce, obejmującym takie obiekty handlowe jak Amber w Kaliszu, Galaxy w Szczecinie, Galeria Echo w Kielcach ...
-
Nieruchomości komercyjne: dobre prognozy
... : „Na rynku nieruchomości handlowych w Polsce zaczynają być widoczne skutki globalnego kryzysu finansowego. Pojawiły się pierwsze pustostany, zintensyfikował proces wymiany najemców, wydłużył czas potrzebny na komercjalizację budowanych centrów handlowych. Rynek stał się rynkiem najemcy, dzięki czemu sieci handlowe mają większe możliwości wyboru ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... promocyjnej. Wiele zależy tu jednak od dynamiki spadku inflacji w Polsce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czym spowodowane jest ograniczenie promocji w gazetkach? Czy spadek liczby promocji jest odczuwalny przez polskich konsumentów? Które sieci handlowe najbardziej ograniczyły promocje w gazetkach promocyjnych? Czy w nadchodzącym czasie można ...
-
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
... sieci handlowych będą niebawem równie częstą przyczyną zamknięć lokali co spadki obrotów spowodowane zmianami nawyków konsumenckich i rosnącą konkurencją ze strony eCommerce. Rok 2020 minie w wielu spółkach na optymalizacji i wyborze punktów handlowych i usługowych do zamknięcia. W sytuacji rosnących kosztów i spadającej marżowości, sieci handlowe ...
-
Rynek handlowy w I poł. 2023
... ? Gdzie jest najwięcej centrów handlowych w Polsce? Jakie sieci zadebiutowały w Polsce w I połowie 2023 roku? Parki handlowe wciąż popularne Aż około 70 proc. nowo oddanej powierzchni (czyli ok. 103 tys. mkw.) powstało w ramach parków handlowych. Pozostała powierzchnia przypadła na dwa tradycyjne centra handlowe – ponownie otwarty Fort Wola ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2010
... przez nich towarów to 42,4% łącznych strat poniesionych przez sieci handlowe. Natomiast wartość towarów, które padły łupem nieuczciwych pracowników odpowiada 35,3% ... na etapie produkcji (source-tagging; 10,2%). Polska na tle Europy i Świata Straty sieci handlowych w Polsce były równe 1,35% ich przychodów ze sprzedaży – to 20. miejsce na świecie ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... ponad 70% klientów sieci Lewiatan jest również klientami sieci Biedronka). Słabszy złoty sprzyja inwestowaniu zagranicznych sieci w Polsce, a kryzys w Unii ... sieci handlowych jest Lidl, który intensywnie działa reklamowo przez cały rok. Całorocznymi obecnościami w sieci mogą się również pochwalić sieci: Biedronka oraz Tesco. Pozostałe sieci handlowe ...
-
Jak rozwija się handel poza centrami handlowymi?
... Polsce. Ciągle rozwijają się jednak pozostałe formaty handlowe ...
-
Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
... Sieci handlowe nie są pod tym względem żadnym wyjątkiem. W takich realiach szczególnego znaczenia nabierają marka pracodawcy oraz podejmowane przez firmy działania z zakresu employer branding. Jak wypadają pod tym względem działające na rodzimym rynku sieci handlowe ...
-
Liczy się już tylko park handlowy? Wyraźne zmiany na rynku powierzchni handlowych
... sieci handlowe i sklepy, których zadaniem jest zaspokajanie podstawowych potrzeb konsumentów. To obecnie również, jak wynika ... Tesco, w Opolu, Bytomiu i Bielsku-Białej. Parki handlowe to jeden z najintensywniej rozwijających się segmentów na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Inwestycje w tego typu projekty nie są tak wymagające ...
-
Polacy polubili marki własne
... hipermarkety (około 17 procent całości sprzedaży własnych marek w Polsce). Niemal dziesięcioprocentowy udział w rynku mają supermarkety, a 8 procent stanowią małe sklepy. Nieznane nie znaczy niedobre Polscy konsumenci coraz przychylniejszym okiem patrzą na produkty firmowane przez sieci handlowe. O ich zakupie decyduje nie tylko niższa cena, ale ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
... sieci handlowe mogą negatywnie wpłynąć na producentów / dostawców w różnych segmentach dóbr i usług, a w efekcie na jakość i różnorodność dostępnej oferty. Dlaczego różnorodność jest tak ważna? Z biznesem jest jak z biologią – im większe zróżnicowanie, tym więcej korzyści. To kluczowe dla zdrowej gospodarki. Niektóre duże przedsiębiorstwa handlowe ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
... sieci handlowe częściej niż w stosunku do innych pełnią rolę pracodawcy. Być może stąd wynika szczególna wrażliwość tych grup na odpowiedzialność sklepów. Dla zdecydowanej większości Polaków odpowiedzialność nie należy jednak do obowiązkowego zestawu atrybutów sieci ... rzutować na ew. powodzenie biznesowe tej sieci w Polsce. Z drugiej strony, każde ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... przeanalizowane i przekute na wnioski lub rekomendacje, aby miały wartość. Duże sieci handlowe – w tym Tesco, czyli obecny właściciel firmy Dunnhumby – od dawna rozumieją wartość ... Nowy filar handlu tradycyjnego Pomimo nieustannej ekspansji dużych sieci, tradycyjne, małe sklepy w Polsce wciąż stanowią siłę polskiego handlu, reprezentując ponad 1/3 ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2018
... w Jarosławiu (26 000 mkw.). Popyt – na rynku handlowym czuć zmiany W 2018 r. sieci handlowe kontynuowały stabilną, choć selektywną ekspansję. 29 nowych ... najlepsze centra handlowe w Polsce pozostają na poziomie 4,9%, zaś najlepsze nieruchomości przy ulicach handlowych są wyceniane na 4,0%. Najlepsze parki handlowe osiągają stopy kapitalizacji ok. ...
-
Black Friday. Rzeczywiste okazje zakupowe czy triki sprzedawców?
... Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu ... częściej sieci handlowe łączą Black Friday z Cyber Monday, związanym z równie atrakcyjnymi ofertami w poniedziałek następujący po czarnym piątku, ale z założenia odnoszącymi się do handlu internetowego. Dzieje się tak dlatego, że coraz częściej sieci handlowe rozwijają ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... jak w Czechach albo na Węgrzech. Stopniowy wzrost udziału sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce daje się obserwować od wielu lat. W latach 2006-2007 dużo bardziej interesujące były trzy inne trendy. Postępująca integracja małych sklepów w duże sieci handlowe Konieczność rywalizacji z supermarketami i dyskontami zmusza małe sklepy do integracji ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... może być szansą dla jednych podmiotów, a zagrożeniem dla innych. Sieci handlowe mogą generować lepsze marże oraz przywiązywać konsumentów do marek dostępnych tylko ... lockdownu. Taką tendencję można było zaobserwować już wcześniej (przy zniesieniu poprzednich lockdownów) w Polsce i na innych rynkach. Zapewne penetracja pozostanie na poziomie wyższym ...
-
Colliers: rynek handlowy rośnie mimo przeciwności
... odpowiedzialności biznesu), wkraczają do sektora handlowego w Polsce, przybierając postać konkretnych strategii, harmonogramów zmian, programów pilotażowych czy doraźnych akcji w codziennej działalności. Projekty ESG realizują zarówno inwestorzy, deweloperzy, jak i sieci handlowe. Dotyczą one m.in. ograniczania śladu węglowego, reorganizacji ...
-
Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych
... sieci i marek, a miniony rok okazał się rekordowym pod względem debiutów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Na co wskazuje liczba marek obecnych w centrach handlowych? Które branże mają najsilniejszą reprezentację? Jakie sieci handlowe ...
-
Rynek magazynowy w 2016 r.
... . mkw. z czego 95% stanowiły nowe umowy najmu. W Bydgoszczy intensywnie rozwijały się sieci handlowe Kaufland i Carrefour. Niższe koszty pracy, dostępność kadr, stale ... nowej powierzchni zostało wybudowane w regionie Warszawy (239 tys. mkw.), następnie w Polsce Centralnej (230 tys. mkw.) i Poznaniu (195 tys. mkw.). W strukturze podaży dominowały ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2017
... Biomedycznej Politechniki Śląskiej. Politechnika współpracuje przy tym przedsięwzięciu z firmą. Komentarz do wydarzeń gospodarczych ROŚNIE PATRIOTYZM KONSUMENCKI W POLSCE. SIECI HANDLOWE WSPIERAJĄ POLSKIE PRODUKTY. Prezentujemy pogląd M. Sadeckiego prezesa Polskiej Grupy Supermarketów Możliwe, że już niedługo patriotyzm konsumencki będzie ...