-
Kim są polscy europosłowie?
... Boni - kulturoznawstwa. Janusz Zemke ukończył prawo na UAM, ale doktorat z zakresu nauk politycznych obronił w Wyższej Szkole Nauk Społecznych. Inżynier budownictwa, ... Europejskim Trybunale Obrachunkowym. Połowa (25) posłów do PE posiada doświadczenie w rządzie i administracji rządowej. W polskiej reprezentacji jest jeden były premier – Jerzy Buzek, ...
-
Produkcja węgla: JSW tnie koszty
... na czynności obsługowe, remontowe i serwisowe tyko do niezbędnego zakresu, wynikającego z prowadzenia operacji technologicznych, zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa pracy ... kątem renegocjacji cen. Nie obędzie się bez ograniczenia kosztów administracji poprzez restrykcyjną kontrolę kosztów telefonów służbowych, ograniczenie kosztów szkoleń ...
-
Nowe oferty pracy IX 2009
... liczbie ofert pracy - znajdują się urzędnicy. Osoby chcące we wrześniu znaleźć pracę w administracji publicznej mogły liczyć na zaledwie 63 posady. Wiele trudów czeka też specjalistów ... było to ponad 900 ofert. Coraz trudniej pracę znajdują również specjaliści z zakresu zasobów ludzkich. W sierpniu mogli liczyć jeszcze na niemal 900 etatów, ...
-
Ubezpieczenia w firmie: zasady i korzyści
... mienie ruchome stanowiące własność ubezpieczonego. Ubezpieczyciele często umożliwiają rozszerzanie zakresu ubezpieczenia o ryzyko wandalizmu, rozumianego jako zniszczenie lub uszkodzenie ... rodzajów działalności uzależnione może być od przedłożenia organom administracji zabezpieczenia określonych obowiązków przedsiębiorstwa pragnącego taką działalność ...
-
Nowe oferty pracy II 2010
... aktywności bezpośrednio zależą wyniki wielu firm. Poszukiwani są również specjaliści z zakresu IT oraz telekomunikacji – w lutym czekało na nich 3 tys. 710 ofert pracy ... . Spadło również zapotrzebowanie na prawników (o 25 proc.), urzędników administracji publicznej (o 20 proc.) oraz specjalistów z zakresu marketingu, reklama i PR (o 19 proc.). - ...
-
Przetargi - raport IV 2010
... . W kwietniu dodatnią dynamikę zanotowały ogłoszenia przetargowe z zakresu robót budowlanych. Liczba ogłoszeń o ZP w zakresu prac budowlanych tradycyjnie wzrasta w miesiącach wiosennych ... miał pewien, trudny jednak do precyzyjnego oszacowania, wpływ na pracę administracji, w tym także urzędników odpowiedzialnych za przetargi. Mówię o żałobie po ...
-
Praca w finansach ciągle popularna
... popularnością wśród osób poszukujących pracy. Ogłoszenia z tej kategorii są, po administracji i handlu, najczęściej obserwowanymi ofertami przez użytkowników portalu. W sierpniu br., ... , jakie będzie brane pod uwagę przez rekrutera są ukończone studia z zakresu finansów czy ekonomii. „W Poznaniu często mamy do czynienia z niewystarczającą ilością ...
-
Przygotowania do Euro 2012 - podsumowanie 2010
... inwestycji z zakresu połączeń kolejowych realizowanych w 2010 roku była kontynuacja modernizacji linii E65 na odcinku Warszawa-Gdańsk. Po zakończeniu zakresu robót zgłoszonego ... trwają wspólne prace z Ministerstwami Zdrowia oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji nad uregulowaniem prawnym zabezpieczenia medycznego imprez masowych – mówi dr Elżbieta ...
-
Przetargi - raport I 2011
... planu zakupów czy tworzenia SIWZ. Młyny administracji sektora publicznego mielą powoli i zanim machina zakupowo-przetargowa na dobre ruszy i nabierze rozpędu musi minąć pewien czas. W styczniu – również analogicznie względem lat poprzednich – ponownie zaczęła rosnąć liczba ogłoszeń przetargowych z zakresu prac budowlanych. To widomy znak końca ...
-
Jest praca w sektorze NGO
... pracy tymczasowej, elastycznej, związanej z konkretnymi akcjami i projektami, ale pozarządówka szuka też wykwalifikowanych pracowników z zakresu marketingu czy fachowców od zarządzania. Sporo ogłoszeń adresowanych jest również do trenerów, ... doświadczenie w trzecim sektorze. Doświadczenie, które trudno jest uzyskać w korporacjach czy administracji ...
-
Przedsiębiorstwa w Polsce a wykorzystanie papieru
... , oraz handlowe (43,4%). Przedsiębiorstwa działające w Polsce coraz częściej prowadzą działania z zakresu ochrony środowiska, rozumiejąc znaczenie ekologii oraz jej wpływ na ... telefonicznego CATI. Respondentami badania byli głównie dyrektorzy działów IT, administracji bądź członkowie zarządów lub właściciele firm. W oszacowaniach posługiwano się ...
-
Przetargi - raport 2013
... charakter jednorazowy, bowiem został niemal w całości wygenerowany przez przetargi z zakresu gospodarki odpadami. Zamówienia na usługi związane z gospodarką ... dziwić. W Warszawie ma swoją siedzibę wiele centralnych urzędów, organów administracji oraz innych podmiotów publicznych, zobowiązanych do stosowania prawa zamówień publicznych. Z drugiego w ...
-
Chmura obliczeniowa okiem mikroprzedsiębiorcy
... science fiction, ale dziś jej percepcja jest znacznie większa. Minister cyfryzacji i administracji Rafał Trzaskowski uznaje „chmurę” za jeden z filarów rozwoju naszego kraju, a ... do badania (zetknęły się z pojęciem „chmura”) jest zdania, że narzędzia z zakresu „cluod computing” mogą obniżyć koszty funkcjonowania firmy. Tylko 9% badanych twierdzi, ...
-
Przetargi - raport 2015
... rygorów PZP niektóre zamówienia z zakresu prac badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych oraz z zakresu działalności kulturalnej. Druga nowelizacja PZP w ... faktu: w stolicy swoje siedziby ma wiele centralnych urzędów, organów administracji oraz innych podmiotów publicznych, zobowiązanych do stosowania prawa zamówień publicznych. Warto ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje kolejne rekomendacje dla rządu
... jej indyferencji decyzyjnej i niezależności. W ostatnich latach WUG podlegał już ministrowi administracji, następnie środowiska – w osobie podsekretarza stanu, Głównego Geologa Kraju ... technicznych dla realizacji tego celu. A to określić można jedynie poprzez określenie zakresu poboru opłat i technologii w jakiej ten pobór będzie realizowany i kto ...
-
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
... oraz usługami finansowymi. Nie zabraknie też ofert dla specjalistów administracji, HR, e-Commerce oraz inżynierii. Znajduje to odzwierciedlenie w strukturze zatrudnienia w ... i zwiększenia konkurencji w walce o najlepszych kandydatów, jak również stale zmieniającego się zakresu obowiązków pracowników. Od kilku lat obserwowany jest trend ...
-
Zgłoś cyberataki zanim zrobi to Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości
... na przykład w wypadku ataków na infrastrukturę krytyczną, instytucje samorządowe czy organy administracji rządowej. Gdy jesteśmy osobą prywatną lub mniejszym przedsiębiorcą to ... ze strony przestępców oraz do specjalistycznego doradztwa i szkoleń z zakresu skutecznej ochrony przed cyberzagrożeniami – mówi Piotr Zielaskiewicz, Stormshield. Z wiedzy i ...
-
Wrocław liderem rankingu miast atrakcyjnych dla inwestorów
... Analizowane są takie czynniki jak: infrastruktura, przestrzeń biurowa, wsparcie administracji publicznej, potencjał edukacyjny, potencjał zatrudnienia, potencjał biznesowy oraz ocena ... zostały zanotowane wśród pracowników o kompetencjach z zakresu IT oraz wśród kadry o kompetencjach z zakresu inżynierii. Wrocław jest największym ośrodkiem gospodarczym ...
-
Cyberbezpieczeństwo w I połowie 2022 wg ekspertów
... Krystian Paszek. – Nowym trendem jest również szkolenie pracowników biurowych z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego i radzenia sobie z socjotechniką wykorzystywaną przez internetowych przestępców. Do ... DAGMA Bezpieczeństwo IT. Alert Charlie 3 to sygnał dla służb i administracji publicznej do zachowania szczególnej czujności. Administracja jest ...
-
Czy NIS2 to potrzebne regulacje czy biurokracja?
... Po ośmiu latach od wprowadzania NIS1 Unia Europejska swoje działania z zakresu cyberbezpieczeństwa chce oprzeć na nowych fundamentach, czyli bliskiej współpracy ... bankowości, infrastruktury rynku finansowego, zdrowia, wody pitnej, ścieków, infrastruktury cyfrowej, administracji publicznej, przestrzeni kosmicznej i żywności, a także firmy należące do ...
-
Andrzej Adamski laureatem Nagrody im. prof. Tomasza Hofmokla
... wykładowcą prawa karnego, kryminologii i prawa komputerowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na ... przestępstw komputerowych w kodeksie karnym oraz licznych publikacji z zakresu prawa komputerowego i ochrony informacji. Jako przedstawiciel ministerstwa ...
-
Rynek pracy w branży przemysłowej
... techniczne, doświadczenie w dziedzinie, w której działa pracodawca, wiedzę z zakresu zasad projektowania z zastosowaniem narzędzi CAD oraz zdolności analityczne. Jeśli ... zarobić prawie 4000 zł. Gorzej niż w przemyśle ciężkim zarabia się tylko w administracji, handlu i budownictwie. Dorota Kłosińska, Specjalista ds. kontraktów firmy ALSTOM-KONSTAL ...
-
Unia Europejska w prasie I 2005
... z funduszami, a 3 artykuły poświęcone były szkoleniom z tego zakresu. W pozostałych publikacjach omawiano szczegółowe zagadnienia związane ... Gazeta Transportowa - 2 - Businessman - 1 - Dziś Przegląd Społeczny - 1 - Fakt - 1 - Gazeta Samorządu i Administracji - 1 - Gazeta Ubezpieczeniowa - 1 - Najwyższy Czas - 1 - Newsweek - 1 - Parkiet Gazeta Giełdy ...
-
Novell Security Days
... in. określenie odpowiedniej polityki bezpieczeństwa firmy, rozwiązanie zadań z zakresu audytu bezpieczeństwa sieci komputerowej i dokonanie penetracji serwera internetowego ... który odbędzie się 30 września br. w laboratoriach Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu, zostanie zaproszonych pięć osób. Rejestracja uczestników trzeciej edycji ...
-
NASK: łącza radiowe w Warszawie
... teleinformatyczne dla klientów biznesowych, administracji i nauki. Koncentruje się na projektowaniu, budowie i utrzymaniu zintegrowanych systemów teletransmisyjnych. Buduje sieci korporacyjne o zasięgu krajowym i międzynarodowym, zapewnia dostęp do Internetu na terenie całego kraju oraz świadczy usługi z zakresu bezpieczeństwa sieciowego.
-
Rynek pracy specjalistów IV-VI 2006
... 2600. Stosunkowo mniej ofert pracy do wyboru w II kwartale tego roku mieli specjaliści z zakresu marketingu, reklamy i PR; osoby szukające pracy w działach badawczych oraz tłumacze. - Rosnące zapotrzebowanie ... pracy oferowanych w przedsiębiorstwach osobom z wyższym wykształceniem. Nie obejmuje ofert zgłaszanych przez urzędy administracji publicznej ...
-
Korupcja w sądownictwie na świecie
... dwóch dekad. W ramach tych programów koncentrowano się głównie na administracji sądowej oraz usprawnianiu prac sądu. Ignorowano problemy związane z niezawisłością ... przysługujących w sądzie prawach. Instytucja sądu gwarantuje porady prawne dotyczące rodzaju oraz zakresu praw oraz procedur, z jakich strony mogą korzystać przed postępowaniem, w jego ...
-
Podatki w małych i średnich firmach
... działalności gospodarczej zmuszony jest otoczyć się sztabem ekspertów z zakresu prawa, podatków, księgowości i dziedzin pokrewnych. Strategia podatkowa ... i wykluczających się przepisów podatkowych, a także brakiem przyjaznej atmosfery w instytucjach administracji państwowej. Trudno efektywnie prowadzić działalność gospodarczą, gdy po głowie ...
-
Pracownicy niepełnosprawni wciąż dyskryminowani
... Dr Jacek Męcina (PKPP Lewiatan), specjalista z zakresu prawa pracy i stosunków pracy oraz polityki rynku pracy - "Wyniki badań potwierdzają smutną prawdę, że aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych jest prywatną sprawą zainteresowanych, ewentualnie efektem niszowych działań administracji i organizacji pozarządowych, zakładów pracy chronionej ...
-
Regionalne Programy Operacyjne nieefektywne
... regionalnym programie operacyjnym, ale jednocześnie zdecydował o anulowaniu konkursów z zakresu bezpośredniego wsparcia inwestycyjnego dla MSP, ogłoszonych 31 marca br. i ... anulowania konkursu i jego ponownego ogłoszenia ma niewiele precedensów w życiu tak administracji samorządowej, jak i rządowej. Jeszcze raz cytat z komunikatu szczecińskiego: ...
-
Konkurencyjność firmy w warunkach Internetu
... z salą operacyjną, e-apteki, i potencjalne efekty/korzyści tych zastosowań: poszerzenie zakresu usług eksperckich, szersze możliwości diagnostyki, konsultacji i leczenia, ... którym kierunku iść ze strategiami i rozwiązaniami w handlu, przemyśle, edukacji, służbie zdrowia i administracji państwowej. Może jest to nieco na wyrost, ale po raz pierwszy ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2009
... negatywnie. Najczęściej wiążą się one z brakiem przygotowania instytucjonalnego, niską sprawnością administracji, słabością kadr, upolitycznieniem urzędów. Pojawiają się także pierwsze efekty długoletnich ... pracy oraz inne bariery utrudniające prowadzenie działalności gospodarczej, a także bariery z zakresu ochrony środowiska oraz branżowe, z ...
-
Poszukiwanie pracy: Internet najlepszy?
... w handlu i obsłudze klienta. Niewielu mniej zamierza znaleźć nowego pracodawcę w administracji. Niecałe 10% osób zainteresowanych jest pracą w transporcie i logistyce. Kilka procent mniej ... lub regionu. Analiza danych pokazuje również, że dużą wagę przywiązują do zakresu obowiązków, jaki czeka na nich w nowej pracy oraz możliwości rozwoju ścieżki ...
-
Nowe oferty pracy VIII 2009
... ofert pracy. Na względnie szybkie znalezienie pracy mogą również liczyć specjaliści z zakresu PR, reklamy oraz marketingu - czekało na nich ponad 2.400 posad. Na drugim biegunie znajdują się osoby chętne do pracy w administracji publicznej - w sierpniu mogli liczyć na zaledwie 42 etaty. Dziwić może ...
-
Nowe oferty pracy XI 2009
... mogli się ubiegać o bez mała 2 tysiące stanowisk. Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu PR, reklamy oraz marketingu – w listopadzie czekało na nich niemal 1 tys. ... ofert, o niemal 32 procent mniej niż miesiąc wcześniej. Trudno także o pracę w administracji publicznej – w listopadzie na urzędników czekało zaledwie 38 ofert pracy, o prawie ...