-
Czy technologia deepfake wpłynie na wyniki wyborów parlamentarnych?
Tuż przed wyborami polskie media obiegła informacja o fałszywych SMSach i mailach mających szerzyć dezinformację. Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa zwracają uwagę, że potencjalnych zagrożeń na ostatniej prostej przed wyborami może być więcej. Coraz głośniej przecież np. o fałszywym nagraniu, wykorzystującym AI i deepfake, które dwa dni przed ...
-
Wizerunek TVP i programu i9:30 wykorzystany przez cyberprzestępców
Wizerunek TVP i Marka Czyża, prezentera programu i9:30 zostały wykorzystane przez cyberprzestępców do bezprawnego promowania aplikacji hazardowej - informują eksperci ESET. Cyberprzestępcy przy użyciu technologii deepfake stworzyli fałszywe filmy, które pojawiły się w social mediach. „Samotna mama z Warszawy została milionerką dzięki aplikacji ...
-
Sen, seks i smartfony, czyli nocne zwyczaje Polaków
Pojawiły się wyniki przeprowadzonego latem minionego roku badania Gemius "SEN, SEKS i SMARTFONY - o interakcjach z mediami w czasie, gdy wszyscy śpią". Potwierdza ono, że smartfon jest dla użytkowników czymś więcej niż narzędziem komunikacji. Okazuje się, że nader często bywa on również "wypełniaczem" samotności, zwłaszcza w momentach, gdy ...
-
Podróże do USA droższe? Planowana nowa opłata wizowa nawet 250 dolarów
Czy podróż do USA będzie droższa? Władze USA rozważają wprowadzenie nowej opłaty wizowej o nazwie "visa integrity fee", która może dotknąć wiele osób planujących wyjazd - szczególnie studentów, pracowników i uczestników programów wymiany. Mówi się o kwocie co najmniej 250 dolarów. Choć opłata jeszcze nie obowiązuje, informacje o niej pojawiły się ...
-
AI trafiła pod strzechy: ChatGPT ma już 9,3 mln użytkowników
Z aplikacji ChatGPT korzysta już niemal co trzeci polski internauta – wynika z najnowszego raportu Gemius bazującego na danych pochodzących z Mediapanelu. Narzędzie oparte na generatywnej AI zyskało szczególną popularność wśród młodych, kobiet i mieszkańców wsi. Jego użytkownicy spędzają średnio ponad 2 godziny miesięcznie na interakcji z ...
-
Co działa, a co nie w komunikacji banków na Facebooku?
Banki w Polsce coraz odważniej stawiają na dialog w social mediach. Zamiast suchych komunikatów o produktach i usługach, na Facebooku pojawiają się pytania o wakacje, konkursy czy treści związane ze stylem życia. Jak dwodzi analiza zrealizowana przez IMM, taka zmiana strategii przynosi wymierne, liczone w interakcjach efekty. Najbardziej ...