-
Tydzień 26/2007 (25.06-01.07.2007)
... i równego traktowania, stosowanie tzw. klauzuli największego uprzywilejowania i klauzuli narodowej, zasada wzajemności, zasada możliwości interwencji handlowej. Niepodważalnym sukcesem w okresie istnienia GATT było 10-krotne obniżenie przeciętnego poziomu ceł. Światowa Organizacja Handlu (World Trade Organization (WTO) została kontynuatorem działań ...
-
iPhone od Apple podbija Internet
... maja do 23 czerwca b.r. liczba zapytań w wyszukiwarkach internetowych, w których użyto słowa "iphone" zwiększyła się o 583 proc. - informuje Hitwise. W tym samym okresie w USA udział w rynku odwiedzin strony internetowej nowego produktu Apple wzrósł o 185 proc. Według Hitwise strona iPhone'a była najczęściej odwiedzaną stroną ...
-
Produkcja samochodów V 2007
... roku - podaje Instytut Samar monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Taki słaby wynik to w dużym stopniu skutek długiego weekendu na początku miesiąca. W okresie pierwszych pięciu miesięcy roku wyprodukowano w Polsce 319 tys. 315 nowych aut, o 6,3 procent więcej niż rok wcześniej. 85,7 procent tegorocznej produkcji ...
-
Innowacyjna Gospodarka - dotacje na duże innowacje
... inwestycje przyczyniające się do wprowadzenia produktu lub usługi nie znanych na rynku międzynarodowym dłużej niż 3 lata; skutkujące wzrostem przychodów z eksportu w okresie trzech lat po jego zakończeniu powyżej 20 proc.; wdrażające technologie znane i stosowane na świecie krócej niż 3 lata. Pierwszeństwo będę także ...
-
Informatyzacja coraz ważniejsza dla sektora MSP
... edycji badania ustabilizowała się wartość wskaźnika oceniającego zmiany zasobów informatycznych w firmie. Ciągle blisko 60% firm deklaruje zwiększenie stanu posiadania w minionym okresie, 40% stwierdza brak zmian, a w granicach błędu statystycznego pozostaje odsetek odpowiedzi stwierdzających zmniejszenie zasobów. Oznacza to, że krajowe MSP powoli ...
-
Telewizja w pierwszym półroczu 2007
... wydarzeń sportowych - wynika z raportu przygotowanego przez TNS OBOP. W pierwszym półroczu 2007 r. oglądaliśmy telewizję średnio o 6 minut dziennie krócej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Statystyczny Polak pomiędzy styczniem a czerwcem br. poświęcił na oglądanie telewizji średnio 3 godziny i 22 minuty dzienne. Pozycję lidera obroniła ...
-
Programy informacyjne w TV I-VI 2007
... w rynku). Na trzecim miejscu znalazły się "Fakty" TVN, które miały 3,93 mln widzów z udziałem w rynku wynoszącym 30,42 proc. W analogicznym okresie ubiegłego roku widownia programu kształtowała się na poziomie 3,72 mln widzów (28,41 proc. udziałów w rynku). "Wydarzenia" Polsatu gromadzą przed ...
-
Tydzień 27/2007 (02-08.07.2007)
... technicznej. By stać się członkiem zwyczajnym kandydatura państwa musi być poparta przez 2/3 głosów, a kandydackie państwo musi zaakceptować statut. Po okresie nieobecności w FAO, w 1957 roku Polska powtórnie wstąpiła do tej organizacji. Członkami zwyczajnymi FAO mogą być tylko państwa. Status członka zwyczajnego ...
-
Wtórny rynek nieruchomości IV-VI 2007
... ten dla obu walut ma podobną wartość: dla CHF – 0,14%, dla PLN – 0,15%. Jak podkreślają analitycy, wzrost oprocentowania kredytów w badanym okresie to przede wszystkim wynik podwyżek stóp procentowych przez banki centralne. Rada Polityki Pieniężnej podniosła stopy o 0,25% w kwietniu, natomiast szwajcarski bank ...
-
Bułgarski rynek budowlany
... mieszkaniowych motorem wzrostu Główną bolączką bułgarskiego mieszkalnictwa jest pilna potrzeba remontów istniejącej substancji mieszkaniowej, zwłaszcza w budynkach z wielkiej płyty powstałych w okresie komunizmu. Według danych bułgarskiego urzędu statystycznego NSI, w całej Bułgarii jest ok. 18,9 budynków z wielkiej płyty; w ok. 707 tys. lokali ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
... Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli o 12,04 proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld zł. Kanał zarobił o 7,21 proc. więcej niż przed rokiem ...
-
Sprzedaż samochodów VI 2007
... na swoje auta w pierwszym półroczu 17.054 klientów, o ponad 23 procent więcej niż rok wcześniej. Trzeci na liście Fiat sprzedał w okresie 6 miesięcy 14.470 samochodów, co oznacza 13,7 proc. wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem. Czwarty w zestawieniu Opel uzyskał wynik sprzedaży o 5,7 procent wyższy ...
-
Archiwizacja dokumentów z WorkingDocLite
... , przez 12 miesięcy użytkownik objęty jest bezpłatną opieką gwarancyjną, dostępem do tzw. „gorącej linii” oraz stałym serwisem aktualizacyjnym. Po tym okresie, dostępny jest szereg poziomów wsparcia.
-
Wyszukiwarki: Google traci, Microsoft zyskuje
... w maju. Jednak comScore uspokaja: Google co prawda traci po wielu miesiącach zysku, ale internetowy gigant ma tendencję do odnotowywania spadków w okresie letnim. Powodem tego są wakacje i mniej dni roboczych. comScore informuje również, że liczba zapytań w USA w czerwcu wyniosła 8 mld, czyli o 6 proc ...
-
Gazeta Wyborcza: wysoki poziom czytelnictwa
... wszystkich dzienników - wynika z danych (za okres grudzień 2006 - maj 2007 r.) PBC przygotowanych przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Gazeta Wyborcza miała w tym okresie czytelnictwo na poziomie 20,05 proc., Fakt - 19,2 proc., Super Express - 9,06 proc., Metro - 8,36 proc., Dziennik - 7,94 proc., Rzeczpospolita ...
-
Ceny produktów rolnych VI 2007
... . Za żyto w skupie płacono średnio 55,55 zł/dt, tj. o 4,7% mniej w porównaniu do poprzedniego miesiąca, ale o 62,1% więcej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta obniżyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,3% (średnio do 63,84 zł/dt) i były wyższe niż ...
-
Kosmetyki w mediach I-VI 2007
Agencja Kamodus opublikowała kolejną edycję cyklicznego raportu półrocznego "Kosmetyki w mediach", który opisuje aktywność firm kosmetycznych w kolorowej prasie konsumenckiej w okresie od stycznia do czerwca 2007 roku. Raport „Kosmetyki w mediach” powstał na podstawie szczegółowej analizy zawartości 50 najważniejszych, wysokonakładowych tytułów ...
-
Bezrobocie w Polsce VI 2007
... , leśnictwie czy budownictwie. Wprawdzie w czerwcu br. do urzędów pracy zgłoszono mniej ofert pracy niż w maju br. ale więcej niż w analogicznym okresie ub. roku. W porównaniu z czerwcem 2006 r. więcej osób uczestniczyło w aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu. Nadal w trudniejszej sytuacji na rynku pracy są kobiety ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2007
... jak w ośmiu ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (242 powołania, 9. miejsce). Pierwszą piętnastkę zamyka jedyny w zestawieniu portal internetowy – Onet.pl. W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były: ujawnienie tzw. listy Kurtyki (listy współpracowników Służby Bezpieczeństwa przygotowanej przez IPN); szczegóły dotyczące szczytu w Brukseli ...
-
Reklama w prasie I-VI 2007
... Expert Monitor. Wprost zarobił na reklamach w I półroczu br. 55,48 mln zł. Pismo miało o 7,39 proc. mniejsze wpływy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Druga pozycja przypadła Polityce, której wpływy kształtowały się na poziomie 53,07 mln zł i były o 4,44 proc. mniejsze ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VII 2007
... stopniu zmalała w skali roku. Tę ostatnią zgłasza w lipcu br. 17 proc. jednostek wobec 28 proc. przed rokiem. W stosunku do oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy portfela zamówień podobnie jak przed rokiem 7 proc. przedsiębiorstw budowlano-montażowych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 75 ...
-
Europejczycy o przyszłości UE
... w Grecji (48%), Słowenii i Wielkiej Brytanii (po 45%), Finlandii (41%) i Danii (40%). Informacje o badaniu Sondaż Eurobarometr został zrealizowany metodą wywiadu face-to-face w okresie 10.04.07 –15.05.07 r. na próbie 29,222 mieszkańców 27 krajów należących do Unii Europejskiej i dwóch krajach kandydujących ...
-
Ceny najmu mieszkań w Warszawie VI 2007
... w Stolicy zapewniły tylko trzy dzielnice: Śródmieście (29%), Mokotów (21%) i Ursynów (9%). Podsumowanie Jak podkreślają eksperci z serwisu OFERTY.NET, zmiany cen w ostatnim okresie były nieznaczne - ok. +/- 2%, co pozwala wysunąć tezę o względnej stabilności tego rynku w ostatnim kwartale. Biorąc pod uwagę przeciętne warszawskie stawki ...
-
Programy informacyjne w TV VII 2007
... w rynku). Na trzecim miejscu znalazły się "Fakty" TVN, które miały 3,09 mln widzów z udziałem w rynku wynoszącym 33,64 proc. W analogicznym okresie ubiegłego roku widownia programu kształtowała się na poziomie 2,64 mln widzów (32,04 proc. udziałów w rynku). Wieczorne wydanie "Panoramy" oglądało ...
-
Dodatni bilans płatniczy
... okresie od akcesji Polski do Unii Europejskiej do końca maja 2007 roku za każdą złotówkę wpłaconą przez nas do wspólnotowego budżetu ...
-
Fundusze unijne 2007-2013 - kwalifikowalność wydatków
... strukturalnych. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego opracowało dokument "Krajowe wytyczne dotyczące kwalifikowania wydatków w ramach funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w okresie programowania 2007-2013". Zawarto w nim wytyczne dotyczące kwalifikowania wydatków dla funduszy unijnych w myśl Rozporządzenia Rady nr 1083/2006, ustanawiającego ...
-
Samochody używane VII 2007
... 85 tysięcy, przewiduje się, że liczba sprowadzonych do Polski w bieżącym roku aut ukształtuje się na poziomie miliona. Największą liczbę aut w okresie styczeń - lipiec 2007 roku sprowadzono w województwie wielkopolskim (92 tys. sztuk, w lipcu 14,9 tys. sztuk ), następnie odpowiednio w województwach: mazowieckim (60,1 tys ...
-
Centra handlowe w Polsce I-VI 2007
... m2). Retail Research Forum szacuje, że w 2008 powstanie dodatkowe 441,300 m2 brutto nowoczesnej wynajmowanej powierzchni handlowej. Najwięcej nowej powierzchni w okresie 3 kwartał 2007 - 4 kwartał 2008 przybędzie w Krakowie (105,500 m2), Trójmieście (105,500 m2) i Poznaniu (95,000 m2), a najmniej w Łodzi (5,000 ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2007
... . Łącznie przez siedem miesięcy tego roku sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 173 tys. 784 sztuki, o 25,38 procent więcej niż w analogicznym okresie 2006 roku. Największą miesięczną sprzedażą może pochwalić się Toyota (2 tys. 869 sztuk). W zestawieniu rocznym, samochody tej marki kupiły 21 tys ...
-
Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
... półroczu 2007 r. szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 3 miliardy 130 milionów złotych - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink. W takim samym okresie ub.r. rynek reklamowy był przez Starlink wyceniany na 2,8 miliarda zł. Estymacje Starlinka opierają się m.in. na danych firmy Export Monitor ...
-
Reklama w TV VII 2007
... Nielsen Media Research. MTV Polska zarobiła na reklamach w lipcu 2007 roku 13,2 mln zł, czyli o 2,37 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się Polsat Sport z 12,68 mln zł (wzrost o 2,35 proc.), a na trzecim Viva Polska ...
-
Tydzień 33/2007 (13-19.08.2007)
... , bo popyt na niego szacuje się na poziomie 3 mld ton. Ze względu na warunki eksploatacyjne w 2005 roku zlikwidowano 5,9 tys. kopalń, a w okresie 2006/7 dalsze 3 tys. W 2006 wzrosły nakłady inwestycyjne o 27% r/r, a w 2007 mają one wzrosnąć o dalsze 10%. W afrykańskiej Gwinei odkryto złoża uranu ...
-
NIK o systemie rezerw państwowych
... zbiegły się z okresem funkcjonowania wadliwych regulacji prawnych, które nie zabezpieczały przed nadużyciami ze strony przedsiębiorców zobowiązanych do utrzymywania zapasów paliw. W okresie tym możliwe było zakładanie firm bez koncesji czy przeprowadzanie jednorazowych operacji importu paliw. M.in. w wyniku tych luk prawnych Polska nie ...
-
Tydzień 34/2007 (20-26.08.2007)
... . Pierwsze półrocze 2007 roku po raz pierwszy od tego historycznego momentu zakończyło się nadwyżką budżetową w wysokości 1,2 mld euro (w tym samym okresie 2006 roku był deficyt w wysokości 23 mld euro). Tegoroczna nadwyżka to przede wszystkim skutek wyższych dochodów z podatków (wzrósł VAT z 16 ...
-
Branża PR w mediach VII 2007
... pragnących specjalizować się w public relations, a także informacje dotyczące awansów i zmian na stanowiskach oraz nowych firm zajmujących się obsługą PR-owską. W badanym okresie najczęściej cytowano Annę Fibak z agencji Fibak PR, która wypowiadała się na temat rynku pracy dla PR-owców, zarobków w branży i cech osobowości ...