-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2016
... , że w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku strata górnictwa węgla kamiennego na sprzedaż węgla, wyniosła ok. 1,3 mld zł. Oznacza to, że każdej tonie kopalnie traciły ok. 10 zł). Lepsze wiadomości nadchodzą z Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW). Jej sprzedaż wzrosła o 8,4% do 12,9 mln ton. KGHM Polska Miedź rewiduje swoją politykę ...
-
Rynek pracy specjalistów 2016
... zatrudniać? Pierwsza piątka branż, w których opublikowano najwięcej ofert pracy, nie uległa zmianie w porównaniu do roku poprzedniego. Liderem pozostaje branża handel i sprzedaż, dla której opublikowano 93 420 ogłoszeń, co stanowiło prawie 20% wszystkich ubiegłorocznych ofert. Kolejnymi branżami z największą liczbą zamieszczonych ogłoszeń były ...
-
Polska branża automotive: eksport poza UE w rozkwicie
... Ameryce Łacińskiej oraz wyższa produkcja i sprzedaż samochodów w Państwie Środka ... przed rokiem, odbiorcą polskiej produkcji motoryzacyjnej nr 1, byli Niemcy. Dystans, jaki dzieli ten kraj z kolejnymi rynkami jest na razie dosyć spory – udział naszego zachodniego sąsiada w eksporcie automotive wynosi 30%, podczas gdy na żaden z innych rynków sprzedaż ...
-
Zaległe płatności. Nie jest dobrze, a będzie gorzej?
... nadchodzące 12 miesięcy przyniesie pogorszenie praktyk płatniczych. Główne wnioski : Spada sprzedaż na kredyt kupiecki. Obecnie w ten sposób finansowanych jest 28,9 proc. ... 25,7 proc. w odniesieniu do 30,3 proc. w 2016 r. Analogicznie jak w ubiegłym roku, sprzedaż z odroczonym terminem płatności w naszym kraju (28,9 proc.) stanowi dużo mniejszą ...
-
Firmy motoryzacyjne. Dobra koniunktura, spore wyzwania
... nastrojów gospodarczych wyniósł w ujęciu ogólnym 57/100 punktów. Firmy motoryzacyjne prognozują większą sprzedaż i przychody Zarówno producenci, jak i dystrybutorzy pojazdów i części motoryzacyjnych wskazali, że ich firmy w ciągu następnych 6 miesięcy zwiększą sprzedaż oraz przychody. Wzrosty w tych dwóch obszarach zadeklarowało odpowiednio 54 proc ...
-
Na dobra luksusowe chętni są nie tylko konsumenci
... i dóbr luksusowych, a zwiększenie zainteresowania dotyczy przede wszystkim takich segmentów jak odzież i akcesoria (68 proc. respondentów), kosmetyki i perfumy (49 proc.), selektywna sprzedaż detaliczna (30 proc.), meble (26 proc.), zegarki i biżuteria (21 proc.) oraz cyfrowe dobra luksusowe (15 proc.). Internacjonalizacja stanowi obecnie główne ...
-
Polski sektor MŚP nadal optymistyczny
... Global Business Monitor wynoszącą 49%. Zaledwie jeden na pięciu badanych w Polsce uważa, że sprzedaż spadła. Należy pamiętać, że wpływ na koniunkturę gospodarczą Polski, podobnie jak w ... Services. Prawie połowa badanych (47%) przewiduje, że w nadchodzącym roku ich sprzedaż wzrośnie. Jednak szacuje się, ze rozwój tego typu transakcji w Polsce nie ...
-
Czy mobile sprzedaje?
... zakupu biletów w komunikacji miejskiej, poprzez zakup biletów InterCity, opłacanie parkometrów czy sprzedaż biletów do kina. Wg estymacji serwisu cashless.pl w 2017 r. za pomocą aplikacji ... można śmiało obronić tytułową tezą, że wykorzystanie mobile w ten sposób wspiera sprzedaż. Ten fakt podpierają dane od popularnych agregatorów promocji typu Blix, ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2017 r.
... analogicznym okresie roku 2016). Druga najczęściej zbywającą swoje udziały grupa były Fundusze Private Equity/Venture Capital – 12%. Jednym z ciekawszych wyjść była sprzedaż Grupy Hortex przez fundusz kontrolowany Argan Capital funduszowi private equity inwestującemu w Europie Centralnej i Południowo Wschodniej - Mid Europa Partners. Warto zwrócić ...
-
6 kwestii istotnych dla e-commerce
... Facebook, są do tego idealnym narzędziem. W październiku ubiegłego roku Facebook uruchomił dla polskich użytkowników własną platformę zakupową, umożliwiającą im bezpośrednią sprzedaż swoich produktów. Można się spodziewać, że marketplace Marka Zuckenberga będzie w 2018 roku rósł w siłę, przejmując nowych sprzedawców z platform gromadzących oferty ...
-
Polska gospodarka dopisała
... i wprawia w zakłopotanie tych, którzy już zapowiadali spowolnienie. W styczniu kupowaliśmy i produkowaliśmy wyraźnie więcej niż przed rokiem, ale prawdziwy boom nastąpił w budownictwie, które rosło najszybciej od 11 lat. Sprzedaż detaliczna w naszym kraju wzrosła w styczniu o 8,2 proc. w porównaniu do stycznia poprzedniego roku - poinformował we ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 14/2018
... . W 2017 roku Polacy zarejestrowali niemal 10,5 tys. samochodów tej marki, niemal o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Znacznie wzrosła zwłaszcza sprzedaż do klientów prywatnych – o ponad 41 proc., co było drugim najlepszym wynikiem pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży do klientów prywatnych. Obiecująco ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
... jedynie w sklepach tradycyjnych. – Oznacza to, że detaliści muszą odpowiednio i całościowo planować i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie czy w internecie – mówi Olgierd Cygan. Różne modele działalności Eksperci Deloitte uważają, że w przyszłości największy sukces osiągną sklepy ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... w Internecie, ale nie tylko. Również te marki, które postawiły na sprzedaż stacjonarną, zbierają i analizują cenne informacje o swoich obecnych i potencjalnych klientach pozostawione przez ... ze sprzedaży i zdobycia lojalnych klientów. Prognozowanie trendów na długo przed ich nadejściem, czyli efektywnie kierowanie popytem oraz łańcuchem dostaw. ...
-
Eksport to jeden z motorów polskiej gospodarki
... do Niemiec podskoczył o 8,7%, w przypadku Francji było to 7,1%, Niderlandów - 5,8%, a Czech - 4,2%. Wzrosty zanotowano również w wysyłce towarów na rynki pozaunijne (+4,6% do 7,3 mld EUR). Sprzedaż do USA wzrosła o około 8,6%, do Norwegii (ok. 15,4%), a do Izraela o 6,8%. Obrót towarów i usług z zagranicą pozwala zagospodarować ich nadwyżki w kraju ...
-
Domeny internetowe wciąż opłacalne
... tegoroczny rekord. Wśród ostatnio przeprowadzonych transakcji na uwagę zasługuje niewątpliwie sprzedaż adresu California.com za pokaźną kwotę 5 mln dolarów. Transakcja nie ... nawet rumuńskim. Polskich końcówek w zestawieniu brak. Trudno się dziwić, gdy największa tegoroczna sprzedaż domeny z polską końcówką osiągnęła kwotę 80 tys. zł. Domenę ...
-
RODO minimalizuje opóźnienia w sprzedaży
Przed nami rezultaty badania Cisco 2019 Data Privacy Benchmark Study. Do jakich ... , co z kolei wiąże się z potrzebą wypłaty odszkodowań, finansowaniem zewnętrznym oraz relacjami inwestorskimi. Opóźniona sprzedaż może również zmienić się w sprzedaż utraconą, gdy klient uda się do konkurencji lub w ogóle zrezygnuje z zakupu. Jako główne przyczyny ...
-
10 lat na rynku magazynowym w Polsce
... 3,6 euro/mkw., a efektywne zaczynają się od 2,1 euro/mkw. przy większych powierzchniach i umowach najmu powyżej 5 lat. 6. Sprzedaż inwestycyjna razy dziesięć 10 lat temu z powodu załamania na rynkach finansowych sprzedaż inwestycyjna w sektorze komercyjnym została ograniczona do minimum. Produkty magazynowe pod względem bezpieczeństwa były oceniane ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 13/2019
... też duże światowe marki. Allegro zamierza zaproponować im latem panel „Jakość mojej sprzedaży”. Z jego pomocą sprzedawcy będą mogli przeanalizować swoją sprzedaż i usprawnić ofertę. Obecnie trwa faza testowa projektu. – Wychodzimy również z ofertą B2B przeznaczoną dla przedsiębiorców, w tym usługami leasingowymi i kredytowymi, aby ułatwić ...
-
Polski eksport okien i drzwi. Mamy 1. miejsce w Europie
... i drzwi niż do naszego głównego partnera handlowego zza Odry. - W ubiegłym roku sprzedaż do Wielkiej Brytanii rosła zdecydowanie wolniej niż w poprzednich latach ze względu na ... r/r. Rok 2019 ma szanse przynieść kontynuację tego trendu, dzięki czemu sprzedaż na zagraniczne rynki wzrośnie o kolejne 5-8%. Santander Bank Polska spodziewa się, że w ...
-
Programy lojalnościowe w B2B. Oczekiwania vs rzeczywistość
... sprzętu elektronicznego i AGD (letni remont kuchni czy zakup telewizora przed mistrzostwami w piłce nożnej lub gwiazdką). Nagradzanie za ekspozycję w punktach ... produktu. Z kolei zaledwie co dziesiąty ankietowany wskazał, że chciałby być nagradzany za sprzedaż konkretnego produktu, marki czy usługi. Jak pokazały wyniki badania zdobywanie wiedzy ...
-
Wojna handlowa zagrożeniem dla rozwoju ICT
... miejsc pracy powstanie w 2019 r. (wzrost o 3,5 proc. w porównaniu z 2018 r.), a ICT pozostaną motorem wzrostu zatrudnienia w perspektywie długoterminowej. Według niemieckiego federalnego stowarzyszenia BITKOM, sprzedaż w sektorze ICT wzrosła w 2018 roku o 2 proc. do 160 mld. EUR. Według analityków Atradius trend ten utrzyma się w 2019 roku na ...
-
Showrooming i webrooming - rewolucja w handlu
... większą wagę do takich kwestii jak np. ekologia. Jeszcze przed kilkoma laty w kontekście trendów zaznaczających się w zakupach mówiło się głównie o „ ... , wówczas jego szanse na skuteczną sprzedaż rosną w sposób niewiarygodny. Wg danych udostępnionych przez StitchLabs, detaliści, którzy prowadzą sprzedaż wielokanałową, generują o 190% większe ...
-
Panattoni Europe buduje kolejny park logistyczny w Warszawie
... kw., z czego 7000 m kw. przeznaczone zostanie na magazynowanie i konfekcjonowanie, a na pozostałych 2000 m kw. zaplanowano powstanie zaplecza socjalno-biurowego. Trena Sp. z o. o. prowadzi sprzedaż na terenie całej Europy, w swoim asortymencie posiada 7100 produktów blisko 100 marek kosmetycznych. Wybór parku logistycznego City Logistics Warsaw III ...
-
Agent ubezpieczeniowy - król rynku
... się temu dziwić, bo ubezpieczenia życiowe są mniej ustandaryzowane niż polisy majątkowe. Jeżeli natomiast chodzi o Dział II ubezpieczeń, to bezpośrednia sprzedaż ubezpieczycieli przez Internet i telefon w 2018 r. wygenerowała odpowiednio 1,9% oraz 1,6% składki przypisanej brutto. „Można żałować, że nie dysponujemy informacjami KNF-u o tym, jaką ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... , odrzucane wcześniej, tradycyjne działania szeroko zasięgowe budujące wizerunek marki. e-Commerce rozwija się niezwykle szybko, motywując marki kosmetyczne oparte wcześniej wyłącznie o sprzedaż D2C do wchodzenia w partnerstwa z retailerami. Zmiana formuły sprzedaży wymaga jednak od marek decyzji, którą z tych dróg będą podążać, aby nie ...
-
Private equity w Europie Środkowej. Mniejszy optymizm inwestorów
... rynku. Aż 46 proc. z nich obawia się pogorszenia sytuacji gospodarczej w nadchodzących miesiącach. To sprawia, że co czwarty ankietowany planuje większą sprzedaż w najbliższych miesiącach. Takie wnioski płyną z raportu firmy doradczej Deloitte "Private Equity Confidence Survey". Odsetek inwestorów obawiających się pogorszenia sytuacji gospodarczej ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... produkcji biorą się z zakłóconego przepływ informacji między działami rynkowymi (sprzedaż, obsługa klienta) a produkcją. Poza tym negatywny wpływ mają też ... kłopotów gospodarczych Niemiec, naszego największego zagranicznego odbiorcy. Mimo tego, że w 2019 r. sprzedaż do Niemiec rosła zaledwie w tempie 1,8%, polskie firmy znacznie powiększyły eksport na ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... do artykułów pierwszej potrzeby. W efekcie wiele sklepów zamknęło swoje drzwi już przed ponad miesiącem i nie otworzyło ich po dziś dzień lub też działa w bardzo ... Wg danych Polskiego Systemu Płatności, który jest operatorem BLIK, w marcu aż o 270% wzrosła sprzedaż w sklepach ze sprzętem elektronicznym, duże zyski odnotowały też usługi streamingowe. ...
-
Narodowa kwarantanna: inaczej żyjemy, inaczej wydajemy
... też odzwierciedlenie w danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Na przełomie marca i kwietnia sprzedaż przedsiębiorstw spadła o 30 proc., a już pod koniec kwietnia, w szóstym tygodniu ... ograniczyły się mocno możliwości. Jak pokazują dane GUS, w marcu sprzedaż detaliczna spadła w ujęciu rocznym o 9 proc. Najbardziej na pandemii ucierpiał handel ...
-
BIG InfoMonitor: polska gospodarka przyspiesza po odmrożeniu
... roku, a w drugim spadek ograniczył się do 33 proc. Najgorzej w okresie kwarantanny wyglądał przedostatni tydzień kwietnia oraz przełom kwietnia i maja, wówczas sprzedaż przedsiębiorstw szacowana liczbą raportów pobieranych z BIG InfoMonitor obniżyła się o 46 i 47 proc. Informacje, którymi dysponuje Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor dają ...
-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
... Miesiąc temu 81 proc. firm zauważyło, że koronawirus wpływa na produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług, a aktualnie taki wpływ zauważa 75 proc. ankietowanych. To ... Jeszcze miesiąc temu 11,5% firm przez koronawirusa było zmuszonych całkowicie zawiesić produkcję, sprzedaż bądź świadczenie swoich usług. Aktualnie ta grupa zmniejszyła się o 8,5 pp. Z ...
-
Sektor MŚP: inwestycje planuje tylko 15% firm
... obrotach. Te firmy w większości były zmuszone ograniczyć bądź częściowo lub całkowicie zawiesić produkcję, sprzedaż lub świadczenie usług. Co ciekawe, o 2,7 pp. do 6,2% wzrósł odsetek firm, które w epidemii zwiększyły produkcję, sprzedaż bądź świadczenie usług. Zatrudnienie raczej bez zmian Sytuacja w zatrudnieniu się stabilizuje, choć wciąż ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... które trwały latami, uruchomiło się z miesiąca na miesiąc. W sieci zaczęły sprzedawać Stokrotka czy PoloMarket. Okazję wykorzystali również producenci, którzy uruchomili sprzedaż bezpośrednią, z pominięciem dystrybutorów i pośredników, np. Mlekovita czy Wawel. Do tego doszła cała grupa projektów spod znaku „digitalizacji procesów”, np. telemedycyna ...
-
Brexit: ile straci polski eksport żywności?
Przed niespełna miesiącem zakończył się związany z Brexitem okres przejściowy, w którym Wielka ... rynków zbytu. A to nie byłoby takie proste na przykład w przypadku producentów mięsa i wyrobów mięsnych. Ich sprzedaż wymaga zatwierdzenia przez miejscowe służby sanitarne, co jest procesem długotrwałym i szybkie znalezienie alternatywnych rynków zbytu ...