-
Gwałtownie przybywa zagranicznych turystów w Polsce
... roku, ale już nawet z tych danych wynika, że w obiektach hotelowych udzieliliśmy zagranicznych turystom aż o 237 tysięcy noclegów więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. To wzrost o prawie 1/4. W tym czasie urząd zaobserwował też kilkudziesięcioprocentowe wzrosty liczby udzielanych noclegów Włochom, Szwedom, Szwajcarom, Słowakom ...
-
Rynek biurowy w Warszawie: 3 nowe biurowce i tyle samo rozbiórek
... roku zasobami wynoszącymi 6,25 mln mkw. powierzchni. Jak wskazują autorzy raportu w okresie od kwietnia do czerwca deweloperzy dostarczyli na warszawski rynek trzy nowe biurowce The ... . W I połowie roku łączny popyt na biura wyniósł ponad 325 700 m kw. W okresie od kwietnia do końca czerwca 2023 roku najwyższy udział w strukturze popytu przypadł nowym ...
-
Sektor MŚP: wbrew problemom i z apetytem na zagraniczne rynki
... wzrosła do 2,4 mln. W porównaniu z 2020 r. było ich o 4,2% więcej – wynika z „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce”. Warto dodać, że w analizowanym okresie liczba zarejestrowanych podmiotów (386 tys.) przewyższyła liczbę wykreślonych firm (221 tys.). Obraz przedsiębiorstw w Polsce buduje głównie sektor MŚP – aż 99 ...
-
Uważaj na kleszcze. Kiedy po pomoc do lekarza?
... Beata Kopczyńska, rzeczniczka prasowa Narodowego Funduszu Zdrowia. Kiedy po pomoc do lekarza? Nie każde ukąszenie kleszcza jest groźne, natomiast jeśli w okresie od tygodnia do sześciu tygodni w miejscu ugryzienia pojawi się rumień wędrujący, czyli zmiana o kształcie owalnym, który powiększa się, powinniśmy zgłosić ...
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
... , niż średnio dziennie w lipcu. Tym razem rekordowy wzrost odnotował Helios: 11min i 50 s na użytkownika vs. 2min i 24 s średnio dziennie w lipcu. W okresie premiery obu filmów wzrosła również liczba odsłon, które na stronach kin generowali użytkownicy, przy czym najwyższe wyniki ponownie odnotowaliśmy 22 ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... półroczu br. ogólnie sieci handlowe zrobiły o 12,3% mniej promocji niż w analogicznym okresie ub.r. Ograniczenie promocji w gazetkach promocyjnych wynika z kilku powodów. Po pierwsze, ... . kwestii jest stale obserwowany przez kilka ostatnich lat, z największym nasileniem w okresie pandemii, kiedy ogólne wartości spadkowe dochodziły średnio do 20% rdr. ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: osłabienie, ale Polska pozostaje liderem CEE
... między oczekiwaniami cenowymi kupujących i sprzedających. Niemniej jednak w tym okresie zamknięto kilka znaczących transakcji, ponieważ inwestorzy kapitałowi nadal poszukiwali i ... kontynuował poszukiwania odpowiedniego poziomu cen przy niewielkiej aktywności w okresie letnim. W nadchodzących miesiącach eksperci spodziewają się sfinalizowania kilku ...
-
Rynek biurowy w regionach II kw. 2023. Deweloperzy i najemcy ostrożni
... dostarczyli łącznie ponad 116 000 mkw. powierzchni w 10 budynkach biurowych, z czego 41% trafiło na rynek w okresie od kwietnia do czerwca. Wśród największych oddawanych do użytku w tym okresie inwestycji znalazły się biurowce Ocean Office Park B w Krakowie i Nowy Rynek E w Poznaniu. Pod względem nowej podaży ...
-
Magazyny: duża podaż, spadki popytu i coraz więcej pustostanów
... wzrostu podaży i spadku popytu jest zwiększenie się wskaźnika pustostanów, który na koniec I poł. 2023 roku osiągnął poziom 6,6%, o 3,4 p.p. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Jest to najwyższa wartość tego wskaźnika od 3 lat, jednak nie oznacza zastoju na rynku. Przy stabilnym poziomie popytu ...
-
Smartwatche HUAWEI WATCH GT 4
... Active: koperta w kolorze czarnym z fluoroelastomerowym paskiem w kolorze czarnym za 1099 zł. W okresie od 14 września do 15 października 2023 r., na huawei.pl oraz ... w prezencie (lub za 1 zł). W przypadku zakupu zegarka w wersji Elite (w obu rozmiarach) w okresie sprzedaży premierowej klienci otrzymają również dodatkowy rok gwarancji w prezencie. ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... lata korzystających w 2022 r. z internetu w UE dokonało zakupu właśnie w tej kategorii. Transakcja miała miejsce w trzymiesięcznym okresie poprzedzającym badanie, a większość danych zebrano na początku 2022 r. W tym krótkim okresie moda zdeklasowała kolejne na liście dostawy z restauracji (19%), kosmetyki i produkty wellness (17%), meble, akcesoria ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w sierpniu 2023 ponownie w dół
... tj. o 14,0% mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 29,8% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (259,47 zł za dt) wzrosła w stosunku do ... ,97 zł za kg) sprzedawano o 14,0% drożej niż w lipcu br. i o 9,0% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W sierpniu 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 8,36 zł za ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
... popularność e-zakupów w Polsce. Wyraźny podczas pandemii trend utrzymał się, a osoby, które w okresie lockdownu zaczęły kupować online nie porzuciły tego zwyczaju i zadomowiły się w ... 35. a 49. rokiem życia (33%). Jednocześnie 18% respondentów stwierdziło, że w okresie zwyżki cen kupuje więcej niż wcześniej. Zgodnie z deklaracjami badanych, wydają ...
-
Spowolnienie gospodarcze powiększa liczbę "firm zombie"
... 165 proc. podczas, gdy wśród firm średniej wielkości przyrost wyniósł 66 proc. W okresie tym w „firmach zombie” pracowało 2,1 mln osób – cztery razy więcej, niż rok ... może w najbliższych latach jeszcze przyspieszyć. Dotyczy to zwłaszcza przedsiębiorstw, które w tym okresie będą zmuszone refinansować pożyczki o stałym oprocentowaniu, co przy wysokich ...
-
GUS: ceny produktów rolnych we wrześniu 2023 o 18,2% niższe r/r
... o 37,1% mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 26,5% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (242,52 zł za dt) spadła w ... wołowy (9,69 zł za kg) sprzedawano o 11,7% taniej niż w sierpniu br. i o 7,4% – niż w analogicznym okresie ub. roku. We wrześniu 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 8,37 zł za kg, ...
-
Cyberbezpieczeństwo w Black Week 2023 w e-commerce. O czym muszą pamiętać konsumenci?
... Pod koniec listopada rozpoczyna się wielkie święto zakupów, czyli Black Week. W tym okresie w sklepach internetowych często można znaleźć produkty w okazyjnych cenach. To sprawia, ... mówi Piotr Sikora, Chief Technology Officer w IdoSell. Podczas robienia zakupów w gorącym okresie warto zachować zdrowy rozsądek. Zanim konsument zostawi w sklepie swoje ...
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
... GUS wzrost sprzedaży detalicznej dla całego handlu w cenach bieżących w analogicznym okresie wyniósł 2,1%. Odwiedzalność galerii w lipcu wzrosła z kolei o 4,3% w stosunku do poprzedniego ... Jednak analizując koszyki klientów w średnich i najmniejszych obiektach, obserwujemy, że w okresie wysokiej inflacji ich decyzje zakupowe nadal są ostrożne - mówi ...
-
Stagnacja w europejskim transporcie drogowym. Poprawa możliwa w 2024 roku
... , jak i europejskiego. Po drugie, spadła dynamika eksportu towarowego. W Polsce w okresie styczeń-sierpień wyniosła ona 3,2% rdr. W tym samym czasie import spadł o ponad ... usługi, zwłaszcza ciężkimi pojazdami na trasach międzynarodowych będzie systematycznie rosło. W okresie od 2022-2025 wzrost liczony pracą przewozową wyniesie blisko 2% (z 1 794,85 ...
-
Wakacje w Boże Narodzenie: gdzie spędzimy święta poza domem?
... cieplejszych niż polskie okolicznościach. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Travelplanet. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile w tym sezonie kosztuje wyjazd w okresie Bożego Narodzenia i Wigilii? Które destynacje cieszą się największą popularnością wśród polskich turystów? ? Dlaczego częściej od tańszej Turcji wybierany jest droższy ...
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
... z narzędzi sztucznej inteligencji może zwiększyć ich efektywność. Po początkowym okresie testowania ogólnodostępnych rozwiązań, przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać potrzebę indywidualizacji, w ... polskie firmy wdrażają AI – zostało opracowane na zlecenie EY Polska przez Cube Research w okresie sierpień – wrzesień 2023 roku na próbie 501 dużych i ...
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
Mateusz Morawiecki, Donald Tusk i Jarosław Kaczyński byli najdroższymi medialnie politykami w polskim internecie w czasie kampanii wyborczej. Wartość przekazów z ich udziałem wyniosła odpowiednio 450 mln zł, 421 mln zł i 339 mln zł - podaje Instytut Przywództwa. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w październiku 2023 o 17,7% niższe r/r
... , tj. o 7,4% mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 17,2% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (226,14 zł za dt) spadła w stosunku ... za kg) sprzedawano o 14,9% drożej niż we wrześniu br. i o 1,9% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W październiku 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 7,97 zł za kg, ...
-
10 najniebezpieczniejszych grup ransomware w 2023 roku
... te same grupy ransomware, które nieustannie tworzą, dostarczają i atakują niezwykle groźnym dla biznesu oprogramowaniem. 1. Lockbit3. Spośród wszystkich aktywnych grup ransomware, w okresie od stycznia do czerwca 2023 r., Lockbit3 okazał się najbardziej płodny. Działania Lockbit3 były przyczyną 24% wszystkich zgłoszonych incydentów. Grupa próbowała ...
-
Uwaga na złośliwy kod w grach mobilnych
... , kiedy dzieci częściej sięgają po gry, czyli np. w wakacje i święta. W nadchodzącym okresie świątecznym powinniśmy zwracać szczególną uwagę na to, co pobieramy na swoje ... Na nieuwagę z pewnością nie mogą sobie pozwolić rodzice i opiekunowie dzieci, które w okresie wolnym od szkoły prawdopodobnie będą spędzały więcej czasu przed ekranami – ostrzega ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
... listopada marki z branży Trade wygenerowały ogółem 57 miliardów kontaktów reklamowych. Najwięcej kontaktów reklamowych miało miejsce w internecie, natomiast wzrost ich liczby w okresie Black Friday był szczególnie widoczny w TV i Digital. Poniżej prezentujemy także ranking marek z kategorii Trade według ich aktywności reklamowej w dniach 1-28 ...
-
Inwestowanie w nieruchomości - globalne perspektywy na 2024 rok
... rynkach europejskich. W związku z tym, dostępność czynszów jest ważną kwestią zarówno dla najemców, decydentów kształtujących politykę mieszkaniową oraz inwestorów. W okresie dwunastu miesięcy poprzedzających 30 września 2023 roku, w całej Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii) czynsze wzrosły średnio o 8,2%, natomiast w Wielkiej Brytanii ...
-
Magazyny w Polsce, czyli pustostanów najwięcej od 3 lat
... m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, logistycznej i przemysłowej. Wolumen powierzchni w budowie wzrósł zatem względem poprzedniego kwartału, jednak wciąż jest mniejszy niż w analogicznym okresie w 2022 r., kiedy wynosił 1,4 mln m kw. więcej. Średni poziom wynajęcia projektów w budowie sięgnął około 47% i również notuje trend wzrostowy (kw./kw ...
-
Boże Narodzenie 2023: kiedy, ile i na co wydajemy?
... na nie określony budżet. Na różnice w podejściu do planowania finansów w tym okresie roku wpływa z pewnością wiele czynników jak np. wysokość budżetu domowego. ... święta? Mastercard zapytał również konsumentów o to, w jaki sposób pokrywają zwiększone wydatki w okresie świąt. 73% respondentów stwierdziło, że nigdy nie pożycza, a jeśli aktualnie nie ma ...
-
Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów
... pracy intelektualnej. Obrazić też trzeba umieć” – te słowa wypowiedziane przez Szymona Hołownię w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości, cieszyły się w analizowanym okresie największym zainteresowaniem, docierając do blisko 12 mln użytkowników – tłumaczy Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More. Dużą popularnością ...
-
Ubezpieczyciele wypłacili prawie 33 mld zł w ciągu trzech kwartałów 2023
... zł. Dla porównania po III kwartale 2021 r. było to 7,8 tys. zł, a w analogicznym okresie 2022 roku już 8,2 tys. zł. Ten wzrost spowodowany jest m.in. ... wypłaty z ubezpieczeń na życie o charakterze ochronnym. Było to o 14,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Poziom wskaźników śmiertelności wrócił do poziomu sprzed pandemii, co ...
-
Jednolity rynek UE: trwa walka o konkurencyjność
... Niemiec i Francji stanowiła aż 77 proc. całej notyfikowanej w UE pomocy publicznej dla przedsiębiorstw w okresie od marca 2022 do stycznia 2023. Jednak na poziomie unijnym nowe ... jak m.in. Chiny czy USA, Unia Europejska m.in. złagodziła zasady korzystania z pomocy publicznej. W okresie 03.2022–01.2023 jej całkowita wartość wyniosła 672 mld EUR. ...
-
Wigilia firmowa: oczekiwania vs rzeczywistość
... charytatywne, to 24% respondentów przyznało, że te mają miejsce w ich firmie w okresie świątecznym. 45% odpowiedziało, że nic takiego się nie dzieje. 31% twierdzi ... Roszkiewicz. Badanie pokazało, że 22% nie podjęło jeszcze żadnej decyzji dotyczącej urlopu w okresie międzyświątecznym. Być może warto, by osoby te posłuchały sugestii ¾ (73%) pracowników ...
-
60 proc. firm planuje podwyżki wynagrodzeń
... , deklaruje średnie podwyżki od 7 proc. w górę, i jest ich o 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Do rzadkości należą podwyżki rzędu 16-19 proc.: planuje je 3 proc. ... firma (26 proc.) będzie poszukiwać pracowników. Ta zmiana następuje dodatkowo w okresie, który zwyczajowo nie jest czasem uruchamiania nowych rekrutacji. Na czele ...
-
Atmosferę i satysfakcję z pracy zabija chaos w zespołach
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakimi przeszkodami najczęściej mierzymy się w pracy? Jakie przemyślenia rodzą w pracownikach napotykane w pracy bariery Czy po okresie zmian wywołanych m.in. pandemią udało się ustabilizować i unormować sposób działania organizacji? Choć wynagrodzenie niezmiennie od lat pozostaje głównym powodem satysfakcji ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w listopadzie 2023 o 18,6% niższe r/r
... , tj. o 16,4% więcej niż w poprzednim miesiącu i o 22,5% – niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (227,00 zł za dt) wzrosła o 0,4% w stosunku ... 11,46 zł za kg) sprzedawano o 3,0% drożej niż w październiku br. i o 13,2% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W listopadzie 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 7,80 zł ...