-
Bezrobocie lub niższe dochody. Tego spodziewa się co 2. Polak
... lub kogoś z ich bliskich. Również połowa przewiduje znaczący spadek dochodów. Niebezpieczne jest, że wśród osób spodziewających się spadków dochodów, prawie 40% szacuje, że wytrzyma zaledwie 2-3 miesiące bez wsparcia. I to znacząco ograniczając wydatki. Trzeba podkreślić, że tak negatywna ocena sytuacji pojawiła ...
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
... robotnicy (37%), pracownicy biurowi i administracyjni (34%) oraz inżynierowie (33%). W podziale na branże zwolnień najbardziej obawiają się pracownicy finansów i ubezpieczeń (40%), przemysłu oraz komunikacji i IT (po 30%). 16% zatrudnionych boi się, że przedsiębiorstwo, w którym pracują, może zostać zlikwidowane. Największy odsetek osób ...
-
Jak pracodawcy walczą z pandemią? Oceniają pracownicy
... pracownicy wskazywali m.in. na: przekazywanie informacji o zagrożeniu (57%), przygotowanie miejsc pracy (54%), ograniczanie bezpośrednich kontaktów (45%), wprowadzenie pracy zdalnej (40%), pomoc w opiece nad dziećmi (26%), wsparcie psychologiczne dla osób potrzebujących (6%), a nawet pomoc w zakupach (concierge). Badanie pokazuje, że wymienione ...
-
Infodemia: czy sztuczna inteligencja wyeliminuje fake newsy?
... się fałszywych wiadomości. Aktywne w tym procesie są także boty, które według raportu Distil Networks „Bad Bot Report 2019”, generują blisko 40% całego ruchu w sieci. Przypominają prawdziwych internautów, co oznacza, że na ich profilach znajdziemy np. szereg danych osobowych, zdjęcia, a także wpisy ...
-
82% Polaków zadowolonych z pracy zdalnej
... w firmie. Lepsze wyniki widzi u siebie 22 proc. mężczyzn, wobec 11 proc. kobiet. Pewnie dlatego, choć wśród pracujących zdalnie przeważają panie (40 proc. wobec 29 proc. panów ), to jednak więcej zwolenników ma ona wśród mężczyzn - 84 proc. niż wśród kobiet - 79 proc ...
-
Rejestr dłużników pokazuje, jak hamuje polska gospodarka
... 20 proc. mniej niż w analogicznym tygodniu minionego roku, w kolejnych tygodniach spadek przekroczył 30 proc., a teraz drugi z kolei tydzień sięga około 40 proc. Wzrost ten pokazuje, że polska gospodarka coraz bardziej wyhamowuje - informuje Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. Raporty z BIG InfoMonitor pokazują ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... jest wyższy od tych, jakie notuje się w najlepszych dla handlu okresach świątecznych, średnio 15% większy ruch na stronach internetowych e-sklepów, 40% wzrost liczby nowych klientów, tzn. tych osób, które po raz pierwszy odwiedziły stronę internetową sklepu i zrobiły zakupy, średnio 5% wzrost wydatków ...
-
Turystyka w obliczu pandemii: GUS podał, ile straciły hotele
... tys. turystów zagranicznych i ok. 770 tys. krajowych. W porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku liczba turystów ogółem była niższa o 65%. Czytaj także: 40% Polaków ma plany na wakacje po pandemii. Uratują turystykę? Turystyka zarażona koronawirusem. Kto zapłaci za odwołane wyjazdy? Spadek liczby turystów ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... telewizja (szacowany spadek o 10%) i radio ( 15%). Wydatki na media drukowane oraz reklamę uliczną mogą spaść o około 30%, zaś na kino o 40%. Dynamikę na nieznacznym plusie (kilka procent) przewidują badani w przypadku: programmatic, mobile, SEM oraz na reklamę w mediach społecznościowych, natomiast największe spadki ...
-
Pracuj.pl: boimy się bezrobocia, ale na niższe wynagrodzenie zgodzą się nieliczni
... , to jednak nie brakowało i takich, które szukały nowych pracowników. Na początku maja 2020 roku na Pracuj.pl dostępnych było około 40 000 aktywnych ofert pracy, w tym połowa prowadzonych w modelu rekrutacji zdalnej. Najbardziej popularnymi grupami specjalistów byli handlowcy i sprzedawcy – dotyczyło ich 27 ...
-
BIG InfoMonitor: polska gospodarka nieco drgnęła
... 4 maja otworzyły się dla klientów centra handlowe i hotele, a do pracy wrócili rehabilitanci, sprzedaż firm od 4 do 10 maja zmniejszyła się o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Dwa poprzednie tygodnie statystyki te wyglądały gorzej, bo spadek wynosił 46 i 47 proc. Po ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... od 8 do 14 maja br., najświeższa fala badania COVID-Tracker pokazała, że sytuacja powoli się stabilizuje - na jej poprawę wskazało aż 40 proc. badanych, co względem danych z kwietnia oznacza wzrost o 31 punktów procentowych. Widzimy zatem wyraźnie, że nastroje ulegają dość intensywnym przemianom ...
-
BIG InfoMonitor: polska gospodarka przyspiesza po odmrożeniu
... przedsiębiorcom jak i konsumentom do zwiększenia aktywności również w innych obszarach gospodarki. W rezultacie sprzedaż firm w pierwszym tygodniu odmrażania gospodarki zmniejszyła się o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, a w drugim spadek ograniczył się do 33 proc. Najgorzej w okresie kwarantanny wyglądał przedostatni ...
-
Finanse, płatności i rozrywka nie istnieją bez smartfonów
... , że korzystanie ze smartfona wcale nie jest domeną najmłodszych użytkowników – również chętnie korzystają z niego także dojrzalsi Polacy. Badanie dowodzi, że 40 proc. osób wieku 30-39 lat rozmawia przez komunikatory, 35 proc. korzysta z serwisów społecznościowych, a 30 proc. z portali informacyjnych na smartfonach. Z kolei ...
-
Inteligentne miasta: "smart city" w dotychczasowym rozumieniu nie zdaje egzaminu
... pomiarów temperatury w przestrzeni publicznej wykazuje ponad 78% respondentów, o tyle podczas zwykłej sezonowej grypy odsetek ten spada do niecałych 43%. Prawie 40% respondentów deklarowało zgodę na noszenie elektronicznej opaski przekazującej służbom medycznym nasze dane biomedyczne online (ciśnienie, tętno, temperatura, itp.), podczas gdy ...
-
EUIPO: podróbki kosztują UE 63,8 mld zł rocznie
... . EUIPO podaje również, że rocznie w UE z powodu obecności podróbek traci się około 14,1% wartości sprzedaży w sektorze produktów kosmetycznych i higieny osobistej (40,9 mld złotych) z powodu obecności podrabianych produktów. W Polsce wynosi to 19,1%, co odpowiada 1,942 mld złotych corocznie traconej wartości sprzedaży. Stanowi ...
-
Jak COVID-19 zmienił rynek pracy? Są najnowsze dane GUS
... sekcjach jak Informacja i komunikacja oraz Edukacja tą formą pracy z powodu pojawienia się choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV-2 zostało objętych niemal 40% pracujących, to w sekcji Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle z tej formy pracy korzystało ok. 7% pracujących w tej sekcji - pisze ...
-
Koronawirus i niepewność destabilizują rynek lotniczy
... , wynika, że blisko połowa Polaków (45%) już odwołała lub przełożyła swoją podroż samolotem. Takiej odpowiedzi najczęściej (63%) udzielali Polacy pomiędzy 40. a 49. rokiem życia. Co 10. z nas nosi się z zamiarem odłożenia lotu. Rezygnować z niego nie zamierza 15% respondentów, w tym przede wszystkim ...
-
Trendy HR 2020: kapitał ludzki w erze COVID-19
... zakresie. Już teraz 95 proc. respondentów (97 proc. globalnie) zgłasza potrzebę posiadania dodatkowych informacji na temat kompetencji i oczekiwań swoich pracowników, a 40 proc. (53 proc. globalnie) uważa, że wśród liderów nastąpił wzrost zainteresowania takimi informacjami, na przykład dotyczącymi gotowości do spełnienia nowych ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
... układowe) i Marwit Sp. z o.o. (sanacja). Wiek Zgodnie z analizą wieku upadających i objętych postępowaniami restrukturyzacyjnymi przedsiębiorstw firmy ze stażem do 10 lat stanowią 40 proc., zaś firmy działające od 10 do 30 lat to 54 proc. wszystkich na liście. Przedsiębiorstwa założone przed transformacją ustrojowa ...
-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
... połowa przedsiębiorców sądzi, że w najbliższych trzech miesiącach ich sytuacja ekonomiczna nie ulegnie zmianie. Jeszcze miesiąc temu oceniało tak nieco ponad 40 proc. badanych. Pogorszenia sytuacji w najbliższych trzech miesiącach obawia się 22 proc. W poprzedniej edycji badania takie przypuszczenia miał co czwarty przedsiębiorca ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
... ankietowanych przyznaje, że tęskniło za lokalnymi restauracjami i pubami, co stanowi wynik wyższy niż odnotowano dla wszystkich krajów europejskich łącznie. Kolejne 40% zamierza częściej stołować się w lokalnych obiektach gastronomicznych, aby pomagać im w powrocie do normalności. Co piąty (22%) ankietowany badania Mastercard stwierdził ...
-
Polskie firmy poprawiają sprzedaż, ale nie wierzą w rychły koniec pandemii
... kryzysowym okresie jakim był kwiecień. Jeszcze na koniec kwietnia 67 proc. firm deklarowało spadek przychodów. W połowie lipca ten odsetek był o 40 pp. mniejszy i wyniósł 27 proc. – czyli najmniej od wybuchu kryzysu. Także pod względem popytowym firmy deklarują mniejsze trudności. Obecnie ¼ polskich ...
-
Wakacje 2020: tydzień na Bałtykiem plus bon turystyczny
... chciałoby spędzić lato nieco ponad 37% użytkowników Travelist.pl. Gdy już dotrzemy nad Bałtyk, zostaniemy tam najwyżej na tydzień. Blisko 40% osób, które wzięły udział w badaniu, planuje w tym roku urlop o długości od 5 do 7 dni, a zarazem mniej niż 15% decyduje się na ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... pierwszej edycji badania z udziałem Polski ten trend nie odnotował większych zmian i utrzymuje się na wysokim poziomie. Nieco poniżej globalnego trendu (40 proc.) plasuje się polski konsument, który jest gotów wydawać więcej na wygody i udogodnienia w postaci na przykład dostawy zakupionych towarów (36 ...
-
Deloitte: pandemia wzmaga popyt na wideo streaming
... . Z jednej strony ponoszą wyższe koszty i posiadają dostęp do większej ilości treści, a z drugiej chcieliby zmniejszyć liczbę subskrybowanych usług. Wśród milenialsów aż 40 proc. czuje przytłoczenie liczbą swoich subskrypcji, a 43 proc. planuje ich ograniczenie. Wśród przedstawicieli pokolenia Z i X wyniki wahały się w okolicach 30 proc ...
-
Euler Hermes: nadchodzi fala niewypłacalności
... krajów, które odczują najpokaźniejsze wzrosty Euler Hermes wymienia m.in.: Stany Zjednoczone (+ 57% do 2021 r. w porównaniu do 2019 r.), Brazylię (+45%), Chiny (+40%), Wielką Brytanię (+43%), Hiszpanię (+41%), Włochy (+27%), Belgię (+26%), Francję (+ 25%), Polskę (+24%). Globalny Wskaźnik Niewypłacalności osiągnie w roku 2020 poziom ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
... w przezwyciężaniu negatywnych następstw pandemii. Na pierwszym miejscu wskazano wsparcie w zapewnieniu bezpieczeństwa w czasie pracy i zachowaniu restrykcyjnych warunków – takiej odpowiedzi udzieliło 40% ankietowanych. Co trzeci z badanych wskazał także, że pracownicy pełnili istotną rolę przy dostosowaniu się przedsiębiorstwa do nowych zaleceń. 35 ...
-
Sektor MŚP: inwestycje planuje tylko 15% firm
... badaniem, oznacza to wzrost o 1/5. Z najlepszym odbiorem propozycje rządowe spotkały się wśród firm z branży handlowej. Odsetek zadowolonych wynosi tam ponad 40%. Nadal jednak 45% przedsiębiorców uważa, że wsparcie rządu jest niewystarczające. Prawie co piąty z nich oczekiwałby większych nakładów finansowych, które pozwoliłyby ...
-
Praca zdalna: efektywność zależy od zaufania do pracodawcy?
... w zakresie zaangażowania w wykonywane obowiązki, a ten aspekt został oceniony pozytywnie przez znaczącą większość respondentów– bardzo dobrze przez 43%, a dobrze przez 40% ankietowanych. Styl monitorowania pracy zarządzających odzwierciedla ten trend - 45% badanych wskazuje na wykorzystanie przez przełożonych w celu monitoringu regularnych tele- ...
-
Największe firmy budowlane na świecie: przychody rosną, wyzwania też
... dol.). Na te trzy koncerny przypada 31 proc. całkowitych przychodów przedsiębiorstw ujętych w rankingu. Pod względem liczebności, najwięcej w rankingu, bo aż 40 przedsiębiorstw pochodzi z Europy. Ich łączna sprzedaż pozostała stabilna i wyniosła 350 mln dolarów, gwałtownie jednak wzrosła rok do roku ich wartość ...
-
Praca zdalna, czyli jak realia wyprzedziły prawo pracy
... zweryfikować łatwiej, niż w przypadku pracy zdalnej. Jak rozliczanie czasu spędzonego na home office wygląda w praktyce? Wyniki badania pokazują, że aż 40% pracodawców deklaruje, iż w ich firmach nie funkcjonuje żaden system do rozliczania pracy zdalnej. Co piąty pracodawca sprawdza aktywność pracowników na ...
-
Wynagrodzenia w czasie pandemii. Kto stracił, kto zyskał?
... niż jeszcze przed marcem (wzrost pensji odnotowano w 11% przypadkach, 46% pracowników zachowała dotychczasowy poziom wynagrodzeń) oraz produkcja (obniżka pensji spotkała 40%, sytuacja bez zmian wystąpiła u 60% osób). Średni spadek wynagrodzeń w obu branżach to 20%. Przykładowo kierownik zmiany w produkcji przed pandemią zarabiał ...
-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
... , Polacy nie planują już raczej większych wydatków na zakup sprzętu elektronicznego. Takie plany ma tylko nieco powyżej 4 proc. ankietowanych. Prawie 40 proc. Polaków (37,6 proc.) w ogóle nie robi żadnych większych jesiennych planów finansowych. W tej grupie dominują kobiety (44 proc.), osoby starsze ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... na rzecz zrównoważonego rozwoju przez włodarzy miejscowości, w której żyją. Co również jest sporym problemem dla społeczeństwa miejskiego to poziom bezpieczeństwa. 40 proc. badanych nie czuje się bezpiecznie w mieście, co sprawia, że zastanawiają się nad przeprowadzką. Smart city dla kogo? Inteligentne rozwiązania ...