-
Handel zagraniczny I-XI 2016
... sięgnęło 4864,0 mln USD, względem 2592,8 mln USD w analogicznym okresie poprzedniego roku. Eksport wyrażony w euro wyniósł z kolei 168166,9 mln EUR, a ... odpowiednio 85,9% (w tym UE 79,6%) i 66,8% (w tym UE 60,0%) w analogicznym okresie 2015 roku. Udział Niemiec w eksporcie zwiększył się w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. o 0,1 p. proc. i ...
-
Handel zagraniczny I-V 2017
... odpowiednio 87,1% (w tym UE 80,4%) i 68,8% (w tym UE 61,8%) w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział Niemiec w eksporcie obniżył się w porównaniu z okresem styczeń – maj ub. r. o 0,1 ... zł (4 172,4 mln USD, 3 768,0 mln EUR) w analogicznym okresie ub. r. Udział Rosji w eksporcie wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. o 0,3 p. proc. i ...
-
Wakacje 2017: bardzo tani październik?
... zostanie to prawdopodobnie bezpardonowo wykorzystane do reaktywacji negatywnej kampanii o początku końca dobrej sytuacji polskiej gospodarki. W ten sposób oddziaływanie na koniunkturę w okresie first minute może stać się poprzez nastroje konsumenckie jednak niekorzystne. II. Istotne kwestie z zakresu cen turystycznych imprez 1. Podobnie jak przed ...
-
Handel zagraniczny I-VII 2017
... wobec odpowiednio 86,6% (w tym UE 80,0%) i 68,9% (w tym UE 62,0%) w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział Niemiec w eksporcie porównaniu z okresem styczeń – lipcem ... mln zł (5 170,1 mln USD, 4 649,1 mln EUR) w analogicznym okresie ub. r. Udział Rosji w eksporcie wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. o 0,3 p. proc. i wyniósł 3,0%, ...
-
Ferie zimowe 2018: Egipt znowu w modzie
... roku z cenami z 6 października 2016 (również dla pierwszego tygodnia ferii szkolnych dla województwa mazowieckiego zimą 2017). W minionym tygodniu, dla wycieczek z wylotami w okresie 15-21 stycznia, średnie ceny wzrosły o 30 złotych, a największe wzrosty odnotowano na identycznych kierunkach, co przed rokiem, chociaż w istotnie mniejszej skali ...
-
Wakacje 2018: ceny (na razie) korzystne
... dobrym uwzględniając większą niż w przeszłości przychylność klientów dla zakupów w okresie first minute. Z kolei dane pochodzące z systemu MerlinX dotyczące dynamiki już ... tym sezonie (pod warunkiem braku spektakularnych, niebezpiecznych zdarzeń) prawie na pewno w okresie jednego sezonu wyląduje na samodzielnym tronie króla zimy. Przedstawiliśmy ...
-
Handel zagraniczny I-XI 2017
... 33 104,9 mln zł (8 477,4 mln USD, 7 627,8 mln EUR) w analogicznym okresie 2016 r. Udział Rosji w eksporcie wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. o 0,2 p. proc. i wyniósł 3,0%, w ... 6 446,7 mln zł (1 651,7 mln USD, 1 484,0 mln EUR) w analogicznym okresie 2016 r. W okresie styczeń – listopad 2017 r. wśród głównych partnerów handlowych ...
-
Handel zagraniczny I-V 2018
... o 6,1%, a w imporcie o 7,9%). Ujemne saldo wyniosło 0,4 mld EUR wobec dodatniego 1,1 mld EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku. Obroty towarowe ogółem i według grup krajów Największy udział w ... ,9 mld USD, 18,7 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów W okresie styczeń – maj br. wśród głównych partnerów handlowych Polski odnotowano ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2018
... się na poziomie 10,8 mld zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego było dodatnie i wyniosło 6,1 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem ... 6,0%, a w imporcie o 8,6%). Ujemne saldo wyniosło 2,6 mld EUR wobec dodatniego 1,4 mld EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku. Obroty towarowe ogółem i według grup krajów Największy udział ...
-
Wyniki ubezpieczycieli I-IX 2018
... i świadczenia wypłacone brutto ogółem w okresie styczeń - wrzesień 2018 r. wyniosły 30 942,3 mln zł i były wyższe o 4,6% niż w porównywalnym okresie ub. roku, w dziale I wzrosły do ... techniczny w wysokości 594,2 mln zł wobec 310,8 mln zł zysku w okresie I-III kw. 2017 r. W ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej wynikającej z posiadania pojazdów ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2019
... a w imporcie o 4,2%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 0,3 mld USD, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 2,3 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 115,2 mld EUR, a ... w eksporcie o 4,3%, a w imporcie o 2,8%). Ujemne saldo wyniosło 0,2 mld EUR, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 1,9 mld EUR. Obroty towarowe ogółem ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2019
... eksport podskoczył o 6,5%, a import zwiększył się o 4,1%. Jak podaje GUS, w badanym okresie obroty towarowe handlu zagranicznego w cenach bieżących osiągnęły poziom 745,9 ... EUR (wzrost w eksporcie o 5,0%, a w imporcie o 2,7%). Dodatnie saldo wyniosło 0,8 mld EUR, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 2,9 mld EUR. Obroty towarowe ogółem i ...
-
Hays: na home office warto zadbać o rozwój zawodowy
... (a) Pan/ Pani z możliwości zdobycia nowych kompetencji, np. kursów online, webinariów? 48% - Tak 52% - Nie Źródło: badanie Hays Poland, sierpień 2020. W okresie funkcjonowania największych ograniczeń w życiu publicznym wiele firm szkoleniowych i organizacji branżowych przeniosło swoje kursy do świata online. Wyniki badania pozwalają wywnioskować ...
-
Pandemia podsyca ataki DDoS i nie tylko
... hasła i stanowi to 27% wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. W tym samym okresie połowę wszystkich zgłoszeń incydentów od dostawców usług obejmowały ataki na ... F5 Labs. Możemy spodziewać się podwyższonej aktywności cyberprzestępców. Na przykład, w tegorocznym okresie przedświątecznym proces zakupowy będzie odbywał się online w znacznie ...
-
GUS: kolejne spadki w eksporcie i imporcie, wyjątkiem USA, Chiny i Korea
... ani import (7,4%). Jak donosi GUS, obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń - sierpień br. wyniosły w cenach bieżących 649,0 mld PLN ... 7,3%, a w imporcie o 11,3%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 6,9 mld USD, w analogicznym okresie ub.r. wyniosło minus 0,1 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 147,7 mld EUR, a import 141 ...
-
Politycy w mediach w 2021 roku: liderami Morawiecki, Duda i Dworczyk
... 886 wypowiedzi, w tym cytowań 565 polityków. Badanie wykonano na podstawie monitoringu portali internetowych, prasy ogólnokrajowej i regionalnej oraz stacji radiowych w Polsce w okresie 1 stycznia – 31 grudnia 2021. Od 1 lipca do 31 grudnia 2021 roku w analizie uwzględnione zostały również wypowiedzi i wystąpienia polityków w stacjach telewizyjnych ...
-
Padły nowe rekordy w przemyśle motoryzacyjnym
... u producentów pojazdów i silników (PKD 29.1) 35,4 tys. (+0,5 tys., +1,3 proc.) i w zakładach wytwarzających przyczepy i naczepy (PKD 29.2) - 12,5 tys. (+0,9 tys., +7,6 proc.). Eksport W okresie trzech kwartałów 2023 r. wartość eksportu przemysłu motoryzacyjnego z Polski wzrosła do 37,56 mld euro. Osiągnięty wynik jest wyższy od zeszłorocznego ...
-
Internet i handel napędzają rynek reklamy
... sektorze: Cyfrowy Polsat i Polkomtel, a także P4 i Orange. KANAŁY KOMUNIKACJI W okresie od stycznia do marca 2025 r. wzrosły inwestycje reklamowe w ... główna stacja - RMF FM, której udział wzrósł o 0,9 p.p., co stanowi największy wzrost w tym okresie wśród wszystkich stacji radiowych. Na trzecim miejscu uplasowała się Grupa TIME, której udział ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2004
... 1999 r. Jest to wynik stałego wzrostu niemal wszystkich wskaźników cząstkowych w tym okresie. Poprawa ta jest szczególnie widoczna w przypadku salda oceny zmiany ogólnej sytuacji ... czterech miesiącach są najwyższymi wartościami notowanymi od 1999 r. Także i tutaj, w okresie od sierpnia do listopada 2004 r., można stwierdzić poprawę w obrębie każdego ...
-
Baza noclegowa w Polsce I-VI 2008
... zagranicznych odwiedzających Polskę w I półroczu 2008 r. wybrała, podobnie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, zakwaterowanie w hotelach. Dotyczy to np. 78% gości z Danii, 72% turystów ... noclegów udzielonych tej grupie turystów w obiektach zbiorowego zakwaterowania w analizowanym okresie. W okresie od stycznia do czerwca 2008 r. stopień ...
-
Ewolucja spamu 2008
... 2008 roku Spam stanowił 82,1% wszystkich wiadomości e-mail, o 2,1% więcej niż w 2007 r. Odsetek spamu w ruchu pocztowym zmniejszył się w okresie letnich wakacji W okresie kilku dni po zamknięciu McColo, serwisu hostingowego wykorzystywanego do kontrolowania kilku botnetów, w Rosji i Stanach Zjednoczonych zarejestrowano odpowiednio dwukrotnie ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
... sięgnie 413 mld USD. Z wyłączeniem Japonii - kraju o dominującej pozycji w tym regionie, na który przypadało 45 procent całkowitych wydatków w 2008 r. - w prognozowanym okresie skumulowana roczna stopa wzrostu nakładów na media i rozrywkę w krajach Azji oraz Australii i Oceanii powinna wynieść 7,1 procenta. Cyfrowa migracja i zachowania konsumentów ...
-
Sezon turystyczny 2009: podsumowanie
... oznacza, że dany hotel wybierany był przez klientów najczęściej. Statystyka wyborów dokonywanych przez internetowych turystów portali EasyGo.pl i Wakacje.pl w okresie czerwiec – wrzesień 2009: Biura Wbrew medialnym prognozom tegoroczny sezon nie obfitował w bankructwa i spektakularne plajty operujących na polskim rynku organizatorów turystycznych ...
-
Technologie dostępu do Internetu VI 2008-VI 2009
... usług o usługi z wyższymi przepływnościami bitowymi. Warto również zwrócić uwagę, iż w tym okresie znacząco wzrosła liczba klientów korzystających z dostępu do Internetu przez sieci ... przyrostu w stosunku półrocznym wyniosła odpowiednio około 9% okresie od czerwca 2008 roku do stycznia 2009 roku oraz ponad 8% w okresie od stycznia 2009 roku do ...
-
Rozwój przedsiębiorczości 2005-2009
... w budownictwie, przy jednoczesnym bardzo znaczącym jego spadku w ostatnim okresie (z 40% w 2008 r. do 21% w 2009 r.). W przemyśle, handlu i transporcie do przedsiębiorstw szybkiego wzrostu zaliczono w ostatnim okresie co dziesiąty podmiot (wobec 16%-18% w poprzednim okresie), co oznacza odsetek niższy od przeciętnego w całej analizowanej grupie ...
-
Podatek VAT: luka jest coraz większa
... obniżka podatków zwiększa efektywność podatkową, czyli także nominał wpływów podatkowych. Dane brytyjskie wskazują, że luka podatkowa w podatku VAT zwiększa się w okresie spowolnienia gospodarczego. Polską gospodarkę czekają dwa trudne lata (2013-2014). Podobnie jak w Wielkiej Brytanii prawdopodobnie istotnie zwiększy się luka podatkowa w podatku ...
-
OFE a gospodarka polska
... rozpatrywać w krótkim okresie (kiedy nie zmieniają się relacje zasobów kapitału, pracy oraz „technologii”), średnim okresie (kiedy zmieniają się relacje zasobów kapitału i pracy, a nie zmieniają się zasoby „technologii”) oraz długim okresie (kiedy zmieniają się zasoby wszystkich czynników wzrostu). W krótkim okresie poprzez generowanie oszczędności ...
-
Produkcja w Polsce VI 2013
... wydobywaniu węgla kamiennego i brunatnego – o 3,3% oraz w produkcji komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych – o 1,9%. W okresie styczeń-czerwiec br. produkcja sprzedana przemysłu była o ... ze wznoszeniem budynków o 12,9%. W okresie styczeń-czerwiec br. produkcja budowlano-montażowa była o 21,5% niższa niż w analogicznym okresie ub. roku ...
-
Baza noclegowa w Polsce I-VII 2013
... letnich miesięcy udzielono 5,8 mln noclegów (wzrost o 6,7% w stosunku do 2012 r.). Było to 35,9% ogólnej liczby turystów krajowych korzystających z noclegów w Polsce. W tym okresie na terenie reszty kraju turyści krajowi skorzystali z 10,3 mln noclegów. Turyści zagraniczni korzystający z noclegów w obiektach na obszarach nadmorskich stanowili 28 ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2013
... najbliższą rodziną lub przyjaciółmi. Ponadto, niemal co druga osoba (42%) w okresie świątecznym odwiedzi rodzinę lub znajomych. Tylko 2% Polaków w czasie Świąt ... także dorosłych Polaków o długość i czas urlopu planowanego w tym okresie. Jak wynika z badania, urlop w okresie świąteczno-noworocznym planuje blisko co drugi pracujący Polak. To aż 7,3 ...
-
Handel zagraniczny I-II 2014
... (w tym UE 75,4%) i 65,0% (w tym UE 57,5%) w okresie styczeń – luty ub. roku. Udział Niemiec w eksporcie zwiększył się w porównaniu z analogicznym okresie ub. roku (o 0,4 p. proc.) i wyniósł 25,7%, natomiast ... mln zł (1254,5 mln USD, 941,8 mln EUR) w analogicznym okresie ub. roku. W okresie styczeń – luty br. wśród głównych partnerów handlowych ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
... , to inne banki i instytucje znacznie zwiększyły intensywność kampanii w tym okresie. Udane wakacje jak w banku Spot promujący „Konto 360 stopni” w Banku Millennium to ... Choć łączny koszt emisji nie zakwalifikował Plus Banku to TOP10 reklamodawców w badanym okresie, to bank, należący do grupy podmiotów Zygmunta Solorza-Żaka, przeznaczył na promocję ...
-
Handel zagraniczny I 2015
... ,4%). Dodatnie saldo ukształtowało się w wysokości 906,8 mln USD (w analogicznym okresie 2014 r. minus 115,5 mln USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł 13403,6 ... 85,7% (w tym UE 78,3%) i 63,0% (w tym UE 57,1%) w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział Niemiec w eksporcie zwiększył się w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. o 1,7 p. ...
-
Ferie zimowe 2016: TUI z niższymi cenami
... dla obrazu aktualnej sytuacji ważniejsze od zmian w bardziej rozciągniętym okresie, a ponadto różnicę cen wobec poprzedniego zestawienia można łatwo uzyskać porównując ceny ... ferii zimowych dla województwa mazowieckiego w latach 2014 i 2015 zebranych w tym samym okresie października pokazuje, że mimo wzrostu cen wycieczek w ostatnim tygodniu ...
-
Wakacje 2016: zamachy terrorystyczne zaszkodzą turystyce?
... w przeszłości przynosiła całkiem dobre wyniki, a więc powinna być skuteczna również teraz, zwłaszcza gdy część klientów w tym mniej spokojnym dla turystyki okresie będzie skłonna preferować wyjazdy wakacyjne na kierunki bardziej bezpieczne oraz z dużymi i stabilnymi organizatorami. Inne istotne kwestie dotyczące turystyki wyjazdowej 1. W ostatnim ...