-
Ratując budżet domowy, 2/3 Polaków zaciska pasa
... części majątku osobistego. Ograniczenie zakupów, czy to podstawowych artykułów codziennego użytku, czy dóbr trwałych kupowanych rzadziej, to rozwiązanie dostępne od ręki, ... i dostępna od ręki, stąd zapewne największy odsetek respondentów wskazywał najczęściej to rozwiązanie. Niestety, w jakiejś trudnej dziś do określenia liczbie polskich budżetów ...
-
Biznes w czasach pandemii: gdzie firmy szukają oszczędności?
... dodatkowo wprowadzając kary za zerwanie umowy przed czasem. O ile w czasie hossy, to czy zapłacimy kilkaset zł więcej za usługę nie ma większego znaczenia, o ... czy hostingowego może przynieść oszczędności liczone nie w setkach a w tysiącach złotych a to przecież tylko część usług, których koszty można optymalizować w firmie – zwraca uwagę Rafał ...
-
Deloitte radzi: jak zakończyć home office i bezpiecznie wrócić do biur?
... społecznej, makroekonomiczne skutki epidemii, przepisy dotyczące ochrony zdrowia, preferencje i obawy pracowników. I to właśnie ze względu na dużą złożoność problemu eksperci Deloitte radzą, aby ... biura oraz dostosowanie wszystkich procedur i regulaminów pracy. Za wyzwanie uważa to odpowiednio 15 proc. i 14 proc. uczestników webinaru. Bez planu ...
-
Innowacje medyczne: Polska na 39. miejscu Global Innovation Index 2019
... nowych metod leczenia. Obecnie większe niż kiedykolwiek możliwości rozwoju nowych modeli opieki zdrowotnej poprzez innowacje w medycynie mają kraje wschodzące. Może to pomóc w zbliżeniu ich opieki zdrowotnej do standardów krajów bardziej rozwiniętych. Przy wytyczaniu strategicznych kierunków innowacji w dziedzinie zdrowia powinny zostać określone ...
-
Zleceniobiorca bez ochrony: COVID-19 ujawnia kolejny minus umowy zlecenia
... , kurierach, czy kierowcach, którzy w zapewniają nam dostęp do podstawowych dóbr i usług. I to w tej właśnie grupie - jak zauważa Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) - nie ... zakażenia w pracy – np. firmy kurierskie wprowadziły dostawę bezkontaktową – to ich skuteczność nie została jeszcze potwierdzona. Sytuacja ta skutkuje powstaniem nierówności ...
-
Jak nam poszło nauczanie zdalne? 1/2 uczniów woli tradycyjną szkołę
... do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa”. Opracowanie rzuca światło na to, jak z nauczaniem zdalnym poradzili sobie nauczyciele, uczniowie oraz ... zdalna negatywnie wpływa na relacje domowe części z nich. O badaniu Badanie „Zdalne nauczanie …” to badanie ilościowe z komponentem jakościowym. Realizowane w 34 szkołach podstawowych ...
-
Santander Consumer Bank: co 3. Polak nie jedzie na wakacje 2020
... miejsce na spędzenie urlopu wskazało odpowiednio jedynie 3,3 i 0,6 proc. z nas. Potwierdzają to też dane Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Według danych IGHP z połowy ... w tym roku letnich wyjazdów zagranicznych. Jeśli jednak wyjedziemy na jakiekolwiek wakacje, to na jak długo? Zdecydowana większość z nas planuje tygodniowy (36,8 proc.) lub ...
-
Sklepy internetowe: 5 trendów, które pozostawi pandemia
... aktywności przenieśli do sieci. Tak było również z zakupami. Sklepy internetowe to ci szczęśliwcy, którzy znaleźli się w grupie stosunkowo mało dotkniętej negatywnymi ... - wciskanie im więcej niż potrzebują będzie ich tylko irytować. Wbrew pozorom, to właśnie dobry czas dla sprzedawców jakościowych produktów o długiej żywotności. Dokładniejsze opisy ...
-
Fala zwolnień pracowników dopiero przed nami
... w stosunku do wcześniejszych miesięcy, ale nie można pomijać faktu, iż okres wakacyjny to od wielu lat czas, w którym bezrobocie dość znacząco spadało m.in. z uwagi na ... bezrobotnych przekroczyła milion i wyniosła w czerwcu 1 027 067, z tego 551 268 to kobiety. Oznacza to przyrost liczby osób bez pracy w ciągu miesiąca o 15 378. Publikowane przez ...
-
Nowe funkcje w w Microsoft Teams
... pozostałych osób – czynników, które są istotne dla ludzkiej interakcji. Jest to doskonałe rozwiązanie w przypadku spotkań, podczas których wiele osób mówi jednocześnie. Funkcja ... się w tym miesiącu i zapewni nowy, ujednolicony widok zadań z całego środowiska Microsoft To Do, Planner oraz poczty Outlook. Inteligentne listy, takie jak “Przypisane do ...
-
Produkcja przemysłowa CEE goni Zachód. Problemem innowacyjność
... dwukrotnie. Za wyższym poziomem wydajności kryją się przede wszystkim ludzie - wyspecjalizowana, ale tańsza i bardziej efektywna kadra zapewnia niższe koszty operacyjne. To z kolei sprawia, że kraje CEE-6 ciągle skupiają uwagę zagranicznych inwestorów - czytamy w opracowanym przez Colliers International raporcie ”COVID-19 & CEE’s Industrial Upside ...
Tematy: produkcja przemysłowa, przemysł -
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... 5 proc. Produkty spożywcze podobnie jak polscy konsumenci niezbyt powszechnie kupują w Internecie Włosi (6 proc.), Niemcy (7 proc.) i Belgowie (8 proc.), natomiast najchętniej robią to Brytyjczycy (26 proc.) i Francuzi (12 proc.). Od ostatniego badania spory spadek zaufania do zakupów artykułów spożywczych w Internecie odnotowali mieszkańcy Indii ...
-
OZE: 1/2 Polaków uważa, że zielona energia jest droga i stawia na węgiel
... proc. W opinii 87 proc. respondentów odnawialne źródła energii powinny przynosić realne korzyści każdemu mieszkańcowi Polski. Dla 82 proc. ankietowanych OZE to nowoczesny i przyszłościowy rodzaj energii. Zdaniem ponad trzech czwartych Polaków (76 proc.) odnawialne źródła energii, dzięki lokalnemu wytwarzaniu, zwiększą bezpieczeństwo energetyczne ...
-
Polska, Czechy, czy Niemcy? Kto wygra w rywalizacji o pracowników z Ukrainy?
... , Niemcy staną się dla nich najbardziej obiecującym i pożądanym kierunkiem pod kątem pracy. Czechy - potencjalne zagrożenie dla polskich pracodawców Republika Czeska to drugie po Polsce państwo, do którego Ukraińcy najchętniej wyjeżdżają w celach zarobkowych. Jest także geograficznie bliska i zainteresowana zagranicznymi pracownikami. W 2019 roku ...
-
Nieruchomości komercyjne: Polska przyciąga nowych inwestorów
... Powtórzenie rekordowego wyniku osiągniętego na rynku inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce w ubiegłym roku będzie zależało od wielu czynników. Niemniej, nie jest to niemożliwe. Spowolnienie covidowe wyhamowało negocjacje w drugim kwartale br., czego konsekwencje będą na pewno widoczne w drugiej połowie roku. Obecnie obserwujemy jednak ...
-
Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce wzrosło o 3,7%, w produkcji o 6,2%
... przedsiębiorstwa i ogół rynku widać dużą różnicę na korzyść tych pierwszych. Oznacza to, że awangarda biznesu skuteczniej radzi sobie ze skutkami kryzysu. Od ... się na wypadek drugiej fali pandemii, uzupełniały zapasy magazynowe. A zwiększona produkcja, to większe zapotrzebowanie na pracowników – komentuje Anna Barbachowska. Usługi w II kw. 2020 r. ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
... że przeznaczył więcej pieniędzy na swoją pasję czy dodatkową aktywność. To z pewnością pomogło wielu firmom oferującym materiały hobbystyczne w odrobieniu strat z czasu ... %), ale i chęć oszczędzania (39%). Choć finanse grają pierwsze skrzypce, to nie bez znaczenia pozostaje także zbyt duże zagrożenie zarażeniem koronawirusem w czasie hobbystycznych ...
-
Rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii
... TCG (ang. Technical Consumer Goods) w pierwszej połowie roku wyniósł 5,8 proc. To niedużo w porównaniu z innymi branżami. W Polsce sprzedano mniej urządzeń, ale wartościowo rynek urósł ... czynniki sprawiły, że rynek TCG się obronił? Segment elektroniki domowej to urządzenia, które w czasach lockdownu bardzo nam się przydały. Począwszy od sprzętu ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
... wskazywały na chęć rozszerzenia posiadanych usług o bankowość mobilną. Pozytywną zmianą jest również to, że zwiększenie popularności usług internetowych i mobilnych obejmuje seniorów ... związanych z dostawą. Darmowa (61% badanych) i szybka (57% badanych) dostawa to najważniejsze oczekiwanie wobec sklepów online, rosnący wraz z kolejnymi badaniami ...
-
Mały biznes w obliczu pandemii. Jak sobie radzi?
... 53% badanych zadeklarowało, że w wyniku pandemii i zamrożenia gospodarki zmagać musi się ze spadkiem dochodów. Nie jest zatem zaskoczeniem, że znajduje to przełożenie na poczucie bezpieczeństwa mikrofirm, które od ostatniego badania zanurkowało o pokaźne 26 punktów procentowych. Obostrzenia wprowadzone w pierwszych miesiącach pandemii COVID-19 ...
-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
... szereg przesłanek, które zwiastują stabilną końcówkę roku. Jeśli wziąć pod uwagę to, co działo się na polskim rynku elektroniki użytkowej oraz RTV i AGD w ... czwartym kwartale br. może urosnąć wartościowo aż o ponad 50 proc. Suszarki do odzieży to stosunkowo nowa, dynamicznie rozwijająca się kategoria średniego sprzętu domowego z innowacjami jak ...
-
Internet: jak pandemia wpłynęła na ruch w sieci?
... treści eweoluują. Popyt na streaming video, gry online, wideokonferencje w chmurze z małymi opóźnieniami oraz szybki dostęp do aplikacji i usług cloudowych – wszystko to nakłada bezprecedensową wręcz odpowiedzialność na łańcuch dostaw usług internetowych. Podobnie jak sieci dostarczania treści (CDN) rozwijały się w ostatniej dekadzie, oczekuje ...
-
Sprzedawcy gotowi na nowe zachowania konsumentów. Co zrobili?
... zmierzające ku zwiększeniu przepustowości ruchu w sieci. Z badania wynika, że w tym roku większość sprzedawców (78 proc.) postawiła na zintensyfikowanie akcji rabatowych i to zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Co 3. z badanych ma również zamiar zwiększyć skalę przecen na produkty dostępne w ofercie online. Jednocześnie jednak ...
-
Stan wdrożenia sieci 5G w Polsce. Wyniki testów Orange, T-Mobile, Plus i Play
... lupę czterech największych operatorów komórkowych. Sieć 5G, czyli następca 4G, to technologia, która gwarantować ma: znaczne przyspieszenie prędkości połączenia internetowego, niższą ... mobilnych istotną częścią badań był pomiar pobierania i wysyłania małych plików. To właśnie on odzwierciedla doświadczenia abonentów w trakcie korzystania z sieci 5G ...
-
3 branże, które już dziś uwierzyły w blockchain
... do konkretnego kontenera, w zależności od czasu przybycia do punktu załadunku. To przekłada się na lepszą kontrolę nad poszczególnymi ogniwami łańcucha dostaw, a w efekcie ... blockchain na świecie nie ma żadnej spółki z Polski. Nie oznacza to jednak, że rodzime przedsiębiorstwa nie są zainteresowane wykorzystaniem potencjału cyfrowego usprawnienia ...
-
Cyberbezpieczeństwo: szpitale, praca zdalna i chmura na celowniku
... , jak doświadczenie pandemii zmieniło zachowania hakerów. Napływ pacjentów z koronawirusem całkowicie zmienił tryb pracy szpitali, wpływając również na pracę administracji. Dostrzegają to niektórzy hakerzy, dokonujący ataku w sytuacji kryzysowej i próbujący wykorzystać swoją okazję. Zakładamy, że również w 2021 roku ten trend się utrzyma, dlatego ...
-
Polacy i nowoczesne technologie. Dobrodziejstwo czy udręka?
... newsy i wydarzenia. Polak bezgotówkowy W opinii analityków rynku płatności bezgotówkowe to jeden z filarów cyfrowej rewolucji. Sprawdziliśmy zatem, jak do tej kwestii ... czy Google Pay (20%). Korzyści, jakie Polacy widzą w mobilnych płatnościach to przede wszystkim wygoda, którą wskazało trzy czwarte ankietowanych, a także bardziej precyzyjna ...
-
Jak walczyć ze zmianą klimatu? Polacy chcą zacząć od siebie
... 57% w Unii Europejskiej). Kolejne działania, które cieszą się w Polsce znacznym poparciem, to zaprzestanie wytwarzania produktów nietrwałych lub nienadających się do naprawy (Polska: 56%, ... problem nierówności społecznych Zdaniem 69% Polaków, bez względu na to, jakie działania zostaną podjęte, kluczem do ich powodzenia będzie uwzględnienie ...
-
W e-commerce produkty spożywcze droższe o 6% r/r
... e-commerce produkty spożywcze są droższe niż w sklepach stacjonarnych. W ramach badania przeanalizowane zostały dane z lutego 2021 w porównaniu do lutego 2020. Był to ostatni miesiąc "normalnego" handlu. W marcu wybuchła pandemia i wprowadzono pierwszy lockdown, ograniczając konsumentom dostęp do sklepów. Z przeprowadzonej przez ASM Sales Force ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... w przypadku wszystkich przedsiębiorstw udział niesolidnych płatników jest o połowę niższy, oznacza to jednak znaczące ryzyko sprzedaży z odroczonym terminem płatności firmom handlującym ... też piwo, 1,6 proc. wolumenu, co oznacza ponad 52 mln litrów mniej sprzedanego towaru. To dlatego, mimo że większość kategorii alkoholowych utrzymała sprzedaż ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... innowacyjnych firm, które najlepiej odpowiadają na nowe warunki rynkowe. Są to: Cyfrowa zwinność: nadążanie za coraz szybszą cyfryzacją i reagowanie na wymagania klientów ... 36%) konsumentów jest gotowa udostępniać więcej danych na swój temat, jeśli oznaczałoby to szybszą i bardziej spersonalizowaną obsługę. Aby być blisko klienta i dobrze poznać jego ...
-
Ochrona zdrowia bez pracowników? Pomogą nowe techologie?
... rozwiązań telemedycznych, nadal duże grono chorych jest zagrożone cyfrowym wykluczeniem – czy to z powodu braku umiejętności, czy też ze względu na niewystarczający ... w którym pacjent posiada jedną kartotekę, dostępną dla wszystkich podmiotów służby zdrowia. Ułatwi to lepszą współpracę nowych lub istniejących już podmiotów, operujących na rynku ...
-
Praca hybrydowa? Bez kultury organizacyjnej będzie ciężko
... osiągnięcia podczas pracy zdalnej zostały odpowiednio zauważone (48 proc.). Możliwości rozwoju to kolejne istotne źródło niepokoju polskich pracowników, z których 41 proc. obawia się, ... jest inkluzywność i pewność, że nikt z pracowników nie zostanie pominięty. To wymaga dodatkowych działań, które sprawią, że każdy poczuje się zauważony. Technologia ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... w poprzedniej edycji), żywność pakowaną (51% osób, podczas gdy w październiku 2020 r. było to 24%) a nawet produkty z obszaru uroda i kosmetyki (27,5% respondentów w porównaniu do 21% w ... świeża żywność, 27% w kategorii żywność pakowana i 23% dla obszaru uroda i kosmetyki i to centra handlowe były wskazywane jako miejsce, w którym najchętniej robimy ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... wzrosły o 52,7% i wyniosły 6,4 mld USD, podczas gdy w tym samym okresie poprzedniego roku było to 4,2 mld USD. Podobne dynamiki notuje także Google. Po trzech miesiącach przychody z ... negatywnie na rynek reklamy. Reklamodawcy nie wycofywali budżetów tak jak to miało miejsce w roku ubiegłym, w szczególności na początku pandemii. Perspektywy na kolejne ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem