-
Koniunktura przemysłowa X 2015
... przedsiębiorstwa z województwa warmińsko-mazurskiego. Najbardziej optymistycznie koniunkturę w handlu detalicznym oceniają w październiku przedsiębiorstwa, których siedziba znajduje się w województwie wielkopolskim. Pesymistyczne oceny w tym zakresie zgłaszają przede wszystkim przedsiębiorstwa ... . W skali roku wzrasta wartość składowej w przemyśle, ...
-
5 głównych trendów w analityce Big Data
... który podskoczył o 18 mld dolarów, osiągając pułap 130 mld. Do 2020 roku wartość ta przekroczy najprawdopodobniej 203 mld. Bieżący rok także ma należeć do udanych ... . Według badań Gartnera w 2017 roku około 30 proc. danych, jakimi będą dysponowały przedsiębiorstwa, będzie pochodziło z zewnętrznych hurtowni Big Data. Do głosu dojdą również technologie ...
-
4 zasady zarządzania danymi w chmurze
... obecnie. Przedsiębiorstwa na całym świecie korzystają z niezliczonych platform cyfrowych do wszystkich zadań — od utrzymania funkcjonowania na podstawowym poziomie po tworzenie nowych, przełomowych ofert dla klientów. W połączeniu z wprowadzeniem kultury opartej na danych, która maksymalizuje wartość danych dostępnych dla przedsiębiorstwa, pozwoli ...
-
Czym jest CRM?
... być postrzegany jako element aktywów przedsiębiorstwa, a podtrzymanie kontaktu z nim zaczęło odgrywać dużą rolę w strategii. W miarę rozwoju przedsiębiorstwa i poszerzania oferty jak również rynku ... wartości dla firmy; inna jest wartość klienta robiącego zakupy tylko w trakcie promocji, a inna jest wartość klienta stale kupującego towary firmy i ...
Tematy: -
Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne
... kolejny powód, dla którego warto sumiennie wypełnić formularz rejestracyjny. Wartość domeny dla przedsiębiorstwa jest znacznie wyższa niż cena jej rejestracji oraz koszt ... domeny Domena, czyli adres internetowy jest niezwykle istotną częścią wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego bardzo ważne jest, aby była odpowiednio zabezpieczona. Planując zakup ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2011-2012
... . Przedsiębiorstwa MAŁE to firmy, w których liczba pracujących wynosi 10-49 osób, przedsiębiorstwa ŚREDNIE – 50-249 osób, przedsiębiorstwa DUŻE – 250 i więcej ... do Internetu odnotowano w województwie mazowieckim (95,4%), natomiast najniższy – w województwie świętokrzyskim (90,3%). Wartość wskaźnika wyższą niż średnio w kraju osiągnięto w sześciu ...
-
Urządzenia mobilne osłabiają bezpieczeństwo IT
... przedsiębiorstwa przechowujące wrażliwe dane – bez względu na to, czy są to duże, czy małe firmy. Prawie połowa (42% badanych firm) oceniła straty spowodowane atakami na kwotę przewyższającą 100.000 USD. W ocenie specjalistów branży IT i bezpieczeństwa całkowita wartość ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 12/2019
... tempie 27 proc. rocznie i w 2020 roku osiągnie wartość ponad 1 biliona dolarów. Cyfrowe okno na świat Małe i średnie przedsiębiorstwa napędzają gospodarkę zarówno w Polsce, jak i w całej ... . Przedsiębiorstwa sprzedające na rynki unijne rosną dwa razy szybciej w porównaniu do tych, które sprzedają tylko we własnym kraju. Małe i średnie przedsiębiorstwa ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2005
... tysięcy osób. Całkowita wartość towarów i usług zamówionych lub kupionych przez Internet w 2005 r. przekroczyła miliard złotych. Dla porównania w 2004 r. mieszkańcy Polski w wieku 16-74 lata dokonali zakupów przez Internet na łączną kwotę prawie trzystu sześćdziesięciu milionów złotych. 4.4.2 Przedsiębiorstwa dokonujące zakupów przez Internet ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2008
... przedsiębiorstwa maklerskie, toteż wynik finansowy brutto był tożsamy z wynikiem działalności gospodarczej. Po uwzględnieniu podatku dochodowego i innych obowiązkowych obciążeń podmiotów gospodarczych na rzecz budżetu, przedsiębiorstwa ... obniżył się z 58,3% do 43,2% (o 15,1 pkt proc.). Wartość dopuszczonych do obrotu zorganizowanego instrumentów ...
-
Rosną zapasy gotówki, a z nimi niewypłacalność
... wpłynąć na sektor elektroniczny, przetwórczy i włókienniczy na całym świecie. Gromadzenie gotówki Nadmiar oszczędności osiągnął nową rekordową wartość w zeszłym roku, gdy na koniec 2016 r. przedsiębiorstwa niefinansowe wykazały w bilansie 7 bilionów USD gotówki i ekwiwalentów gotówki. Przy wzroście o +2,9% w porównaniu z 2015 r. oraz +34% z 2010 ...
-
Sektor MŚP: wbrew problemom i z apetytem na zagraniczne rynki
... przedsiębiorstwa lub w relacji z otoczeniem (12,5%) – to najczęściej wprowadzane innowacje przez przedsiębiorstwa przemysłowe i usługowe. Prośrodowiskowa aktywność przedsiębiorstw – Polska na tle UE Jak wypadają polskie przedsiębiorstwa ... naukowych związanych z ekoinnowacjami, produktywność wody oraz wartość dodana w ekoprzemyśle i gospodarce ...
-
Spożywczy rynek hurtowy w 2008 r.
Według raportu firmy PMR pt. "Handel hurtowy artykułami spożywczymi w Polsce 2008" wartość hurtowego rynku spożywczego przekroczy 170 mld zł w 2008 roku, co będzie oznaczać wzrost równy 15% w porównaniu do dynamiki 14% zanotowanej w ...
-
Pośrednictwo kredytowe 2010
... (o 20,2%), natomiast wzrosła liczba umów na kredyty hipoteczne (o 30,9%) i konsolidacyjne (o 10,3%). Duże przedsiębiorstwa (o liczbie zatrudnionych 50 osób i więcej) zawarły 95,3% ogólnej liczby umów na kredyty i pożyczki (96,5% w 2009 r.). Wartość udzielonych kredytów i pożyczek ogółem wzrosła o 7,1% do kwoty 13 421,5 mln zł, w której udział ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2014
... przedsiębiorstwa, których siedziba znajduje się w województwie kujawsko-pomorskim. Najkorzystniejsze oceny w tym zakresie zgłaszają przedsiębiorstwa zarejestrowane ... W marcu, w porównaniu z poprzednim miesiącem, w niewielkim stopniu rośnie wartość składowych wskaźnika syntetycznego w handlu, budownictwie i usługach, natomiast nieznacznie maleje ...
-
5 trendów, które wpłyną na rynek M&A w 2017 roku
... prasowych na całym świecie pojawiały się informacje o chińskich nabywcach. Wartość dokonanych przez nich transakcji wyniosła 210 miliardów USD – o 127 ... Przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić na utrzymywanie aktywów, które nie przyczyniają się do wzrostu. To oznacza odrodzenie się firm private equity, zwłaszcza na rynku MSP, bo przedsiębiorstwa ...
-
Analiza na bazie zdyskontowanych przepływów pieniężnych
... w czasie oraz ryzyka związanego z działalnością podmiotu. Wartość spółki na bazie metody zdyskontowanych operacyjnych strumieni pieniężnych obliczana jest według wzoru: P = CF1/(1+r1) + CF2/[(1+r1)*(1+r2)] +…+ CFn/[(1+r1)*(1+r2)*…*(1+rn)] + R + A - D gdzie: P - wartość przedsiębiorstwa, CF - wartość przepływu w okresie, mierzona jako: NOPLAT (EBIT ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... , które produkuje przedsiębiorstwo. Nie można jednak mówić o strategii rynkowej przedsiębiorstwa, kiedy nie jest ona zintegrowana z zadaniami i obowiązkami pracowników. Siła strategii ... na dalszy wzrost zadowolenia naszych klientów? Strategia marketingowo‑rynkowa to wartość sama w sobie. Poszerza bowiem horyzont myślenia o miejscu, czasie i sposobie ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2014
... przedsiębiorstwa, których siedziba znajduje się w województwie zachodniopomorskim. Najbardziej pesymistyczne oceny w tym zakresie zgłaszają przedsiębiorstwa ... rokiem. W kwietniu, w porównaniu z poprzednim miesiącem, w nieznacznym stopniu rośnie wartość składowych wskaźnika syntetycznego w przemyśle, natomiast utrzymuje się – w usługach, budownictwie i ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2014
... przedsiębiorstwa, których siedziba znajduje się w województwie dolnośląskim i wielkopolskim. Najbardziej pesymistyczne oceny w tym zakresie zgłaszają przedsiębiorstwa ... roku wzrastają składowe wskaźnika w budownictwie, handlu i usługach, a spada nieznacznie wartość składowej w przemyśle. W porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotowano wzrost ocen ...
-
Ustalanie ceny produktu, czyli pricing i jego zalety
... danych klientów oraz kształtowanie cen w oparciu o subiektywną wartość produktu. Zrozumienie tej ostatniej w połączeniu z rozwijaniem kompetencji w ... opinii badanych odpowiednie kształtowanie ceny niesie ze sobą znaczący potencjał dla wzrostu przedsiębiorstwa. Zdecydowana większość badanych twierdzi, że bardziej efektywna polityka cenowa może ...
-
Mobilny CRM
... aby dostarczać najbardziej relewantnych informacji. Po określeniu cech i funkcji istotnych dla przedsiębiorstwa, należy je przedstawić dostawcy oprogramowania, by mógł je dostosować do ... urządzeń mobilnych. Każdy element danych powinien bowiem tworzyć pewną wartość dla użytkownika. W rezultacie nie musi on nawigować przez rozbudowane menu w ...
Tematy: -
Wyniki przedsiębiorstw 2011
... Wartość nakładów inwestycyjnych poniesionych przez badane przedsiębiorstwa wyniosła 161 240,1 mln zł, w tym na nowe obiekty majątkowe oraz ulepszenie istniejących 144 702,4 mln zł, tj. 89,7% łącznej wartości nakładów (w 2010 r. – odpowiednio: 141 938,8 mln zł i 126 163,0 mln zł). Małe i średnie przedsiębiorstwa ...
-
Sektor MSP zaczyna działać globalnie
... siebie jako pionierów wdrażających nowe rozwiązania. Wartość ta wzrasta do 42% w przypadku firm ... przedsiębiorstwa są filarem rynku pracy, ale borykają się z przeszkodami kulturowymi na drodze do wdrażania technologii. Prawie połowa (46%) respondentów aktywnie zatrudnia pracowników w celu zapewnienia rozwoju firmy. Małe i średnie przedsiębiorstwa ...
-
Jak zaprojektować znak towarowy i symbol firmy?
... jej od konkurencji, ale przed wszystkim staną się strategicznym elementem tożsamości przedsiębiorstwa. Poparcie tego stwierdzenia doskonale obrazuje fakt, iż wartość najbardziej uznanych światowych przedsiębiorstw dość często w ponad 80% tworzone jest przez wartość marki, której głównym elementem jest właśnie symbol i znak towarowy. Czym jest ...
-
Zarządzanie informacją: istotna strategia
... tym samym okresie. Z kolei niemal dwie trzecie (62%) respondentów stwierdziło, że ich przedsiębiorstwa nie maja opracowanego programu zarządzania informacjami, co jest niepokojące i ... zostaną kluczowe wskaźniki, takie jak zarządzanie kosztami, bezpieczeństwo i wartość biznesowa. Programy, które odnoszą największe powodzenie, mają charakter stopniowy ...
-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
... narzędziem e-brandingowym jest strona internetowa, która stanowi wirtualną wizytówkę każdego przedsiębiorstwa. Dobry i krótki adres domenowy zawierający nazwę firmy ułatwia znalezienie jej ... przygotowany e-branding powinien także oferować klientom określoną wartość dodaną. To właśnie wartość dodana sprawi, że klient poczuje się przywiązany ...
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
... - roczne przychody z tytułu realizacji umów outsourcingu sprzedaży w kraju osiągnęły wartość miliarda złotych. Badania rynku zostały przeprowadzone w kwietniu 2010 roku. - ... bazą wiedzy nie dysponują ani firmy konsultingowe, ani producenci, ani nawet przedsiębiorstwa lokalnie zajmujące się dystrybucją towarów. Kolejnym czynnikiem wpływającym na ...
-
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw III kw. 2011
... wydatków na rozwój. Jeszcze wyraźniej maleje wartość kosztorysowa nowo rozpoczynanych przedsięwzięć w tym sektorze. Spadek aktywności ... pasywach jest zróżnicowana między klasami przedsiębiorstw. Najwyższą dynamikę kredytu ogółem odnotowały przedsiębiorstwa budowlane (24,7% r/r). Są to jednocześnie firmy, których udział kredytu w sumie bilansowej ...
-
Europejski sektor MŚP na rozdrożu
... proc. całkowitego zatrudnienia i 58 proc. wartości dodanej brutto (WDB)Wartość dodana brutto obejmuje amortyzację, wynagrodzenia dla pracowników, kapitał i ryzyko ... różnią się między państwami członkowskimi Szczególnie dobre wyniki osiągnęły małe i średnie przedsiębiorstwa w Austrii i w Niemczech Biorąc pod uwagę ogólne wyniki makroekonomiczne Malty, ...
-
Działy HR stosują narzędzia informatyczne
... wynosi zaledwie 17%. „Działy personalne stają się centrami wiedzy, które tworzą wartość dodaną, łącząc ludzi z celami firmy. Systemy informatyczne są ... w Niemczech Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Rosji korzystają z niego stosunkowo rzadko. Co ciekawe, małe przedsiębiorstwa, zatrudniające od 1 do 99 pracowników, są bardziej skłonne do zlecenia ...
-
Bezpieczeństwo IT: brak zaufania do infrastruktur
... dojrzałości, natomiast tylko 8% plasuje się w kategorii liderów. Im wyższa pozycja przedsiębiorstwa na krzywej dojrzałości, tym większe prawdopodobieństwo, że wdrożono już w ... w przypadku osób podejmujących decyzje biznesowe odpowiadających na to samo pytanie wartość ta spada do 50%. Podobne rozbieżności występują w postrzeganiu bezpieczeństwa. 27% ...
-
Dobra konsumenckie: największe firmy 2014
... Magdalena Jończak, Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte. Wyzwaniem, przed którym stają dziś przedsiębiorstwa jest utrzymanie się na globalnym rynku, który odzwierciedla nowe potrzeby konsumenckie i wykorzystuje ... w zestawieniu musiały osiągać roczne przychody na poziomie co najmniej trzech miliardów $. Średnia wartość przedsiębiorstwa ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2015
... przedsiębiorstwa, których siedziba znajduje się w województwie wielkopolskim i mazowieckim. Najbardziej pesymistyczne oceny w tym zakresie zgłaszają przedsiębiorstwa z ... . W porównaniu z poprzednim miesiącem rośnie wskaźnik ocen diagnostycznych, natomiast nieznacznie maleje wartość składowej prognostycznej. W skali roku wartości składowej ...
-
Polski przemysł inwestuje w roboty
... w przeliczeniu na 1 mieszkańca, plasuje nasz kraj na 24. pozycji wśród 28 krajów Unii Europejskiej, gdzie średnia wartość nakładów wynosi 542 euro. Maszyny na własny rachunek W 2014 r. przedsiębiorstwa przemysłowe 57,5 proc. dostępnych środków przeznaczyły na nabycie maszyn i urządzeń technicznych, środków transportowych, narzędzi, przyrządów ...