-
Europa: wydarzenia tygodnia 47/2018
... trafia najwięcej właśnie naszych produktów motoryzacyjnych. Po drugie, odnotujemy również straty pośrednie, bo utrudniony dostęp do rynku brytyjskiego oznacza mniejszą sprzedaż aut z UE na Wyspach, czyli niższe zapotrzebowanie np. na polskie części w unijnych fabrykach. Wszystko przez bardzo umiędzynarodowiony łańcuch dostaw, który ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2018
... Dział Rynków Kapitałowych, JLL. Największą transakcją handlową w całym roku 2018 była sprzedaż portfela 28 nieruchomości o wartości około 1 mld euro przez ARES/AXA/Apollo Rida do ... mld euro, czyli najwięcej w historii. Z drugiej strony, branża stanęła przed dużym wyzwaniem związanym z ustawą o zakazie handlu w niedzielę, który negatywnie wpłynął ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 3/2019
... Dane makroekonomiczne obecnie nie są obecnie najistotniejszym czynnikiem wpływającym na brytyjską walutę, ale opublikowane przed południem dane Biura Statystyki Narodowej (ONS) raczej jej dzisiaj nie pomogą. Sprzedaż detaliczna w grudniu wzrosła w Wielkiej Brytanii o 3,0 proc., o 0,6 pkt proc. poniżej konsensusu rynkowego. Z wyłączeniem poddających ...
-
Inwestycja w domeny internetowe lepsza niż mieszkanie
... przeważnie globalne adresy - całkiem niedawno serwis dnjournal.com poinformował o sprzedaży adresu California.com za kwotę - bagatela - 3 mln $. Na kilkanaście dni przed sprzedażą California.com za 1,15 mln $ sprzedano z kolei adres DXL.com. Mamy zatem dopiero początek roku i już drugą siedmiocyfrową transakcję ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2019
... za nimi uplasowała się produkcja FMCG (9%). Aktywnie rekrutowały także firmy o profilu handel / sprzedaż B2B oraz pracodawcy IT (po 7%). WOJEWÓDZTWA: Gdzie najwięcej ofert na ... wciąż obserwowane jest podobne zainteresowanie specjalistami ds. obsługi klienta, przed grupą tą wiele wyzwań. W bliskiej przyszłości prawdopodobnie nastąpią kolejne ...
-
Nierzetelny jak polski handlowiec?
... , a poza tym nie sprawdza, czy konsument na pewno kupuje to, co chce. Sprzedawcy niestety często pracują schematycznie – nie robią researchu przed spotkaniem z kolejnym klientem, więc nie wiedzą, jakie są jego dokładne potrzeby, wynikające np. ze specyfiki danej branży. Idą na spotkanie ...
-
Na Przemysł 4.0 za chwilę będzie za późno
... wyzwań, przed którymi stoją przedsiębiorstwa, jest pozyskanie kapitału na inwestycje. Coraz częściej przedsiębiorcy wykorzystują w tym celu nowoczesne metody oparte na Finansowaniu 4.0. Dzięki temu rozwiązaniu firmy nie potrzebują dużych nakładów własnych, zaś producenci maszyn, urządzeń i technologii mogą zwiększyć sprzedaż oferując kompleksową ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 18/2019
... była w marcu, a w tym roku był to kwiecień. Przedświąteczne zakupy zwykle podnoszą sprzedaż detaliczną i można oczekiwać, że kwietniowe odczyty to pokażą. Dodatkowo ... w historii, co powinno sprzyjać konsumpcji, a więc także i sprzedaży detalicznej. Przed południem zostały opublikowane finalne dane PMI z przemysłu strefy euro. Poza medialnie ...
-
Zamówienia rozbujają budownictwo i przemysł
... wynik od roku (od II kwartału 2018 – 59,3 pkt.). Optymizm wśród firm reprezentujących ten sektor powrócił biorąc pod uwagę inwestycje i sprzedaż. Co trzecia firma usługowa planuje więcej inwestować (33,3 proc.), co jest wynikiem aż trzy razy lepszym niż kwartał wcześniej (10 ...
-
Handel detaliczny, czyli chatboty i hiperpersonalizacja
... Handel detaliczny w najbliższym czasie postawi na hiperpersonalizację i tzw. głęboką sprzedaż detaliczną. Doświadczenia i doznania zakupowe zyskiwać będą większe znaczenie niż chęć ... rozbudowane działania. Nasze analizy klientów w Polsce wskazują, że ok. 60% przed podjęciem decyzji o zakupie korzysta ze strony internetowej sprzedawcy, a 41% z tych ...
-
Jeśli wakacje 2019, to Turcja
... , może zaoszczędzić nawet 1000 złotych. Rezerwacji na lato jest o 10 proc. więcej niż przed rokiem. Przeciętne koszty są z kolei o 30 złotych wyższe. Liderką zestawienia ... Ceny. Jak wskazuje raport PIT, w minionym roku sprzedaż lata na 3 i więcej miesięcy przed wylotem była o zaledwie 5 proc. niższa niż sprzedaż last minute (10 i mniej dni). W ...
-
Polski rynek fuzji i przejęć z ponadprzeciętnymi możliwościami?
... średnich transakcji. Słabsza koniunktura gospodarcza i niepewność geopolityczna powinny być bowiem neutralizowane przez nasilenie tendencji konsolidacyjnych, wzrost liczby spółek wystawianych na sprzedaż oraz poprawę ich wycen. Główne branże, które generują potencjał powyżej przeciętnego dla transakcji M&A w Polsce, to przemysł i produkcja żywności ...
-
Programy lojalnościowe kuszą nawet małe sieci sprzedaży
... latach poprzednich. Firmy stają się otwarte na nowe rozwiązania „napędzające” sprzedaż, stąd wzrost popularności programów lojalnościowych, których skuteczność (jak potwierdza badanie) jest ... , a 5% ma zamiar wdrożyć je jeszcze w tym roku. Dla porównania, przed trzema laty z programów lojalnościowych korzystało tylko 45% firm. Wzrostowy trend ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... piosenkarze, mają swoich fanów, którzy śledzą ich kanały social media. Nawiązanie współpracy z odpowiednio dobranym Influencerem ma szansę przełożyć się na sprzedaż produktów, szczególnie tych dedykowanych grupie odbiorców w wieku 16-24 lata. - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero. Czym jest influencer ...
-
6 kluczowych cech skutecznego marketingu referencyjnego
... efektywna metoda wspierająca pozyskanie nowych klientów, a finalnie - pozwalająca zwiększyć sprzedaż. Istotą marketingu referencyjnego, zwanego także marketingiem rekomendacyjnym ... stronie są standardowym rozwiązaniem. Warto pójść o krok dalej. 60% odwiedzających witrynę, przed przeczytaniem jakiegokolwiek tekstu na stronie obejrzy film, jeśli jest on ...
-
Producenci alkoholi, czyli równe ceny i zrównoważona dystrybucja
Przed nami wyniki trzeciej już edycji rankingu "Równi w Biznesie". Do jakich wniosków ... mało. Jednak udało nam się przekonać producentów do poprawienia asortymentu i lepszego pozycjonowania cenowego, dzięki czemu sprzedaż whisky w niezależnym handlu zaczęła rosnąć – podkreśla Pedro Martinho. – Przykładem zmiany podejścia producentów jest nasz ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I-III kw. 2019
... Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, JLL. Do największych transakcji zrealizowanych od początku roku należy sprzedaż Atrium Felicity w Lublinie i Atrium Koszalin za 298 mln euro do funduszu ECE oraz sprzedaż i leasing zwrotny (tzw. sale&leaseback) przez Metro Properties portfela 11 sklepów Cash&Carry w regionie CEE ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2016-2018
... nakłady płyną na działalność innowacyjną? I w końcu, jakie przychody generuje sprzedaż produktów innowacyjnych? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w najnowszej publikacji Głównego Urzędu ... przemysłowych w 2018 r. wyniosły 23388,7 mln zł (o 16,5% mniej niż przed rokiem), natomiast w przedsiębiorstwach usługowych – 13094,8 mln zł (o 0,4% mniej). ...
-
Boże Narodzenie wypada słabiej niż Dzień Singla i Black Friday
... notebooki. W Polsce, w Wielkiej Brytanii i w Rosji najwyraźniejsze wzrosty odnotowała z kolei sprzedaż telewizorów Ultra HD i wielkoekranowych. W tym roku Black Friday przypada w ... konsumenci są wciąż coraz sprytniejsi i spędzają coraz więcej czasu sprawdzając ceny przed dokonaniem zakupów. Niemal połowa (45 proc.) konsumentów w Europie twierdzi, ...
-
BIG InfoMonitor: 50% firm zadowolona z 2019 roku. Gorsze prognozy na przyszłość
... firm budowlanych, wymieniają m.in. poprawę własnej konkurencyjności, mniejsze obawy przed konkurencją, poczynione inwestycje oraz lepsze możliwości zatrudniania pracowników niż rok wcześniej. Przemysł jako powody do zadowolenia wymienia przede wszystkim większą sprzedaż i zyski. Najmniej zadowoleni handlowcy mówią o większej sprzedaży, ale na ...
-
Leasing hamuje wraz z gospodarką
... Do końca 2019 wypłacono środki stanowiące 42,5% całości perspektywy finansowej 2014-2020. Mamy więc przed sobą jeszcze trzy lata z wysokimi poziomami wypłat unijnych” – zauważył podczas konferencji ... branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2020 r. ankietowani ...
-
Zero waste i second hand nie dla Polaka?
... (21%), rodzinie albo znajomym (19%), czy też wystawiają je na sprzedaż przez internet (9%). Polacy, którzy przekazują dalej swoje rzeczy, opowiedzieli o ... jest obecnie najbardziej korzystna, ponieważ nie tylko ochroni nas przed degradacją ekosystemu, ale przede wszystkim przedefiniuje postrzeganie potrzeb w świecie przesyconym produktami ...
-
Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!
... stronę internetu. Jednak pomimo kryzysu powstają nowe sklepy, które notują realne wzrosty. Sprzedaż internetowa i podjęcie dodatkowych działań online może być więc ratunkiem dla ... Joanna Śledziejowska, Starszy Specjalista SEO w Grupie TENSE. W obliczu braku środków chroniących przed zakażeniem dużym zainteresowaniem cieszy się także druk 3D. Jest on ...
-
Sektor MŚP: 50% firm w złej kondycji. Im mniejszy biznes, tym jest gorzej
... Biura Informacji Gospodarczej SA. Decyzje związane z kontynuacją działalności 89% ankietowanych przedsiębiorców z sektora MŚP przyznaje, że koronawirus widocznie wpływa na produkcję, sprzedaż bądź świadczenie usług w ich firmach. Najwięcej, bo prawie 60% twierdzi, że przez epidemię musiało ograniczyć działalność. Bardziej radykalne kroki powzięło ...
-
KRD: pandemia w sektorze MŚP coraz mniej dotkliwa?
... finansowej jest kluczowe dla przetrwania firmy. Właściciele firm dzisiaj, chętniej niż przed epidemią, oddają sprawy do windykacji. Szybciej upominają się o zapłatę, przyznając ... restrykcji. Wzrosła natomiast liczba firm (z 60% do 69,5%) zmuszonych ograniczyć sprzedaż bądź produkcję. Najnowsza edycja badania pokazuje też, że przedsiębiorcom z sektora ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... handlowych niedziel. Gospodarczy lockdown i wynikające z niego ograniczenia działalności handlowej sprowadził sprzedaż detaliczną na niewidziane od dawna poziomy - kwietniowe statystyki ... przed koronawirusem oraz trwający sezon grypowy znacząco zwiększyły popyt na preparaty używane w przypadku infekcji wirusowych. Podczas, gdy w lutym sprzedaż ...
-
Czy warto prowadzić wojny cenowe?
... tańszych podzespołów, co przekłada się na tworzenie artykułów niższej jakości. Sprzedaż takich produktów może spotkać się z negatywnymi reakcjami klientów oraz skutkować ... , a w konsekwencji klient traci możliwość obejrzenia produktu na żywo i „dotknięcia” towaru przed zakupem. Brak dodatkowych korzyści Trwała przewaga konkurencyjna powinna opierać ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
... . Wyraźnie pokazują to statystyki - w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie spadła o blisko połowę (43 proc.). W Polsce ucierpieli w ... jakiegoś wyraźnego trendu w tym obszarze, ale niewątpliwie firmy motoryzacyjne staną przed wyzwaniem czy i w jaki sposób sprzedawać auta, może online? – mówi Jacek ...
-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
... w e-commerce jest też zastosowanie chatbotów. Te mogą zarówno wspierać sprzedaż, jak i obsługiwać klienta, dlatego są dużym odciążeniem dla pracowników tej branży ... Jest on nadal jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych narzędzi wspierających sprzedaż, a jego popularność rośnie. Potwierdza to też zainteresowanie Internautów tą tematyką ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... się też płynność finansowa a nawet wypłacalność części zleceniodawców trwających inwestycji. - W handlu zdecydowanie piętą achillesową jest wyłącznie sprzedaż stacjonarna, bo zakupy w sieci wciąż są bardziej popularne niż przed pandemią. W sprzedaży o kondycji w znacznym stopniu decyduje profil i oferta firmy. Trudno porównać notowany w ostatnich ...
-
Sektor MŚP gotowy na II falę pandemii. Czego boją się firmy?
... wśród przedsiębiorców. Trzeba jednak pamiętać, że wyniki poznaliśmy jeszcze przed wzrostem zachorowań i przed utworzeniem w całym kraju strefy żółtej. Ponad połowa pytanych firm ... kontynuacją działalności 64,8% firm uważa, że pandemia wpływa na ich produkcję, sprzedaż bądź świadczenie usług. To może skutkować spadkiem przychodów w przyszłości. W ...
-
Sektor MŚP: jest lepiej, ale są obawy
... , że o kondycji każdego przedsiębiorstwa przesądza kilka obszarów, w tym m.in. sprzedaż, inwestycje, zatrudnienie oraz poziom zadłużenia. Wskaźnik może przyjmować wartości pomiędzy 0 a 100 ... jest lepsza płynność, większa sprzedaż i wzrosty zatrudnienia. Daleko jednak do optymizmu, który panował w tej branży jeszcze przed rokiem. Transport jest nadal ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
... który w ciągu pierwszych trzech kwartałów zanotował wynik gorszy o 43% r/r, niż przed rokiem. Relatywnie najmniejsze spadki dotyczą segmentu ciężarówek o masie powyżej 3,5 t, a ... odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w ostatnim kwartale roku, ...
-
Jak sprzedać więcej w Black Friday?
... sprzedawać bilety Twoim celem jest zwiększony ruch podczas Black Friday, który przełoży się na wysoką sprzedaż, prawda? Jednak czy Twoja witryna jest na ten przypływ klientów gotowa? Przed akcją promocyjną koniecznie sprawdź, czy strona szybko się ładuje i wytrzyma zwiększone zainteresowanie internautów. Wykorzystaj ...
-
Atradius: w transakcjach B2B króluje kredyt kupiecki
... 40 proc. rodzimych dostawców dostrzegło, że w czasie pandemii sprzedaż w oparciu o kredyt kupiecki jest wyższa niż przed nią. Podobny wynik w Europie Wschodniej odnotowali jedynie ... 15 dni. Z tego 27 proc. przyznało, że zrobiło to, aby podtrzymać sprzedaż krajową i utrzymać konkurencyjność na rynku – zaznacza Paweł Szczepankowski. W przeciwieństwie ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei