-
3/4 Polaków planuje wyjazd na wakacje 2025
... planuje wyjazdów – w tej grupie prawie połowa ze względów finansowych. To relatywnie niski odsetek w porównaniu z innymi krajami (np. w Holandii: 30 proc, w Niemczech: 34 proc.). Polacy w ślad za innymi Europejczykami są skłonni ograniczać codzienne wydatki, aby wyjechać na wypoczynek: 65 proc. z nas planuje ...
-
Fala cyberataków na branżę turystyczną
... i niewielkiej odporności cyfrowej. Dla cyberprzestępców to idealny cel - ostrzega raport Check Point. W marcu 2025 roku platforma konsolidująca bilety lotnicze w Niemczech, Austrii i Szwajcarii została sparaliżowana przez atak DDoS. Tysiące podróżnych nie mogło zarezerwować biletów, a biura podróży współpracujące z platformą zostały odcięte od ...
-
Nowa opłata klimatyczna w Grecji - 20 euro podatku turystycznego dziennie od 1 lipca 2025
... 1 do 4 euro dziennie, we Włoszech – od 2 do 10 euro w zależności od miasta i standardu hotelu. Podobne opłaty obowiązują także w Chorwacji, Francji, Niemczech i Austrii. W Polsce również istnieją opłaty miejscowe, choć są znacznie niższe. Obowiązują w wybranych miejscowościach turystycznych, uzdrowiskowych i nadmorskich, takich jak Zakopane, Sopot ...
-
Eksport UE bez USA? Unia ma remedium na rosnące cła
... USD w przypadku podwyżki ceł o +50 punktów procentowych). Zagrożonych może być 215 000 miejsc pracy, w pierwszym rzędzie w Irlandii, na Słowacji, Węgrzech i w Niemczech. W ostateczności UE może nałożyć cła odwetowe na import z USA o wartości do 20 mld EUR i przyspieszyć dywersyfikację handlu z Mercosurem, Indiami i ASEAN ...
-
Dan Cake inwestuje 70 mln zł w rozbudowę zakładu w Chrzanowie
... . Dan Cake Polonia to część międzynarodowej grupy Dan Cake, która działa w branży piekarniczo-cukierniczej. Firma powstała w Danii i obecnie prowadzi działalność m.in. w Niemczech, Bangladeszu oraz od 2004 roku w Polsce. W ofercie polskiego oddziału znajdują się produkty takie jak chleb tostowy, bułki mleczne, muffinki, babki ...
-
Ile postów w sieci tworzy AI? Raport o wykorzystaniu sztucznej inteligencji przez twórców internetowych
... rozwiązania do planowania, organizacji zadań, mailingu czy reklamy, a także… sztuczna inteligencja. Według raportu KPMG w Polsce z AI korzysta się częściej niż w Niemczech, USA, czy na Węgrzech. Już 69 proc. respondentów z Polski regularnie korzysta ze sztucznej inteligencji – co najmniej raz na kilka miesięcy ...
-
Personalizacja i rabaty w zamian za dane osobowe. Polacy "sprzedają" prywatność?
... (Computer Assisted Web Interview) przez UCE RESEARC i Shopfully na próbie 1032 Polaków w wieku 18-80 lat. Do tego badanie zostało zrealizowane w Niemczech, Austrii, Francji, Hiszpanii, we Włoszech, a także w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech.
-
T-Mobile prezentuje T Phone 3 i T Tablet 2 - smartfon i tablet z wbudowanym asystentem AI od Perplexity
... T Phone 3) z dodatkowymi 500 kredytami miesięcznie przez 3 miesiące. Urządzenia dostępne są od 14 sierpnia 2025 r. także, poza Polską, w Austrii, Chorwacji, Czechach, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Czarnogórze, Macedonii Północnej i Słowacji. Ceny różnią się w zależności od rynku.
-
Oszustwa inwestycyjne w internecie: jak działają i jak się chronić?
... precyzyjnie dopasowana do lokalnych odbiorców. W zależności od regionu oszuści posługiwali się rozpoznawalnymi markami i nazwiskami – w USA wykorzystywano wizerunek Elona Muska, a w Niemczech np. Lufthansy czy partii CDU. Fałszywe reklamy pojawiały się na Facebooku, Instagramie, X, YouTube, a także w komunikatorze Messenger i Threads. W kampaniach ...
-
Przemysł motoryzacyjny w I poł. 2025 r.: rekord eksportu części i spadek zatrudnienia
... krajów UE trafiło 83,57 proc. całego eksportu branży z naszego kraju (-2,87 proc). Niezmiennie najważniejszym partnerem handlowym pozostają odbiorcy w Niemczech (8,09 mld euro, 35,3 proc. całości eksportu). W I półroczu br. eksport do naszego zachodniego sąsiada spadł o niecały 1 proc. (-0,99 proc ...
-
Jak Millenialsi i generacja Z zmieniają postrzeganie dorosłości? Wyniki badania EY
... 34 lat w 10 krajach w ostatnim kwartale 2024 roku. Rozmawiano z młodymi ludźmi w ich ojczystych językach w Arabii Saudyjskiej, Brazylii, Chinach, Indiach, Japonii, Niemczech, Południowej Korei, RPA, Szwecji oraz USA.
-
Sukces "Made in Poland": Polska w europejskiej czołówce eksportu mody
... , że potrafią oferować elastyczne serie odzieży, w tym tworzone z materiałów przyjaznych środowisku, co trafia w zmieniające się preferencje konsumentów. Wysokie wzrosty sprzedaży w Niemczech, Francji czy Rumunii pokazują, że „made in Poland” staje się marką samą w sobie – mówi Radosław Jarema, dyrektor polskiego oddziału Akcenty ...