-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2009
... w polskich firmach rozpoczęto w listopadzie 2007 roku. Od tego czasu wskaźnik bezpieczeństwa w obrocie gospodarczym stale spada. Wartość wskaźnika w marcu jest wciąż dodatnia - ... nastroje panują wśród dostawców usług masowych (wskaźnik na poziomie 9,93), najgorsze – wśród dostawców usług finansowych, gdzie wskaźnik przyjął wartość bliską zeru ...
-
Inflacja VI 2009
... i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki opłat związanych z transportem (o 3,0%), które podniosły wskaźnik o 0,27 pkt proc. Spadek cen żywności (o 1,2%) obniżył ten wskaźnik o 0,28 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. W II ...
-
GfK: nastroje konsumenckie XI 2009
... ekonomicznej gospodarstw domowych spadły w listopadzie o 2 punkty. Stabilny poziom tego wskaźnika wskazuje na brak obaw konsumentów o prognozy ich sytuacji ekonomicznej. Obecnie wskaźnik ten wynosi -7 punktów. Oceny przyszłej sytuacji gospodarczej kraju także nie zmieniły się istotnie w porównaniu z poprzednim miesiącem. Uspokojenie na scenie ...
-
Inflacja VI 2010
... żywności (o 0,5%), a także cen towarów i usług związanych z mieszkaniem (o 0,3%) oraz rekreacją i kulturą (o 0,9%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,11 pkt proc. i po 0,07 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia (o 0,3%) obniżył ten wskaźnik o 0,02 pkt proc. - poinformował Główny Urząd Statystyczny. W II kwartale br., w stosunku do kwartału ...
-
Inflacja VII 2010
... wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie obniżki cen żywności (o 1,2%), a także odzieży i obuwia (o 1,3%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0, ... z mieszkaniem (o 3,2%) oraz wzrost cen żywności (o 2,6%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,80 pkt proc. i 0,56 pkt proc. Dynamika cen odzieży i obuwia ...
-
Inflacja VIII 2010
... dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie obniżki cen żywności (o 1,6%), a także odzieży i obuwia (o 2,0%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,34 pkt proc. i 0,10 pkt proc. Wzrost cen towarów i usług związanych z mieszkaniem (o 0,1%) podniósł ten wskaźnik o 0,03 pkt proc.- wynika ...
-
Inflacja IX 2010
... miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 2,0%) oraz odzieży i obuwia (o 2,6%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,42 pkt proc. i o 0,12 pkt proc. Spadek opłat w zakresie rekreacji i kultury (o 0,5%), a także transportu (o 0,2%) obniżył ten wskaźnik odpowiednio o 0,04 pkt proc. i 0,02 pkt proc.- wynika ze wstępnych danych przygotowanych ...
-
Inflacja X 2010
... miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 1,1%), a także opłat związanych z mieszkaniem (o 0,5%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,24 pkt proc. i o 0,13 pkt proc. Spadek opłat w zakresie rekreacji i kultury (o 0,6%) obniżył ten wskaźnik o 0,05 pkt proc. W okresie styczeń – październik br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły ...
-
Inflacja XI 2010
... grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności, a także opłat związanych z mieszkaniem (po 0,2%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,05 pkt proc. i o 0,04 pkt proc. Spadek opłat w zakresie transportu ...
-
Bankowość detaliczna na świecie
... rola oddziału musi ewaluować zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami klientów. Wskaźnik CEI został stworzony na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród blisko 14 000 ... cykl życia oraz kanały dystrybucji banków do poziomu oczekiwanego przez klientów, wskaźnik dostarcza bankom zestaw wniosków, mówiących jak precyzyjniej definiować strategię biznesową, ...
-
Inflacja VI 2011
... transportu (o 0,3%), co obniżyło wskaźnik odpowiednio o 0,45 pkt proc., 0,07 pkt proc. i 0,03 pkt proc. Podwyżki cen towarów i usług związanych z mieszkaniem (o 0,2%) podniosły ten wskaźnik o ... 5,1%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,46 pkt proc. i 1,30 pkt proc. Spadek cen w zakresie łączności (o 3,6%) obniżył wskaźnik w tym okresie o ...
-
Inflacja VII 2011
... W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie spadek cen żywności (o 1,9%), a także odzieży i obuwia (o 2,3%), który obniżył wskaźnik odpowiednio o 0,43 pkt proc. i 0,12 pkt proc. Podwyżki cen towarów i usług ...
-
Inflacja VIII 2011
... grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano jednak zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie niższe ceny żywności (o 1,6%), a także odzieży i obuwia (o 2,8%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,35 pkt proc. i 0,14 pkt proc. Wyższe ceny w zakresie łączności ...
-
Inflacja X 2011
... żywności (o 1,1%), opłat związanych z transportem (o 1,7%), a także wyższe ceny odzieży i obuwia (o 3,1%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,24 pkt proc., 0,16 pkt proc. i 0,15 pkt proc. Niższe ceny w zakresie rekreacji i kultury (o 0,4%) obniżyły ten wskaźnik o 0,03 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Po spadkach cen notowanych ...
-
Inflacja XI 2011
... okresie podwyżki cen żywności (o 1,3%), opłat związanych z transportem (o 1,5%), a także ze zdrowiem (o 2,3%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,27 pkt proc., 0,14 pkt proc. i 0,11 pkt proc. Niższe ceny w zakresie łączności (o 0,3%) obniżyły ten wskaźnik o 0,01 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Po obniżkach cen notowanych od ...
-
Koniunktura konsumencka V 2012
... wpływ, podobnie jak w poprzednim miesiącu, miały oceny zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (pogorszenie ocen o 1,5 pkt proc.). Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,0 pkt ...
-
Euro 2012 zwiększy "soft power" Polski
... – jest coraz lepiej Według rankingu przygotowanego przez Ernst & Young i uczelnię Skolkovo, wskaźnik „soft power” Polski poprawił się od 2006 do 2010 roku prawie o 1/3. ... wciąż na równi ze Słowacją, a nieznacznie za Czechami i Węgrami. Najwyższy wskaźnik „soft power” wśród 20 sklasyfikowanych rynków wschodzących mają Chiny, które są jednocześnie na ...
-
Inflacja V 2012
... grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 0,8%) oraz wzrost opłat związanych z mieszkaniem (o 0,1%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,18 pkt proc. i 0,03 pkt proc. Niższe ceny towarów i usług ...
-
Inflacja VI 2012
... podwyżki cen żywności (o 0,7%) oraz wzrost opłat związanych z rekreacją i kulturą (o 0,6%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,16 pkt proc. i 0,05 pkt proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 0,9%), a także towarów i usług związanych z transportem (o 0,2%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,04 pkt proc. i 0,02 pkt proc. - podał Główny Urząd ...
-
Inflacja VII 2012
... towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie spadki cen żywności ... i usług w zakresie rekreacji i kultury (o 1,1%), mieszkania (o 0,2%), a także zdrowia (o 0,4%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,09 pkt proc., 0,04 pkt proc. i 0,02 ...
-
Upadłości firm na świecie - prognozy 2012
... , ma wzrosnąć o 4% (po spadku w dwóch poprzednich latach). Polska a świat: upadłości przedsiębiorstw – efekt drugiej rundy spowolnienia gospodarczego W całym 2012 roku Globalny Wskaźnik Upadłości Euler Hermes, który monitoruje zmiany w zakresie upadłości przedsiębiorstw na całym świecie, ma wzrosnąć o 4%. To widoczna zmiana tendencji po spadku ...
-
Inflacja VIII 2012
... ogółem miały w tym okresie spadki cen żywności (o 1,3%), a także odzieży i obuwia (o 2,8%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,28 pkt proc. i 0,13 pkt proc. Wyższe ceny towarów i usług w zakresie transportu (o 0,7%) oraz mieszkania (o 0,1%), podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,06 pkt proc. i 0,03 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny ...
-
Inflacja IX 2012
... (o 0,8%), mieszkaniem (o 0,2%), a także wzrost cen odzieży i obuwia (o 0,6%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,08 pkt proc., 0,06 pkt proc. i 0,03 pkt proc. Niższe ceny w zakresie rekreacji i kultury (o 0,8%), żywności (o 0,1%) oraz zdrowia (o 0,2%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,06 pkt proc., 0,02 pkt proc. i 0,01 pkt proc. - ...
-
Działanie 4.4 PO IG - konieczny eksport w 30 miesięcy
... w okresie 30 miesięcy od momentu zakończenia realizacji projektu wynoszą 200 jednostek. Wskaźnik udziału eksportu dla inwestycji wynosi odpowiednio 50/200x100 proc. = 25 ... oraz wielkości koniecznego do osiągnięcia pułapu wskaźnika eksportu dla projektu. Wskaźnik eksportu powinien zostać osiągnięty wyłącznie w odniesieniu do innowacyjnych produktów ...
-
Inflacja X 2012
... towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ... . Niższe ceny w zakresie rekreacji i kultury (o 0,4%), transportu (o 0,1%) oraz zdrowia (o 0,2%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,03 pkt proc., i po 0,01 pkt proc. - podał Główny ...
-
Inflacja bazowa nadal w dół
... 3,4 proc., zarówno we wrześniu jak i w sierpniu. Inflacja po wyłączeniu cen najbardziej zmiennych wyniosła w październiku 2,8 proc, wobec 2,9 proc. we wrześniu i 3,0 w sierpniu. Wskaźnik październikowej inflacji po wyłączeniu cen żywności i energii NBP wyliczył na 1,9 proc., wobec również 1,9 proc. we wrześniu i 2,1 proc. sierpniu, zaś inflacja ...
-
Inflacja XI 2012
... oraz podwyżki opłat związanych z mieszkaniem (o 0,1%), a także ze zdrowiem (o 0,4%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,11 pkt proc. i po 0,02 pkt proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 1,2%) oraz odzieży i obuwia (o 0,1%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,12 pkt proc. i 0,01 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Listopad ...
-
Grudzień 2012: Inflacja bazowa ciągle spada
... 3,4 proc. w październiku. NBP co miesiąc informuje o czterech wskaźnikach inflacji bazowej. Wielkości te umożliwiają ocenę charakteru i źródeł inflacji w Polsce. Ogólny wskaźnik inflacji CPI, publikowany comiesięcznie przez GUS, jest pochodną średniego ruchu cen całego koszyka dóbr kupowanych przez konsumentów. Z kolei wyliczając wskaźniki ...
-
Koniunktura konsumencka I 2013
... oszczędzanie pieniędzy, a także przewidywanych zmian w poziomie bezrobocia (o 1,6 p. proc.). Natomiast poprawiła się ocena dotycząca przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 2,5 p. proc.). Wskaźnik WWUK jest o 6,9 p. proc niższy w porównaniu do stycznia ubiegłego roku, na co wpłynęły głównie gorsze oceny dotyczące zmian poziomu bezrobocia.
-
Kondycja przedsiębiorstw - IV kw. 2012 i prognoza I kw. 2013
... na dużą skalę planują inwestować firmy z sektora publicznego, największe podmioty pod względem zatrudnienia (2000+) oraz przedsiębiorstwa przetwórcze oferujące dobra energetyczne. Wskaźnik prognoz zatrudnienia na I kw. br. wzrósł minimalnie w stosunku do poprzedniego kwartału i nadal kształtuje się nieco powyżej swojej długookresowej średniej ...
-
Rynek magazynowy w Europie Środkowej 2012
... ponad 15 mln mkw., z czego 10,5% jest niewynajęte (ok. 1,6 mln mkw.). Jest to średni wskaźnik powierzchni niewynajętej dla całego regionu i uwzględnia różnice pomiędzy poszczególnymi krajami. Ferdinand Hlobil powiedział: „Wskaźnik powierzchni niewynajętej w większości krajów wynosi 7,5-11% i jest bliski „zdrowemu” poziomowi 10%. Najmniej wolnej ...
-
Koniunktura konsumencka IV 2013
... (wzrost o 1,1 p. proc.). Obecny poziom wskaźnika BWUK ukształtował się na podobnym poziomie jak w kwietniu 2012 r. (wzrost o 0,1 p. proc.). Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 1,6 p. proc. i osiągnął poziom -37,1, co jest ...
-
Inflacja IV 2013
... (o 2,0%), wyższe ceny odzieży i obuwia (o 3,3%), a także żywności i napojów bezalkoholowych (o 0,4%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,16 p. proc., 0,15 p. proc. i 0,09 p. proc. Niższe ceny związane z transportem (o 0,6%) obniżyły ten wskaźnik o 0,06 p. proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. W kwietniu br., podwyższono ceny żywności ...
-
Inflacja V 2013
... r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, obniżyły się o 0,1%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie spadki cen w zakresie transportu (o 2,3%), łączności (o 2,6%) oraz rekreacji i kultury (o 0,8%), które ...
-
Koniunktura konsumencka VI 2013
... konsumenckie – oceniane na podstawie wskaźników syntetycznych - pozostały na podobnym poziomie, jak w poprzednim miesiącu - podał Główny Urząd Statystyczny. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, osiągnął taką samą wartość, jak w ubiegłym miesiącu – 27,9. Jego składowe ...