-
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych I-IX 2014
... (wobec 45,6% przed rokiem). Wskaźnik płynności II stopnia w przedziale od 100% do 130% odnotowano w 12,4% badanych przedsiębiorstw (wobec 12,3% w analogicznym okresie ub. roku). W strukturze rodzajowej kosztów ogółem zwiększył się udział kosztów usług obcych (o 0,5 p.proc), kosztów wynagrodzeń (o 0,3 p.proc.) oraz kosztów ubezpieczeń społecznych ...
-
Produkcja w Polsce XI 2014
... 3,9%, w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę – o 2,3%. W okresie styczeń-listopad br. produkcja sprzedana przemysłu była o 3,0% wyższa w porównaniu ... roboty budowlane specjalistyczne 5,1%. W okresie styczeń-listopad br. produkcja budowlano-montażowa była o 3,1% wyższa niż w analogicznym okresie ub. roku, ...
-
Najlepsze tablety: jakie modele kupują Polacy?
... wcześniej chętniej sięgały po inne produkty. Średni koszyk zakupowy tabletów w podanym okresie roku 2013 wynosił 688 zł, a w roku 2014 obniżył się do kwoty 359 zł. W ostatnich 4 miesiącach Polacy wyraźnie wybierają tańsze modele, niż w analogicznym okresie 2013 roku. Najwięcej sprzedaje się najtańszych modeli z 7-calowymi ekranami. Droższe i ...
-
Plany polskich pracodawców III 2015
... się rekordowego półrocza na rynku pracy. W gronie 1000 biorących udział w badaniu przedsiębiorców z całego kraju, aż 30% przewiduje zwiększenie liczby etatów w okresie najbliżych 6 miesięcy. Względem ostatniego kwartału odsetek ten wzrósł o 4 punkty procentowe i jest najwyższy w sześcioletniej historii badania. Od początku transformacji polska ...
-
Baza noclegowa w Polsce I-III 2015
... 3,7 mln i 1,1 mln). Wykorzystanie pokoi w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych w I kwartale 2015 r. wyniosło 37,5% (35,2% w analogicznym okresie roku poprzedniego). W okresie od stycznia do marca 2015 r. stopień wykorzystania miejsc noclegowych we wszystkich turystycznych obiektach noclegowych wyniósł 29,7%, był więc nieco ...
-
Praca sezonowa za granicą. Pierwszy krok do emigracji?
... (9%). Co istotne, najbardziej pożądane przez Polaków destynacje pokrywają się z popytem zagranicznych rynków pracy na dodatkowych pracowników w okresie letnim. Rynek pracy tymczasowej w okresie wakacyjnym kwitnie w całej Europie. Nasi pracownicy chętnie korzystają z możliwości dodatkowego zarobku poza granicami kraju, szczególnie, że wysokość ...
-
Wakacje 2015: Alfa Star kolejny raz zaskakuje
... na kwestie konkurencyjności Grecji w zakresie usług turystycznych. Teraz można jedynie stwierdzić, że uniknięcie Grexitu powinno ustabilizować w średnim okresie sytuację tego kraju, ale w dłuższym okresie będzie on miał większe problemy z odzyskaniem międzynarodowej konkurencyjności, w tym również w turystyce, niż gdyby powrócił do własnej i taniej ...
-
Wakacje 2015: Bałtyk skorzysta na zawirowaniach w Europie?
... na wielu kierunkach znacznemu ograniczeniu. Dlatego otrzymane wyniki mogą być niekiedy mniej reprezentatywne w porównaniu z poprzednimi zestawieniami. Spadek średniej ceny w badanym okresie okazał się dość znaczny i wyniósł 77 złotych (poprzednio 9 złotych). Tym razem największe redukcje cen odnotowano w Portugalii – o 882 złote, która przed ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... i usługi w telewizji. W trzecim kwartale 2015 inwestycje w ten kanał pochłonęły 65% wszystkich budżetów marketingowych i były o blisko 9 punktów procentowych wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie jak w poprzednich latach, królowały wydatki w II i IV kwartale roku. Reklama online przewyższa pod kątem udziałów pozostałe kanały ...
-
Handel zagraniczny I-XI 2015
... naszych partnerów handlowych w eksporcie oraz dwudzieste drugie – w imporcie (w analogicznym okresie 2014 roku odpowiednio czternaste i dwudzieste pierwsze miejsce). Eksport wyniósł 11352,1 mln ... 5492,7 mln zł (1762,7 mln USD, 1314,2 mln EUR) w analogicznym okresie 2014 roku. W okresie styczeń – listopad 2015 roku wśród głównych partnerów handlowych ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 14/2016
... .02.2016 r. [4] Średnia liczba noclegów w hotelach, ośrodkach i apartamentach turystycznych oraz w innych formach zakwaterowania, wykupiona przez polskich turystów, którzy nocowali w Portugali w okresie styczeń – grudzień 2015 r., źródło: Turismo de Portugal za INE, wstępne dane na dzień 16.02.2016 r. [5] Przychody z turystyki z pozycji „Podróże ...
-
Wakacje 2016: szturmu na biura podróży nie będzie?
... charakter bardziej trwały, który zabezpieczy im wygodę życia w przyszłym słabszym okresie, a nie na usługi z których po zrealizowaniu pozostaną co najwyżej przyjemne ... imprez 1. Zestawienie bazuje na cenach dla wylotów w okresie 01-07 sierpnia 2016 r zebranych w dniu 27 maja. W okresie listopad-grudzień 2015 zmiany cen były niewielkie i wynosiły po ...
-
Wakacje 2016: turyści dopiszą, ale w przyszłym roku
... z zakresu cen turystycznych imprez 1. Zestawienia bazują na cenach dla wylotów w okresie 01-07 sierpnia 2016 r. zebranych w dniu 24 czerwca. W minionym tygodniu ceny ... złotych. W znacznie większym stopniu zmieniły się średnie ceny imprez turystycznych na głównych kierunkach w okresie od początku sprzedaży (mniej więcej połowa października). Pokazuje ...
-
Wakacje 2017: ile za first minute?
... kierunkach wyjazdów wypoczynkowych Polaków. W minionym tygodniu, dla wycieczek z wylotami pomiędzy 7 i 13 sierpnia, średnie ceny wzrosły o 24 złote (poprzednio o 4 złote). W analogicznym okresie przed rokiem tygodniowa zmiana cen wycieczek była w podobnie umiarkowanej skali, gdyż wystąpił wtedy wzrost średnich cen o 14 złotych. Największe wzrosty ...
-
Czarny Piątek, czyli...odliczanie do cyberataków
... W 2015 r. sytuacja powtórzyła się, co pozwala sądzić, że podobnie będzie w tym roku. Dlatego uczulamy użytkowników, aby podczas zakupów online w tym okresie zachowali możliwie najwyższą ostrożność" - powiedział Andriej Kostin, starszy analityk zawartości internetowej, Kaspersky Lab. Porady bezpieczeństwa Eksperci z Kaspersky Lab przygotowali kilka ...
-
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych I-IX 2016
... na inwestycje. Jak wynika z opublikowanych przez GUS informacji, w badanym okresie przychody z całokształtu działalności okazały się o 2,9% wyższe niż rok wcześniej, ... 0,9 p.proc.) oraz amortyzacji (o 0,6 p.proc.). Z grupy przedsiębiorstw objętych badaniem 50,9% wykazało w okresie styczeń-wrzesień br. sprzedaż na eksport (50,6% rok wcześniej). ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 47/2016
... . Wg GUS w październiku produkcja samochodów osobowych spadła o 3 proc. r/r do 41,5 tys. W okresie pierwszych 10 miesięcy roku nastąpił wzrost o 2,4 proc. do 470 tys. aut. ... dziecka, w trakcie których programuje się metabolizm i kształtują nawyki żywieniowe. W tym okresie prawidłowe żywienie dziecka ma realny i długotrwały wpływ na jego zdrowie w ...
-
Wakacje 2017: tak niskiej sprzedaży nie było od dawna
... sprzedaży październikowej. Sytuacja znacznie słabszej dynamiki sprzedaży wycieczek niż w okresie sprzedaży first minute może być obserwowana jeszcze w najbliższych kilku ... w miesiącach ubiegłych, ale zostały w pewnym stopniu nadrobione w grudniu i będą zapewne nadrabiane w okresie późniejszym. Kolejny wykres pokazuje zmiany sytuacji według stanu na ...
-
Wakacje 2017: Grecja nadaje rytm
... ceny wycieczek w obecnym sezonie mogą być po części skutkiem zdecydowanie silniejszego tegorocznego popytu oraz dobrych jego perspektyw w nadchodzących miesiącach. W analogicznym okresie przed rokiem nastroje konsumenckie były pod presją nagłaśnianego przez media tematu obniżek oceny wiarygodności kredytowej Polski, zwłaszcza przez agencję Standard ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2017
... 377 jednostek mniej niż w poprzednim kwartale i o 508 jednostek mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W segmencie samochodów ciężarowych (o DMC pow.3,5T) utrzymał się minimalny wzrost ... mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W II kwartale 2017 roku zarejestrowano o 3 481 nowych motocykli mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku. ...
-
Ferie zimowe 2018: start sprzedaży mniej efektowny niż rok temu
... ceny dość istotnie wzrastały (o czym w dalszej części materiału). W drugim pełnym tygodniu października wyniosła ona +18,9 procent wobec +52,7 procent w analogicznym okresie przed rokiem, a dla dłuższego i bardziej reprezentatywnego okresu ostatnich 4 tygodni wyniosła +25,4 procent w porównaniu z +41,5 procent w ubiegłym sezonie. Należy jednak brać ...
-
Pomysły na prezenty świąteczne znajdziesz w mediach
... 2017 roku w Internecie i mediach społecznościowych powstało 10,5 tysiąca publikacji na temat prezentów, z czego jedynie 1,4 tysiąca dotyczyło prezentów dla dzieci. W tym okresie najwięcej treści tego typu powstało na Facebooku, Google+ oraz Instagramie. Natomiast jeśli chodzi o najaktywniejsze źródła publikacji, to poza mediami społecznościowym ...
-
Wigilia czy podróżowanie? Oto jest pytanie
... dobrą okazją do podróżowania Chociaż zaledwie 14% Polaków podróżuje rekreacyjnie w okresie Bożego Narodzenia, wyniki ankiety pokazały, że perspektywa ucieczki przed świątecznym ... czasu z rodziną (47%). Polacy doceniają świąteczne podróże także jako najlepszy w tym okresie sposób na odpoczynek (35%) oraz widzą potencjał dodatkowych dni wolnych, które ...
-
Wakacje 2018: ceny podobne jak przed rokiem
... wzrostu w poprzednim sezonie, czyli niejako „wkład” poprzedniego sezonu w łączny wzrost w okresie dwuletnim. To co na wykresie może budzić pewne zdziwienie to stosunkowo ... zauważyć delikatne zwolnienie tempa sprzedaży w okresie świąteczno – noworocznym, jak również jej przyspieszenie w nowym 2018 roku. W końcowym okresie stycznia widoczny jest już ...
-
Wakacje 2018: a co z Turcją i Tunezją?
... z odłożonego popytu z trzech poprzednich sezonów. Wcześniejszy słabszy okres sprzedaży w okresie drugiej połowy listopada i pierwszej połowy grudnia mógł być ... poprawą koniunktury sprzedażowej u konkurentów, a zwłaszcza w Turcji i Bułgarii. Albania: spadek o 0,34% - w okresie dużego popytu w okresie 10 luty-10 marca na ten kierunek, średnie ceny na ...
-
Wakacje 2018: jesienią zaoszczędzimy całkiem sporo
... niż wrześniowych), utrzymujący się w niekorzystnym pod tym względem dla branży okresie maj – sierpień. W trzeciej dekadzie sierpnia (od szóstego tygodnia wyprzedzenia wobec ... (dla wyjazdów październikowych) wyraźnym liderem było biuro TUI Poland, ale w końcowym okresie sprzedaży atrakcyjność jego ofert zwykle wyraźnie słabnie, co zresztą jest ...
-
Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?
... zaczęliśmy przygotowania do świąt? Czy frekwencja Polaków w centrach handlowych w okresie przedświątecznym w związku z nowymi regulacjami się zmniejszyła? Dane z kanału mobile obrazują ... i 17% aplikacji AliExpress stanowiły osoby do 21 roku życia (w analogicznym okresie 2017 roku odpowiednio - 11% i 16%). Analiza użytkowników aplikacji pokazuje ...
-
Handel zagraniczny I-IV 2019
... a w imporcie o 4,2%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 0,2 mld USD, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 1,7 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 75,6 mld EUR, a ... w eksporcie o 4,7%, a w imporcie o 2,9%). Ujemne saldo wyniosło 0,2 mld EUR, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 1,4 mld EUR. Obroty towarowe ogółem ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2019
... firmach średnich i dużych. Wydaje się, ze jest to słuszne spostrzeżenie i w obecnym okresie przedwyborczej dyskusji ten istotny element dyskusji gospodarczej powinien być ... to jedna z głównych dróg, umożliwiających przewóz towarów na Zachód, do Niemiec. W okresie letnim, w związku ze wzmożonym ruchem i odbywającym się remontami, trakerzy mają ...
-
Elektromobilność rozpala media
... dla samochodów elektrycznych, car sharingu i problemach zanieczyszczenia powietrza. Medialni liderzy elektromobilności Najczęściej przywoływaną w mediach marką samochodową w kontekście elektromobilności w analizowanym okresie była Tesla – 13,6 tys. publikacji. Na 2. miejscu uplasował się Volkswagen – 13,1 tys., a za nim BMW – 12,4 tys. Jednak jeśli ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... i brunatnego, poprawę jakości elektrycznej sieci przesyłowej oraz eliminację smogu. 4. Usunięcie zakazu zwalniania pracownika w okresie 4 lat przed formalnym wiekiem emerytalnym 60/65 lat. Zwiększy to zatrudnienie osób w okresie przedemerytalnym, co zwiększy świadczenia emerytalne i zmniejszy nieco napięcia na rynku pracy. 5. Wyeliminowanie urlopu ...
-
GUS: eksport i import znowu w górę. Wzrosty o 6,7% i 4,3%
... 220,9 mld USD, a import 219,8 mld USD (spadek odpowiednio w eksporcie o 0,8%, a w imporcie o 3,0%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 1,1 mld USD, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło minus 3,9 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 196,6 mld EUR, a import 195,5 mld EUR (wzrost w eksporcie o 5,3%, a w imporcie o 3,0%). Dodatnie ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
... epidemią. - Liczba użytkowników, którzy stykają się z przekazem marketingowym, nie uległa w omawianym okresie dużej zmianie. – komentuje Michał Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający, Gemius Polska - Skąd ... muszą ją brać pod uwagę marketerzy, planujący kampanie w tym niecodziennym okresie. Szczególną uwagę warto zwrócić na coraz większy clutter reklamowy ...
-
PIE: w czasie pandemii śmiertelność w Polsce wcale nie rośnie
... zaobserwować, że na podstawie trendów historycznych nie ma podstaw do stwierdzenia, że w badanym okresie liczba zgonów była wyższa niż należałoby oczekiwać. Jedynie wariant minimalny, zakładający, że oczekiwana śmiertelność w okresie lockdownu jest zbliżona do śmiertelności z miesięcy letnich, wskazuje na występowanie nadmiernej śmiertelności (na ...
-
Rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii
... TCG. Nie wszystkie sektory rynku dotknięte pandemią w równym stopniu. Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insights, komentuje – Polski rynek TCG w okresie pierwszych sześciu miesięcy roku zanotował spadek w ujęciu ilościowym o 15 p.p. natomiast w ujęciu wartościowym zanotował wzrost o 9 p.p. Na pewno obronił się sektor urządzeń ...