-
Myśleć jak idealny menedżer
... mają większy wpływ na swoją pracę. Trywialne? To zastanów się, z iloma pracownikami jesteś w relacji. Perspektywa zmian – operacyjny sposób myślenia Żyjemy w okresie, kiedy wielką wagę przykłada się do zmian. Zewsząd bombardują nas hasła: „Jak się nie zmieniasz/rozwijasz, to się cofasz”, „Nigdy nie ...
-
Polscy deweloperzy a promocja i marketing
... wejściu w życie nowej ustawy deweloperskiej oraz zaostrzeniu konkurencji rynkowej. Informacje o badaniu Telefoniczne badanie ankietowe przeprowadzone zostało przez portal RynekPierwotny.com w okresie od lipca do listopada 2011 roku. W badaniu wzięło udział 150 deweloperów z największych miast w Polsce.
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan XI 2011
... o całe trzy punkty do 58 pkt., a indeks roczny o dwa punkty do 55 pkt. Widzimy uspokojenie sytuacji na scenie politycznej po okresie niepewności związanej z wyborami, oraz dyskusją nad kształtem przyszłorocznego budżetu. Informacje o badaniu Indeks Biznesu Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych jest wskaźnikiem koniunktury ...
-
Perspektywy zatrudnienia I kw. 2012
... z opublikowanego 13 grudnia br. przez firmę ManpowerGroup raportu Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia pracodawcy oczekują znacznego spowolnienia dynamiki na rynku pracy w okresie styczeń - marzec 2012 r. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski osiąga +3%, wskazując na niewielką różnicę między odsetkiem pracodawców planujących wzrost oraz ...
-
KIG: polscy przedsiębiorcy optymistami
... w Polsce na poziomie 2,5 proc. Przypomina, że polskie firmy powinny być przygotowane na różne scenariusze i docenić wagę planowania strategicznego. „Polacy w ostatnim okresie zachowywali się rozsądnie i nie przeinwestowali. Kumulują kapitał. Dlatego pytanie obecnie nie brzmi czy firmy przetrwają kryzys, ale czy będą inwestować ...
-
Ile dni trwała sprzedaż mieszkania w XI 2011 r.?
... liczba zawieranych na nim transakcji. Zgodnie z danymi Open Finance i Home Broker w listopadzie tego roku było ich o 10% mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Transakcji jest więc coraz mniej i sam proces się wydłuża, a w efekcie do sprzedaży dochodzi jedynie wtedy, gdy sprzedający przystaje ...
-
Marki samochodowe na Facebooku
... Rate – 9.45% i Interactivity Index – 170.14. Ponadto na profilu VERVY pojawił się w ostatnim miesiącu najbardziej angażujący post, spośród opublikowanych w tym okresie na wszystkich stronach motoryzacyjnych na Facebooku. Wśród innych, mniej licznych stron, znajdujących się poza pierwszą dziesiątką, warto wyróżnić kilka najbardziej ...
-
Wymiana ruchu IP w Polsce 2009-2011
... , we wszytkich badanych miastach, przy czym analogicznie najniższe ceny obowiązywały w miastach europejskich i północno amerykańskich, najwyższe w azjatyckich oraz południowo amerykańskich. W okresie 2009- I połowy 2011r średnie ceny tranzytu IP spadły średnio o 37,69% w przypadku portu 1GbE. Spośród badanych miast najmniejsze spadki odnotowały ...
-
Najpopularniejsze marki w Polsce 2011
... za pośrednictwem e-mailingu został wysłany do 120 tys. osób, z czego analizie poddano ponad 1 200 prawidłowo wypełnionych formularzy. Badanie przeprowadzone zostało w okresie od 19 do 31 października 2011 roku. Wyniki opracowała firma badawcza Estymator. Czytelnicy Reader’s Digest zostali poproszeni o wskazanie produktów najczęściej ...
-
Polscy internauci a rynek ubezpieczeń
... Sampling za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub stat.pl. Ankiety były emitowane losowo w okresie od 13 września do 24 października 2011 roku. Analizą objęto odpowiedzi 4000 internautów w wieku co najmniej 18 lat, którzy wypełnili ...
-
Fuzje i przejęcia na rynku technologii III kw. 2011
... br. Wartość umów była najwyższa dla kwartału kalendarzowego od 2007 roku, przed wybuchem światowego kryzysu i po raz kolejny wyższa niż w okresie tzw. ‘dot-com boom’u’. "Rosnąca aktywność na rynku fuzji i przejęć zauważalna jest jedynie w sektorze technologicznym – mówi Bartłomiej Smolarek, Dyrektor w dziale Doradztwa ...
-
Rynek biurowy 2012-2013
... firmy Cushman & Wakefield, powiedziała: „W 2012 r. będziemy musieli stawić czoła wielu przeciwnościom, ale nie przewidujemy powtórki z roku 2009. Pomimo spowolnienia po okresie silnego wzrostu, perspektywy dla regionu są nadal optymistyczne”. Do pobrania:
-
Zarobki Polaków a zakupy świąteczne 2011
... więcej czasu niż liderzy, bo 3,8 dnia. Przewidujemy, że w roku 2012 statystyczny Polak będzie pracował ponad 2,5 godziny krócej na sfinansowanie wydatków w okresie świątecznym. Jest to wynikiem spodziewanego wzrostu wynagrodzeń na poziomie 3,5%, co przełoży się na krótszy czas pracy niezbędny do zarobienia niespełna ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 50/2011
... GUS deficyt w handlu zagranicznym po 10 miesiącach 2011 roku wyniósł 11,6 mld euro wobec (10,3 mld euro w 2010). Eksport w tym okresie wyniósł 112,7 mld euro (wzrost o 12,9% r/r), import wyniósł 124,3 mld euro (wzrost o 12,9% r/r). Według MF planowany podatek kopalniany ...
-
Rynek mieszkaniowy w 2012 r. uratują deweloperzy
... rodzin i osób samotnych zainteresowanych zakupem własnego M. W sumie w ciągu jedenastu miesięcy br. tak mierzony popyt był o dwie trzecie większy niż w analogicznym okresie przed rokiem. – Liczby te odzwierciedlają wzrost naszego biznesu, ale nie osiągnęlibyśmy ich, gdyby w Polsce nie było silnego popytu na mieszkania ...
-
Polacy a zakupy świąteczne
... świątecznych zakupów dla UOKiK. Urząd regularnie zleca badania świadomości i postaw konsumenckich. Tym razem TNS OBOP zbadał dla UOKiK zachowania konsumenckie w okresie przedświątecznym. Najnowsze badania pokazują, że Polacy z reguły planują świąteczne zakupy – przede wszystkim produktów spożywczych - 92 proc. oraz prezentów i ozdób świątecznych ...
-
Zagrożenia internetowe III kw. 2011
Kaspersky Lab opublikował raport dotyczący ewolucji zagrożeń IT w trzecim kwartale 2011 r. W okresie tym analitycy z firmy obserwowali stały wzrost liczby cyberataków na jedne z największych korporacji na świecie. W odniesieniu do ataków na smartfony, pojawiły ...
-
Polacy a oglądanie TV w święta
... przez telewizorem atrakcyjnym i wartościowym. Dość powszechne jest oglądanie telewizji w Święta. Niemal wszyscy (99%) badani przyznają się do jej włączania w tym okresie i deklarują, że oglądają ją wówczas częściej niż w zwykłe dni. Dzięki możliwościom, jakie oferuje telewizja cyfrowa, czas spędzony przed telewizorem może ...
-
Życzenia świąteczne smsem lub emailem
... email marketingowych wraz z portalem Wirtualnemedia.pl zbadali, w jaki sposób najczęściej wysyłane są świąteczne życzenia w Polsce. Badanie, które zostało przeprowadzone w okresie przedświątecznym w formie ankiety internetowej, pozwoliło ustalić, że najczęściej świąteczne życzenia do rodziny i przyjaciół są wysyłane za pomocą wiadomości SMS i email ...
-
Wigilijny karp w polskim Internecie
... dni i miejsca dyskusji Forumowicze gazeta.pl wygenerowali największy karpiowy ruch w sieci – ich wypowiedzi to aż 15 proc. całej dyskusji w badanym okresie. To właśnie oni komentowali żywo kwestie obyczajowo – prawne związane z karpiem. Przeciwwagą były panie zgromadzone na forach bobas.pl, f.kafeteria.pl ...
-
Rynek pracy w 2011 roku
... prywatnego, głównie w firmach działających w zakresie przetwórstwa przemysłowego, handlu, napraw pojazdów samochodowych oraz budownictwa. Spośród grup przetwórstwa przemysłowego, w okresie styczeń-wrzesień 2011 roku, największe zmiany w dynamice zatrudnienia w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku miały miejsce w produkcji: poligrafii ...
-
Cykliczność sprzedaży mieszkań w 2011r.
... , od sierpnia do października, doradcy złożyli 31 proc. wszystkich wniosków kredytowych obsługiwanych w bieżącym roku. Nic nie zmieniło się w historycznie najsłabszym okresie, jakim jest I kwartał. Tak samo jak rok temu doradcy Metrofinance pośredniczyli w udzieleniu 20 proc. z puli tegorocznych kredytów –na styczeń przypadło ...
-
Największe cyberataki w 2011 roku
... . Najnowsze dane pokazują, że już co czwarty polski internauta stał się obiektem ataku cyberprzestępców. Na baczności powinniśmy się mieć zwłaszcza w okresie przedświątecznym" – mówi Artur Małek, rzecznik Bezpieczniej w Sieci.
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
... – Aflofarmu. Po jego wyłączeniu z analizy wzrost wydatków branży jest prawie dwukrotnie niższy niż wzrost wydatków całego rynku reklamowego w powyżej analizowanym okresie I-IX 2011.
-
Rynek pracy niełaskawy dla młodych
... , otwartość na nowe doświadczenia, a często i możliwość przekwalifikowania się. Obecnie młody człowiek musi mieć świadomość, że pracę zmienia się średnio 7 razy w okresie swojej aktywności zawodowej – podsumowuje Jakub Bejnarowicz.
-
Lotnicze podróże świąteczne
... zjawiskiem, które nasiliło się prawdopodobnie po ubiegłorocznych problemach z koleją, jest o 25 proc. zwiększona liczba świątecznych lotów wewnątrzkrajowych. Liczba osób podróżujących w okresie świątecznym od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Zmieniają się jednak trendy. Nadal znaczna liczba Polaków lata do Wielkiej ...
-
Ramówka TV na święta wg Polaków
... to łącznie 3826 minut, czyli blisko 64 godziny na antenie. W Wigilię najczęściej emitowane są reklamy branży telekomunikacyjnej oraz FMCG. W tym okresie, w bloku reklamowym w paśmie prime time musimy zapłacić 23 tys. złotych za 30 sekundową emisję (koszty RC). Uwzględniając dwa, trzy dość ...
-
Polacy a Wigilia firmowa
... są w stanie pozwolić sobie na taki luksus. Często ze względu właśnie na koniec roku i konieczność wykorzystania aktualnych budżetów, organizuje się w okresie przedświątecznym naprędce wyjazdy szkoleniowe dla pracowników połączone z Wigilijnymi imprezami. Zdaniem wielu trenerów biznesu taka krótkowzroczność firm w planowaniu budżetu szkoleniowego ...
-
Kryzys w strefie euro a zmiany klimatyczne
... Niemcy (8,3 mld USD w ujęciu bezwzględnym). W Hiszpanii, Japonii i USA będzie to ponad 6 mld USD, a w Wielkiej Brytanii i Francji ponad 5 mld USD. W długim okresie wydatki na politykę klimatyczną mogą być postrzegana jako konieczne i opłacalne, jednak krótkookresowo oznaczają koszty, które nie przez wszystkich są akceptowane ...
-
Polski rynek pracy X-XII 2011
IV kwartał na rynku pracy jest w firmach czasem podsumowań i planowania działań na następne dwanaście miesięcy. Jak jednak w tym okresie wyglądała sytuacja kandydatów? Wzrosła stopa bezrobocia. Jednocześnie wzrosła średnia oglądalność ofert pracy i spadła liczba ogłoszeń o wolnych stanowiskach. Kandydaci mogli znaleźć ...
-
2012 = podwyżki cen + spowolnienie gospodarcze
... prostu stawiają na gotówkę. Słowa Nienałtowskiego potwierdzają najnowsze dane opublikowane przez firmę Analizy Online (AO), według których stan depozytów Polaków w okresie lipiec-wrzesień zwiększał się w tempie +5,6 mld zł na miesiąc, wobec średniego wzrostu o +0,7 mld zł w II kwartale. Według Nienałtowskiego trend odwrotu od ...
-
Kupno mieszkania raczej z drugiej ręki
... od stycznia do września br. liczba mieszkań oddanych do użytkowania wynosiła 87 274 lokali i była mniejsza o ponad 10% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Mieszkanie lub dom, nowe czy używane? Na decyzję o zakupie może wpływać wiele czynników. Przede wszystkim: cena za nieruchomość ...
-
Pomoc publiczna w 2010 r.
... pomocy są zobowiązane do sporządzania i przedstawiania Prezesowi UOKiK sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej albo informacji o nieudzieleniu takiej pomocy w danym okresie sprawozdawczym. Należy to zrobić za pomocą aplikacji SHRIMP (System Harmonogramowania, Raportowania i Monitorowania Pomocy) lub na formularzu sprawozdawczym w formacie ...
-
Rynek pracy w Polsce III kw. 2011
... 1q2010 osiągnęło wartości ujemne (-0,6% kw/kw sa). W rolnictwie względna skala redukcji zatrudnienia była podobna. Również zatrudnienie w sektorze usługowym, po okresie stabilnego wzrostu, już czwarty kwartał z rzędu pozostawało praktycznie na niezmienionym poziomie. Popyt na pracę W 3q2011 wyhamowaniu wzrostów zatrudnienia towarzyszyło utrzymanie ...
-
Wtórny rynek nieruchomości 2011
... cen transakcyjnych? Odpowiedź na to pytanie tkwi w kompozycji koszyka transakcji. Średnia cena ofertowa jest obliczana na podstawie wszystkich aktualnych w danym okresie czasu ofert mieszkań do sprzedaży, a w przypadku danych transakcyjnych wpływ na ostateczny wynik ma rozkład transakcji w poszczególnych segmentach rynku. Niewątpliwie 2011 ...