-
W niepewnych czasach liczą się pewne benefity dla pracowników
... zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, i zachowanie przy tym ciągłości prowadzonej działalności gospodarczej. Nie można jednak zapominać o motywowaniu pracowników. To właśnie od ich zaangażowania ... te benefity są najlepszym dowodem na to, że wsparcie pracowników nawet w tak niepewnych czasach jest możliwe – powiedziała Katarzyna Turska, Dyrektor ds. ...
-
Jak sprzedać więcej w Black Friday?
... – nie warto wsiadać do „pociągu byle jakiego”. Dobre planowanie to podstawa skutecznej promocji i sukcesu Twojej marki. Odpowiednio przygotuj się na Czarny Piątek, tak by Twój pociąg nie dojechał na stację końcową z opóźnieniem. Pamiętaj też, że strategia marketingowa to nie bilet w jedną stronę: należy ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
... , że zapewnienie wyłącznie płatności kartami globalnych organizacji płatniczych może nie pozwolić na wykorzystanie całego potencjału zagranicznych konsumentów. Część z nich przyzwyczajona ... Wielkiej Brytanii przekracza 50%. Dane te pokazują jednak wyraźnie, że nie można bagatelizować znaczenia lokalnych rozwiązań płatniczych. Dla kupujących online ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
... w ataku paniki. IAB Polska od początku pandemii apelowało o nie zamrażanie budżetów reklamowych. W tak trudnych czasach marki powinny komunikować się ze swoimi klientami ... Obecnie mamy do czynienia z drugą falą lockdownu, ale nikt nie jest już tak zaskoczony jak poprzednio. Mimo świadomości nadciagającego kryzysu i niezwykle trudniej sytuacji w ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... posiadanie smartfonów z mobilnym Internetem spowodowało, że dostęp do informacji nigdy nie był tak szybki i prosty. W kilkanaście sekund możemy przeczytać opis produktu i oceny ... respondentów odpowiedziało, że tak. Blisko jedna czwarta (23,3 proc.) nie miała konkretnego zdania, natomiast jedynie 6,4 proc. zadeklarowało, że nie zapłaci więcej za taki ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... wynika, że niepokój towarzyszy już 85 proc. polskich konsumentów, a jego poziom jest nie tylko rekordowy, ale również najwyższy wśród wszystkich respondentów z 18 przebadanych ... planuje w kolejnym miesiącu tylko 16 proc. ankietowanych. Miesiąc temu odpowiedziało tak 20 proc. z nich, a na początku sierpnia aż jedna czwarta. Spośród najpopularniejszych ...
-
Zatrudnienie: firmy innowacyjne znacznie lepsze od reszty rynku
... usprawnienia działalności, korzystając przy tym m.in. z nowoczesnych technologii i outsourcingu. Wdrażanie innowacji nie perturbuje ich podstawowej działalności, ponieważ część zadań powierzają zewnętrznym partnerom biznesowym. W efekcie tak przyjętej strategii stają się liderami w swoich branżach, wyznaczając standardy, które bywają wyznacznikiem ...
-
Jak pracownicy oceniają swoje kompetencje i wynagrodzenia?
... tak lub raczej tak, a połowa (dokładnie 49,63%) zdecydowanie nie lub raczej nie. Ciekawy jest rozkład odpowiedzi skrajnych, bo aż 12% badanych uznało swoje wynagrodzenie za zdecydowanie niesprawiedliwe, a tylko 4% za zdecydowanie sprawiedliwe. Częściowym wyjaśnieniem tak ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... tak 45 proc. z nich przy średniej wynoszącej 40 proc. Również oni najczęściej deklarują, że po pandemii pozostaną użytkownikami bankowości mobilnej i nie ...
-
Magazyny z sukcesem w roku 2020. Obiecujące prognozy na 2021 rok
... Doświadczenia lockdownu skłoniły więc wielu przedsiębiorców do zwiększenia zapasów. Nikt nie chce zamrażać kapitału ani ponosić nadmiernych kosztów magazynowania towaru, ale ... większą swobodę w zakresie ilości i rodzaju składowanych towarów. 5. E-commerce i nie tylko Będziemy nadal obserwować szybki rozwój sektora e-commerce oraz intensyfikację ...
-
W Boże Narodzenie 2020 na prezenty świąteczne wydamy mniej?
... nie wydamy? Co kupimy pod choinkę? Z kim spędzimy tegoroczne Boże Narodzenie? Czy koronawirus zmieni nasze święta Bożego Narodzenia w tym roku? Badanie PAYBACK Opinion Poll dowodzi, że tak. Przynajmniej częściowo. Nastroje większości z nas dopisują, pomimo ciężkich czasów, w których przyszło nam żyć. 52% badanych nie planuje ...
-
Pandemia COVID-19 szansą dla CFO?
... na pokazanie, że mogą oni pełnić bardziej istotne funkcje w firmie. Uważa tak 76% badanych przez EY w ramach "DNA CFO 2020". 84% dyrektorów finansowych jest ... bez współpracy na tym polu wdrożenie zmian skierowanych na przykład do pracowników czy klientów nie będzie możliwe. Co więcej, konieczna może okazać się również bliższa współpraca z partnerami ...
-
Nowe technologie: EY sprawdza, w co zainwestują firmy
... tak ze względu na brak odpowiednich umiejętności pracowników (na tę kwestię wskazuje 65% ankietowanych), brak wystarczającego budżetu i finansowania (59%), czy brak odpowiedniego modelu operacyjnego (45%). Jedna trzecia nie ma z kolei dostępu do danych. Co istotne, 45% firm nie ... cyfrowej transformacji) deklaruje, że nie jest w stanie odczuć w pełni ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Polska ciągle liderem regionu
... zawirowań, jakie przyniósł za sobą wybuch pandemii, wcale nie wygląda źle. Rozpoczęliśmy wprawdzie kolejny już okres ... nie uległa drastycznym spadkom. Warto zauważyć, że rok 2019 był jednym z trzech najlepszych w ostatniej dekadzie, co może nieco uwydatniać skalę tegorocznego spadku aktywności inwestycyjnej, który w przypadku Polski był i tak ...
-
Rynek pracy: handlowcy w czasie COVID-19
... wprowadzenia obostrzeń, m.in. w zakresie ograniczenia spotkań biznesowych, bez których praca handlowca zdaje się nie istnieć. Praca przedstawiciela handlowego opiera się głównie na spotkaniach i bezpośrednich kontaktach z klientami. ... rozwijać, systematycznie wspinać po szczeblach kariery, zmieniać kategorie produktowe – są otwarci na zmiany, tak więc ...
-
Subskrypcja VOD: czy Netflix kończy erę tradycyjnej telewizji?
... dekady? Tak może się stać tym bardziej, że prowadzone badania wyraźnie dowodzą, że odbiorcami platform OTT są już właściwie wszystkie grupy wiekowe, a nie ... sięgają po subskrypcję dostępnych platform OTT, kosztem płatnej telewizji lub kablówki. Nie bez znaczenia pozostaje także kwestia reklam – platformy OTT oferują reklamodawcom możliwość lepiej ...
-
Firmowe dane na prywatnych telefonach i laptopach. Do kupienia w komisie
... . Ważne jest również wprowadzenie ograniczeń dotyczących rodzaju haseł, których używają pracownicy - tak aby były one mniej oczywiste dla hakerów. Szyfrowanie danych w celu ich ochrony - ... było planowane na następne 5–10 lat, organizacje nie były przygotowane na to, że zjawisko to stanie się tak powszechne w 2020 r. Co więcej, wszystko wskazuje na ...
-
Cyberzagrożenia w 2021 roku. Prognozy od Bitdefender
... roku wielu operatorów ransomware rozwinęło swoje narzędzia w taki sposób, aby obejmowały nie tylko szyfrowanie danych, ale również ich eksfiltrację. Takie działania staną się w ... , a także ekonomicznych ataki na łańcuchy dostaw obejmą branże, które w przeszłości nie były obiektem zainteresowania cyberprzestępców, takie jak opieka zdrowotna czy ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... wysoki odsetek osób, które niepokoją się o zdrowie swoich bliskich. Odpowiedziało tak aż 80 proc. zapytanych, tyle samo co w Chile, Indiach i Meksyku. To też ... z miejskiego transportu spadła z 54 proc. do 47 proc. Niestety, uspokojenie nastrojów nie dotyczy poczucia bezpieczeństwa związanego z pracą. Od listopada, kiedy utraty zatrudnienia obawiało ...
-
Użytkownicy Netflixa znów zagrożeni phishingiem
... w jego użytkowników. Oszuści wysyłają do nich wiadomość o problemach związanych z opłatą subskrypcji. Niektórzy użytkownicy Netflixa otrzymują za pośrednictwem e-maila informację, że nie dokonali ostatniej opłaty za korzystanie z usług serwisu, co wiąże się z zawieszeniem ich członkostwa. Oczywiście oszuści oferują pomoc - wystarczy kliknąć w jeden ...
-
Regionalne rynki biurowe wyhamowały w 2020 roku
... biurowe w Polsce: w Lublinie nie oddano do użytku ani jednego projektu, a w Szczecinie zaledwie jeden o powierzchni 3 400 m kw. Niepewna sytuacja rynkowa nie wpłynęła negatywnie na ... . Ostatni rok przyniósł spowolnienie, jednak wydaje się, że jego skutki nie muszą mieć charakteru długotrwałego. W zależności od dalszej sytuacji zdrowotnej, tempa ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
... ją na niespotykaną dotąd skalę. Co więcej, okazuje się, że wcale nie było to trudne. Jak wynika z opracowanego przez Deloitte raportu „Voice of ... jak i między współpracownikami jest zmianą, która zostanie z nimi także po pandemii. Odpowiedziało tak 38 proc. polskich pracowników. Jedna trzecia naszych ankietowanych w Europie oczekuje, że także w ...
-
Pandemia zabiera nam radość z relacji międzyludzkich
... osoby w podeszłym wieku i obostrzenia nie przeszkadzają im tak w utrzymywaniu ... Tak odpowiedziało aż 44 proc. osób w wieku 18-29 lat. W innych grupach ten odsetek jest znacznie niższy, już w grupie 30-39 latków dzielona aktywność sportowa ma znaczenie tylko dla 20 proc. badanych, a wśród 60-69 latków dla 10 proc. Publiczna przestrzeń sportowa to nie ...
-
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
... inwestorom jako kraj, w którym warto lokować centra usług. Wynika to nie tylko ze znakomitego stosunku jakości kompetencji do kosztów prowadzenia działalności, ... hiszpański. Kompetencje językowe odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu wynagrodzeń pracowników sektora. Tak zwany bonus językowy – będący stałym dodatkiem do wynagrodzenia podstawowego – w ...
-
Niewypłacalność w styczniu 2021 ogłosiło 80% więcej firm niż rok temu
... – oszczędności na inwestycjach, ale i na bieżącej obsłudze. Widoczny jest także zastój na rynku ochrony zdrowia – tak dużej liczby niewypłacalności z nim związanych w skali miesiąca nie notowano nigdy. To potwierdzenie alarmujących informacji o znacznych, kilkudziesięcioprocentowych spadkach w profilaktyce i leczeniu poważnych schorzeń (onkologia ...
-
Jak zmienia się podnajem powierzchni biurowych?
... poczucie bycia częścią zespołu. Analizując preferencje pracowników, model wyłącznie pracy zdalnej nie jest zrównoważonym rozwiązaniem dla długoterminowych celów biznesowych związanych z kulturą firmy, szkoleniami, ... które decydują się na odstąpienie zajmowanej przez siebie powierzchni na tak długi termin jednoznacznie sygnalizują rynkowi, że to nie ...
-
Cyberprzestępczość żeruje na pandemii. Jakie cyberataki są zagrożeniem?
... więcej aniżeli w 2019 roku. Łakomym kąskiem okazały się przede wszystkim te organizacje, które nie mogły sobie pozwolić na przestoje z uwagi na ryzyko zakłócenia działań medycznych lub ... poszukujące modnych modeli obuwia do odwiedzenia złośliwych stron internetowych zaprojektowanych tak, aby wyglądały jak prawdziwe witryny. Gdy użytkownik odwiedzał te ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... nie kupowały w sieci, postanowiły spróbować. Nauka najwyraźniej nie była trudna - w kwietniu 2020 r. kupujących w sklepach Shoper było o 122 proc. więcej w porównaniu z kwietniem 2019 r. W kolejnych miesiącach wzrost sprzedaży nie był tak ... szybko “zablokuje się” od strony logistycznej. Tak jednak się nie stało. Domowy tryb życia kupujących okazał się ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
... względu na wiek badanych. Jedynie w najstarszej grupie wiekowej w TOP 3 znalazły spacery i wędrówki, a nie znalazło się bieganie. Zresztą spacery i wędrówki jako swoją aktywność sportową ... ruchu, po prostu z niego zrezygnowały lub go znacząco ograniczyły. Niestety nie jest to pozytywny trend. Dlatego na pewno warto prowadzić kampanie zachęcające do ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... nie robił. Teraz sytuacja jest dużo spokojniejsza, choć ciągle daleka od stabilizacji, uznaliśmy więc, że warto, by nasze badanie było cykliczne, tak by mogło się stać w skali polskiego rynku pewnym barometrem i benchmarkiem, tak ...
-
Google z kolejnymi inwestycjami w Warszawie
... jest intensywna budowa hubu infrastruktury technicznej i oprogramowania, który ma służyć nie tylko Polsce, ale i wszystkim krajom Europy Środkowo-Wschodniej. W Warszawie mają powstać ... ., a pod kreską ponownie znalazły się kraje środkowo-wschodnie (z wyjątkiem Węgier i Litwy). Tak więc wejście Google’a z zapowiadanym kalibrem może znacznie wpłynąć ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... budżety przeznaczone na jej rozwój. Okazuje się również, że firmy nie zapominają o rozwiązaniach mających na celu wprowadzanie elementów zwiększających wśród klientów poczucie ... definicję innowacyjności, a firmy zastanowić się, czy mogą nadal wprowadzać zmiany w tak szybkim tempie – mówi Alex Clemente, dyrektor zarządzający Harvard Business Review ...
-
Pandemia - wzmaga cyfryzację, nadwyręża cyberbezpieczeństwo
... mln złotych. Jest czwartą edycją badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce, którego celem jest poznanie dynamiki i charakterystyki cyberataków oraz przygotowania na nie przez firmy w Polsce. Badanie zostało zrealizowane metodą wywiadów telefonicznych CATI wśród osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo IT w firmach (członków zarządu, dyrektorów ...
-
Pokolenie Z: życie i zakupy online przestały bawić młodych?
... co powinno być istotną wskazówką dla firm, że warto komunikować nie tylko informacje o produktach, ale również treści edukacyjne czy społeczne. Cyfrowe ... coraz częściej będą przechodziły działania marek odzieżowych i kosmetycznych. Umożliwią one nie tylko interakcję z konsumentem, ale przede wszystkim zapewnią możliwość sprzedaży produktów fizycznych ...
-
Praca zdalna w sektorze finansowym: wady, zalety, perspektywy
Pracownicy instytucji z sektora finansowego doceniają pracę zdalną przede wszystkim za oszczędność czasu, elastyczność oraz tak ważne w czasach pandemii bezpieczeństwo. Nie oznacza to jednak, że home office jest dla nich rozwiązaniem idealnym. Spora grupa osób zatrudnionych w instytucjach finansowych dostrzega bowiem niedogodności ...