-
Sektor MSP wobec zastosowań informatyki
... nieco obniżył się poziom "informatycznego optymizmu" właścicieli firm sektora MSP. W lutym 2007 r. wskaźnik MS Indeks osiągnął wartość 1,97, a więc trochę niższą od rekordowo wysokiej z listopada ... ponad 51% w stosunku do 43% optymistów). Tymczasem od listopada 2006 r. wskaźnik GUS nadal idzie w górę. Nie oznacza to jednak, że badani przedsiębiorcy ...
-
Koniunktura konsumencka VI 2007
... pp., natomiast od analogicznego miesiąca 2006 oraz 2005 roku dzieli go w dalszym ciągu korzystny dystans odpowiednio 7,0 oraz 23,9 pp. W czerwcu wskaźnik oczekiwanych w najbliższych 12 miesiącach zmian sytuacji ekonomicznej kraju przyjął wartość –7,8 (pogorszenie w stosunku do maja o 4,0 pp.). W porównaniu do wyników obserwowanych w analogicznym ...
-
Zatrudnienie cudzoziemca: wydano 8 tys. zezwoleń
... Polski wzrasta liczba zezwoleń na pracę dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi, Rosji. Cudzoziemcy z Mołdawii to zazwyczaj wykwalifikowani robotnicy. Aktywnie wzrasta wskaźnik pozwoleń na pracę dla cudzoziemców z niektórych krajów azjatyckich. Maleje liczba zezwoleń dla obywateli Armenii i obywateli Indii. Cudzoziemcom udzielono 2 381 zezwoleń ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2007
... ), wzrósł zatem o 1,9 pp. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2006 oraz 2005 roku jest to wynik lepszy odpowiednio o 9,9 oraz o 16,5 pp. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej zmienił się w sierpniu jedynie nieznacznie i wynosi –6,7 (w poprzednim miesiącu –6,9). W okresie ostatnich dwóch lat obserwowany jest stały wzrost jego notowań ...
-
Tydzień 11/2008 (10-16.03.2008)
... 11,1 % r/r, a płace o 11% r/r. Liczony przez GUS wskaźnik inflacji CPI w lutym wyniósł 4,2% r/r wobec 4,0 % r/r w styczniu. Inflacja HICP w Polsce wyniosła w lutym 2008 roku w ujęciu rocznym 4,6% wobec 4,4% w styczniu. Wskaźnik HICP to zharmonizowany wskaźnik cen konsumpcyjnych i jest obliczany według ujednoliconej metodologii Biura Statystycznego ...
-
Inflacja III 2009
... poziomie miały podwyżki opłat związanych z mieszkaniem (o 8,7%) oraz cen żywności i napojów bezalkoholowych (o 4,8%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 2,14 pkt proc. i 1,19 pkt proc. Spadek cen w zakresie transportu obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,56 pkt proc. Ceny żywności wzrosły w marcu br. o 2,0 % (wobec wzrostu o 0,6% w lutym br ...
-
Mieszkania na kredyt z dopłatą dostępniejsze
... przygotowała raport o dostępności mieszkań z rynku wtórnego po wprowadzeniu nowych wskaźników. Największe wzrosty wskaźników dotyczą Białegostoku, Torunia, Bydgoszczy i Poznania. W Białymstoku wskaźnik wzrósł prawie o 20%, w Toruniu i Bydgoszczy i tak już dość wysokie wskaźniki podwyższono jeszcze o 17%, a w Poznaniu o 14%. Bez zmian pozostają ...
-
Inflacja IV 2009
... towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych (o 1,6%) oraz podwyżki opłat związanych z transportem (o 1,4%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,41 pkt proc. i 0,12 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. W okresie styczeń – kwiecień br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych ...
-
Inflacja V 2009
... towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych (o 0,7%) oraz podwyżki opłat związanych z transportem (o 1,2%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,17 pkt proc. i 0,11 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. W okresie styczeń – maj br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły ...
-
Inflacja VII 2009
... i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki opłat związanych z transportem (o 2,1%), a także wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 2,7%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,19 pkt proc. i 0,16 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. W okresie styczeń – lipiec br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych ...
-
Usługa powszechna TP SA w 2009
... poprawił się w porównaniu do wyników z 2008 r. i 2009 r. Nie jest jednak spełniony w dwóch strefach numeracyjnych, czas usunięcia uszkodzenia dla wszystkich parametrów. Wskaźnik ten pogorszył się w porównaniu do wyników z 2008 r. i w 2009 r. nie był spełniony w dwóch strefach numeracyjnych. Zdaniem UKE szczególnie niepokojące jest pogorszenie ...
-
Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem
... i gotowością konsumentów do rekomendacji cieszy się marka Nokia. TrustR to nowy wskaźnik wspomagający zrozumienie i wzmacnianie więzi między konsumentem i marką. Nowe wyniki badań ... konsumentów po recesji]. W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana niemal siedem razy częściej, a jej więź z konsumentem ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 15/2010
... 2007 roku wzrost odpowiadającego jej wskaźnika. Poprawę odnotowano również w sektorze wytwórczym. W marcu wzrastała również aktywność w sektorze produkcyjnym Hiszpanii, a odpowiadający jej wskaźnik PMI zwyżkował z 47,1 pkt. do 51,3 pkt. Wzrósł również indeks aktywności w sektorze wytwórczym, osiągając najwyższą wartość od sierpnia 2007 roku ...
-
Inflacja III 2010
... związanych z transportem (o 0,9%) oraz podwyżka cen wyrobów tytoniowych (o 3,7%), które podniosły ten wskaźnik po 0,08 pkt proc. - poinformował Główny Urząd Statystyczny. W I ... zakresie transportu (o 8,4%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,79 pkt proc. i 0,75 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,24 ...
-
Inflacja IV 2010
... 0,8%) oraz towarów i usług związanych z transportem (o 1,3%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,18 pkt proc. i 0,12 pkt proc. - poinformował Główny Urząd ... transportu (o 8,4%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,77 pkt proc. i 0,76 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,21 pkt proc. Ceny żywności ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 21/2010
... Oznaczać to może trwałą poprawę sytuacji ekonomicznej naszego sąsiada. Ogólny wskaźnik Germany Composite Output Index wyniósł w marcu 58,5 pkt. w porównaniu do ... powyżej poziomu 50 pkt., który rozdziela recesję od rozwoju. Skonsolidowany wskaźnik aktywności w niemieckim sektorze wytwórczym, Germany Manufacturing PMI, wzrósł w marcu do 59,6 pkt. (57,2 ...
-
Inflacja V 2010
... towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki ... transportu (o 8,1%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,74 pkt proc. i 0,73 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,21 pkt proc. Ceny ...
-
Koniunktura konsumencka VI 2010
... konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zmniejszył się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 6,7 p.proc. osiągając poziom 19,0 p.proc. (wskaźnik ten jest najniższy od początku roku). Poziom wskaźnika zanotowany w czerwcu 2010 r. jest zbliżony do notowań zaobserwowanych w końcu poprzedniego roku, ale ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2010
... rencistów jest szacowana na ok. 7 mln. Co prawda za 10 lat wskaźnik zatrudnienia będzie wyższy w porównaniu z obecnym o 10 pkt. proc. i wzrośnie do ... sektorów w miesiącu listopad. W przetwórstwie przemysłowym wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury był na poziomie 3 pkt (-1 pkt). Dla handlu detalicznego wskaźnik koniunktury również wyniósł 3 pkt - nie ...
-
Koniunktura konsumencka XII 2010
... indywidualnej, poprawił się w grudniu (w porównaniu do listopada) o 2,1 pkt proc. osiągając poziom –18,0 pkt proc. Wskaźnik ten był wyższy niż przed rokiem o 0,9 pkt proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do ...
-
Inflacja III 2011
... podwyżki cen żywności (o 7,3%), a także opłat związanych z mieszkaniem (o 4,9%) i w zakresie transportu (o 7,3%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,59 pkt proc., 1,25 pkt proc. i 0,66 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia (o 1,8%) obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,09 pkt proc. W marcu br. znacznie wzrosły ceny żywności (o 2,2% wobec ...
-
Polscy importerzy i eksporterzy optymistyczni
... którym Polska została uwzględniona pierwszy raz. Obliczany na podstawie wyników tych badań Wskaźnik Nastrojów w Handlu HSBC (HSBC Trade Confidence Index) dla Polski wyniósł 108 i ... 15 do 250 mln USD. Na podstawie wyników tego badania kalkulowany jest Wskaźnik Nastrojów w Handlu HSBC (HSBC Trade Confidence Index). W ujęciu globalnym lub regionalnym ...
-
Inflacja IV 2011
... cen żywności (o 7,7%), a także opłat związanych z mieszkaniem (o 5,0%) i w zakresie transportu (o 7,6%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,69 pkt proc., 1,28 pkt proc. i 0,70 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia (o 1,1%) obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,06 pkt proc. Ceny żywności w kwietniu br. wzrosły o 0,9% (wobec 2,2% w marcu ...
-
Inflacja V 2011
... miały podwyżki cen żywności (o 9,4%), a także opłat związanych z mieszkaniem (o 5,2%) i transportem (o 6,8%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 2,04 pkt proc., 1,33 pkt proc. i 0,62 pkt proc. Spadek cen w zakresie łączności (o 1,9%) obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,09 pkt proc. Ceny żywności w maju br. wzrosły o 1,3% (wobec wzrostu ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 41/2011
... Choć spadek jest mocniejszy od prognoz, które zakładały odczyt wrześniowy na poziomie 4,1 proc., wskaźnik dwunasty miesiąc z rzędu pozostaje powyżej celu NBP (2,5 proc. r/r). ... Choć spadek jest mocniejszy od prognoz, które zakładały odczyt wrześniowy na poziomie 4,1 proc., wskaźnik dwunasty miesiąc z rzędu pozostaje powyżej celu NBP (2,5 proc. r/r). ...
-
Wyniki budownictwa mieszkaniowego 2011
... konkurencji o klienta, która przybrała przed wszystkim postać promocji cenowych oraz coraz większych kłopotów z pozyskaniem środków z rynku kapitałowego. Trudno określić jeden wskaźnik spadku cen całego kraju. Jak już zauważono wcześniej jest to niemożliwe z powodu coraz silniejszego rozczłonkowania ogólnopolskiego rynku na subrynki - aglomeracji ...
-
Reklama internetowa w Polsce IV kw. 2011
... Wallpaper (2,36 proc.). Autorzy raportu przygotowali również zestawienie trzech najpopularniejszych form kreacji ze względu na średni CTR w podziale na godziny. Wskaźnik umożliwia analizę jak w ciągu dnia zmienia się zainteresowanie internautów daną kreacją, jak również umożliwiają porównywanie kampanii online z kampaniami realizowanymi w innych ...
-
Inflacja III 2012
... cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały podwyżki opłat związanych z mieszkaniem (o 5,4%), transportem (o 9,3%) oraz wzrost cen żywności (o 3,6%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,38 pkt proc., 0,83 pkt proc. i 0,81 pkt proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,4%) oraz w zakresie towarów i usług związanych z łącznością ...
-
Inflacja IV 2012
... towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki opłat związanych z mieszkaniem (o 0,9%), cen odzieży i obuwia (3,1%), a także w zakresie transportu (o 1,2%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,22 pkt proc., 0,14 pkt proc. i 0,11 pkt proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. W kwietniu br., w stosunku do poprzedniego miesiąca ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 36/2012
... przyczyn tego stanu rzeczy należy zaliczyć dużą emigrację i niski wskaźnik dzietności. Ten wskaźnik w Polsce jest jednym z najniższych w Europie. Na 2012 rok rząd ... przyczyn tego stanu rzeczy należy zaliczyć dużą emigrację i niski wskaźnik dzietności. Ten wskaźnik w Polsce jest jednym z najniższych w Europie, a w świecie w tej klasyfikacji ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego III kw. 2012
... , że po sezonowym spadku corocznie notowanym w I kwartale, odbicie będzie miało bardziej trwały charakter, to wyniki sierpniowe nie pozostawiają złudzeń. Główny wskaźnik poziomu bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej spadł o 8,19 pkt. i na koniec sierpnia wyniósł 2,93 pkt. Jest to drugi najniższy poziom indeksu ...
-
Kraje rozwinięte społecznie: ranking 2013
... na tym tle wśród 50. przebadanych krajów okazała się Szwecja. Wskaźnik rozwoju społecznego tzw. Social Progress Index uwzględnia przede wszystkim czynniki społeczne i ... rządowymi, przedstawicielami biznesu oraz społeczeństwem. Jesteśmy przekonani, że wskaźnik rozwoju społecznego pozwoli przedsiębiorcom lepiej zidentyfikować inicjatywy, w które mogą ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2013
... sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 1,1 p. proc.). W porównaniu do sierpnia 2012 r. wartość BWUK jest wyższa o 2,8 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,6 p. proc. i ukształtował się na poziomie – 31 ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2013
... przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,2 p. proc.). W porównaniu do września 2012 r. wartość BWUK jest wyższa o 7,3 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 0,8 p. proc. i ukształtował się na ...
-
Koniunktura konsumencka X 2013
... oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 1,2 p. proc.). W porównaniu do października 2012 r. wartość BWUK jest wyższa o 9,4 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 1,4 p. proc. i ukształtował się na ...