-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
Najświeższa odsłona cyklicznego opracowania „Global State of the Consumer Tracker” autorstwa Deloitte pokazuje, że indeks niepokoju polskich konsumentów wzrósł względem poprzednich dwóch tygodni o 2 pp., osiągając tym samym poziom -9 proc. Polacy nie są tu jednak wyjątkiem, ponieważ wzrost wskaźnika odnotowano w 2/3 badanych krajów. W zachowaniach ...
-
Centra handlowe: pustki i liczenie strat?
... handlowe w dość wyraźny sposób odczuły i nadal odczuwają skutki pandemii. Najpierw uderzył w nie lockdown, teraz problemem mogą okazać się pustostany. I wprawdzie wskaźnik niewynajętej powierzchni wspiął się w górę jedynie w nieznacznym stopniu, to niewykluczone, że przyszłość przyniesie jego wzrosty. Najemcy nadal negocjują warunki najmu ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
Z widocznością publikowanej w polskim internecie reklamy display bywa różnie. Potwierdzeniem tego są dane cokwartalnie publikowane przez Meetrics. O ile w II kwartale br. mieliśmy do czynienia z pokaźnym wzrostem wskaźnika viewability (+10 p.proc.), o tyle już kolejne miesiące przyniosły jego niewielki, ale jednak spadek. Podobna sytuacja miała ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
Inflacja w Polsce bije rekordy. W sierpniu wskaźnik CPI przekroczył próg 5% po raz pierwszy od 20 lat, a w listopadzie przekroczył 7%. Dla porównania, NBP definiuje "stabilność cen" jako wzrost CPI o 2,5%. ...
-
Inwestycje - trendy na 2022 rok
Rosnące ceny energii i ryzyko przerw w jej dostawach, wskaźnik wyszczepienia społeczeństwa, poparcie dla UE, kwestie podatkowe czy wreszcie zmiany klimatyczne - m.in. te czynniki aktualnie wpływają na decyzje dotyczące prowadzenia ...
-
Przemysł wyhamował
Przemysł wyhamowuje, tak wynika z opublikowanych dziś danych IHS Markit o wskaźniku PMI. W styczniu spadł on z 56,1 pkt odnotowanych w grudniu do 54,5 pkt. Na przeszkodzie stoją rosnące ceny, a także wydłużone czasy dostaw. Ekspert Konfederacji Lewiatan prognozuje w lutym dalszy spadek PMI. Indeks PMI bazuje na ocenach menedżerów logistyki. Już ...
-
Jak piwo nakręca polską gospodarkę?
Wprawdzie pandemia nie była okresem, w którym polskie browarnictwo notowało ponadprzeciętne wzrosty, to jednak cieszyć może niewątpliwie fakt, że producentom piwa udało się utrzymać łańcuch wartości oraz miejsca pracy. Jak podkreśla Deloitte w "Podsumowaniu analizy wybranych wskaźników wpływu przemysłu piwowarskiego na polską gospodarkę i ...
-
Magazyny w Polsce, czyli europejskie szczyty?
... wyhamowanie aktywności najemców, jak i kontynuację ostrożności deweloperów przy rozpoczynaniu nowych realizacji. Trendem dostrzegalnym już od kilku miesięcy jest także rosnący wskaźnik pustostanów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaka sytuacja panowała na rynku powierzchni logistycznej, magazynowej i przemysłowej w I połowie br.? Ile powierzchni ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
Segmentacja rynku jest dziś warunkiem sukcesu w nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dobrze przygotowana, skutkuje zwiększeniem zaangażowania klienta i wzrostem wskaźnika konwersji. W tym artykule omówimy, jak zaplanować strategię segmentacji i wcielić ją w życie. Skuteczna segmentacja na rynku e-commerce Firmy, które zdecydowały się na ...