-
Centra handlowe w Europie 2013-2014
... w latach 2013-2014, co stanowi ponad 22% łącznej podaży w przygotowaniu w Europie w tym okresie. Jednak terminy oddania do użytku wielu planowanych obiektów mogą ... dzien 1 stycznia 2013 r. zasoby powierzchni w centrach handlowych mogą wzrosnąć w tym okresie o 758 000 mkw., czyli o 8,9%. Najnowsze dane wskazują jednak, że w latach 2013-2014 przybędzie ...
-
Wyniki przedsiębiorstw I-III 2013 r.
... przedsiębiorstw. W I kwartale 2013 roku nakłady ogółem badanych przedsiębiorstw wyniosły 17,1 mld zł i były (w cenach stałych) o 1,6% niższe niż przed rokiem (w analogicznym okresie ub. roku odnotowano wzrost o 12,3%). Nakłady na budynki i budowle zwiększyły się o 5,7%, natomiast na maszyny, urządzenia techniczne i narzędzia oraz środki transportu ...
-
Polski Internet a talent show
... i uczestnikami. Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że najpopularniejszym w Internecie talent show w okresie od 1 stycznia 2012 do 31 marca 2013 roku był X Factor emitowany ... jurorów – o tym się mówi. Najmniej wzmianek na temat programu odnotowano w okresie sierpień – październik 2012 roku. Najmniej to jednak wciąż około 1000 publikacji ...
-
Plany polskich pracodawców V 2013
... zatrudnienie niż je zmniejszyło (27% wobec 22%). W co drugim badanym przedsiębiorstwie (49%) nie dokonano żadnych zmian w poziomie zatrudnienia pracowników. W badanym okresie zdecydowana większość przedsiębiorców nie wprowadziła też żadnych zmian w poziomie wypłacanych wynagrodzeń (68%), choć istotnie rzadziej sytuacja ta miała miejsce w przypadku ...
-
Wywóz śmieci i sprzątanie: przetargi XI 2012 - V 2013
... końca bieżącego roku. ANALIZA ROZSTRZYGNIĘTYCH PRZETARGÓW W BRANŻY SPRZĄTANIE – WYWÓZ ŚMIECI, UTYLIZACJA, SKŁADOWISKA W OKRESIE OD 01.11.2012 do 10.04.2013 Gdzie rozstrzygnięto najwięcej przetargów w analizowanym okresie czasu Zdecydowanie najwięcej przetargów na wywóz śmieci, utylizację i składowiska rozstrzygnięto w województwie mazowieckim – 89 ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2013
... %). Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający agencji doradztwa personalnego i pracy tymczasowej Randstad mówi: „Z naszych badań widać, że niepokój badanych Polaków nieznacznie spadł w okresie minionego kwartału. Choć długoterminowe zestawienie naszych wyników pokazuje, że nadal jesteśmy zaniepokojeni oceniając stabilność miejsca pracy, to obawy te są ...
-
Sektor MSP: lepsze czasy na horyzoncie
... znakiem obniżek – twierdzi tak 23,9 proc. ankietowanych firm. Podwyżkę cen deklaruje 21,9 proc. badanych. Sytuacja finansowa i zatrudnienie – będzie trochę lepiej W okresie ostatnich 6 miesięcy najliczniejsza grupa badanych przedsiębiorstw (43,3 proc.) zadeklarowała pogorszenie się swojej sytuacji finansowej, mniejsza grupa wskazała brak zmian (38 ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
... Mobile pojawiła się na krajowym rynku około 2 lata temu, jednak w badanym okresie wzmiankowano o niej najrzadziej. Odwrotnie sytuacja wygląda w przypadku najmłodszej marki – NJU Mobile ... to o niej najchętniej dyskutowali internauci. Z danych reklamowych admonit wynika, że w badanym okresie na reklamę w prasie, radio i TV najwięcej wydał NJU mobile ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2013 r.
... wartości ok. 247 mln EUR, tj. o prawie połowę mniejszej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek ten nie był jednak wynikiem osłabienia popytu, ale przedłużających ... . powierzchni biurowej i był to wynik aż o 19,5% lepszy, niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Wskaźnik pustostanów wzrósł do 10,50%. W Warszawie najwyższe czynsze wynoszą 25,5 ...
-
Upadłości firm w Polsce I-IX 2013 r.
... (w 2004 było ich 899), ponad dwukrotnie wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie przedkryzysowego roku 2008 (317 postanowień). Nadal utrzymuje się wzrost liczby upadłości w ... upadłości, jedynie jej dynamika może ulec pewnej stabilizacji. Upadłości według branż W okresie od stycznia do września br. upadłości w grupie producentów stanowią ponad ...
-
Polskie firmy obroniły się przed kryzysem
... , wolą bazować na własnym kapitale. W okresie osłabienia gospodarczego to wspiera ich biznesu. Ale muszą pamiętać, że w okresie ożywającej gospodarki może być barierą rozwoju ... maksymalnie wykorzystać te cechy MSP, które wyraźnie ukształtowały się w okresie osłabienia gospodarczego – dostosowanie celów do możliwości rynku, ale przy szukaniu cały czas ...
-
Ceny produktów rolnych X 2013
... . W obrocie targowiskowym ceny ziemniaków jadalnych wyniosły 117,97 zł/dt i były niższe o 0,5% niż przed miesiącem, ale aż o 105,6% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ceny żywca wieprzowego w skupie wynosiły 5,73 zł/kg i były niższe o 3,8% w porównaniu z poprzednim miesiącem i o 3,3% w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. Ceny ...
-
Prognozy dla polskiej gospodarki XI 2013
... późniejszą chwilę, wraz ze stabilizacją ożywienia i wciąż korzystnymi warunkami (niskie realne stopy procentowe) powinni być bardziej skłonni do inwestowania. W ostatnim okresie zakończyły się, bądź wkrótce się zakończą większe inwestycje na szczeblu centralnym, przede wszystkim przedsięwzięcia na polu infrastruktury. Jednocześnie, zważywszy na ...
-
Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów
... dla ilości przekazywanych w okresie przedświątecznym za pomocą Poczty Polskiej paczek jest przeciętna liczba paczek wysyłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 ... o 21,5 proc. więcej paczek, niż w referencyjnym okresie pozaświątecznym. To wynik wyższy niż w roku 2012, kiedy to w analogicznym okresie wartość Barometru wyniosła 109 pkt ...
Tematy: Święta, zakupy, Poczta Polska, Internet, sklepy internetowe, B2C, e-commerce, zakupy świąteczne -
Co nakręca e-commerce 2014?
... w 2013 się pogorszyło. Jeśli porównujemy te wyniki z badaniami prowadzonymi w analogicznym okresie zeszłego roku – okaże się, że odsetek oceniających sytuację sklepu, jako lepszą ... branży wpływają dobre prognozy dla całej gospodarki i informacje o kończącym się okresie kryzysu. Równie optymistyczne są oczekiwania dotyczące wzrostu sprzedaży – aż ...
-
Koniunktura gospodarcza w Polsce IV kw. 2013
... umów zleceń i umów o dzieło. Spadek bezrobocia sprzyjał będzie wzrostowi wynagrodzeń, które w latach 2014-2015 rosnąć powinny realnie w tempie około 3 proc. rocznie. W okresie objętym prognozą nie należy się spodziewać zagrożenia inflacyjnego w polskiej gospodarce. W 2014 roku inflacja wyniesie średnio 1,9 proc., a na koniec grudnia 2,2 proc ...
-
Handel zagraniczny I 2014
... o 9,5% i o 4,4%). Dodatnie saldo ukształtowało się w wysokości 0,3 mld USD (w analogicznym okresie ub. roku minus 0,5 mld USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł ... ,0%) w styczniu 2013 r. Udział Niemiec w eksporcie zmniejszył się w porównaniu z analogicznym okresie ub. roku (o 0,3 p. proc.) i wyniósł 26,1%, natomiast w imporcie zwiększył się o 0,1 p. ...
-
Ożywienie gospodarcze w UE będzie trwać
... . Stopniowe ożywienie wzrostu gospodarczego Ogólnie rzecz biorąc oczekuje się, że w okresie objętym prognozą główną siłą napędową wzrostu gospodarczego stanie się popyt wewnętrzny ... proc. PKB zarówno w UE, jak i w strefie euro. Stosunek zadłużenia do PKB osiągnie w tym okresie najwyższy poziom – prawie 90 proc. w UE i 96 proc. w strefie euro – ...
-
Wakacje 2014: numery alarmowe i roaming w UE
... - Premium Rate Usługi o podwyższonej płatności, tzw. Premium Rate, są z reguły wykorzystywane przez organizatorów loterii, konkursów i plebiscytów, które mnożą się szczególnie w okresie wakacyjnym. Kolorowe ogłoszenia i reklamy sugerują odbiorcom, że wygrana jest niemal pewna, a jedynym warunkiem jej uzyskania jest wysłanie krótkiej wiadomości lub ...
-
Dzieci w Polsce w 2013 r.
... małżeńskie (w 2013 r. – ok. 77%), a ponad połowa dzieci małżeńskich rodzi się w okresie pierwszych trzech lat trwania małżeństwa rodziców. Zatem – od większej liczby ... trwania ciąży matki i w okresie pierwszych 6 dni życia noworodka, 1/3 stanowią wady rozwojowe wrodzone, a pozostałe zgony są powodowane chorobami nabytymi w okresie niemowlęcym lub ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... „grill” odmieniane było przez przypadki w wielu kreacjach, które w badanym okresie emitowano w mediach. Żywność i inne produkty związane z kuchnią na świeżym powietrzu ... była widoczna zwłaszcza w czasie majówki. W tygodniu 28.04 - 04.05.2014, czyli w okresie długiego weekendu, sieci handlowe z TOP10 przeznaczyły na promocję w mediach ponad 22 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 37/2014
... ZUS zaprzestanie odprowadzać składki do OFE; składki w tym okresie ewidencjonowane będą na subkoncie w ZUS. W momencie osiągnięcia wieku emerytalnego ... – z Chin, Belgii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec, Francji, i Holandii. Udział Niemiec w polskim eksporcie w okresie styczeń-lipiec 2014 r. wzrósł do 25,8 proc. Udział Rosji obniżył się do ...
-
Produkcja w Polsce VIII 2014
... i wodnej - o 4,1%, natomiast niewielki wzrost dotyczył jednostek wykonujących głównie roboty budowlane specjalistyczne - o 0,1%. W okresie styczeń-sierpień br. produkcja budowlano-montażowa była o 5,2% wyższa niż w analogicznym okresie ub. roku, kiedy notowano spadek o 17,2%. Kształtowanie się dynamiki produkcji budowlano-montażowej, w porównaniu ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
... z danych admonit, TVN emitował spoty związane z handlem ponad 4,5 tysiąca razy. W tym samym okresie koszt emisji reklam w Polsacie sięgnął 25 mln zł, w TVP 2 - 20 mln zł, ... , że „szkolne” reklamy sieci zaczęły pojawiać się już w połowie wakacji. W najgorętszym okresie, czyli od połowy sierpnia do połowy września, wartość wydatków reklamowych sięgnęła ...
-
Rynek biurowy i inwestycyjny w Warszawie III kw. 2014
... kw. tego roku i jest szacowana na ponad 3,6 mln m2. Wynika to z faktu, iż w okresie od lipca do września zakończono budowę tylko 57.000 m2 biur. Tak ... I półroczu, w III kwartale osiągnięto rezultat prawie o 50% niższy od zarejestrowanego w okresie kwiecień-czerwiec. Niższy niż wcześniej zakładany wolumen nowo oddanej powierzchni jest również ...
-
Ceny produktów rolnych X 2014
... % niż przed rokiem. W obrocie targowiskowym ceny ziemniaków jadalnych wyniosły 69,38 zł/dt i były niższe o 9,8% niż przed miesiącem i o 41,2% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ceny żywca wieprzowego w skupie wyniosły 4,61zł/kg i były niższe o 6,8% w porównaniu z poprzednim miesiącem i o 19,6% w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. Ceny ...
-
Portale społecznościowe pełne kaszlu i bólu głowy
... świadczą o tym, jak dalece nieprzyjemne jest to uczucie. Kichanie i ćwierkanie Na katar i dolegliwości górnych dróg oddechowych Polacy skarżyli się w badanym okresie blisko 1,5 tysiąca razy. Jak się okazuje, nieszczęścia rzeczywiście chodzą parami („Poniedziałek. Chyba złapałem katar niestety”), a w przypadku objawów przeziębienia i grypy – nawet ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
... spadły o 23 proc. To stale obserwowana tendencja, a rok temu spadek w analogicznym okresie wyniósł 28 procent. Między lipcem a wrześniem reklamodawcy biorą oddech przygotowując się ... 10 mln zł, oraz mBank (spadek z 21 do 11 mln zł). W badanym okresie w mediach społecznościowych rekordową liczbą wzmianek zanotowano dla PKO Banku Polskiego. Na ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
... poruszać się w przestrzeni wirtualnej, Instytut Monitorowania Mediów postanowił przyjrzeć się najbardziej popularnym prezentom, na temat których internauci dyskutują w kanałach społecznościowych w okresie, poprzedzającym Boże Narodzenie. Chociaż lista życzeń jest długa, a w sieci pada wiele pytań na temat świątecznych zakupów, to jednak ich duży ...
-
Sylwester 2014 w górach? Przygotuj się na drożyznę
... Szklarskiej Poręby, Karpacza i Kudowy Zdroju. W tych trzech miasteczkach koszty pobytu w okresie nieświątecznym wzrosły średnio o 50 PLN w przeciągu trzech lat – ze 100 PLN ... serwisu eSKY.pl Niezależnie od tego, jak bardzo rosną koszty pobytu w górach w okresie świątecznym i sylwestrowym, zainteresowanie takimi wyjazdami nie maleje, a wręcz przeciwnie ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2015
... . r.) i niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (38% w styczniu br., 44% przed rokiem) — znaczenie tej ostatniej bariery spada od lutego 2013 r. Po kilkuletnim okresie stopniowego wzrostu odczuwania przez przedsiębiorców ograniczeń działalności wynikających z kosztów zatrudnienia (60% w styczniu br., 63% przed rokiem), wysokich obciążeń na rzecz ...
-
PlayStation 4 o 60% popularniejsza od Xbox One
... można zauważyć silną dominację PlayStation 4. W 2014 roku popyt na pięć najpopularniejszych konsoli przedstawiał się następująco: PlayStation 4 zdominowała również sprzedaż konsoli w okresie przedświątecznym, nawet jeśli wziąć pod uwagę lekki spadek popytu w 50 tygodniu kalendarzowym. Bardziej wyrównana konkurencja ma jednak miejsce między Xbox ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 11/2015
... w Chinach w okresie styczeń-luty wzrosła o 10,7 proc. r/r (w grudniu wzrost sprzedaży wyniósł11,9 proc. r/r). Produkcja przemysłowa Chin wzrosła w tym okresie o 6,8 ... w Chinach w okresie styczeń-luty wzrosła o 10,7 proc. r/r (w grudniu wzrost sprzedaży wyniósł11,9 proc. r/r), a produkcja przemysłowa Chin wzrosła w tym okresie o 6,8 proc. r/r (i ...
-
Rosyjskie embargo, czyli nie taki diabeł straszny
... danych zaprezentowanych przez analityków Banku Gospodarki Żywnościowej. Okazuje się bowiem, że w okresie od lipca do października 2014 roku wolumen eksportu zagęszczonego soku jabłkowego z ... jabłkowego, czyli o sto razy więcej, niż w tym samym okresie w roku 2013. Ponadto należy zauważyć, że w okresie, w którym eksport żywności do Rosji spadł (po ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2015
... % w analogicznym miesiącu ub. r.), utrzymująca się na wysokim poziomie już od 2013 roku. W okresie ostatnich dwóch lat zwiększało się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych i w marcu kształtuje się na ... od 10 do 49 osób utrzymują się na zbliżonym poziomie. W okresie ostatnich trzech miesięcy firmy duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób) ...