-
Baza noclegowa w Polsce I-III 2015
... 3,7 mln i 1,1 mln). Wykorzystanie pokoi w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych w I kwartale 2015 r. wyniosło 37,5% (35,2% w analogicznym okresie roku poprzedniego). W okresie od stycznia do marca 2015 r. stopień wykorzystania miejsc noclegowych we wszystkich turystycznych obiektach noclegowych wyniósł 29,7%, był więc nieco ...
-
Praca sezonowa za granicą. Pierwszy krok do emigracji?
... (9%). Co istotne, najbardziej pożądane przez Polaków destynacje pokrywają się z popytem zagranicznych rynków pracy na dodatkowych pracowników w okresie letnim. Rynek pracy tymczasowej w okresie wakacyjnym kwitnie w całej Europie. Nasi pracownicy chętnie korzystają z możliwości dodatkowego zarobku poza granicami kraju, szczególnie, że wysokość ...
-
Wakacje 2015: Alfa Star kolejny raz zaskakuje
... na kwestie konkurencyjności Grecji w zakresie usług turystycznych. Teraz można jedynie stwierdzić, że uniknięcie Grexitu powinno ustabilizować w średnim okresie sytuację tego kraju, ale w dłuższym okresie będzie on miał większe problemy z odzyskaniem międzynarodowej konkurencyjności, w tym również w turystyce, niż gdyby powrócił do własnej i taniej ...
-
Wakacje 2015: Bałtyk skorzysta na zawirowaniach w Europie?
... na wielu kierunkach znacznemu ograniczeniu. Dlatego otrzymane wyniki mogą być niekiedy mniej reprezentatywne w porównaniu z poprzednimi zestawieniami. Spadek średniej ceny w badanym okresie okazał się dość znaczny i wyniósł 77 złotych (poprzednio 9 złotych). Tym razem największe redukcje cen odnotowano w Portugalii – o 882 złote, która przed ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... i usługi w telewizji. W trzecim kwartale 2015 inwestycje w ten kanał pochłonęły 65% wszystkich budżetów marketingowych i były o blisko 9 punktów procentowych wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie jak w poprzednich latach, królowały wydatki w II i IV kwartale roku. Reklama online przewyższa pod kątem udziałów pozostałe kanały ...
-
Handel zagraniczny I-XI 2015
... naszych partnerów handlowych w eksporcie oraz dwudzieste drugie – w imporcie (w analogicznym okresie 2014 roku odpowiednio czternaste i dwudzieste pierwsze miejsce). Eksport wyniósł 11352,1 mln ... 5492,7 mln zł (1762,7 mln USD, 1314,2 mln EUR) w analogicznym okresie 2014 roku. W okresie styczeń – listopad 2015 roku wśród głównych partnerów handlowych ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 14/2016
... .02.2016 r. [4] Średnia liczba noclegów w hotelach, ośrodkach i apartamentach turystycznych oraz w innych formach zakwaterowania, wykupiona przez polskich turystów, którzy nocowali w Portugali w okresie styczeń – grudzień 2015 r., źródło: Turismo de Portugal za INE, wstępne dane na dzień 16.02.2016 r. [5] Przychody z turystyki z pozycji „Podróże ...
-
Wakacje 2016: szturmu na biura podróży nie będzie?
... charakter bardziej trwały, który zabezpieczy im wygodę życia w przyszłym słabszym okresie, a nie na usługi z których po zrealizowaniu pozostaną co najwyżej przyjemne ... imprez 1. Zestawienie bazuje na cenach dla wylotów w okresie 01-07 sierpnia 2016 r zebranych w dniu 27 maja. W okresie listopad-grudzień 2015 zmiany cen były niewielkie i wynosiły po ...
-
Wakacje 2016: turyści dopiszą, ale w przyszłym roku
... z zakresu cen turystycznych imprez 1. Zestawienia bazują na cenach dla wylotów w okresie 01-07 sierpnia 2016 r. zebranych w dniu 24 czerwca. W minionym tygodniu ceny ... złotych. W znacznie większym stopniu zmieniły się średnie ceny imprez turystycznych na głównych kierunkach w okresie od początku sprzedaży (mniej więcej połowa października). Pokazuje ...
-
Wakacje 2017: ile za first minute?
... kierunkach wyjazdów wypoczynkowych Polaków. W minionym tygodniu, dla wycieczek z wylotami pomiędzy 7 i 13 sierpnia, średnie ceny wzrosły o 24 złote (poprzednio o 4 złote). W analogicznym okresie przed rokiem tygodniowa zmiana cen wycieczek była w podobnie umiarkowanej skali, gdyż wystąpił wtedy wzrost średnich cen o 14 złotych. Największe wzrosty ...
-
Czarny Piątek, czyli...odliczanie do cyberataków
... W 2015 r. sytuacja powtórzyła się, co pozwala sądzić, że podobnie będzie w tym roku. Dlatego uczulamy użytkowników, aby podczas zakupów online w tym okresie zachowali możliwie najwyższą ostrożność" - powiedział Andriej Kostin, starszy analityk zawartości internetowej, Kaspersky Lab. Porady bezpieczeństwa Eksperci z Kaspersky Lab przygotowali kilka ...
-
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych I-IX 2016
... na inwestycje. Jak wynika z opublikowanych przez GUS informacji, w badanym okresie przychody z całokształtu działalności okazały się o 2,9% wyższe niż rok wcześniej, ... 0,9 p.proc.) oraz amortyzacji (o 0,6 p.proc.). Z grupy przedsiębiorstw objętych badaniem 50,9% wykazało w okresie styczeń-wrzesień br. sprzedaż na eksport (50,6% rok wcześniej). ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 47/2016
... . Wg GUS w październiku produkcja samochodów osobowych spadła o 3 proc. r/r do 41,5 tys. W okresie pierwszych 10 miesięcy roku nastąpił wzrost o 2,4 proc. do 470 tys. aut. ... dziecka, w trakcie których programuje się metabolizm i kształtują nawyki żywieniowe. W tym okresie prawidłowe żywienie dziecka ma realny i długotrwały wpływ na jego zdrowie w ...
-
Wakacje 2017: tak niskiej sprzedaży nie było od dawna
... sprzedaży październikowej. Sytuacja znacznie słabszej dynamiki sprzedaży wycieczek niż w okresie sprzedaży first minute może być obserwowana jeszcze w najbliższych kilku ... w miesiącach ubiegłych, ale zostały w pewnym stopniu nadrobione w grudniu i będą zapewne nadrabiane w okresie późniejszym. Kolejny wykres pokazuje zmiany sytuacji według stanu na ...
-
Wakacje 2017: Grecja nadaje rytm
... ceny wycieczek w obecnym sezonie mogą być po części skutkiem zdecydowanie silniejszego tegorocznego popytu oraz dobrych jego perspektyw w nadchodzących miesiącach. W analogicznym okresie przed rokiem nastroje konsumenckie były pod presją nagłaśnianego przez media tematu obniżek oceny wiarygodności kredytowej Polski, zwłaszcza przez agencję Standard ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2017
... 377 jednostek mniej niż w poprzednim kwartale i o 508 jednostek mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W segmencie samochodów ciężarowych (o DMC pow.3,5T) utrzymał się minimalny wzrost ... mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W II kwartale 2017 roku zarejestrowano o 3 481 nowych motocykli mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku. ...
-
Ferie zimowe 2018: start sprzedaży mniej efektowny niż rok temu
... ceny dość istotnie wzrastały (o czym w dalszej części materiału). W drugim pełnym tygodniu października wyniosła ona +18,9 procent wobec +52,7 procent w analogicznym okresie przed rokiem, a dla dłuższego i bardziej reprezentatywnego okresu ostatnich 4 tygodni wyniosła +25,4 procent w porównaniu z +41,5 procent w ubiegłym sezonie. Należy jednak brać ...
-
Pomysły na prezenty świąteczne znajdziesz w mediach
... 2017 roku w Internecie i mediach społecznościowych powstało 10,5 tysiąca publikacji na temat prezentów, z czego jedynie 1,4 tysiąca dotyczyło prezentów dla dzieci. W tym okresie najwięcej treści tego typu powstało na Facebooku, Google+ oraz Instagramie. Natomiast jeśli chodzi o najaktywniejsze źródła publikacji, to poza mediami społecznościowym ...
-
Wigilia czy podróżowanie? Oto jest pytanie
... dobrą okazją do podróżowania Chociaż zaledwie 14% Polaków podróżuje rekreacyjnie w okresie Bożego Narodzenia, wyniki ankiety pokazały, że perspektywa ucieczki przed świątecznym ... czasu z rodziną (47%). Polacy doceniają świąteczne podróże także jako najlepszy w tym okresie sposób na odpoczynek (35%) oraz widzą potencjał dodatkowych dni wolnych, które ...
-
Wakacje 2018: ceny podobne jak przed rokiem
... wzrostu w poprzednim sezonie, czyli niejako „wkład” poprzedniego sezonu w łączny wzrost w okresie dwuletnim. To co na wykresie może budzić pewne zdziwienie to stosunkowo ... zauważyć delikatne zwolnienie tempa sprzedaży w okresie świąteczno – noworocznym, jak również jej przyspieszenie w nowym 2018 roku. W końcowym okresie stycznia widoczny jest już ...
-
Wakacje 2018: a co z Turcją i Tunezją?
... z odłożonego popytu z trzech poprzednich sezonów. Wcześniejszy słabszy okres sprzedaży w okresie drugiej połowy listopada i pierwszej połowy grudnia mógł być ... poprawą koniunktury sprzedażowej u konkurentów, a zwłaszcza w Turcji i Bułgarii. Albania: spadek o 0,34% - w okresie dużego popytu w okresie 10 luty-10 marca na ten kierunek, średnie ceny na ...
-
Wakacje 2018: jesienią zaoszczędzimy całkiem sporo
... niż wrześniowych), utrzymujący się w niekorzystnym pod tym względem dla branży okresie maj – sierpień. W trzeciej dekadzie sierpnia (od szóstego tygodnia wyprzedzenia wobec ... (dla wyjazdów październikowych) wyraźnym liderem było biuro TUI Poland, ale w końcowym okresie sprzedaży atrakcyjność jego ofert zwykle wyraźnie słabnie, co zresztą jest ...
-
Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?
... zaczęliśmy przygotowania do świąt? Czy frekwencja Polaków w centrach handlowych w okresie przedświątecznym w związku z nowymi regulacjami się zmniejszyła? Dane z kanału mobile obrazują ... i 17% aplikacji AliExpress stanowiły osoby do 21 roku życia (w analogicznym okresie 2017 roku odpowiednio - 11% i 16%). Analiza użytkowników aplikacji pokazuje ...
-
Handel zagraniczny I-IV 2019
... a w imporcie o 4,2%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 0,2 mld USD, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 1,7 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 75,6 mld EUR, a ... w eksporcie o 4,7%, a w imporcie o 2,9%). Ujemne saldo wyniosło 0,2 mld EUR, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 1,4 mld EUR. Obroty towarowe ogółem ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2019
... firmach średnich i dużych. Wydaje się, ze jest to słuszne spostrzeżenie i w obecnym okresie przedwyborczej dyskusji ten istotny element dyskusji gospodarczej powinien być ... to jedna z głównych dróg, umożliwiających przewóz towarów na Zachód, do Niemiec. W okresie letnim, w związku ze wzmożonym ruchem i odbywającym się remontami, trakerzy mają ...
-
Elektromobilność rozpala media
... dla samochodów elektrycznych, car sharingu i problemach zanieczyszczenia powietrza. Medialni liderzy elektromobilności Najczęściej przywoływaną w mediach marką samochodową w kontekście elektromobilności w analizowanym okresie była Tesla – 13,6 tys. publikacji. Na 2. miejscu uplasował się Volkswagen – 13,1 tys., a za nim BMW – 12,4 tys. Jednak jeśli ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... i brunatnego, poprawę jakości elektrycznej sieci przesyłowej oraz eliminację smogu. 4. Usunięcie zakazu zwalniania pracownika w okresie 4 lat przed formalnym wiekiem emerytalnym 60/65 lat. Zwiększy to zatrudnienie osób w okresie przedemerytalnym, co zwiększy świadczenia emerytalne i zmniejszy nieco napięcia na rynku pracy. 5. Wyeliminowanie urlopu ...
-
GUS: eksport i import znowu w górę. Wzrosty o 6,7% i 4,3%
... 220,9 mld USD, a import 219,8 mld USD (spadek odpowiednio w eksporcie o 0,8%, a w imporcie o 3,0%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 1,1 mld USD, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 3,9 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 196,6 mld EUR, a import 195,5 mld EUR (wzrost w eksporcie o 5,3%, a w imporcie o 3,0%). Dodatnie ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
... epidemią. - Liczba użytkowników, którzy stykają się z przekazem marketingowym, nie uległa w omawianym okresie dużej zmianie. – komentuje Michał Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający, Gemius Polska - Skąd ... muszą ją brać pod uwagę marketerzy, planujący kampanie w tym niecodziennym okresie. Szczególną uwagę warto zwrócić na coraz większy clutter reklamowy ...
-
PIE: w czasie pandemii śmiertelność w Polsce wcale nie rośnie
... zaobserwować, że na podstawie trendów historycznych nie ma podstaw do stwierdzenia, że w badanym okresie liczba zgonów była wyższa niż należałoby oczekiwać. Jedynie wariant minimalny, zakładający, że oczekiwana śmiertelność w okresie lockdownu jest zbliżona do śmiertelności z miesięcy letnich, wskazuje na występowanie nadmiernej śmiertelności (na ...
-
Rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii
... TCG. Nie wszystkie sektory rynku dotknięte pandemią w równym stopniu. Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insights, komentuje – Polski rynek TCG w okresie pierwszych sześciu miesięcy roku zanotował spadek w ujęciu ilościowym o 15 p.p. natomiast w ujęciu wartościowym zanotował wzrost o 9 p.p. Na pewno obronił się sektor urządzeń ...
-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
... wyzwania dotyczą wszystkich rynków, także polskiego. Jednak istnieją na naszym rynku kategorie, które, pomimo zmienności popytu, szczególnie dobrze radzą sobie w okresie zamykającym rok i generują obroty podwajające łączny bilans z trzech pierwszych kwartałów roku – komentuje Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insights. Zakupy ...
-
Wigilia firmowa w tym roku z dystansem
... 55% badanych. Krótsze urlopy z własnej woli Co ciekawe, plany pracy w okresie spowolnienia niekoniecznie muszą wynikać z nacisku ze strony przełożonych. Tylko co ... deklaruje, że jego pracodawca odnosi się negatywnie do brania przez pracowników urlopu w okresie między świętami, a sylwestrem. Jak zauważa jednak Agata Grzejda, 9 miesięcy pracy w nowej ...
-
Handel zagraniczny I 2022. Ujemne saldo na poziomie 4,1 mld PLN
... o 5,0%, a w imporcie o 15,9%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 1,0 mld USD, w analogicznym okresie 2021 r. było dodatnie i wyniosło 1,5 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł ... PLN (1,5 mld USD, 1,3 mld EUR) wobec 8,4 mld PLN (2,2 mld USD, 1,9 mld EUR) w analogicznym okresie 2021 roku. Import według kraju wysyłki – ogółem i grupy krajów ...
-
Wybory w USA, czyli powrót republikanów i impas fiskalny
... ekonometryczną do wnioskowania na temat kwartalnych uznaniowych wstrząsów fiskalnych (zob. załącznik) stwierdzamy, że polityka fiskalna zwiększyła wzrost o prawie 8 pkt. proc. w okresie IV kw. 2020-IV kw. 2021 (zob. Wykres 8). To spowodowane polityką fiskalną zwiększenie wzrostu o 8 pkt. proc. w następstwie pandemii spowodowało wzrost inflacji ...