-
Social media: słupy z ogłoszeniami o pracę?
Jeszcze kilka lat temu social media kojarzyły się przede wszystkim z rozrywką i utrzymywaniem relacji międzyludzkich. Te czasy odeszły już jednak do lamusa. Media społecznościowe to coraz częściej skuteczny kanał sprzedaży, a także pozyskiwania pracowników. Ci ostatni doskonale zdają sobie już z tego sprawę. Co ciekawe, do kontaktów na niwie ...
-
Deepfake wykorzystujący wizerunek MrBeast promował oszustwo
Najpopularniejszy na świecie YouTuber, MrBeast, i dwójka prezenterów BBC, zostali wykorzystani do promowania oszustw. Cyberprzestępcy za pomocą AI stworzyli fałszywe filmy, w których celebryci nakłaniali do oszukańczych zakupów i inwestycji. Materiały pojawiały się na TikToku i Facebooku. Film wykorzystujący wizerunek MrBeast pojawił się w tym ...
Tematy: MrBeast, deepfake, YouTube, cyberataki, cyberzagrożenia, oszustwa, social media, media społecznościowe, TikTok, Facebook -
Co się stało z Naszą Klasą, czyli jak zmienił się świat social mediów w Polsce?
W dobie dominacji Facebooka, Instagrama i TikToka mało kto pamięta, że historia mediów społecznościowych w Polsce sięga początków obecnego wieku, a jej prekursorami nie są wcale światowi giganci, ale rodzime serwisy. Z okazji 20-lecia badania Mediapanel, Gemius i PBI postanowiły przyjrzeć się, jak na przestrzeni dwóch dekad zmienił się świat ...
-
Lekarz z TikToka, czyli deepfake’i w służbie pseudomedycyny
Czasem zamiast konsultacji lekarskiej wybieramy inne rozwiązanie i sięgamy po poradę dotyczącą zdrowia do internetu. To na pewno szybsze rozwiązanie, ale czy lepsze? Eksperci z firmy ESET przestrzegają przed pseudomedycznymi treściami dostępnymi na TikToku czy Instagramie. W rzeczywistości to komunikaty generowane przez sztuczną inteligencję, ...
-
Czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową. Ale dziś coraz więcej osób pyta: czy naprawdę krócej znaczy lepiej? Skąd ta siła krótkich form? To ...
-
Apple najcenniejszą marką świata 2025
Najcenniejszą marką świata, czwarty rok z rzędu, pozostaje Apple - wynika z najnowszego rankingu Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands za rok 2025. Wartość tej marki sięga obecnie 1,3 biliona dolarów. Na podium znalazły się także Google i Microsoft. W rankingu zadebiutował ChatGPT, zajmując 60. miejsce. Imponujący wzrost wartości odnotowały ...
1 2