-
Reklamy piwa I kw. 2014
... te wskazują na typową dla tego okresu, niewielką aktywność reklamową branży w skali roku – zbliżona liczba reklam piwa wyemitowana została w analogicznym okresie roku 2013. Samoregulacja piwowarów bez sezonowych wahań W dziewiątej edycji raportu IMM stwierdzono, że w żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca ...
-
Prezydenci miast w mediach w I kw. 2014
... Rafał Dutkiewicz. Od początku stycznia do końca marca br. analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” objęli badaniem ponad 28 tys. informacji, w analogicznym okresie rok temu – 24,7 tys. Najwięcej doniesień przyniósł styczeń – 10,4 tys. Na ten miesiąc przypadła również blisko połowa kwoty ekwiwalentu reklamowego ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w I kw. 2014
... formie podsumowań kwartalnych i rocznych. Raport został opracowany przez ekspertów ADP Polska w oparciu o rzeczywiste dane dotyczące poziomu zatrudnienia klientów firmy w okresie Q4 2010 – Q4 2013, które zostały zestawione z danymi Głównego Urzędu Statystycznego, reprezentującymi całość rynku zatrudnienia w Polsce. Obliczenia dotyczące Nowoczesnej ...
-
Kształtowanie cen w oparciu o konkurencję
... konieczny, o ile ocenisz, że stracisz zbyt duży udział w rynku na rzecz konkurenta. Wadą tego rozwiązania jest zmniejszenie zysku, przynajmniej w krótkim okresie. Zwiększ jakość. Opcję tę można zastosować, o ile można przypuszczać, że, po pierwsze: rzeczywiście można zwiększyć jakość produktu, a po drugie: uda ...
-
Towarowa Giełda Energii w IV 2014 roku
... PLN). Łączny obrót na tym kontrakcie od początku jego notowania do kwietnia 2014 wyniósł już 42 897 720 MWh. W analogicznym okresie w poprzednim roku wolumen na kontrakcie rocznym BASE_Y-14 osiągnął wartość 35 180 160 MWh.
-
Świat: wydarzenia tygodnia 20/2014
... zgodne z oczekiwaniami innej dużej organizacji z OPEC opracowującej prognozy dla rynku ropy, Administracji Informacji Energetycznej, która spodziewa się wzrostu popytu po okresie konserwacyjnym w rafineriach. Tendencji tej sprzyja fakt, że kraje OECD muszą odbudować zapasy, natomiast silny popyt z Chin będzie napędzała konieczność zwiększenia ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 20/2014
... koncerny powiązane są z rosyjskim gazem i ropą. Ostatnimi przykładami są tu wizyta prezesa Siemensa na Kremlu i spotkanie z prezydentem Putinem w najgorętszym okresie konfliktu, ale też zdecydowany sprzeciw europejskich koncernów energetycznych, które wymusiły na politykach wykreślenie nazwiska szefa rosyjskiego Gazpromu Aleksieja Millera z listy ...
-
Czy eurosceptycy zaszkodzą gospodarce UE?
... gospodarczym - Poparcie dla członkostwa w UE rozwijało się w ślad za wzrostem gospodarczym – zauważają ekonomiści Deutsche Bank Research. Taką korelację można dostrzec w okresie od 1999 do 2011 roku. Od jesieni 2011 roku Eurobarometr, cykliczny sondaż opinii publicznej przeprowadzany przez Komisję Europejską, zaprzestał badania ...
-
Jak firmy w Europie Zachodniej płacą za faktury ?
... utrzymania obecnego poziomu, który w wielu przypadkach jest bardzo wysoki. Na przykład poziom niewypłacalności w strefie euro jest nadal dwukrotnie wyższy niż w okresie przed kryzysem, a na peryferyjnych rynkach strefy ponad trzy i pół razy większy – powiedział Paweł Szczepankowski, dyrektor zarządzający Atradius w Polsce.
-
Czy last minute wróci do łask?
... rezerwacji. Pozostawało im niewiele ofert, na które bez problemu znajdowali nabywców, bez konieczności obniżania cen. Działali wręcz odwrotnie – widząc wzmożone w okresie letnim zainteresowanie wycieczkami, podwyższali ceny. To wszystko sprawiło, że turyści z dużym dystansem i ostrożnością zaczęli podchodzić do last minute, które często ...
-
Branża wydawnicza a e-mail-marketing
... z odbiorcami. Zwroty i słowa, które najczęściej powtarzały się w adresach email, znajdujących się w polu nadawcy: mailing@... powiadomienia@... newsletter@... księgarnia@... Badanie zostało przeprowadzone w okresie 15.02 - 31.03.2014.
-
Najcenniejsze marki świata 2014
... wyniki są bardzo korzystne w porównaniu z indeksem rynkowym S&P500 obejmującym większą liczbę spółek. Wartość spółek zaliczanych do indeksu S&P500 wzrosła w analizowanym okresie o 44,7%, a wartość portfela BrandZ™ poszybowała w górę o 81,1%, dowodząc, że firmy mające silne marki są w stanie zapewnić lepszą wartość swoim akcjonariuszom ...
-
Inwestowanie na giełdzie: jak wybrać spółkę?
... zależy od zmian gospodarczych. Dylemat jest o tyle trudny do rozstrzygnięcia, że spółki „sezonowe”, najbardziej korzystające na wzroście gospodarczym, zwykle w tym okresie drożeją znacznie szybciej niż spółki tzw. defensywne. Te ostatnie z kolei rosną wolniej w czasie hossy w gospodarce, ale też wolniej spada ich ...
-
Branża spożywcza rządzi reklamą oline
... najmniej 50 proc. rynku tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane zebrane w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku. Informacje o badaniu Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, opracowania na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej ...
-
Wyniki wyborów do parlamentu europejskiego okiem Lewiatan
... z jednej strony są dobre, bo partie proeuropejskie uzyskały zdecydowaną większość i to zawsze należy podkreślać, ale z drugiej strony zdecydowanie rozczarowujące. W okresie, gdy wartości europejskie będą poddawane nieustannemu „stress - testowi”, niezbędna jest silna reprezentacja polskich ugrupowań politycznych, wypowiadająca się jednolitym głosem ...
-
Wydatki Polaków na Dzień Dziecka
... została na zlecenie firmy Provident Polska przez firmę badawczą PBS w maju 2014 roku na próbie 400 klientów firmy Provident, którzy w okresie 12 miesięcy kupowali lub przygotowywali prezent dla dziecka w wieku do 18 lat.
-
Serwisy bukmacherskie nie dbają o bezpieczeństwo nieletnich
... weryfikacji powyższych danych twórcy badania przeprowadzili szereg rejestracji nowych kont użytkowników dokonując wybranych operacji na każdym z nich. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od lutego do marca 2014 roku.
-
Zasoby energetyczne bez dopłat państwa? Raczej nie
... Polski można wycenić i budowanie go w oparciu o węgiel nie jest tanim rozwiązaniem, ale przede wszystkim nie jest możliwe do zrealizowania w dłuższym okresie czasu. Najnowszy raport CASE-Doradcy „Subsydiowanie wydobycia węgla kamiennego i brunatnego w Polsce w latach 2010 – 2013”, uzmysławia nam, że nie istnieją rodzime zasoby ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2014
... wahaniom koniunktury gospodarczej, choć niewątpliwie sprzyja jej okres prosperity. Warto zauważyć, że aż 84 proc. firm z tego zestawienia zanotowało w omawianym okresie wzrost przychodów” – mówi Magdalena Jończak, Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte. Jak oceniają eksperci Deloitte, w najbliższym czasie czeka nas rozwój działalności producentów ...
-
Centra handlowe 2012-2016
... w dużym stopniu dalsze inwestycje w Stanach Zjednoczonych i najnowsze trendy w Indiach. Obecnie w Brazylii mamy do czynienia ze spowolnieniem aktywności inwestycyjnej po okresie dużych wzrostów w ostatnim dziesięcioleciu, ale w innych krajach Ameryki Łacińskiej obserwuje się ożywienie inwestycji, zwłaszcza w Meksyku. John Strachan, dyrektor działu ...
-
Bezrobocie w Polsce IV 2014
... (w tym 1040,0 tys. kobiet) i była niższa niż przed miesiącem o 103,2 tys. osób. W ujęciu rocznym spadła o 176,7 tys. osób, tj. o 7,8% (w analogicznym okresie 2013 roku zanotowano spadek o 58,7 tys. osób, tj. o 2,5%). W stosunku do marca 2014 r. spadek liczby bezrobotnych odnotowano we wszystkich województwach, najbardziej ...
-
Motywacja do pracy spada
... , warto komunikować ich wartość i analizować satysfakcję zatrudnionych. O badaniu „Barometr Pracownika” został przeprowadzony przez firmę badawczą IPSOS na zlecenie Edenred Polska w okresie 21-31 stycznia 2014 r. Profil respondentów: osoby zatrudnione na umowę o pracę, w wieku 25+, reprezentujące firmy polskie i zagraniczne, sektor prywatny jak ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 22/2014
... r. wyniosła 13,4 proc. Dotychczasowe tendencje w polskiej gospodarce w 2014 roku można ocenić na podstawie wyników w I kwartale: Wg GUS wzrost gospodarczy w tym okresie jest wyższy, niż jeszcze myśleliśmy na początku roku. PKB w pierwszym kwartale 2014 roku wzrósł o 3,4 proc. r/r w porównaniu ze wzrostem o 2,7 proc ...
-
Upadłości firm V 2014
... ich liczba na Lubelszczyźnie Generalnie na tle wyników ubiegłorocznych wszystkie dane – produkcja, zamówienia, przepływy finansowe są obecnie lepsze niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dlaczego jest zatem wciąż tyle upadłości – a nawet więcej niż w maju ub. roku? – Przepływy finansowe przed rokiem były niewątpliwie ...
-
Marketing mobilny w Polsce 2014
... ), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało postać anonimowego sondażu internetowego, który przeprowadzono na wybranej próbie 266 osób w okresie od 3 kwietnia do 9 maja 2014 roku.
-
Ubóstwo w Polsce 2013
... osobą niepełnosprawną wyniosła ok. 11%. Dla porównania, odsetek osób zagrożonych ubóstwem w gospodarstwach domowych bez osób niepełnosprawnych kształtował się w omawianym okresie na poziomie 6%. Miejsce zamieszkania a zagrożenie ubóstwem skrajnym Podobnie jak w poprzednich latach, zagrożenie ubóstwem w znacznie większym stopniu dotyczy mieszkańców ...
-
Polscy przedsiębiorcy nie odpoczywają
... korzystają ze zwolnień lekarskich oraz urlopu wypoczynkowego. W ciągu ostatnich 12 miesięcy tylko 12,7% przedsiębiorców przebywało na zwolnieniu lekarskim. W tym samym okresie skorzystało z niego 27,52% pracowników etatowych. Jeśli zaś chodzi o wykorzystanie urlopu wypoczynkowego, w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystało z niego 58 ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2014
... wzrost o 8,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczególnie dynamicznie rozwija się eksport opakowań i etykiet – w latach 2009-2013 zwiększył się o 68%, podczas gdy w tym samym okresie całkowity eksport towarów i usług poligraficznych wzrósł o 48%. - Wśród badanych firm mających w swojej ofercie opakowania z nadrukiem aż 71% prowadzi sprzedaż na ...
-
Najczęściej cytowane media 2004-2013
... znalazły się wyłącznie tygodniki. Pierwsze miejsce zajął Wprost, drugie Newsweek, trzecie Polityka. Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media w okresie dziesięciu lat, był Forbes. Telewizja W kategorii „Stacje telewizyjne”, najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Ponad dwukrotnie rzadziej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 23/2014
... rosyjską aneksję Krymu. Od 1990 r. wartość rocznej produkcji dóbr i usług wzrosła w Polsce dwukrotnie, podobnie jak PKB na głowę. W tym też okresie nastąpił duży napływ inwestycji zagranicznych, bez których nasza gospodarka byłaby mniej konkurencyjna. Szacuje się, że majowa stopa bezrobocia w maju spadła ...
-
Ubezpieczenia: obsługa online nie jest priorytetem
... obecnego stanu wykorzystania portali internetowych polskich majątkowych towarzystw ubezpieczeń w kontekście sprzedaży i obsługi klienta. Badanie portali online zostało przeprowadzone w okresie kwiecień - maj 2014 r. wśród 17 polskich towarzystw ubezpieczeń oferujących ubezpieczenia komunikacyjne, w podziale na dwie grupy ubezpieczycieli: 10 ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń
... ubezpieczeniową świata, osiągając wartość12 409 mln USD. W przypadku Ping An jest to wzrost o 18%, natomiast cała kategoria ubezpieczeń w tym samym okresie odnotowała przyrost jedynie o 11%. Odmienne podejście do rynku pozwoliło chińskim gigantom ubezpieczeniowym na zajęcie czołowych globalnych miejsc w rankingach swojej branży ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 24/2014
... na Starym Kontynencie. Wszystko wskazuje na to, że rozmowy polsko-amerykańskie musiały przebiegać po myśli B. Obamy, bo jak twierdzi "Economist" po okresie chłodniejszych relacji polsko-amerykańskich (gdy Polska czuła się rozczarowana doświadczeniami wyniesionymi z udziału w wojnie w Iraku i Afganistanie), Warszawa urosła znów do roli jednego ...
-
Nowe miejsca pracy dzięki współpracy z Europą Zachodnią
... (Wartość bliskich relacji) przeprowadzonego przez bank ING. Zapotrzebowanie konsumentów, przedsiębiorstw i rządów Europy Zachodniej spowodowało powstanie dodatkowych etatów w Polsce w okresie 1999-2012. Zwiększenie miejsc pracy do 365 000 było bezpośrednio lub pośrednio związane ze zwiększoną podażą z Europy Zachodniej. Większość stanowisk powstało ...
-
Monitoring mediów: cytowania V 2014
... . Metodologia Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych (lista poniżej). Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 31 maja 2014 r., w których cytuje się i powołuje na badane media. Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono ...