-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... lata korzystających w 2022 r. z internetu w UE dokonało zakupu właśnie w tej kategorii. Transakcja miała miejsce w trzymiesięcznym okresie poprzedzającym badanie, a większość danych zebrano na początku 2022 r. W tym krótkim okresie moda zdeklasowała kolejne na liście dostawy z restauracji (19%), kosmetyki i produkty wellness (17%), meble, akcesoria ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w sierpniu 2023 ponownie w dół
... tj. o 14,0% mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 29,8% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (259,47 zł za dt) wzrosła w stosunku do ... ,97 zł za kg) sprzedawano o 14,0% drożej niż w lipcu br. i o 9,0% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W sierpniu 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 8,36 zł za ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
... popularność e-zakupów w Polsce. Wyraźny podczas pandemii trend utrzymał się, a osoby, które w okresie lockdownu zaczęły kupować online nie porzuciły tego zwyczaju i zadomowiły się w ... 35. a 49. rokiem życia (33%). Jednocześnie 18% respondentów stwierdziło, że w okresie zwyżki cen kupuje więcej niż wcześniej. Zgodnie z deklaracjami badanych, wydają ...
-
Spowolnienie gospodarcze powiększa liczbę "firm zombie"
... 165 proc. podczas, gdy wśród firm średniej wielkości przyrost wyniósł 66 proc. W okresie tym w „firmach zombie” pracowało 2,1 mln osób – cztery razy więcej, niż rok ... może w najbliższych latach jeszcze przyspieszyć. Dotyczy to zwłaszcza przedsiębiorstw, które w tym okresie będą zmuszone refinansować pożyczki o stałym oprocentowaniu, co przy wysokich ...
-
GUS: ceny produktów rolnych we wrześniu 2023 o 18,2% niższe r/r
... o 37,1% mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 26,5% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (242,52 zł za dt) spadła w ... wołowy (9,69 zł za kg) sprzedawano o 11,7% taniej niż w sierpniu br. i o 7,4% – niż w analogicznym okresie ub. roku. We wrześniu 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 8,37 zł za kg, ...
-
Cyberbezpieczeństwo w Black Week 2023 w e-commerce. O czym muszą pamiętać konsumenci?
... Pod koniec listopada rozpoczyna się wielkie święto zakupów, czyli Black Week. W tym okresie w sklepach internetowych często można znaleźć produkty w okazyjnych cenach. To sprawia, ... mówi Piotr Sikora, Chief Technology Officer w IdoSell. Podczas robienia zakupów w gorącym okresie warto zachować zdrowy rozsądek. Zanim konsument zostawi w sklepie swoje ...
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
... GUS wzrost sprzedaży detalicznej dla całego handlu w cenach bieżących w analogicznym okresie wyniósł 2,1%. Odwiedzalność galerii w lipcu wzrosła z kolei o 4,3% w stosunku do poprzedniego ... Jednak analizując koszyki klientów w średnich i najmniejszych obiektach, obserwujemy, że w okresie wysokiej inflacji ich decyzje zakupowe nadal są ostrożne - mówi ...
-
Stagnacja w europejskim transporcie drogowym. Poprawa możliwa w 2024 roku
... , jak i europejskiego. Po drugie, spadła dynamika eksportu towarowego. W Polsce w okresie styczeń-sierpień wyniosła ona 3,2% rdr. W tym samym czasie import spadł o ponad ... usługi, zwłaszcza ciężkimi pojazdami na trasach międzynarodowych będzie systematycznie rosło. W okresie od 2022-2025 wzrost liczony pracą przewozową wyniesie blisko 2% (z 1 794,85 ...
-
Wakacje w Boże Narodzenie: gdzie spędzimy święta poza domem?
... cieplejszych niż polskie okolicznościach. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Travelplanet. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile w tym sezonie kosztuje wyjazd w okresie Bożego Narodzenia i Wigilii? Które destynacje cieszą się największą popularnością wśród polskich turystów? ? Dlaczego częściej od tańszej Turcji wybierany jest droższy ...
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
... z narzędzi sztucznej inteligencji może zwiększyć ich efektywność. Po początkowym okresie testowania ogólnodostępnych rozwiązań, przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać potrzebę indywidualizacji, w ... polskie firmy wdrażają AI – zostało opracowane na zlecenie EY Polska przez Cube Research w okresie sierpień – wrzesień 2023 roku na próbie 501 dużych i ...
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
Mateusz Morawiecki, Donald Tusk i Jarosław Kaczyński byli najdroższymi medialnie politykami w polskim internecie w czasie kampanii wyborczej. Wartość przekazów z ich udziałem wyniosła odpowiednio 450 mln zł, 421 mln zł i 339 mln zł - podaje Instytut Przywództwa. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w październiku 2023 o 17,7% niższe r/r
... , tj. o 7,4% mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 17,2% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (226,14 zł za dt) spadła w stosunku ... za kg) sprzedawano o 14,9% drożej niż we wrześniu br. i o 1,9% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W październiku 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 7,97 zł za kg, ...
-
10 najniebezpieczniejszych grup ransomware w 2023 roku
... te same grupy ransomware, które nieustannie tworzą, dostarczają i atakują niezwykle groźnym dla biznesu oprogramowaniem. 1. Lockbit3. Spośród wszystkich aktywnych grup ransomware, w okresie od stycznia do czerwca 2023 r., Lockbit3 okazał się najbardziej płodny. Działania Lockbit3 były przyczyną 24% wszystkich zgłoszonych incydentów. Grupa próbowała ...
-
Uwaga na złośliwy kod w grach mobilnych
... , kiedy dzieci częściej sięgają po gry, czyli np. w wakacje i święta. W nadchodzącym okresie świątecznym powinniśmy zwracać szczególną uwagę na to, co pobieramy na swoje ... Na nieuwagę z pewnością nie mogą sobie pozwolić rodzice i opiekunowie dzieci, które w okresie wolnym od szkoły prawdopodobnie będą spędzały więcej czasu przed ekranami – ostrzega ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
... listopada marki z branży Trade wygenerowały ogółem 57 miliardów kontaktów reklamowych. Najwięcej kontaktów reklamowych miało miejsce w internecie, natomiast wzrost ich liczby w okresie Black Friday był szczególnie widoczny w TV i Digital. Poniżej prezentujemy także ranking marek z kategorii Trade według ich aktywności reklamowej w dniach 1-28 ...
-
Inwestowanie w nieruchomości - globalne perspektywy na 2024 rok
... rynkach europejskich. W związku z tym, dostępność czynszów jest ważną kwestią zarówno dla najemców, decydentów kształtujących politykę mieszkaniową oraz inwestorów. W okresie dwunastu miesięcy poprzedzających 30 września 2023 roku, w całej Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii) czynsze wzrosły średnio o 8,2%, natomiast w Wielkiej Brytanii ...
-
Magazyny w Polsce, czyli pustostanów najwięcej od 3 lat
... m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, logistycznej i przemysłowej. Wolumen powierzchni w budowie wzrósł zatem względem poprzedniego kwartału, jednak wciąż jest mniejszy niż w analogicznym okresie w 2022 r., kiedy wynosił 1,4 mln m kw. więcej. Średni poziom wynajęcia projektów w budowie sięgnął około 47% i również notuje trend wzrostowy (kw./kw ...
-
Boże Narodzenie 2023: kiedy, ile i na co wydajemy?
... na nie określony budżet. Na różnice w podejściu do planowania finansów w tym okresie roku wpływa z pewnością wiele czynników jak np. wysokość budżetu domowego. ... święta? Mastercard zapytał również konsumentów o to, w jaki sposób pokrywają zwiększone wydatki w okresie świąt. 73% respondentów stwierdziło, że nigdy nie pożycza, a jeśli aktualnie nie ma ...
-
Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów
... pracy intelektualnej. Obrazić też trzeba umieć” – te słowa wypowiedziane przez Szymona Hołownię w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości, cieszyły się w analizowanym okresie największym zainteresowaniem, docierając do blisko 12 mln użytkowników – tłumaczy Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More. Dużą popularnością ...
-
Ubezpieczyciele wypłacili prawie 33 mld zł w ciągu trzech kwartałów 2023
... zł. Dla porównania po III kwartale 2021 r. było to 7,8 tys. zł, a w analogicznym okresie 2022 roku już 8,2 tys. zł. Ten wzrost spowodowany jest m.in. ... wypłaty z ubezpieczeń na życie o charakterze ochronnym. Było to o 14,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Poziom wskaźników śmiertelności wrócił do poziomu sprzed pandemii, co ...
-
Jednolity rynek UE: trwa walka o konkurencyjność
... Niemiec i Francji stanowiła aż 77 proc. całej notyfikowanej w UE pomocy publicznej dla przedsiębiorstw w okresie od marca 2022 do stycznia 2023. Jednak na poziomie unijnym nowe ... jak m.in. Chiny czy USA, Unia Europejska m.in. złagodziła zasady korzystania z pomocy publicznej. W okresie 03.2022–01.2023 jej całkowita wartość wyniosła 672 mld EUR. ...
-
Wigilia firmowa: oczekiwania vs rzeczywistość
... charytatywne, to 24% respondentów przyznało, że te mają miejsce w ich firmie w okresie świątecznym. 45% odpowiedziało, że nic takiego się nie dzieje. 31% twierdzi ... Roszkiewicz. Badanie pokazało, że 22% nie podjęło jeszcze żadnej decyzji dotyczącej urlopu w okresie międzyświątecznym. Być może warto, by osoby te posłuchały sugestii ¾ (73%) pracowników ...
-
60 proc. firm planuje podwyżki wynagrodzeń
... , deklaruje średnie podwyżki od 7 proc. w górę, i jest ich o 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Do rzadkości należą podwyżki rzędu 16-19 proc.: planuje je 3 proc. ... firma (26 proc.) będzie poszukiwać pracowników. Ta zmiana następuje dodatkowo w okresie, który zwyczajowo nie jest czasem uruchamiania nowych rekrutacji. Na czele ...
-
Atmosferę i satysfakcję z pracy zabija chaos w zespołach
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakimi przeszkodami najczęściej mierzymy się w pracy? Jakie przemyślenia rodzą w pracownikach napotykane w pracy bariery Czy po okresie zmian wywołanych m.in. pandemią udało się ustabilizować i unormować sposób działania organizacji? Choć wynagrodzenie niezmiennie od lat pozostaje głównym powodem satysfakcji ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w listopadzie 2023 o 18,6% niższe r/r
... , tj. o 16,4% więcej niż w poprzednim miesiącu i o 22,5% – niż w analogicznym okresie 2022 r. Na targowiskach cena ziemniaków (227,00 zł za dt) wzrosła o 0,4% w stosunku ... 11,46 zł za kg) sprzedawano o 3,0% drożej niż w październiku br. i o 13,2% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W listopadzie 2023 r. za żywiec wieprzowy w skupie płacono 7,80 zł ...
-
Sektor kultury i kreatywny: jaką rolę pełni w gospodarce?
Sektor kreatywny nie miał ostatnio zbyt łatwego życia, co w głównej mierze wynikało z wybuchu pandemii, która w wielu jego gałęziach wywołała prawdziwe perturbacje. Dziś jednak sytuacja uchodzi za unormowaną. Jak przedstawia się kondycja sektora i jakie zjawiska są w nim szczególnie dostrzegalne? Odpowiedzi na to pytanie udziela zaprezentowany ...
Tematy: gospodarka polska, rozwój gospodarczy, sektor kreatywny, gry wideo, kultura, kina, muzea, twórcy -
Polski rynek biurowy 2023. Prognozy na 2024 rok
... mkw. powierzchni biurowej. W Warszawie współczynnik ten wynosi 10,6% w stosunku do 12,1% w analogicznym okresie 2022 r. Wynika to z niewielkiej nowej podaży oddanej do użytku w ciągu roku, jak ... elastyczności. 2. Stabilizacja stopy pustostanów Prognozy wskazują, że po okresie wzrostu wskaźnika pustostanów na większości rynków regionalnych w 2023 r. ...
-
Rekrutacja pracowników i trendy w wynagrodzeniach w 2024 r.
... wzmożoną ostrożnością w kształtowaniu swojej polityki personalnej. Z większym namysłem niż w okresie post-pandemicznego ożywienia decydują się na uruchomienie rekrutacji pracowników i wnikliwie ... kompetencji i chociaż na rynek trafia mniej ofert pracy niż w okresie post-pandemicznym, to mają poczucie, że jakość ich umiejętności obroni się w ...
-
Igrzyska olimpijskie na celowniku cyberprzestępców
... historię cyberataków na Igrzyska Olimpijskie. Wydarzenia sportowe od lat były celem przestępców. Jak wskazują eksperci ds. bezpieczeństwa IT również cyberprzestępców. W okresie pomiędzy 2016 a 2021 rokiem nastąpił 8-krotny wzrost liczby ataków związanych z IO. W Tokio odnotowano 4 mld takich prób, a jedyną edycją, podczas której ...
-
Gospodarka świata a kryzys na Morzu Czerwonym: ceny energii niestabilne
... . Z kolei wolumen żeglugi wokół Przylądka Dobrej Nadziei niemal podwoił się w tym samym okresie, przy czym liczba statków towarowych wzrosła o +66%, a tankowców o +65%. Podczas ... kryzys może wpłynąć na gospodarkę światową, a zwłaszcza na Europę. Rzeczywiście, w okresie od 17 listopada do 22 listopada , po pierwszych doniesieniach o atakach ...
-
Branża BSS: mniej ofert pracy, więcej kłopotów z rekrutacją pracowników
... zauważają eksperci Hays, wyhamowanie jest zrozumiałe w kontekście wręcz bezprecedensowego ożywienia rekrutacyjnego w okresie post-pandemicznym. Nie zmienia to jednak faktu, że Polski sektor BSS ... podkreślić, że tempo wzrostu nie będzie równie imponujące, co w okresie post-pandemicznym. Chociaż rekrutować planuje 83 proc. firm z branży, to jest to ...
-
Podwyżki wynagrodzenia spodziewa się 60 proc. Polaków
... dłużej, a optymizm pracowników nieco spadł Nieco mniej optymistycznie niż w poprzednio analizowanym okresie, Polacy oceniają szanse na znalezienie nowego zatrudnienia: spadł zarówno odsetek ... w Polsce od 2010 roku. Bieżąca, 54. edycja badania, została zrealizowana w okresie 27 listopada – 8 grudnia 2023 r. przez Instytut Badań Pollster metodą CAWI ...
-
Praca na budowie jest, pracowników brak
... stawki w zamian za szkolenia podnoszące ich kwalifikacje czy podwyżkę po okresie próbnym. Ich chęć do pracy oraz otwartość na rozwiązania kompromisowe ... GUS, przeciętny proces budowy nowego wielorodzinnego budynku mieszkalnego jest coraz dłuższy. W okresie 2022 r. wyniósł 42,5 miesiąca (liczone od daty jej rozpoczęcia do terminu oddania budynku do ...
-
Prognozy na 2024 rok, czyli Mastercard Economic Outlook
... i Tunezja znalazły się w pierwszej piątce kierunków podróży wakacyjnych, których popularność wśród turystów z Europy rosła najszybciej w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym samym okresie odnotowano spadek liczby rezerwacji dokonywanych we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii i Grecji, który to trend, jak przewiduje raport, będzie się nasilać w 2024 ...
-
Biurowce: najemcy aktywni jak przed pandemią
... na ośmiu największych rynkach regionalnych poza Warszawą (Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Katowice, Poznań, Łódź, Lublin, Szczecin) osiągnęły poziom prawie 6,7 mln mkw. W okresie ostatnich 12 miesięcy deweloperzy dostarczyli łącznie ponad 279 600 mkw. w 21 budynkach. Największą aktywnością deweloperów charakteryzował się jednak trzeci kwartał ...