-
Świat: wydarzenia tygodnia 6/2015
... próby uzyskania odszkodowań. Agencje ratingowe są oskarżane o świadome zawyżanie walorów prezentowanych im do oceny i obniżanie poziomu ryzyka. Jak pamiętamy w tym okresie rosły notowania oferowanych przez banki papierów wartościowych opartych na wierzytelnościach hipotecznych. Przyczyniło się to do kryzysu finansowego w 2008 roku. Poinformowano ...
-
Ferie zimowe w mediach
... monitoringu na interesujące nas tematy i dotrzeć w samo serce toczącej się właśnie dyskusji. O badaniu: Analizie poddano 10 077 wzmianek w mediach społecznościowych w okresie 5 stycznia – 5 lutego 2015 r. na temat ferii zimowych w portalach i mediach społecznościowych. Instytut Monitorowania Mediów zbadał frazy: „ferie zimowe” wraz z jej odmianami ...
-
Ceny produktów rolnych I 2015
... zł/dt, tj. o 2,3% więcej w porównaniu z grudniem ub.r., ale o 7,4% mniej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 59,85 zł/dt, tj. wzrosły w ... tj. o 0,9% więcej niż w grudniu ub. roku, ale o 12% mniej niż w analogicznym okresie 2014 r. Ceny ziemniaków w skupie wyniosły 44,19 zł/dt, tj. wzrosły o 23,7% w porównaniu ...
-
Ceny produktów rolnych II 2015
... skupie płacono 52,00 zł/dt, tj. mniej o 2,9% niż w styczniu 2015 r. i o 8,4% niż w tym samym okresie 2014 roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 57,32 zł/dt i obniżyły się w stosunku ... zł, tj. mniej o 0,6% niż w styczniu br. i o 17,6% niż w tym samym okresie 2014 r. W lutym 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 57,35 zł/dt. W stosunku do ...
-
NFZ: kolejki oczekujących II-IV 2015
... na świadczenia zdrowotne wydłużył się o ponad miesiąc jest gastroenterologia, na świadczenia w tej dziedzinie chory poczeka o 1,2 miesiąca dłużej niż w poprzednio badanym okresie. Świadczeniem obarczonym najdłuższym czasem oczekiwania w tej dziedzinie medycyny jest chirurgiczne zmniejszenie żołądka, chory na zabieg musi poczekać średnio 7,4 mies ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2015 r.
... pojawiało się o nich prawie 20 tys. wzmianek. Bezkonkurencyjna pod względem liczby informacji medialnych była Warszawa. Na podstawie materiałów prasowych zebranych w okresie styczeń – marzec 2015 r., „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował raport odnośnie obecności stolic województw w mediach. Łącznie na ich temat w analizowanym ...
-
Sprzęt AGD: co wybierali Polacy w I kw. 2015 r.?
... się impulsywnie, tylko stanowi świadomą decyzję opartą na wcześniejszym poszukiwaniu informacji, rekomendacji innych użytkowników lub sprzedawcy. Jakie produkty najczęściej kupujemy w okresie styczeń - marzec? Czy zauważamy wyraźny trend sezonowości? Na ile zmieniają się nasze wybory w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego? Agito ...
-
Ceny produktów rolnych III 2015
... płacono 51,49 zł/dt, tj. mniej o 1% niż w lutym 2015 r. i o 10% niż w tym samym okresie 2014 roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 57,88 zł/dt i wzrosły w stosunku do ... , tj. o 2,6% więcej niż w lutym br., ale o 16,9% mniej niż w tym samym okresie 2014 r. W marcu 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 57,42 zł/dt, tj. wzrosły w stosunku ...
-
Wybory prezydenckie 2015 w mediach
... zatrzymają medialnej karuzeli, szczególnie tej, na którą wsiedli użytkownicy mediów społecznościowych. O badaniu: Badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów zostało przeprowadzone w okresie 01.02- 10.04.2015 i oparte na danych z monitoringu prasy, internetu i social mediów. Wykorzystany w artykule i wykresie sondaż TNS Polska został ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2015
... prowadzeniu bieżącej działalności (2,9% przed rokiem). Po kilkuletnim okresie stopniowego wzrostu odczuwania przez przedsiębiorców ograniczeń działalności wynikających ... roku), utrzymująca się na wysokim poziomie już od 2013 roku. W okresie ostatnich dwóch lat zwiększało się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych i w kwietniu kształtuje ...
-
Ulubione laptopy Polaków
Sklep Agito.pl postanowił przyjrzeć się wyborom dokonywanym przez internautów kupujących laptopy. Przedstawiona analiza dowiodła m.in., że najpopularniejszym segmentem cenowym jest przedział do 2000 złotych, a producentem, który cieszy się największym uznaniem kupujących jest Lenovo. O tym, że laptopy właściwie zdominowały rynek komputerów ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce I kw. 2015
... W I kw. 2015 roku rejestracje samochodów osobowych były mniejsze o 6 tys. szt. niż w analogicznym okresie 2014 roku. Nie mam jednak najmniejszych wątpliwości, że to dobry wynik. W ... Unijny rynek samochodów osobowych ma za sobą najlepszy kwartał od 4 lat – rejestracje w okresie styczeń-marzec 2015 roku wzrosły o blisko 9% r/r. W dużej mierze za ...
-
Wakacje 2015: Maroko i Teneryfa minimalnie droższe
... dwa tygodnie i dlatego o bardziej adekwatnym ich obrazie można mówić dopiero teraz. W okresie ostatnich dwóch tygodni średnia cena turystycznych imprez zwyżkowała łącznie o 71 ... świeżego, ale za to bardzo silnego trendu słabnięcia tureckiej liry - o ponad 8 procent w okresie 4 tygodni. 2. Teraz kolej na standardowy opis zmian cen w ostatnim tygodniu. ...
-
Ceny produktów rolnych IV 2015
... 71,88 zł, tj. mniej o 1,8% niż w marcu br. i o 17% niż w tym samym okresie 2014 r. W kwietniu 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 55,11 zł/dt, tj. obniżyły się w ... wyniosła 59,89 zł, tj. mniej o 2,1% niż w marcu br. i o 16,3% niż w tym samym okresie 2014 r. W kwietniu za ziemniaki w skupie płacono 54,10 zł/dt. W skali miesiąca wzrost cen ...
-
Ceny produktów rolnych V 2015
... 70,91 zł, tj. mniej o 1,3% niż w kwietniu br. i o 16,7% niż w tym samym okresie 2014 r. W maju 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 53,25 zł/dt, tj. obniżyły się w ... wyniosła 58,50 zł, tj. mniej o 2,3% niż w kwietniu br. i o 17,6% niż w tym samym okresie 2014 r. W maju za ziemniaki w skupie płacono 53,18 zł/dt. W skali miesiąca spadek cen ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2015
... z niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (34% w czerwcu br., 38% przed rokiem) oraz niedostatecznym popytem (34% w czerwcu br., 37% w analogicznym miesiącu ub. r.). W okresie ostatnich dwóch lat zwiększało się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych i w czerwcu kształtuje się na poziomie 78% (76% w analogicznym miesiącu ub. r.). W czerwcu ...
-
Z własną firmą trudno się rozstać w wakacje
... więc przyjąć, że drobny biznes ma pozytywny wpływ na gospodarkę w okresie wakacji. Tegoroczne wyniki, dotyczące tego, jak wygląda aktywność mikroprzedsiębiorstw w ciągu ... lecie jako normalnym okresie aktywności mówiło 50% ankietowanych, 30% wskazywało, że w wakacje obroty firmy rosną, zaś 21% przyznawało, że w tym okresie odczuwa spowolnienie. Tylko ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 28/2015
... o 5 proc. więcej niż kwartał wcześniej i o 3 proc. więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie. W raporcie Praca.pl czytamy także, że coraz więcej pracy jest w turystyce ... szczególne zainteresowanie praktykami i stażami. Takich ofert nie brakuje, bo w okresie wakacyjnym firmy szukają dodatkowych rąk do pracy pod nieobecność stałych pracowników. ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2015
... (20%). „Wysoka rotacja na rynku pracy nie zawsze oznacza coś pozytywnego – w okresie kryzysu ten wskaźnik czasem też idzie w górę, szczególnie wtedy, gdy problemy nie uderzają ... dynamika rotacji udowadnia, że oferty pracy są dostępne.” Co istotne, w całym okresie badania poziom zagrożenia utratą pracy w Polsce mimo pewnych wahań trzymał się na ...
-
Ceny produktów rolnych VI 2015
... płacono 68,25 zł, tj. mniej o 3,8% niż w maju br. i o 18,9% niż w tym samym okresie 2014 r. W czerwcu 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 53,35 zł/dt, tj. wzrosły w stosunku ... wyniosła 57,11 zł, tj. mniej o 2,4% niż w maju br. i o 20,9% niż w tym samym okresie 2014 r. W czerwcu za ziemniaki w skupie płacono 62,31 zł/dt. W skali miesiąca wzrost ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2015
... ogółem wyniósł minus 13 tys. (wobec minus 5 tys. w analogicznym okresie ub. roku). Według GUS w okresie styczeń-maj br. eksport w cenach bieżących wzrósł o 6,4 proc. r/r i wyniósł ok. ... mld zł (dodatnie saldo w wysokości ok.12 mld zł). Eksport produktów rolno-spożywczych w okresie styczeń–maj br. wzrósł o 6,8 proc. r/r. Pod znakiem zapytania stoi ...
-
Wakacje 2015: Teneryfa prawie 400 złotych droższa
... do energiczniejszych zakupów. O blisko 4 procent wzrosła w nim sprzedaż detaliczna (w okresie styczeń- kwiecień jej dynamika wyniosła średnio zero), a o prawie ... greckie po nieco słabszym dla nich okresie ponownie zwiększyły swoją przewagę cenową wobec ubiegłego sezonu - z 15 do 40 złotych. Najbardziej w okresie ostatnich 12 miesięcy wzrosły ceny ...
-
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych I-VI 2015
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane na temat wyników wypracowanych przez działające w naszym kraju przedsiębiorstwa niefinansowe. Z opracowania wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku sytuacja przedstawiała się lepiej niż rok wcześniej. Poprawie uległy niemal wszystkie badane wskaźniki. Przychody z całokształtu ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2014
... tylko 1,9% wartości ogółem. W strukturze podmiotowej 167 584 klientów (leasingobiorców), którzy zawarli nowe umowy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r. dominowały przedsiębiorstwa – 90,8%, które wzięły w ... zł (w tym 324 242 nowych środków o wartości 25 527 mln zł). W analogicznym okresie 2013 r. było to 350 779 środków na kwotę 29 617 mln ...
-
JOW-y w mediach
... tygodni z badanego okresu ukazywało się średnio dwa razy więcej publikacji dziennie, niż w okresie od 25.07-10.08. Najwięcej do powiedzenia w temacie JOW-ów mają zdecydowanie ... się jednak bardziej „ZA” niż „PRZECIW”. Zgodnie z danymi IMM w badanym okresie zostało opublikowanych ok. 4700 treści zabarwionych emocjonalnie, z czego 3700 pozytywnie i ok. ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
... wśród największych reklamodawców ponownie okazał się PKO Bank Polski, który w analizowanym okresie wydał na promocję 33 mln złotych – o 14 mln złotych więcej niż ... Oszczędzaj i zyskuj – konta osobiste popularniejsze niż kredyty Najchętniej reklamowanym produktem w okresie od kwietnia do czerwca 2015 r. okazały się, podobnie jak w poprzednim kwartale ...
-
Ferie zimowe 2016: Egipt najtańszy
... na razie znacznie mniejsze niż te, które występowały w zestawieniach poprzednich. W badanym okresie wystąpił kolejny niewielki wzrost średniej ceny, który wyniósł 12 złotych ... ferii zimowych dla województwa mazowieckiego w latach 2014 i 2015 i zebranych w tym samym okresie października pokazuje, że obecna średnia cena wobec średniej ceny sprzed ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2015
... w pierwszym półroczu 2015 stwierdzono blisko 118 tys. – o 12 tys. więcej niż w tym samym okresie ub.r. W całym 2014 r. było 163 tys. przestępstw gospodarczych. Polska zrobiła ... o 14,3 proc. r/r. Sprzedaż wyniosła w tym okresie 2,19 mln ton w stosunku do 2,5 mln ton w analogicznym okresie roku poprzedniego. Komentarz do wydarzeń gospodarczych POLSKI ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
... połową 2014 roku), a 2% to udział producentów wyrobów skórzanych i skóropodobnych. Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62% swoich budżetów marketingowych czyli ponad 60 milionów złotych. To wzrost o 41% w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku. Najczęściej ...
-
Po co komu first minute?
... , a w drugim na morze lub w odnowionej części obiektu - wyjaśnia Klaudyna Mortka. Dodatkowo w okresie first minute bardzo często do standardowej rezerwacji otrzymamy vouchery na ... się kurczy. Najszybciej znikają pokoje w hotelach o wysokim standardzie i z dobrymi opiniami. W okresie first minute ryzyko, że nie dostaniemy pokoju rodzinnego lub że ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania III kw. 2015
... trojanów bankowych częściej niż w jakimkolwiek innym regionie – 5% wszystkich użytkowników produktów firmy Kaspersky Lab w Austrii zetknęło się z tym zagrożeniem w badanym okresie. Singapur, lider poprzedniego kwartału, przesunął się na drugie miejsce (4,2%), a na trzecim miejscu uplasowała się Turcja, w której zagrożonych było 3% użytkowników ...
-
Polskie firmy: portfel należności X 2015
... , do najniższego poziomu w historii (jedynie 10,7%) spadł odsetek przedsiębiorstw, które deklarują, że problemy z należnościami w ostatnim okresie wzrosły. Jest to bardzo dobry sygnał dla gospodarki. W okresie 2010-2011, kiedy to wzrost gospodarczy przyspieszył do 4%, sytuacja w obszarze należności pozostawała w dalszym ciągu mocno pesymistyczna ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2014-2015
... w pozostałych badanych regionach. Wyjątkiem jest Azja z Pacyfikiem, gdzie największe straty rejestruje się w lecie. Straty wg branż Najwyższy poziom strat w Europie w okresie 2014–2015 odnotowały apteki i drogerie (2,25%), sprzedawcy biżuterii i zegarków (1,66%) oraz domy towarowe (1,47%). Sklepy ogólnospożywcze (0,20%), inni sprzedawcy towarów ...
-
Magazyny: deweloperzy nie spuszczają z tonu
... . powierzchni. Dla porównania, w analogicznym okresie minionego roku w tych rejonach realizowano 83 000 mkw. realizowanych w tym samym okresie 2014 roku. Zapotrzebowanie na ... jest wynikiem o 24% (107 000 mkw.) wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie 2014 roku. Największa aktywność charakteryzowała rynki w okolicach Warszawy, gdzie wynajęto ok. ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2015 i prognoza IV kw. 2015
... dodać jednak, że o pogorszeniu nadal informuje mniej badanych niż, rok temu w analogicznym okresie. PROGNOZY KONDYCJI WŁASNEJ FIRMY – GORSZE NIŻ W POPRZEDNIM KWARTALE Prognozy na ... Wynik INDEXU ZAIR jest też lepszy, niż rok temu w analogicznym okresie (aż o 13,2 pkt.). Spośród wszystkich wymienianych obszarów zakupowych, najbardziej wzrósł subindeks ...