-
Zatrudnienie mniej stabilne, pracownicy mniej ufni
... spadek u pracowników i wzrost u pracodawców. Pracownicy oceniają swoją sytuację na 6,4, gdy w I edycji dali aż 7,1. Pracodawcy natomiast przyznają średnio 7,3, przy czym w I edycji wskaźnik wynosił u nich równo 7. Takie wyniki to potwierdzenie tezy, że wraz z trwaniem pandemii COVID-19, pracownicy coraz bardziej obawiali się i nadal obawiają ...
-
ADP: o zatrudnienie w produkcji jest trudniej
... przez pandemię COVID-19 na rynku pracy poradziły sobie również innowacyjne przedsiębiorstwa (+3,34 proc. NG vs -1,2 proc. wg GUS). W efekcie Wskaźnik Nowoczesnej Gospodarki wzrósł i wyniósł 132,78. Rok 2020 niewątpliwie zaskoczył nas wszystkich. Z dnia na dzień musieliśmy dostosować się do nowej ...
-
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe
... ryzyko wzrostu wskaźników niewypłacalności po pandemii. Według Euler Hermes, większość niewypłacalności nastąpi właśnie w 2021 r. Eksperci szacują, że globalny wskaźnik niewypłacalności ubezpieczyciela kredytów kupieckich osiągnie rekordowy poziom w przypadku upadłości, osiągając 35% do końca 2021 r. Największe wzrosty spodziewane są ...
-
Gdzie podąża logistyka miejska w Polsce?
... i wokół nich, a ponad 25% wewnątrz miast. W Warszawie 26% powierzchni realizowanej powierzchni przypada na granice administracyjne stolicy - dodaje Tomasz Mika. Historycznie wskaźnik pustostanów w parkach zaliczanych do logistyki miejskiej podlegał znacznym zmianom - od 0% do 22%, co można tłumaczyć stosunkowo niewielką podażą (bazą). Jednak ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... w ostatnich latach. Ryzyka związane ze zmianą klimatu są dodatkowo potęgowane przez rosnącą niepewność w odniesieniu do dalszego przebiegu procesów globalizacyjnych. Wskaźnik globalizacji ekonomicznej pokazuje, że tempo zacieśniania się powiązań międzynarodowych zarówno w przypadku Polski, jak i z perspektywy globalnej wyraźnie wyhamowało po roku ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... online już w listopadzie, nie czekając na oficjalne decyzje w sprawie otwarcia galerii handlowych. Statystyki platform e-commerce i marketplace to obecnie bardzo ciekawy wskaźnik postaw polskich konsumentów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. 2. Imponujące wzrosty zakupów - zwłaszcza w kwietniu Statystyki Google Trends pokazują, że ...
-
Czy są szanse na zatrudnienie w produkcji przemysłowej?
... . Warto zauważyć, że prognoza netto zatrudnienia wynosząca +11% jest najlepszym wynikiem dla produkcji przemysłowej od momentu wybuchu pandemii. Co ważne, wskaźnik utrzymuje się na tym poziomie już drugi kwartał z rzędu, a w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku wzrósł aż o 7 punktów procentowych. Te ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
... się podczas zakupów coś na tyle denerwującego, że tego zakupu nie dokończyli. W przypadku kupujących najczęściej, czyli przynajmniej kilka razy w miesiącu, wskaźnik ten dochodzi już do 60%. Brak pomocy w takich przypadkach owocuje często porzuceniem danego e-sklepu. Robi tak 1/3 konsumentów. 2/3 daje ...
-
Strefy wolnego handlu. Nowe możliwości dla polskiego eksportu
... korzystali z przyznanych preferencji w eksporcie do Ukrainy, gdzie aż 81 proc. objętych preferencjami towarów rzeczywiście z nich skorzystało. W przywozie do Japonii ten wskaźnik wyniósł już zauważalnie mniej, bo 66 proc., w przypadku Korei Płd. 57 proc., zaś w przypadku Kanady tylko 40 proc. Należy pamiętać ...
-
Google z kolejnymi inwestycjami w Warszawie
... pod względem wdrażania rozwiązań cyfrowych w ramach przedsiębiorstw (z 43,8-proc. odsetkiem). Dla przykładu Duńczycy, liderzy Wspólnoty w tej kategorii, mieli 67,7-proc. wskaźnik digitalizacji. Średnia unijna z kolei wynosi 50,4 proc., a pod kreską ponownie znalazły się kraje środkowo-wschodnie (z wyjątkiem Węgier i Litwy). Tak więc wejście ...
-
PMI w górę
... polskiego przemysłu wyniósł w marcu 54,3 pkt, co stanowi istotny wzrost w porównaniu do danych z lutego (53,4 pkt) – podał IHS Markit. Chociaż wskaźnik jest wyraźnie powyżej neutralnego progu 50 pkt i rośnie, co jest powodem do zadowolenia, to warto nadać tym danym odpowiedni kontekst ...
-
Inwestycje kolejowe w Polsce warte 120 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis zatytułowanego "Budownictwo kolejowe w Polsce 2021-2026", szacunkowa wartość ponad 200 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych to blisko 120 mld zł, z czego 35 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie a ponad 80 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, ...
-
Polscy eksporterzy kosmetyków. Dlaczego zasłużyli na brawa?
... . Jego wartość w ciągu ostatnich 15 lat wzrosła z 0,8 mld EUR w 2005 roku do 4,1 mld EUR na koniec 2020 roku. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) eksportu kosmetyków dla lat 2005-2020 wyniósł 11,7%. Na przestrzeni lat zmienili się nasi główni partnerzy handlowi, spadło znaczenie ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... względem udziału osób pracujących zdalnie lub hybrydowo wśród pracowników umysłowych i w branży cyfrowej – wyniósł on aż 85%. Co ciekawe, przed pandemią wskaźnik ten sięgał zaledwie 33% i był jednym z najniższych wśród badanych państw. Na najwyższych pozycjach pod względem zaangażowania pracowników umysłowych w pracę zdalną ...
-
PMI spada w kwietniu do 53,7 pkt
... kwietniu br. wskaźnik PMI wyniósł 53,7 pkt - podał IHS Markit. Inaczej niż oczekiwał rynek, notujemy spadek z marcowego 54,3 pkt, jednak wciąż jest to ...
-
Biura we Wrocławiu powiększą się w 2021 o 50 tys. mkw.
... w City Forum: City 2 (3.800 mkw.). Absorpcja w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku przekroczyła 9.600 mkw. i była o 29% niższa niż rok wcześniej. Wskaźnik pustostanów na koniec marca 2021 roku był na poziomie 14,2%, co oznacza, iż obniżył się on względem poprzedniego kwartału o 0,8 p.p., natomiast ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... inflacja w czasie pierwszego wiosennego lockdownu mogła być wyższa o nawet 0,96 pkt. proc. niż oficjalna miara GUS, to od czerwca 2020 r. wskaźnik pozostaje na niższym poziomie niż w rzeczywistości. Pandemia nie przyczyniła się również do zwiększenia nierówności w wydatkach poszczególnych grup społecznych. Wzrost cen ...
-
Wielka Brytania po brexicie. Jak wyglądają relacje z Polską?
... . Powód takiej sytuacji jest prosty: Wielka Brytania produkuje za mało. Jej produkcja przemysłowa to zaledwie 8,6% PKB, podczas gdy dla Niemiec wskaźnik wynosi 20%, w naszym kraju 17%. Wyspiarze są skazani na import, w szczególności żywności, i to może być największy problem, z którym po brexicie ...
-
ADP: duże firmy usługowe zwiększają zatrudnienie
... , że firmy Nowoczesnej Gospodarki w I kwartale 2021 roku w porównaniu do tego samego kwartału rok wcześniej zwiększyły zatrudnienie o 2,96 proc., podczas gdy wskaźnik dynamiki zatrudnienia dla ogółu rynku wyniósł (-1,7 proc. vs I kw. 2020 r. wg Głównego Urzędu Statystycznego). Niewątpliwie, firmy Nowoczesnej Gospodarki były ...
-
Biurowce w Warszawie: mniej nowości, więcej rewitalizacji?
... powierzchnie biurowe maleje, co przekłada się na wzrost liczby pustostanów. To zaś wpłynąć może na rynek w nadchodzących latach. O ile średni wskaźnik pustostanów w Warszawie wynosi około 10 proc., to dla wybranych budynków oddanych do użytku w ostatnich miesiącach 2020 r. lub na początku 2021 ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... finansowych przychody firm ciągle odzwierciedlają zawirowania związane z wybuchem pandemii? Jak prezentują się perspektywy zatrudnienia? Przygotowany przez naukowców Uniwersytetu Oksfordzkiego wskaźnik restrykcyjności obostrzeń związanych z pandemią był w marcu br. tylko nieznacznie niższy niż w kwietniu rok temu, a więc tuż po wybuchu pandemii ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
... z chińskimi firmami istnieje duże ryzyko opóźnienia płatności? Jak zachowywać będzie się w bieżącym roku liczba niewypłacalności i skala zaległości w wykupie obligacji? Ogólny wskaźnik tempa wzrostu gospodarki Chin w 2020 r. wyniósł 2,3 proc., przy czym kraj ten był jedyną dużą gospodarką, która odnotowała dodatni wynik. Coface ...
-
Polska gospodarka potrzebuje aktywizacji zawodowej seniorów. Co stoi na przeszkodzie?
... , kierownik zespołu ekonomii behawioralnej Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Aktywność zawodowa i umiejętności cyfrowe niewystarczające, ale potencjał jest Zgodnie z danymi Eurostatu, w latach 2005-2019 wskaźnik zatrudnienia wśród mieszkańców UE w grupie osób 55-64 lat wzrósł z 40 proc. do 59 proc. Również w Polsce odnotowano w tym okresie wzrost ...
-
Meaningful Brands 2021: konsumenci poszukują marek, które zmienią ich życie
... znajdzie zastępstwo. Zaufanie do marek pozostaje ciągle na niskim poziomie. Globalnie tylko 47% marek postrzegana jest jako godna zaufania, w Polsce wskaźnik ten jest jeszcze niższy i wynosi zaledwie 28%. Zachowania konsumentów sugerują, że wkraczamy w Erę działania Pomimo nasilającego się cynizmu wkraczamy równolegle ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
... planują firmy z branży handlu i napraw, działalności ubezpieczeniowej i finansowej (po 7 proc.) a także w pozostałej działalności usługowej (6 proc.). Plany dotyczące zwiększenie zatrudnienia to wskaźnik, że firmy oceniają swoją sytuację jako stabilną i widzą możliwości rozwoju lub powrotu do poziomu działalności, jaki był przed pandemią. Z danych ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... dla marki wynosi 100 punktów). Motorem rozwoju marek modowych było umiejętne odpowiadanie na potrzeby konsumentów, dzięki czemu osiągnęły one średni wskaźnik 137, odnotowując wzrost dzięki wszechobecności i dobrej reputacji. Najszybszy wzrost wśród marek odzieżowych, wynoszący 88%, odnotowało Uniqlo. Marka ta zawdzięcza tak ...
-
Sektor MŚP: gorsza koniunktura i niepewna przyszłość
... gospodarki 28% badanych przedsiębiorców odpowiedziało, że w nadchodzącym kwartale spodziewa się znaczącego pogorszenia sytuacji. Jest to wartość istotnie wyższa niż analogiczny wskaźnik w 2019 roku (11%). Najbardziej optymistyczne względem poprawy sytuacji w przeciągu najbliższych trzech miesięcy są średnie firmy. Niestety, łącznie ze spadkiem ...
-
170 inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsce ma wartość ponad 250 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis zatytułowanego "Budownictwo energetyczno-przemysłowe w Polsce 2021-2026", szacunkowa wartość 170 realizowanych i planowanych największych inwestycji to 253 mld zł, z czego 30 mld zł (12% całości) przypada na inwestycje w budowie a 223 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub ...
-
Jak e-commerce wpływa na rynek magazynowy w regionie CEE?
... utrzymuje się stabilna sytuacja na rynku Europy Środkowo-Wschodniej – czynsze za najlepsze powierzchnie magazynowe wahają się w przedziale 3,80-4,90 €/mkw., a średni wskaźnik pustostanów wynosi ok. 6%. Firmy z różnych branż (a zwłaszcza sieci handlowe) intensywnie rozwijają strategie sprzedaży wielokanałowej. Odpowiadają także za wzrost popytu na ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
... obserwowane przed pandemią. O 4 punkty proc. do 31 proc. wzrosła liczba osób, które podają niezadowolenie z poprzedniego pracodawcy jako przyczynę. I choć ten wskaźnik nie wrócił do poziomu sprzed pandemii, to jest on częściej podawany niż utrata dotychczasowej pracy. Odsetek respondentów, którzy podawali ten ...
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
... , drogerie, modę, handel specjalistyczny, ubezpieczenia, usługi finansowe, gastronomię oraz e-commerce. Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Recommend 2021 w Polsce zajmuje Cukiernia Sowa – wskaźnik rekomendacji dla tej marki (wśród klientów) wynosi ponad 85%. Słodkim przyjemnościom niewiele ustępuje Allegro, zaś na trzecim miejscu znalazł się ...
-
Fintech na celowniku hakerów. Dlaczego tradycyjne metody ochrony nie działają?
... logowania od 0,1 do 3,0%. Następnie używają tej samej infrastruktury do kilkukrotnego logowania się na jedno lub więcej kont, które wykazują 100% wskaźnik powodzenia logowania. Skutkuje to zwiększonym wskaźnikiem udanego logowania dla wszystkich transakcji z tej samej infrastruktury. Powoduje to, że systemy obserwujące ruch ...
-
Polscy politycy: kto jest najcenniejszy medialnie?
... pomocą Brand24. Ze względu na politykę udostępniania informacji w analizie nie uwzględniono portalów Facebook i Instragram. Aby wyliczyć wartość medialną przekazów, wykorzystano wskaźnik ekwiwalentu reklamowego bez uwzględnienia zniżek reklamowych.
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... i rozwój narzędzi e-commerce'owych, ale także jedna z najszybszych w krajach unijnych dynamik przyrostu liczby internautów. Prognozy mówią, że w 2025 roku wskaźnik penetracji Internetu w dorosłej populacji może przekroczyć 90%. Ważnym zjawiskiem obserwowanym na przestrzeni ostatnich kilku lat, a w cieniu pandemii jeszcze bardziej wzbierającym ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
... epidemii Covid-19 – dodaje. Więcej negatywnych ocen wśród wykształconych i starszych Na ocenę skutków pandemii ma wpływ wykształcenie. Im wyższe, tym wyższy wskaźnik ocen negatywnych. O negatywnych skutkach pandemii COVID-19 mówi 30 proc. badanych z wykształceniem gimnazjalnym lub niższym. W grupie osób z wykształceniem zasadniczym zawodowym ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei