-
Wartość fuzji i przejęć w Polsce spadła w 2024 roku o 49%
... Polsce dominowały transakcje transgraniczne: 14 z 20 największych transakcji dotyczyło inwestorów zagranicznych przejmujących polskie aktywa. Jedynym segmentem rynku, który utrzymał stabilny poziom ... dynamika transakcji fuzji i przejęć w Polsce jest wyraźnie słabsza niż na rynkach globalnych – ocenia Paweł Szreder, partner w Bain & Company. – Podczas ...
-
Centra i parki handlowe: przybyło aż 0,5 mln mkw. nowych powierzchni
... . Kluczowe platformy, takie jak Allegro, a także duże sieci handlowe, konsekwentnie rozszerzały swoją obecność na rynkach europejskich, zwiększając dostępność produktów dla klientów zagranicznych. Przykładem lokalnych innowacji jest uruchomienie przez Biedronkę sklepu internetowego z artykułami spożywczymi, zacieśnienie współpracy Carrefour Polska ...
-
Polska w TOP10 eksporterów zabawek na świecie
... 23 mln EUR (+392 proc. rdr.). Mimo umiarkowanego spadku eksportu w 2024 roku, polska branża zabawkarska zachowała stabilność i silną pozycję na rynkach zagranicznych. Obniżenie wartości eksportu o 12 proc. to efekt globalnego spowolnienia, które dotknęło większość największych eksporterów na świecie. Polski sektor zabawek to ...
-
TOP 5 wakacyjnych hitów polskiego eksportu
... , Malta zwiększyła ich import z Polski o rekordowe 795%. To pokazuje, że polscy producenci potrafią skutecznie szukać nowych kierunków sprzedaży. Sukces na rynkach zagranicznych to jednak nie tylko kwestia sezonowości, ale przede wszystkim jakości. Polskie lody, cenione za smak i tradycyjne receptury, wyprzedzają dziś włoskie ...
-
Sprzedaż cross-border bez błędów: jak przygotować sklep internetowy?
... polskie marki i z powodu ograniczonej liczby lokalnych producentów, chętnie kupują w zagranicznych e-sklepach. Kolejnym kluczowym obszarem jest lokalizacja sklepu internetowego – ... Dobrą praktyką jest współpraca z partnerami, którzy oferują obsługę na wielu rynkach, współpracując z lokalnymi, dobrze znanymi firmami oraz oferują różne formy dostawy – ...
-
Polskie firmy e-commerce w czołówce transformacji cyfrowej
... tylko 11%. Sprzedaż bez granic. Polskie firmy e-commerce są aktywne w handlu międzynarodowym - 61% zbadanych podmiotów realizuje część swojej sprzedaży na rynkach zagranicznych. W tym aspekcie Polska goni średnią światową, która wynosi 64%. Globalne rynki stają się naturalną alternatywą i pozwalają na dalszy dynamiczny rozwój ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?