-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: Polska wygenerowała 40% wyniku CEE
W I kwartale bieżącego roku wartość wolumenu inwestycji w nieruchomości komercyjne z regionu CEE osiągnęła poziom 4,25 mld euro, z czego aż 1,7 mld euro przypadło na Polskę. Drugie na liście Czechy zakończyły pierwsze miesiące z niemal identycznym wynikiem 1,6 mld euro. Z analizy CBRE wynika, że w badanym okresie inwestorzy gustowali przede ...
-
Praca zdalna i rekrutacja pracowników w dobie pandemii
Praca zdalna, e-szkoła, zdalna rekrutacja pracowników. Wraz z wybuchem pandemii potężna część codziennego życia Polaków przeniosła się w wirtualną przestrzeń. Swoje obowiązki zdalnie wykonuje 61% pracowników. 64% badanych jest zadowolonych z tego, jak pracodawcy zorganizowali im home office, a jeszcze większa grupa badanych jest przekonana, że ten ...
-
ZPL: leasing wyhamował o połowę, wychodzenie z kryzysu nie potrwa krótko
Ostatnimi czasy leasing w naszym kraju miał się całkiem nieźle, chociaż dynamika rynku zaczęła nieco hamować już w minionym roku. Najnowsza porcja danych Związku Polskiego Leasingu wskazuje jednak, że dziś branża leasingowa wyraźnie odczuwa, podobnie zresztą jak cała gospodarka, wyraźne oznaki związanego tym razem z pandemią spowolnienia. Niestety ...
-
Zleceniobiorca bez ochrony: COVID-19 ujawnia kolejny minus umowy zlecenia
W dobie walki z pandemią pracownicy systemu opieki zdrowotnej są w sposób szczególny narażeni na ryzyko zakażenia koronawirusem. Nie sposób jednak zapominać o innych - sprzedawcach, kurierach, czy kierowcach, którzy w zapewniają nam dostęp do podstawowych dóbr i usług. I to w tej właśnie grupie - jak zauważa Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP ...
-
Kto ma oferty pracy dla inżyniera?
Pandemia zatrzęsła polską gospodarką, nie omijając przy tym rynku pracy. Jej następstwem jest zarówno spadek ilości prowadzonych procesów rekrutacyjnych, jak i wzrost liczby specjalistów poszukujących zatrudnienia. Firma rekrutacyjna Bergman Engineering uważa, że właśnie teraz pracodawcy mają wyjątkową wręcz okazję do uzupełnienia braków kadrowych ...
-
Hotelarze kontra pandemia. Jakie działania naprawcze podjąć?
Wybuch pandemii i gospodarczy lockdown sprawiły, że działalność wielu polskich przedsiębiorców zamarła. W tej grupie znaleźli się hotelarze. I wprawdzie ten sektor naszej gospodarki został odmrożony 4 maja, to jednak końca odrabiania strat będziemy wypatrywać jeszcze długo. Jaki wpływ COVID-19 wywarł na hotele? Jakie kroki powinna podjąć branża ...
-
Usługi dla biznesu generują popyt na biurowce Wrocławia
Wrocław utrzymuje silną pozycję na mapie polskiego rynku biurowego. Obecnie dysponuje już ponad 1,2 mln mkw. powierzchni zlokalizowanej w biurowcach i wszystko wskazuje na to, że - pomimo zamrożenia związanego z COVID-19 - ten wynik będzie wzrastał. Popyt na wrocławskie powierzchnie biurowe generują przede wszystkim usługi dla biznesu i to właśnie ...
-
Kanały online po pandemii: bardziej ewolucja niż rewolucja
W czasach pandemii znaczna część naszej codziennej aktywności przeniosła się do kanału online. Dorośli zaczęli pracę zdalną, dzieci rozpoczęły e-lekcje, do internetu przenieśliśmy również zakupy. Czy po zniesieniu restrykcji gospodarczych i sanitarnych wrócimy do swoich wcześniejszych nawyków, czy też zagrzejemy miejsca w cyfrowej rzeczywistości? ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) przedstawia wyniki drugiej fali badania poświęconego kondycji biznesu w dobie pandemii. Pierwsza jego edycja miała miejsce w marcu, kiedy to zapytano firmy o spodziewane następstwa koronawirusa. Z kolei najświeższa odsłona pozwala sprawdzić, na ile przewidywania firm okazały się słuszne. Oto, co udało się ...
-
Czy krakowski rynek biurowy zwolni?
W Krakowie mieszczą się 234 centra obsługi biznesu, gdzie zatrudnionych jest 80 tys. osób. To ten właśnie sektor generuje największe zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe. W stolicy Małopolski popyt na powierzchnię biurową w 2018 roku przekroczył 200 tys. mkw., a w 2019 roku - 267 tys. mkw. W I kwartale 2020 roku wynajęto 62 tys. mkw. Czy ...
-
Polska gospodarka odmrożona już w 80%
Kolejne etapy odmrażania polskiej gospodarki spowodowały, że sukcesywnie wraca ona na dotychczasowe tory. Od normalności dzieli nas ciągle sporo tym bardziej, że w wielu branżach ciągle wyraźnie odczuwalny jest spadek popytu. Wynikające z pandemii, dzienne straty są jednak znacznie mniejsze niż w dobie największych obostrzeń. Na skutek wybuchu ...
-
Polacy chcą potwierdzać tożsamość przez bankowość internetową
Co 3. Polak korzystający z bankowości internetowej chciałby za jej pośrednictwem dokonywać weryfikacji tożsamości w innych usługach online - wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie KIR i ZBP. Tożsamości cyfrowej najchętniej używalibyśmy w dostępie do usług świadczonych przez firmy energetyczne, ubezpieczeniowe, urzędy ...
-
Sposób i miejsce pracy wymagają redefinicji. Nadchodzi praca hybrydowa
Rynek pracy to jeden z obszarów, który w bardzo dużym stopniu odczuł następstwa pandemii. Efektem tego są zmiany, które najprawdopodobniej będą się utrwalać. Z raportu opublikowanego przez Poly wynika, że jesteśmy właśnie świadkami stopniowego odchodzenia od klasycznego postrzegania miejsca pracy. Dziś znacznie istotniejszy staje się cel pracy. ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
Wprawdzie w dobie pandemii Polacy postawili na rozsądne zarządzanie budżetem domowym, to jednak nie zrezygnowali jednocześnie z inwestycji – dowodzi badanie zrealizowane przez ING Bank Śląski. Tym, co w największym stopniu determinuje kierunek i metody naszych działań w zakresie finansów, jest panująca niepewność – uważa komentująca wyniki badania ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
Wybuch pandemii wywarł przemożny wpływ na wiele dziedzin życia i gospodarki, zmieniając przy tym zachowania konsumentów. Obawy przed zagrożeniem dla zdrowia, zamrożenie handlu, a potem konieczność zachowywania dystansu spowodowały, że coraz chętniej decydowali się na zakupy e-commerce. Jak pisze Santander Bank Polska, wzrost znaczenia sklepów ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: dlaczego i na jaki temat kłamiemy najczęściej?
Doniesienia napływające z rynku pracy wyraźnie dowodzą, że koloryzowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie jest nam obce. Dlaczego kłamiemy i do jakich kłamstw się posuwamy? Odpowiedzi na te pytania udziela badanie zrealizowane przez serwis kariery LiveCareer Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego ludzie kłamią na rozmowach ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
Rynek pracy w branży IT nie od dziś uchodzi za stabilny i odporny na wszelkie rynkowe zawirowania. Nie oznacza to jednak, że nie dotyczy go problem rotacji kadr. Przeciwnie - ze zrealizowanego przez No Fluff Jobs badania „OFFBOARDING W IT” wynika, że statystyczny specjalista IT pracę zmienia co najmniej raz na dwa lata. Powodem odejścia od ...
-
Udany urlop wypoczynkowy w czasie pandemii? Znamy sposoby
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, wielu Polaków zdecydowało się spędzić wakacje 2020 poza domem. Serwis Prezentmarzeń postanowił sprawdzić, jakie czynniki decydowały o tym, że urlop wypoczynkowy, na który udaliśmy się w czasach pandemii, uznawaliśmy za udany. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że liczyło się dla nas przede ...
-
Zachowania konsumentów: kawa raczej ze sklepu niż z kawiarni?
Jeszcze do niedawna picie kawy na mieście należało do rytuałów, które Polacy kultywowali coraz częściej. Jak nietrudno się domyślić, na zachowania konsumentów w tym zakresie swój wpływ wywarła pandemia. W czasie lockdownu kawiarnie zupełnie zamarły. Po ich otworzeniu ruch zaczął wracać, ale ciągle dostrzegalny jest spadek osób raczących się ...
-
Sektor MŚP vs koronawirus: czy biznes jest gotowy na 2. falę pandemii?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na polskim sektorze MŚP, sprawiając, że wielu jego reprezentantów musiało wręcz walczyć o swój rynkowy byt. Jednym udało się to lepiej, inni stanęli oko w oko z bankructwem. Doświadczenia te czegoś nas jednak nauczyły, o czym świadczyć może dość spory odsetek firm deklarujących gotowość na zmierzenie się z ...
-
Czy przetwory na zimę wyszły z mody?
Mogłoby się wydawać, że w czasach, gdy w sklepach można znaleźć właściwie wszystko, przetwory na zimę mogą nieco stracić na swojej popularności. Zachowania konsumentów wyraźnie jednak wskazują, że do niczego takiego nie doszło. Polacy w domowych przetworach cenią sobie przede wszystkim walory smakowe oraz to, że są zdrowsze od ich odpowiedników ze ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
W dorosłym życiu o czas wolny bywa naprawdę trudno. Niespodziewany wybuch pandemii spowodował jednak, że wielu Polaków było w końcu w stanie wygospodarować chwile na zajęcia, na które dotychczas brakowało im czasu. Niektórzy z nas znaleźli również zupełnie nowe hobby. Czym zajęliśmy się w czasach izolacji? W jakie pasje zainwestowaliśmy? ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
Pandemia COVID-19 wpłynęła mniej lub bardziej na niemal wszystkie dziedziny naszego życia. Z raportu KPMG wynika, że zmieniła także nasze zwyczaje zakupowe. W jaki sposób? 70% Polaków wstrzymało się z zakupami, tyle samo robiło zakupy pozaspożywcze w sieci. Na te spożywcze wciąż jednak chodzimy do sklepów stacjonarnych. Chętniej sięgaliśmy po ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
Wybuch pandemii i związane z tym ograniczenia odcisnęły swoje piętno na wielu dziedzinach życia. Jak zmieniły się zwyczaje i zachowania konsumentów? Jakie aktywności Polaków uległy intensyfikacji? Czy nowe nawyki utrwalą się czy raczej odejdą w zapomnienie? Wyczerpujących odpowiedzi na te pytania udziela badanie przeprowadzone przez agencję ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
Rosnąca popularność bankowości elektronicznej, zorientowanie na zakupy online oraz przywiązywanie większej wagi do oszczędzania. To niektóre zmiany, jakie wraz z wybuchem pandemii dostrzec można było w zachowaniach Polaków. Czy były one jedynie doraźne, czy też doczekały się utrwalenia? Oto, co udało się ustalić w ramach analizy przeprowadzonej ...
-
Savills: 7 na 10 inwestycji w nieruchomości komercyjne to magazyny
Inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce dopisują nawet podczas pandemii. Z najnowszego raportu Savills wynika, że wolumen transakcji przeprowadzonych w III kwartale br. szacowany jest na 1,05 mld euro, z czego aż 740 mln euro wygenerowały inwestycje w magazyny. To wyraźnie potwierdza, że oczy inwestorów zwrócone są głównie ku obiektom ...
-
Tatry i Małopolska nr 1 na wakacje. Kraków poza podium
Ponad milion turystów w Tatrach podczas wakacji 2020! Województwo małopolskie przoduje w rankingach najchętniej wybieranych kierunków. W tym roku turyści najchętniej odwiedzali przede wszystkim miejscowości w Tatrach, ale interesowali się również miejscami w Pieninach oraz Beskidach. O tym jak popularne są tatrzańskie rejony świadczy również fakt, ...
-
Katowice przyspieszają. Biura i magazyny przyciągają inwestorów
Katowice to miasto, któremu niewątpliwie nie można odmówić potencjału. To serce aglomeracji zamieszkiwanej przez 2,1 mln osób, a także prężny ośrodek akademicki oraz stolica jednego z najbardziej uprzemysłowionych regionów Polski. Na podkreślenie zasługuje również dostęp do wykwalifikowanej kadry oraz spora podaż biur i magazynów. To wszystko ...
-
Do zmiany pracy motywują nas pieniądze. A co nas powstrzymuje?
Czynnikami, które w największym stopniu motywują nas dziś do zmiany pracy, są: wyższe wynagrodzenie, wizja wykonywania ciekawszych zadań oraz możliwości w zakresie rozwoju zawodowego. Dość ciekawy jest fakt, że o stabilności zatrudnienia wspomina w tym kontekście zaledwie co 20. Polak. Z drugiej strony walczący obecnie o talenty pracodawcy często ...
-
Siła nabywcza w Europie 2020. Polska daleko, ale awansuje
13 894 euro, a więc o około 773 euro mniej niż przed rokiem. To przeciętny dochód rozporządzalny netto statystycznego Europejczyka - wynika z najnowszej odsłony badania GfK Purchasing Power Europe 2020 (Siła nabywcza w Europie 2020). Podobnie jak przed rokiem najwyższa siłą nabywczą mogą pochwalić się mieszkańcy Liechtensteinu, Szwajcarii i ...
-
Nieruchomości komercyjne: kto inwestuje w Polsce i dlaczego nie Polacy?
Polskie nieruchomości komercyjne nie mogą narzekać na brak zainteresowania ze strony inwestorów, którzy na przestrzeni ostatnich 22 lat ulokowali w nich przeszło 64 mld euro. Kapitał napływał z 40 krajów. Co ciekawe, udział rodzimych firm w wolumenie wszystkich inwestycji sięgnął zaledwie 3,9%. Jaki jest tego powód? Dlaczego inwestuje u nas ...
-
Zmiana pracy i przekwalifikowanie zawodowe. Pomysł na pandemię?
Pandemia zmieniła układ sił na rynku pracy. Jeszcze przed jej wybuchem mówiono o dominującej pozycji pracowników. Dziś pozycja zatrudnionych jest już wyraźnie słabsza, a obawy o utratę pracy dają o sobie znać coraz silniej. Wydaje się jednak, że Polacy do tych zawirowań podchodzą zdroworozsądkowo. Potwierdzeniem tego jest najnowsze badanie Pracuj. ...
-
Magazyny odporne na COVID-19. Polska pozostaje liderem CEE
Doniesienia o wyjątkowej wręcz odporności rynku magazynowego na zawirowania związane z pandemią (tak wyraźnie odczuwalne np. w przypadku nieruchomości biurowych) napływają już od dłuższego czasu. Wyniki podsumowujące I połowę br. potwierdzają - magazyny mają się nadzwyczaj dobrze i póki co nic nie wskazuje na to, aby ta tendencja miała się ...
-
Zdalna nauka kłopotem sektora MŚP. Home office niedostępny dla wielu firm
Od 9 listopada br. zdalne nauczanie objęło również uczniów z klas 1-3, efektem czego puste są już nie tylko gmachy uczelni, szkół średnich, ale i podstawówek. Nie pozostaje to oczywiście bez znaczenia dla polskich pracodawców, którzy już we wrześniu sygnalizowali, że kolejne zamknięcie szkół i przedszkoli oznaczać będzie dla nich kłopoty ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
Pandemia nie ustępuje, a to oznacza, że sprzedaż, która już w dużej mierze przeniosła się do świata online, pozostanie tam na dłużej. To dobre wiadomości dla rodzimego e-commerce. Jego przedstawiciele muszą jednak pamiętać, że konkurencja jest dziś na tyle duża, że walkę o klientów wygrywać będą przede wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei