-
Po pandemii już tylko zakupy online?
... wiekowego 18-24 lat oraz 45-54 lat najchętniej idą na zakupy online Biorąc pod uwagę wiek ankietowanych najwyższy udział planowanych zakupów przez internet ... udział osób przywiązanych do zakupów stacjonarnych odnotowano wśród emerytów Biorąc pod uwagę status zawodowy respondentów, najwyższy udział deklarowanych w przyszłości zakupów wyłącznie ...
-
Nowe technologie w pracy. Przekleństwo czy must have?
... „Cyfrowa ewolucja kariery”. Tym razem pod lupę wzięto nowe technologie, bez których trudno jest dziś wyobrazić sobie środowisko pracy. ... czy oprogramowanie w chmurze. Postęp ten śledzą pracownicy pamiętający zawodowe czasy sprzed najnowszej technologicznej rewolucji (baby boomers i Generacja X), należący do pierwszych użytkowników nowych technologii ...
-
Cisco: szerokopasmowy dostęp do internetu napędzi wzrost gospodarczy?
... zdania jest 57,39% reprezentantów naszego kraju. 21% średnio, i 25,5% w Polsce, spodziewa się spadku korzystania z sieci - ale nie do poziomu sprzed pandemii. Na pytanie o preferowane metody podłączenia w przyszłości, na czoło wysunął się światłowód (w Polsce na tę opcję wskazało 47,06% ankietowanych ...
-
Sektor MŚP: gorsza koniunktura i niepewna przyszłość
... , jest gorsza niż przed rokiem dla 65% badanych (w porównaniu z 83% ocen złych na wskaźniku dotyczącym sytuacji w polskiej gospodarce ogółem). Przyszłość pod znakiem zapytania Na pytanie o najbliższą przyszłość polskiej gospodarki 28% badanych przedsiębiorców odpowiedziało, że w nadchodzącym kwartale spodziewa się znaczącego pogorszenia sytuacji ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... epidemiczna w Polsce zmierza w dobrym kierunku. Co więcej, aż dwie trzecie respondentów zgadza się z twierdzeniem, że niebawem wrócimy do rzeczywistości znanej sprzed kryzysu. Aż 85 proc. badanych w swoich wakacyjnych planach uwzględniło więcej bezpośrednich spotkań z bliskimi. Koronawirus już od kilkunastu miesięcy silnie kształtuje ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... lepsze opisy i zdjęcia byłyby bardzo pomocne i mogłyby znacząco wpłynąć na zmniejszenie liczby zwracanych produktów. Warto, aby marki wzięły ten aspekt pod uwagę, gdyż konsumenci nie tylko zauważają nieekologczne praktyki, ale większość oczekuje też, że to e-commerce jako najbardziej dynamiczny sektor gospodarki ...
-
Za 2 lata zabraknie biur w Warszawie?
... obostrzeń – zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost zainteresowania najemców powierzchniami elastycznymi. Przeciętne obłożenie biur flex w centralnych dzielnicach Warszawy zbliżyło się do poziomów sprzed pandemii, przekraczając niekiedy nawet 90%. Wiele firm traktuje dziś takie biura jako alternatywę dla najmu tradycyjnego, korzystając z elastyczności ...
-
CBRE: Ponad 2 mld euro na inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce
... znaczące wzrosty? W całej Europie zaobserwowaliśmy znaczny wzrost wolumenu inwestycji, co napawa optymizmem i jest oznaką tego, że wracamy powoli do wyników sprzed pandemii. Widać wyraźnie, że na rynkach w większym stopniu zależnych od wyników sektora biurowego nastąpiło mniejsze odbicie niż w krajach z mocnymi sektorem ...
-
Czy powszechność pracy zdalnej utrudnia nam powrót do biur?
... ograniczeń, organizacje starają się stopniowo powracać do sposobu pracy sprzed pandemii. Wymaga to odpowiedniego planowania i początkowo może wydawać się ... współpracowników – zauważa Bartosz Dąbkowski z Hays Poland. Zdalny proces wdrożenia nowych pracowników pod wieloma względami zdał egzamin. Udało się przenieść jego elementy do świata online ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
... opcje dostawy. Ekologia jest dużo bardziej istotna w segmencie B2C, gdzie aż 76% kupujących zwraca na nią uwagę podczas dostaw. Biorąc pod uwagę przenikanie się trendów między rynkiem e-commerce B2B a B2C, aspekty ekologiczne będą zyskiwały na znaczeniu dla klientów biznesowych, do czego ...
-
Największe firmy budowlane na świecie: jak wyszły z kryzysu?
... wzrosły o 3,7 proc. Dla porównania, rok wcześniej dynamika sięgnęła 5 proc. proc. rdr. Biorąc pod uwagę to, jak trudny był miniony rok, wypracowane rezultaty są całkiem ... transformacji firm i społeczeństw w minionym roku jest pięciokrotnie szybszy, niż z czasów sprzed pandemii. Oczekuje się, że proces ten przyspieszy w nadchodzących latach i stworzy ...
-
Atradius: rośnie gospodarka światowa, rosną niewypłacalności
... będą wariant Delta oraz spowolnione tempo szczepień w niektórych krajach. Jak wynika z badania Atradius Economic Research, światowy handel towarami przekroczył poziom sprzed pandemii, a 12-miesięczna średnia krocząca wzrosła w maju 2021 roku o 3,5 proc. r/r. Przewiduje się, że w najbliższym czasie to ożywienie będzie kontynuowane, ale ...
-
Windows 11 dostępny od 5 października
... natywnych i internetowych za pomocą nowych narzędzi. W łatwy sposób możesz odświeżyć wygląd i działanie wszystkich naszych aplikacji. System Windows 11 został zoptymalizowany pod kątem szybkości, wydajności, obsługi dotykowej, wykorzystania cyfrowego pióra oraz sterowania głosowego. Windows 11 to system operacyjny stworzony do pracy hybrydowej ...
-
Acer Aspire Vero - laptop z recyklingu
... który trafi do sprzedaży pod koniec tego roku. Został wykonany z przetworzonego plastiku PCR, ma 15,6 cala i procesor Intel Core ... z grafiką Iris Xe. Stworzony z surowców odnawialnych notebook Acer Aspire Vero pojawi się w Polsce pod koniec listopada. Laptop został zaprezentowany na konferencji GPC 2021 przede wszystkim jako laptop łatwy w naprawie ...
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
... „odfajkować” zadanie. Stanowczo nie. Jest to proces, który trzeba poprawiać, rozwijać. Pamiętaj, że zmieniają się pokolenia, roczniki. Twoja grupa docelowa pod względem osób cały czas ma nowych członków, a i u obecnych jest rywalizacja o top of mind. To co działało wczoraj, dziś ma już ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
... wejście do e-commerce pozytywnie ocenia 51% firm, 45% nie potrafi jeszcze dokonać oceny, a 4% dokonało oceny negatywnej. Branża spożywcza wyróżnia się pod względem celów stawianych przy wdrożeniu e-commerce – pomimo mniejszej popularności rozwiązań cyfrowej sprzedaży, te firmy które z już nich korzystają przed wdrożeniem ...
-
6 sposobów na Customer Experience w sklepie internetowym
... lojalnościowe i subskrypcje, omnichannel, chatboty, płatności i zakupy mobilne. 1. Personalizacja Każdy użytkownik widzi nieco inne wyniki wyszukiwania w Google i otrzymuje skrojone pod siebie propozycje filmów na Netfliksie. Oswojeni z praktykami cyfrowych gigantów oczekujemy podobnego podejścia ze strony e-sklepów. Widząc w menu produkty zgodne ...
-
Zachowania konsumentów już nie takie, jak w pandemii
... czy też wraz ze zmniejszającym się ryzykiem zakażenia koronawirusem powróciliśmy do nawyków sprzed pandemii? Oto, co udało się ustalić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ... możliwość wykorzystania nowego telefonu w sieci 5G jest jednym z najmniej popularnych wskazań, branym pod uwagę tylko przez 7 proc. pytanych. Być może przyczynia się do tego ...
-
Smartfon realme C25Y trafił do Polski
... moduł aparatu głównego oparty na matrycy 50 MP. Jest ona wspierana przez dwa dodatkowe obiektywy: 2 MP makro oraz 2 MP B&W. Pod tym względem smartfon jest liderem serii C, gdzie do tej pory dominowały urządzenia z aparatami 13 MP. Możliwości C25Y w dziedzinie amatorskiej fotografii ...
-
Laptop Huawei MateBook 14s
... oferty serwisowej przygotowanej przez Huawei, również po zakończeniu oferty przedsprzedaży. W jej skład wchodzi gwarancja na urządzenie wydłużona do trzech lat, pod warunkiem zakupu laptopa przed 30 stycznia 2022, bezpłatna usługa door-to-door, bezpłatna reinstalacja systemu Windows (dwukrotnie w ciągu trzech lat) oraz wymiana ...
-
Smartwatche Huawei Watch GT 3
... czasem pracy na jednym ładowaniu – w przypadku wersji 46 mm są to nawet 2 tygodnie, a w przypadku wersji 42 mm – do tygodnia. Zdrowie pod kontrolą – ulepszona technologia Huawei TruSeen 5.0+ Huawei Watch GT 3 wyposażony jest w ulepszoną funkcję monitorującą zdrowie Huawei TruSeen 5.0+ – aż 8 sensorów oraz algorytm ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... lat, ale jeszcze długa droga nim wynik ten powróci do poziomu sprzed pandemii. W tym roku wydatki reklamowe w branży turystycznej będą nadal o 33% niższe ... od popytu konsumenckiego, inflacji mediów, przyjęcia technologii cyfrowych i wielu innych czynników. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie rynki, to odbudowa rynku reklamy turystycznej po załamaniu w ...
-
5 najdroższych dzieł sztuki sprzedanych w 2021 roku
... brał udział w naradzie, która miała ustalić miejsce postawienia posągu Michała Anioła – "Dawida". Pod koniec życia tworzył niewiele dzieł, a z okresu pomiędzy 1504 a 1510 (rokiem ... i obecny prezes Rainberry. Nieregularnie wymodelowana głowa, powstała pod silnym wpływem rzeźby plemiennej i ewoluowała w kilku udokumentowanych wcieleniach, aż do ...
-
Jakie PKB, inflacja i stopy procentowe w 2022 roku?
... przekroczyć 3%. PKB Szok makroekonomiczny z 2020 roku, w Europie, okazał się być szczególnie dotkliwy. Wiele gospodarek do tej pory nie odbudowało potencjału sprzed pandemii. Na tym tle pozytywnie wyróżnia się Polska. Nasza gospodarka odbudowywała się w tym roku zaskakująco szybko. Napędzana głównie przez przemysł ...
-
Nieruchomości komercyjne. Co się zmieniło od wiosny 2020?
... , które reprezentują w tej dziedzinie podobne standardy. Można zatem oczekiwać, że z roku na rok na rynku przybywać będzie „zielonych” budynków i wzrastać pod tym względem konkurencyjność rynkowa - dodaje.
-
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
... detalicznej. Realny wzrost wyniósł w listopadzie 12% w porównaniu do wyników sprzed roku. W 2021 roku obserwowaliśmy wyraźne odbicie sektora odzieżowego i obuwniczego. ... , lub były to transakcje oportunistyczne w centra handlowe o wysokiej wartości rezydualnej. Pod koniec roku miała miejsce największa transakcja 2021 r. czyli sprzedaż M1 Marki ...
-
Branża IT potrzebuje 60 tys. specjalistów. Praca nie tylko dla programistów
... jeszcze ma wpływ na rynek pracy w branży IT? Rozwój technologiczny, który został przyspieszony o ok. pięć–siedem lat (w porównaniu do stanu sprzed pandemii) Zwiększone przez pandemię zapotrzebowanie na e-usługi - m.in. w administracji publicznej, handlu czy zdrowiu. Dynamiczny rozwój cyberbezpieczeństwa - z badania No Fluff Jobs ...
-
Co drugi Polak ma oszczędności, co trzeci boi się ubóstwa
Połowa Polaków ma oszczędności, ale aż 43 proc. nic nie odkłada na czarną godzinę - wynika z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Portfel statystycznego Polaka w pandemii". Nie napawa optymizmem fakt, że co trzeci Polak obawia się ubóstwa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu Polaków posiada oszczędności? ...
-
Biura w Warszawie: luka podażowa nawet do 2025 roku?
... przełamała trend spadkowy, a w IV kw. 2021 roku, popyt brutto osiągnął poziom 250 800 mkw., co jest wartością porównywalną do okresu sprzed wybuchu pandemii Covid-19. Całkowita aktywność transakcyjna w 2021 roku wyniosła 646 500 mkw. i była wyższa względem 2020 roku o ponad 7%. Według wstępnych ...
-
Sprzedaż biżuterii z diamentami wzrosła o 30%
... oraz ograniczeniami w podróżach, podczas których wielu klientów kupuje biżuterię. Nie bez znaczenia były też obawy konsumentów o skalę kryzysu. Jednak już pod koniec 2020 r. widać było sygnały odbicia. Spodziewamy się, że popyt będzie nadal rósł w pierwszym półroczu 2022 r. W dłuższym okresie dużo będzie ...
-
Rynek handlowy 2021: 300 tys. mkw. nowej powierzchni i 11 nowych marek
... się mniejszy. Odwiedzalność wzrosła, w najlepszych miesiącach zbliżając się nawet do poziomów sprzed Covid-19. Zwiększały się również obroty sklepów. Podczas gdy w 2020 spadek rok ... zmianę stylu życia konsumentów. Inwestorzy i deweloperzy wciąż poszukują nisz na rynku pod budowę tego typu obiektów, koncentrując się na mniejszych ośrodkach miejskich, ...
-
Polacy czekają na podwyżki wynagrodzeń
... proc.), hotelarstwa i gastronomii (35 proc.) oraz edukacji (30 proc.). Trudno porównywać sytuację w zakresie podwyżek w ubiegłym roku i w okresie sprzed pandemii. Miniony rok nadal stał pod znakiem pandemii Covid-19, mimo, że firmy dostosowały się do zmieniających się dynamicznie warunków funkcjonowania. Przez część tego okresu ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... produktów medycznych dostępnych bez recepty wzrosną z 20,1 mld USD w 2021 r. do 22,7 mld USD w 2023 r., czyli o 36% powyżej poziomu wydatków sprzed pandemii, które w 2019 r. wyniosły 16,7 mld USD. Digitalizacja pomaga markom dostosować komunikaty do konkretnych potrzeb konsumentów Kiedy konsumenci po raz ...
-
Firmy wycofują się z Rosji. Więcej pracy w Polsce?
... ręką – mamy rekordowo niskie bezrobocie, wysoki wskaźnik aktywności zawodowej, a międzynarodowe analizy wskazują, że Polska najszybciej wróciła do wskaźników rynkowych sprzed pandemii. Polskie przedsiębiorstwa świetnie poradziły sobie w obliczu kryzysu wywołanego przez COVID-19, czym udowodniły swoją niezwykłą wartość w regionie. Nasi menadżerowie ...
-
E-commerce rozkwita. W 2021 r. sprzedaż w internecie rozpoczęło 120 tys.
... , analizy zachowań konsumentów pokazują, że z roku na rok coraz większy odsetek Polaków dokonuje zakupów online. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że na rynku funkcjonuje coraz więcej millenialsów, którzy kontakt z Internetem mają od lat dziecięcych. Możemy się więc spodziewać ...