-
Edelman Trust Barometer 2019: oczy zwrócone na pracodawców
Firma Edelman przedstawia najnowszą odsłonę corocznego raportu Edelman Trust Barometer. Opracowanie dowodzi, że wprawdzie mamy właśnie do czynienia z kolejnym wzrostem ogólnego wskaźnika Trust Index, który względem minionego roku podniósł się o 3 p.p., sięgając w ujęciu globalnym 52 pkt, to jednak ciągle trudno jest mówić o istotnej, pozytywnej ...
-
Polski transport w 2019 r.
Jak wynika z danych udostępnionych przez GUS, ubiegłoroczny wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w polskim transporcie zachował rosnący trend, co świadczyć może o optymizmie cechującym przedsiębiorców z tej branży. I wprawdzie nadchodzące miesiące mają ...
-
Ceny produktów rolnych V 2019
... danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w maju 2019 roku wskaźnik zmian cen skupu podstawowych produktów rolnych, a więc pszenicy, żyta, żywca wołowego, żywca wieprzowego, drobiu i mleka krowiego, osiągnął poziom 100,0 co ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP III kw. 2019
Najnowszy odczyt Barometru EFL dowodzi kolejnego pogorszenia nastrojów w sektorze MŚP. Po spadku do 49,9 pkt., w II kwartale wskaźnik zdołał podnieść się o 4,6 pkt. kw./kw., aby w kolejnym spaść o 2,3 pkt., osiągając wartość 52,2 pkt. Jest to najsłabszy wynik dla III ...
-
Ceny produktów rolnych VI 2019
... Urząd Statystyczny zaprezentował dane na temat cen produktów rolnych obowiązujących w skupie i na targowiskach w czerwcu 2019 roku. Okazuje się m.in., że wskaźnik zmian cen skupu podstawowych produktów rolnych osiągnął poziom 98,5, co oznacza, że w odniesieniu do maja 2019 ceny spadły o 1,5%. W skali roku ...
-
Jeszcze nie czas na politykę równościową w finansach?
Działania na rzecz znoszenia dysproporcji w warunkach zatrudniania oferowanych mężczyznom i kobietom ciągle pozostawiają sporo do życzenia, a branża finansowa nie jest tu niestety żadnym wyjątkiem. Potwierdzeniem tego jest raport „Kobiety w finansach”. Wspólne opracowanie Antal, CFA Society Poland oraz Banku BPH wskazuje, że aż 61% pracowników ...
-
Gdzie kryją się ataki ukierunkowane i po co ci wskaźniki IoA?
Najnowszy raport Kaspersky wskazuje, że 1,26% odnotowanych w I poł. br. alertów bazujących na tzw. wskaźnikach ataków (IoA) na firmowych punktach końcowych zostało sklasyfikowanych jako incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa. I wprawdzie odsetek ich był stosunkowo niewielki, to jednak nie sposób nie wspomnieć, że gros tych incydentów dotyczyła ...
-
Ceny produktów rolnych X 2019
... rolnych w październiku br.? Odpowiedzi na to pytanie, jak co miesiąc, dostarcza Główny Urząd Statystyczny. Z opublikowanych danych wynika, że w badanym okresie wskaźnik zmian cen skupu podstawowych produktów rolnych (pszenica, żyto, żywiec wołowy i wieprzowy, drób, mleko krowie) osiągnął poziom 99,6 co oznacza, że ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... , to jednocześnie okazuje się, że wiele z nich po prostu umyka uwadze adresatów. Nie inaczej było u schyłku minionego roku, kiedy to wskaźnik Viewability reklamy internetowej w Polsce obniżył się o 2 punkty procentowe, osiągając tym samym poziom 54%. Taki wynik plasuje nas poniżej średniej europejskiej ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
Najświeższa odsłona cyklicznego opracowania „Global State of the Consumer Tracker” autorstwa Deloitte pokazuje, że indeks niepokoju polskich konsumentów wzrósł względem poprzednich dwóch tygodni o 2 pp., osiągając tym samym poziom -9 proc. Polacy nie są tu jednak wyjątkiem, ponieważ wzrost wskaźnika odnotowano w 2/3 badanych krajów. W zachowaniach ...
-
Centra handlowe: pustki i liczenie strat?
... handlowe w dość wyraźny sposób odczuły i nadal odczuwają skutki pandemii. Najpierw uderzył w nie lockdown, teraz problemem mogą okazać się pustostany. I wprawdzie wskaźnik niewynajętej powierzchni wspiął się w górę jedynie w nieznacznym stopniu, to niewykluczone, że przyszłość przyniesie jego wzrosty. Najemcy nadal negocjują warunki najmu ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
Z widocznością publikowanej w polskim internecie reklamy display bywa różnie. Potwierdzeniem tego są dane cokwartalnie publikowane przez Meetrics. O ile w II kwartale br. mieliśmy do czynienia z pokaźnym wzrostem wskaźnika viewability (+10 p.proc.), o tyle już kolejne miesiące przyniosły jego niewielki, ale jednak spadek. Podobna sytuacja miała ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
Inflacja w Polsce bije rekordy. W sierpniu wskaźnik CPI przekroczył próg 5% po raz pierwszy od 20 lat, a w listopadzie przekroczył 7%. Dla porównania, NBP definiuje "stabilność cen" jako wzrost CPI o 2,5%. ...
-
Inwestycje - trendy na 2022 rok
Rosnące ceny energii i ryzyko przerw w jej dostawach, wskaźnik wyszczepienia społeczeństwa, poparcie dla UE, kwestie podatkowe czy wreszcie zmiany klimatyczne - m.in. te czynniki aktualnie wpływają na decyzje dotyczące prowadzenia ...
-
Przemysł wyhamował
Przemysł wyhamowuje, tak wynika z opublikowanych dziś danych IHS Markit o wskaźniku PMI. W styczniu spadł on z 56,1 pkt odnotowanych w grudniu do 54,5 pkt. Na przeszkodzie stoją rosnące ceny, a także wydłużone czasy dostaw. Ekspert Konfederacji Lewiatan prognozuje w lutym dalszy spadek PMI. Indeks PMI bazuje na ocenach menedżerów logistyki. Już ...
-
Jak piwo nakręca polską gospodarkę?
Wprawdzie pandemia nie była okresem, w którym polskie browarnictwo notowało ponadprzeciętne wzrosty, to jednak cieszyć może niewątpliwie fakt, że producentom piwa udało się utrzymać łańcuch wartości oraz miejsca pracy. Jak podkreśla Deloitte w "Podsumowaniu analizy wybranych wskaźników wpływu przemysłu piwowarskiego na polską gospodarkę i ...
-
Magazyny w Polsce, czyli europejskie szczyty?
... wyhamowanie aktywności najemców, jak i kontynuację ostrożności deweloperów przy rozpoczynaniu nowych realizacji. Trendem dostrzegalnym już od kilku miesięcy jest także rosnący wskaźnik pustostanów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaka sytuacja panowała na rynku powierzchni logistycznej, magazynowej i przemysłowej w I połowie br.? Ile powierzchni ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
Segmentacja rynku jest dziś warunkiem sukcesu w nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dobrze przygotowana, skutkuje zwiększeniem zaangażowania klienta i wzrostem wskaźnika konwersji. W tym artykule omówimy, jak zaplanować strategię segmentacji i wcielić ją w życie. Skuteczna segmentacja na rynku e-commerce Firmy, które zdecydowały się na ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem