-
Tydzień 43/2004 (18-24.10.2004)
... po 3 kwartałach wzrosła o 8,3% r/r do 760 mln ton. Największy wzrost zanotowały Chiny o 17,9% r/r do 91.91 mln ton). W tym okresie w Polsce wyprodukowano 8.1 mln ton, co stanowi wzrost o 18,6% r/r.Ceny stali w tym roku wzrosłyo 94% i są najwyższe od 17 lat ...
-
ATI rośnie w siłę
... udział w rynku, niż nVidia. Według danych Mercury Research, w trzecim kwartale 2004 udział ATI w rynku układów graficznych wyniósł 27%. W tym samym okresie nVidia kontrolowała 15% rynku. Statystyka uwzględnia wszystkie systemy graficzne – nie tylko dedykowane karty, ale także chipsety ze zintegrowanym rdzeniem graficznym ...
-
Neostrada w nowej promocji
... . Dla dotychczasowych klientów neostrady tp, również od 1 listopada br., rozpoczyna się inna promocja - "Więcej za mniej". Skorzystają z niej wszyscy, którzy w okresie promocyjnym zmienią dotychczasową opcję neostrady na wyższą. Jeśli np. klient korzystający do tej pory z neostrady tp 128 wybierze opcję 512 ...
-
Tydzień 44/2004 (25-31.10.2004)
... ciągu pogłębiał. W wymianie z USA w ubiegłym roku Europa Zachodnia miała nadwyżkę handlową rzędu 62 mld USD. Kraje Europy Zachodniej w tym samym okresie sprowadziły z krajów azjatyckich towary za 376 mld euro i ten europejski import rozwija się niezwykle dynamicznie. Przyczyny obniżki poziomu eksportu z USA ...
-
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2004
... raczej spadku liczby ogłoszeń w tej branży. Pracowników poszukiwały hotele, restauracje i firmy cateringowe. Te pierwsze były szczególnie aktywnym pracodawcą w omawianym okresie. Poszukiwano kelnerów, recepcjonistek oraz pokojowych. Ogółem liczba ofert z tej branży wzrosła o 29, a branża uzyskała 3% udział w rynku ogłoszeń prasowych. Najbardziej ...
-
Taniej za granicę w Plus GSM
... okresie przedświątecznym abonenci sieci Plus GSM oraz użytkownicy Simplus, SimplusTeam i mixPlus będą mogli rozmawiać taniej z zagranicą. Plus GSM wprowadził obniżki stawek ...
Tematy: Plus GSM, taryfy, ceny połączeń, rozmowy międzynarodowe, promocja, Simplus, SimplusTeam, mixPlus -
Załamanie rynku motoryzacyjnego
... wykazała rosnącą tendencję w stosunku do poprzedniego roku: wskaźnik wzrostu wyniósł 28,2 procent. Siódme miejsce należy ponownie do Peugeot, który sprzedał w okresie od stycznia do końca października 18 772 samochody, o 13,3 procent mniej niż rok wcześniej. Ósme miejsce przypadło Volkswagenowi, dziewiąte należy ...
-
Przyszłość polskiego e-Urzędu
... i komunikacją w sieci bywa zaniedbywana. Mówi Beata Duch-Kosiorek, Sekretarz Miasta i Gminy Łomianki, jednego z najlepiej zinformatyzowanych Urzędów w Polsce: "W ostatnim okresie coraz bardziej uwidacznia się zaangażowanie administracji rządowej i samorządowej w realizację planu e-goverment, którego jednym z założeń jest wdrożenie informatycznego ...
-
Wzrost cen w październiku
Jak podaje GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku br. wzrosły o 0,6%, głównie w wyniku podwyżki cen żywności i paliw. W okresie styczeń-październik br. wzrost cen konsumpcyjnych był znacznie wyższy niż przed rokiem (4,0%, wobec 1,2%). Nieco wyższy niż przed miesiącem był ich wzrost w ...
-
Mega sklep internetowy
... rynku. Portal sprzedaje sprzęt 50 producentów takich, jak: Bosh, Candy, Panasonic, Olympus, Canon, czy LG Electronis. Ambicją zespołu jest stworzenie w okresie 2 lat największego wirtualnego sklepu w branży AGD i RTV. Sklep posiada Centrum Telefonicznej Obsługi Klienta (Call Center). Kontakt telefoniczny z konsultantem jest integralną ...
-
Motoryzacyjni reklamodawcy
... ,3 procent), która wyprzedziła firmy Toyota Motor (46 mln 424 tys. zł, 9,6 procent) oraz Renault (44 mln 745 tys. zł, 9,2 procent). W okresie od stycznia do końca października całość wydatków na reklamę samochodów osobowych w mediach osiągnęła kwotę 484 mln 567 tys. zł.
-
Europejczycy kochają kupować...
... internecie. Według firmy Forrester Research, mieszkańcy Starego Kontynentu w okresie świątecznym wydadzą przez internet aż 13 mld euro – o 3 mld euro więcej, niż Amerykanie. Aż 36% całej kwoty, czyli 4,3 mld euro, ...
-
Gadżety zamiast komputerów
... świecie ma zostać sprzedanych łącznie 51,9 mln sztuk komputerów osobistych – mniej, niż przewidywano wcześniej, ale wciąż o 11,4% więcej, niż w analogicznym okresie roku 2003. W USA nastąpił spadek dynamiki sprzedaży sprzętu dla użytkowników indywidualnych, z kolei w Europie zmniejszyły się zakupy firm. Eksperci podkreślają, że ...
-
Prezenty świąteczne z Wp.pl
... dział świąteczny. Znalazły się w nim atrakcyjne cenowo produkty dla milusińskich, nieco starszych, nastolatków, pań, panów, rodziców i dziadków. Najpopularniejsze w okresie przedświątecznym artykuły pogrupowano w kategorie tematyczne: książki, film, muzyka, moda, aparaty cyfrowe. Można tu znaleźć i bezproblemowo nabyć najnowsze pozycje literackie ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2004
... 52% przed miesiącem i 70% w listopadzie ub. roku). W skali roku najbardziej spadło znaczenie drugiej z powyższych barier. W stosunku do portfela zamówień oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy 20% przedsiębiorstw budowlanych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 68% jako wystarczające, a 12% jako zbyt małe ...
-
Komputer źródłem zysku
... z raportu Uzyskane wyniki są dowodem na to, że inwestycja w nowe komputery PC oraz oprogramowanie niemal zawsze ma ekonomiczne uzasadnienie i w dłuższym okresie czasu jest źródłem znacznego zysku.
-
Produkcja samochodów X 2004
... jednak wynik sumaryczny od początku roku, zamykający się liczbą 438.270 wyprodukowanych samochodów jest o ponad 67 procent wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział produkcji eksportowej samochodów osobowych w produkcji ogółem na rynku polskim wciąż pozostaje na bardzo wysokim, poziomie. Wynosi on ...
-
Kryzys w nowych samochodach
... , która wykazała rosnącą tendencję w stosunku do poprzedniego roku: wskaźnik wzrostu wyniósł 20,7 procent. Siódme miejsce przypadło w udziale Peugeot, który sprzedał w okresie od stycznia do końca listopada 19.593 samochody, o 18,5 procent mniej niż rok wcześniej. Na miejscu ósmym, z 4-procentowym spadkiem i sprzedażą ...
-
Telewizja traci pozycję
... Europy Zachodniej wyposażonych w łącza szerokopasmowe, średnio 40% osób krócej ogląda telewizję, a zaoszczędzony w ten sposób czas przeznacza na obecność online. W dłuższym okresie czasu, "negatywny" wpływ internetu na oglądalność telewizji może być jeszcze większy, jako że do 2009r. średnia penetracja łącz szerokopasmowych w tym ...
-
Tydzień 49/2004 (29.11-05.12.2004)
... inflacji do 2,5%. Polskie huty w ciągu 10 pierwszych miesięcy tego roku wyprodukowały 9 mln ton stali, czyli o 19,7% więcej niż w w tym samym okresie roku ubiegłego. Carrefour ma w Polsce już 17 hipermarketów, a swoje obecne inwestycje szacuje na 3,2 mld zł. Przewiduje się, że w 2005 roku ...
-
Run na samochody dostawcze
... zmienił się minimalnie w ciągu roku i wynosi 25,7 proc. (przed rokiem 26,3 procent). Druga lokata należy do Renault. Francuski producent sprzedał w okresie od stycznia do końca listopada 3.565 pojazdów użytkowych i uzyskał imponujący wskaźnik wzrostu - 55 procent, co pozwoliło jednocześnie na wzrost udziału ...
-
Karty płatnicze i wzrost PKB
... z obrotem gotówkowym. Obrót bezgotówkowy sprzyja również ograniczaniu szarej strefy i zwiększaniu dochodów budżetu z podatków, co ma znaczenie szczególnie dla krajów w okresie transformacji gospodarczej i ustrojowej i związanych z tym wielu potrzeb społecznych. Zbadaniem wpływu dokonywania transakcji w formie elektronicznej na gospodarkę, w tym na ...
-
Wzrost PKB słabnie
Produkt krajowy brutto w III kwartale 2004 roku wzrósł realnie o 4,8 procent - poinformował Główny Urząd Statystyczny. W okresie trzech kwartałów tego roku zanotowano wzrost PKB o 5,9 procent. To dużo mniej niż imponujący wynik 6,1 proc. z pierwszego półrocza. Rok temu po ...
-
Lepsze wyniki Interia.pl
Od początku roku do końca listopada suma przychodów gotówkowych portalu Interia.pl o 59% przewyższyła sumę analogicznych przychodów osiągniętych w identycznym okresie zeszłego roku. Gotówkowe przychody INTERIA.PL ze sprzedaży reklamy w listopadzie 2004 r. były o 121% wyższe od przychodów z tego samego tytułu w listopadzie ...
-
Inflacja bez zmian
... ceny wzrosły o 0,3 procent - podał w komunikacie Główny Urząd Statystyczny. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie wzrosły głównie w wyniku podwyżki cen żywności. W okresie styczeń-listopad wzrost cen konsumpcyjnych był znacznie wyższy niż przed rokiem (4,3 wobec 1,5 procent). Wzrost cen konsumpcyjnych w skali roku utrzymał się na ...
-
Gorączka świątecznych zakupów
... . Wśród mężczyzn najpopularniejszy czas świątecznych sprawunków rozpocznie się w przyszłym tygodniu. Kosztowne przygotowania Na co jeszcze internauci wydają pieniądze w okresie przedświątecznym? Oprócz prezentów gwiazdkowych, część budżetów świątecznych przeznaczana jest co roku na świąteczne przygotowania, tj. tradycyjne przystrojenie domu oraz ...
-
Lubimy pogadać na Gadu-Gadu
... ostatniego miesiąca 69,2% Internautów (ok. 5 140 tys. osób) korzystało z komunikatorów. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się komunikator Gadu-Gadu z którego w tym okresie korzystało 61,4% Internautów. Na drugim miejscu plasuje się komunikator Tlen (O2), wymieniany przez 17,3% Internautów. Trzecim najpopularniejszym jest Onet Komunikator ...
-
Import aut używanych maleje
... zostało odprawionych tylko w dwóch izbach celnych - w Poznaniu (11 tys. 380) i Wrocławiu (10 tys. 66). Według zweryfikowanych danych, napływ pojazdów używanych w okresie od maja do końca listopada wyniósł łącznie 697 tysięcy 980 szt., z czego 690 tysięcy 666 były to auta pochodzące z innych ...
-
Tydzień 51/2004 (13-19.12.2004)
... z wierzycielami. Bumar podpisał pierwszy liczący się kontrakt z Irakiem (o wartości 236 mln euro). Ukraiński AvtoZAZ w styczniu stanie się właścicielem warszawskiego FSO. W okresie ostatnich 11 miesiecy wartość przejęć i fuzji w Polsce wzrosła o 54% i wyniosła 2,7 mld USD. Od początku roku sprowadzono do Polski ok. 700 ...
-
Tydzień 51/2004 (13-19.12.2004)
... w Unii, Turcja nie korzystałaby z jej największych przywilejów. Problemem Unii jest dynamiczny rozwój ludnościowy Turcji. Według prognoz już około 2015, czyli w okresie planowanego przystąpienia do Unii, Turcja stanie sie jej najludniejszym krajem. Po przyjęciu Turcji w niemal 550 milionowej Unii byłoby około 200 ...
-
Hybrydowy dysk Toshiby
... warstwy – DVD, która pozwala na zapis do 4,7GB danych, oraz HD DVD, mieszcząca 15GB. Taki hybrydowy nośnik mógłby być przydatny w okresie "przejściowym" – zanim popularność zdobędzie nowy format HD DVD, użytkownicy płyt mogliby korzystać z oferującej mniejszą pojemność warstwy DVD. Producenci multimediów zyskają ...
-
Reklama w motoryzacji XI 2004
... , 10,7 procent), która wyprzedziła Renault Polska (53 mln 553 tys. zł, 9,7 procent) i Toyotę Motor (51 mln 761 tys. zł, 9,3 proc.). W okresie od stycznia do końca listopada całość wydatków na reklamę samochodów osobowych w mediach osiągnęła kwotę 553 mln 646 tys. zł. Na ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2004
... 49% przed miesiącem i 71% w grudniu ub. roku). W skali roku najbardziej spadło znaczenie drugiej z powyższych barier. W stosunku do portfela zamówień oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy 21% przedsiębiorstw budowlanych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 68% jako wystarczające, a 11% jako zbyt małe ...
-
Bezrobocie w Polsce - XI 2004
... do listopada 2003 r. mniej osób uczestniczyło w aktywnych formach przeciwdziałaniu bezrobociu, a do urzędów pracy zgłoszono więcej ofert pracy. W tym samym okresie nieznacznie zmniejszyła się liczba bezrobotnych pozostających bez prawa do zasiłku. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy w końcu listopada 2004 r. wyniosła 2942 ...
-
Sprzedaż samochodów XI 2004
... . Czołową dziesiątkę zamyka Honda z systematycznie rosnącą sprzedażą - na koniec listopada rezultat 9.720 sztuk jest o 51,8 procent większy niż przed rokiem. W okresie od stycznia do końca listopada najczęściej kupowanym modelem na polskim rynku był Fiat Panda. Na drugiej pozycji uplasowała się Skoda ...