-
Rynek biurowy w Warszawie: 3 nowe biurowce i tyle samo rozbiórek
... nowym umowom – 51% (włączając umowy przednajmu), oraz negocjacjom - 45%. Miniony kwartał utrzymał trend wzrostów opłat czynszowych i eksploatacyjncyh. Zgodnie z przewidywaniami nadal wydłużają się okresy najmu, a stawki w umowach podlegają coraz wyższej indeksacji. Małgorzata Fibakiewicz zaznacza, że na razie wzrost czynszów wywoławczych jest ...
-
Biurowce w Polsce - podsumowanie 2023 r. i prognozy na 2024
... powierzchni biurowych w Warszawie w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach, analitycy AXI IMMO spodziewają się presji na wyższe czynsze w nieruchomościach typu „prime”. W ostatnich kwartałach stawki czynszów pozostawały stabilne, natomiast istotnie wzrosły koszty opłat serwisowych.
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce - prognozy 2024
... Poza wzrostem cen energii, przyczyni się do tego również system ETS2, opłat za emisję CO2, który funkcjonuje już w przemyśle, a objąć ma także transport ... niż zarejestrowana w ubiegłym roku ze względu na niższy popyt i wysokie stawki najmu. Czynsze w nowoczesnych magazynach miejskich, położonych w sąsiedztwie największych aglomeracji mogą natomiast ...
-
Popyt na biura w Krakowie rośnie
... . Wywoławcze stawki czynszu w nowoczesnych budynkach biurowych w Krakowie w III kw. 2024 roku pozostały na stabilnym poziomie względem poprzedniego kwartału i wynoszą zazwyczaj od 10 do 16 EUR /m kw. /miesiąc, przy czym w najbardziej prestiżowych budynkach mogą one przekraczać tą wartość. Średnie koszty opłat eksploatacyjnych ...
-
Rynek biurowy w miastach regionalnych w 2024 roku
... regionalnych pozostają na stabilnym poziomie 9,00-17,80 EUR/mkw./mies., przy czym najwyższe stawki odnotowano w Krakowie i Poznaniu. Natomiast opłaty eksploatacyjne wzrosły i wynoszą od 9,00 do 36,80 PLN/mkw./mies. Wzrosty opłat eksploatacyjnych wynikają m.in. z rosnących kosztów utrzymania budynków oraz energii. Monika Rykowska, Dyrektor ...
-
Gospodarka Niemiec hamuje, polskie firmy transportowe razem z nią?
... dotyczące bezpieczeństwa ładunków przewożonych autotransporterami. Z kolei pojazdy bezemisyjne do końca 2025 roku pozostają zwolnione z opłat drogowych, jednak od 1 stycznia 2026 roku będą musiały pokrywać 25% standardowej stawki za infrastrukturę oraz opłaty środowiskowe. Pojazdy bezemisyjne o DMC do 4,25 tony są na stałe zwolnione ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem