-
Polskie banki awangardą cyfryzacji
... aktywności banków spadła, wolumen kredytów wyhamował, klienci mieli ograniczone dostęp do placówek banków, a to właśnie tam przede wszystkim odbywała się sprzedaż produktów bankowych. Dodatkowo, banki musiały pogodzić się ze zmniejszonymi przychodami, na co wpłynęły obniżki referencyjnych stóp procentowych. To wszystko zmusiło ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
... trzeciego najważniejszego rynku eksportowego, wskaźniki konsumenckie dotyczące rynku mieszkaniowego nie zmieniły się znacząco od początku roku, co pozwala sądzić, że sprzedaż na tym kierunku może notować kolejne, nieznaczne wzrosty. Z kolei Francja, która jest jedynym z głównych odbiorców polskich mebli, należy do grupy ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... w sklepach, a nawet pozyskiwania zupełnie nowych klientów. Euromonitor International przewiduje, że kategoria zakupów online wzrośnie w tym roku o 25%, podczas gdy sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadnie o 5%. Marki zwiększyły swoje wydatki na media cyfrowe w celu promowania i napędzania ruchu na własnych stronach e-commerce oraz partnerów ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... trendów na rynek Polski. Nad rozwojem tego obszaru zakupów mocno pracuje chociażby Facebook ze swoim Marketplace, jak i Instagram, które umożliwiają sprzedaż bezpośrednio przez social media. I nie chodzi tu jedynie o produkty z drugiego obiegu – na platformy social media wkracza z ofertą sprzedaży coraz więcej ...
-
MŚP otwiera się na pracę zdalną
... do tego są przedstawiciele branży handlowej (43 proc.), która w czasie pandemii starała się wykorzystać jak najlepiej możliwości oferowane przez Internet i sprzedaż online. Co szósta firma (17 proc.) planuje wprowadzić model hybrydowy z mniejszą niż do tej pory liczbą pracowników pracujących zdalnie. Odpowiedzi ...
-
Rynek handlowy I kw. 2021. Branża się nie poddaje
... pozew zbiorowy przeciwko Skarbowi Państwa. Podobne działania rozważa branża F&B (Food and Beverage), która od blisko 6 miesięcy może prowadzić jedynie sprzedaż na wynos. Podejmowane są również innego rodzaju protesty takie, jak akcja #otwieraMY, w której w styczniu br. wzięło udział ok. 70-80 przedsiębiorców ...
-
Więcej cyberataków związanych ze szczepionkami na COVID-19
... spamowe oferujące usługi w imieniu chińskich producentów. W e-mailach oferowano produkty służące do diagnozowania i leczenia, jednak główny nacisk położony był na sprzedaż strzykawek wykorzystywanych podczas szczepień. W 2021 roku zaobserwowaliśmy kontynuację trendów z 2020 r. Cyberprzestępcy nadal aktywnie wykorzystują pandemię w celu zwabienia ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... za przywrócenie dostępu do jej zasobów komputerowych. Podstawowym obszarem działalności cyberprzestępców pozostaje jednak kradzież danych o kartach płatniczych i ich sprzedaż oszustom. Informacje zbierane są przy pomocy specjalistycznego złośliwego oprogramowania instalowanego w fizycznych punktach sprzedaży (PoS) lub poprzez nakładki skanujące ...
-
Producenci opakowań kontra kryzys: kto ma przewagę?
... spodziewać się, że w bieżącym roku wartość e-zakupów konsumenckich sięgnie 87-90 mld zł. Choć to istotny wzrost r/r warto pamiętać, że sprzedaż internetowa między firmami odbywa się na kilkukrotnie większą skalę. Jak wynika z raportu Santander Bank Polska „B2B e-commerce – biznes w sieci” e-handel ...
-
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
... . „fusion shoppers”? Na jakim poziomie ukształtowały się stopy kapitalizacji dla najlepszych centrów handlowych? Rynki europejskie notują odbicie, szczególnie jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną. Chociaż wciąż mierzymy się z konsekwencjami COVID-19, to polski rynek handlowy na tle Europy wygląda dobrze. Według Oxford Economics, PKB ...
-
Turcja, Grecja czy Egipt: gdzie spędzamy wakacje?
... udział Turcji w całkowitej sprzedaży wzrósł rok do roku o 2,82 pkt. proc., a Grecji spadł o 3,15 pkt. proc. Egipt utrzymał swoją pozycję, a sprzedaż była większa o 2,42 pkt. proc. rok do roku. Ile Polacy wydali na wakacje? Wakacje.pl przeanalizowały też średnie wartości rezerwacji ...
-
Branża motoryzacyjna: jakie skutki wojny w Ukrainie?
... radził sobie bardzo dobrze, w przypadku obecnego konfliktu wywołanego przez Rosję już widzimy duży wpływ na Aftermarket. Przykładowo polscy dystrybutorzy wstrzymują sprzedaż na terenie Ukrainy. Oczywiście odbije się to w jakimś stopniu na ich wynikach, a także wynikach producentów części motoryzacyjnych. Niestety do wszystkich ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... wydatki Polaków na remonty, które szczególnie nabrały tempa podczas zamknięcia wielu miejsc spotkań. Ostatnią kategorią ze wzrostami jest elektronika, której sprzedaż ruszyła od początku pandemii nie tylko poprzez e-commerce, co sugeruje, że duży odsetek ludzi woli kupić elektronikę osobiście. W wyniku pandemii ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
... to: samochody, hotele, prywatne samoloty, luksusowe rejsy, meble i jachty. W perspektywie pięciu lat, a więc w odniesieniu do wskazań sprzed pandemii Covid-19, sprzedaż osobistych dóbr luksusowych systematycznie rosła – w latach 2015-2019 średnia roczna stopa zwrotu (CAGR) wynosiła 6,5 proc., a wartość EBITDA wzrosła w tym czasie o 3,8 p.p. Inne ...
-
Wakacje 2016: Itaka wkracza do Czech, wpływ Rio osłabł
... Zupełnie podobnie miały się sprawy przed EURO 2016, gdy bardzo słaba sprzedaż miała miejsce w drugiej i trzeciej dekadzie maja, a podczas mistrzostw spadki zaczęły wyhamowywać. ... . Według sprawozdania za 2015 rok, organizator wykazał przychody w wysokości 2034 mln koron (322 mln złotych - wielkość przychodów na poziomie mniej więcej przychodów biura ...
-
Wakacje 2017: znowu Egipt?
... baza odniesienia, którą była sprzedaż świątecznego tygodnia sprzed roku - zresztą całkiem typowe zjawisko w turystyce. Jeśli spojrzymy na sprzedaż w kategoriach bezwzględnych, to szybko okaże ... poziomów, których nie można by traktować jako zbliżonych do 27 koron za euro”. Aby skutecznie zapobiec umocnieniu korony, CNB gotowy jest na nielimitowane ...
-
Koronawirus wywołał plagę oszustw. Na co uważać?
Temat koronawirusa nie schodzi z nagłówków. Każdy dzień przynosi nowe zachorowania i rozprzestrzenianie się epidemii na kolejne kraje. Niestety okazuje się, że epidemia zaowocowała również wysypem różnej maści oszustów. W sieci nie brakuje ofert sprzedaży szczepionek przeciwko wirusowi, fałszywych sklepów oferujących maski ochronne, czy prób ...
-
Wakacje 2017: Turcja znowu na fali
... branży, a biorąc pod uwagę bardzo wysoki wkład tego organizatora w jej całkowitą sprzedaż, o ponad 30 procent (czyli ponad dwukrotnie) lepszy od dynamiki wzrostu sprzedaży w ... na rynku walutowym, aby utrzymać kurs euro na poziomie „zbliżonym” do 27 koron. Aby skutecznie zapobiec umocnieniu korony, CNB był gotowy na nielimitowane interwencje walutowe, ...
-
Tydzień 11/2004 (08-14.03.2004)
... dotacji do tworzenia nowych miejsc pracy. Natomiast dodatkowe 2mld koron zostaną przeznaczone na budowę dróg i innych połączeń z nową fabryką ... europejski producent samochodów, zredukuje koszty o 2mld euro. W pierwszych miesiącach 2004 roku sprzedaż aut koncernu zmniejszyła się o 6% r./r. Zapowiadane połączenie Air France i KLM zostało zaakceptowane ...
Tematy: -
Nowa fabryka Elfa Manufacturing w Koszalinie
... Obok fabryki, Grupa Elfa w Polsce ma również swój oddział w Łodzi, gdzie znajduje się biuro handlowe, zatrudniające 8 osób. Sprzedaż produktów elfa w Polsce wzrosła w ciągu ostatniego roku o 20%. Elfa International AB jest spółką matką grupy ... oraz niezależnych dystrybutorów. Grupa zatrudnia ponad 630 osób, a obroty przekraczają 900 milionów koron ...
-
Podatek obrotowy w social media
Jak dotąd 62% zawierających opinię komentarzy w mediach społecznościowych wyraża krytyczny stosunek do wprowadzenia podatku obrotowego, zwanego też "podatkiem od hipermarketów" – wynika z analizy IMM prowadzonej od lutego do kwietnia. W prasie ogólnopolskiej i regionalnej nastroje są podobne: 60% artykułów jest krytycznych, a 40% – ...
-
Sztuczna inteligencja kluczowa walce z koronawirusem?
Dziś chyba nikt nie ma wątpliwości, że najważniejszym wyzwaniem, jakie rysuje się obecnie przed branżą farmaceutyczną jest opracowanie szczepionki i leku, które skutecznie chronić nas będą przed nowym koronawirusem. Zadanie to w znacznym stopniu mogą ułatwić nowe technologie, w tym sztuczna inteligencja. Niewykluczone zatem, że pandemia przyczyni ...
-
Pandemia nie zwiększa popytu na ubezpieczenia online
Na kupno ubezpieczenia online decyduje się 39 proc. Polaków. Pozostali preferują bardziej tradycyjne formy zakupu - dowodzi badanie zlecone ARC Rynek i Opinia przez UNIQA Polska. Można byłoby się spodziewać, że w dobie zagrożenia koronawirusem internetowy kanał sprzedaży polis będzie mocno zyskiwać na znaczeniu. Tymczasem tak się nie dzieje - ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
O wybuchu pandemii mówi się najczęściej w kontekście jego negatywnych następstw. Tymczasem koronawirus niesie za sobą również pozytywy. I nie chodzi tu wyłącznie o rozwój e-commerce, czy lawinowy wzrost sprzedaży, jakie notują producenci środków dezynfekujących. Z badania zrealizowanego przez firmę Upfield wynika, że w czasie izolacji społecznej ...
1 2