-
Zaufanie w handlu elektronicznym
... . Brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa jest istotnym czynnikiem decydującym o powstrzymywaniu się internautów od zakupów on-line. Obawy są często zasadne, ponieważ wiele polskich sklepów nie stosuje odpowiednich zabezpieczeń. Po drugiej stronie muru nieufności stoją sprzedawcy, którzy przeważnie zdają sobie sprawę z obaw klientów. Istnieje ...
-
Tydzień 8/2005 (21-27.02.2005)
... poświęciła prywatyzacji Grupy Lotos. ConocoPhilips ma już udziały w rosyjskim Łukoilu. Ispat Polska Stal (dawny holding polskich hut stali) zmienił nazwę Mittal Steel Poland. Rozpoczyna się konsolidacja polskich stoczni. Powstanie Korporacja Stocznie Polskie, którą stworzy Stocznia Gdynia i Stocznia Szczecińska Nowa. Jastrzębska Spółka Węglowa ...
-
E-handel w Polsce 2005
... zupełnie bezpłatna dostawa. Ważne jest także usuwanie niedogodności w trakcie dokonywania zakupów, o których wspomniało 24,2 proc. przebadanych przez Gemius osób. Dla polskich internautów ważna jest też częsta aktualizacja treści na witrynach sklepowych. Właściciele sklepów internetowych deklarowali jednak, że dane na witrynach e-sklepów ...
-
Zakupy przez Internet - raport ECC
... z samym produktem (23 proc.) oraz z jego dostawą (19 proc.). Polska zgłosiła także stosunkowo wysoką liczbę spraw dotyczących odmowy sprzedaży. Według polskich statystyk największa liczba skarg i sporów dotyczyła francuskich sprzedawców internetowych, ale były także skargi przeciwko sprzedawcom internetowym z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Węgier ...
-
Porównywarki cen on-line rosną w siłę
... wyszukiwarki internetowe, a następnie odwiedzanie stron poszczególnych e-sklepów. Jak podają wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku największym powodzeniem wśród polskich internautów cieszyła się porównywarka ceneo.pl. Odwiedziło ją niemal 1,4 mln użytkowników – czyli więcej niż najbardziej popularny sklep internetowy merlin.pl ...
Tematy: porównywanie cen, porównywarki cen, Ceneo.pl, Skapiec.pl, 9sekund.pl, Kupujemy.pl, Nokaut.pl -
Bankowość online a zabezpieczenia
... Wprawdzie w oświadczeniu dla mediów bank przyznał, że zagrożenie nie dotyczy polskich klientów banku (dzięki nowocześniejszym od skandynawskich zabezpieczeń stosowanych w Polsce), jednak wiele ... każdemu wyda się podejrzane, że bank na terenie Polski pisze do polskich klientów wiadomości w obcym języku. Atak ten nie wywołał większego zamieszania wśród ...
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
... również całą masę przydatnych przy dokonywaniu zakupów opcji, jak np. alarmy i prognozy cenowe, przewodniki zakupowe czy mapki geolokalizacyjne.” Rosnącą aktywność polskich internautów w sektorze e-commerce dobrze obrazuje statystyka kupujący vs. kupujący i sprzedający na aukcjach. Tegoroczna fala badania pokazała, że udział osób dokonujących ...
-
Polskie firmy i ataki hakerów
... działalności internetowych włamywaczy. Problem ten dotyczy również polskich firm" – mówi Zbigniew Engiel z laboratorium informatyki śledczej Mediarecovery. ... bez rozgłosu". "Wskazywane przez specjalistów problemy przekładają się wprost na zakup odpowiednich technologii obronnych. Przedsiębiorcy coraz częściej chcą wiedzieć jak doszło do danego ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 17/2010
... nawet na kwoty przekraczające wartość inwestycji budowlanej. Jak poinformował Związek Banków Polskich, w IV kwartale 2009 roku banki udzieliły 52,8 tys. nowych kredytów ... się w trudnej sytuacji materialnej, możliwość otrzymania dodatkowego źródła finansowania na zakup mieszkania bądź budowę domu. W efekcie, wykreowano nowy rynek odbiorców, co ...
-
Branża motoryzacyjna w 2009 roku
... przez klienta z zagranicy (wcześniej odsetek ten nie przekraczał kilku procent). Uzależnienie polskich fabryk od rynków UE zwiększyło się przez to o blisko 8,5 punktu ... aktualnego ożywienia na polskim rynku. Kryzys zmniejszył także produkcję W 2009 z polskich fabryk wyjechało 870 976 samochodów osobowych i dostawczych i jest to poziom podobny do ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... . Koniecznym jest poszukiwanie nowych form pozyskania klienta. Form, które będą mogły się poszczycić się opinią wiarygodnych i które nie będą irytować polskich konsumentów. Aby znaleźć alternatywne sposoby promocji produktów, warto wiedzieć, skąd konsumenci czerpią swoją wiedzę o produktach, które zamierzają kupić. Według przeprowadzonego ...
-
Wtórny rynek nieruchomości II 2011
... 3,4% w Szczecinie i we Wrocławiu i Opolu o ponad 2% w ciągu ostatniego miesiąca. Średnio w 15 polskich miastach ceny są niższe o 1,2% w porównaniu ze styczniem 2011 - podaje raport ... danych Metrohouse wynika, że co dziesiąty nabywca wybiera tą dzielnicę na zakup mieszkania. Z kolei z odmienną sytuacją mamy do czynienia np. w Śródmieściu i w Ursusie. ...
-
Polski Internet i internauci 2011
... gdy podejrzewamy, że plik może być zainfekowany, 61 procent z nas nie pobiera go. Bezpieczeństwo internetowe nie ma znaczenia dla 5 procent polskich internautów. „Należy pogratulować ostrożnościowego podejścia Polaków do treści pobieranych z Internetu,” – powiedział Patryk Góralowski z polskiego oddziału firmy Microsoft. Internauci w Europie jednak ...
-
Wtórny rynek nieruchomości V 2011
... nadal jest znakiem zapytania, ale jedno jest pewne: za kilka miesięcy zakup mieszkania i otrzymanie kredytu z dopłatą będą bardzo trudne lub niemal niemożliwe - podaje ... RNS, spowodował zahamowanie spadków cen ofertowych. Co więcej w maju ceny ofertowe w 15 polskich miastach były średnio o 0,2% wyższe niż w kwietniu. Nie są to wzrosty znaczące w ...
-
Mniej inwestycji bezpośrednich w Polsce
... światowych przepływów finansowych z inwestycji, zmniejsza się udział inwestycji bezpośrednich (FDI) w Polsce na rzecz zakupów przez zagranicznych inwestorów akcji i udziałów w polskich spółkach (Inwestycje Portfelowe). Wpływy z bezpośrednich inwestycji zagranicznych (FDI) w Polsce w 2010 r. wyniosły 9,7 mld USD, podczas gdy w 2007 r. była to kwota ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe IV-X 2011
... sporo stracił w oczach klientów i powoli nie wytrzymuje tempa konkurencji wśród największych polskich e-sklepów. Drugą istotną zmianą w rankingu jest awans do I Ligi sklepu OleOle.pl ... . Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem szturmu tej kategorii sklepów na portfele polskich klientów. Dziś w Polsce rządzą trzy sklepy: Krakvet.pl, Keko.pl oraz E-petshop.pl ...
-
Jak święta wpłyną na polską gospodarkę?
... święta będą pozytywne Między Bożym Narodzeniem, Nowym Rokiem, a Świętem Trzech Króli w polskich firmach panować będzie zastój, tym groźniejszy, że cały świat, tak czy inaczej ... i wyniesie ok. 4-5 mld PLN. Na święta wydamy więcej niż Niemcy Ruch w polskich centrach handlowych przed świętami zwiększa się o 30 proc., a przeciętna polska rodzina ...
-
Najpopularniejsze rowery wg internautów
... były rowery górskie (28,13% wyborów) i miejskie (24,33%). Piętnastoprocentowy próg zainteresowania przekroczyły również modele trekkingowe i crossowe. Ulubionymi markami polskich e-konsumentów okazały się być: Giant, Kross i Merida, a w gronie 5 najpopularniejszych producentów znalazły się jeszcze firmy Kelly’s i Scott. Ile użytkownicy porównywarki ...
-
Zakupy w sieci: najczęściej kupujemy ubrania
... . Jak pokazują dane z lipcowej fali wyników badania Megapanel PBI/Gemius, niemal 12 mln polskich internautów wchodzi na strony sklepów internetowych. To o jedną piątą więcej niż ... . Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w ...
-
Fora turystyczne: czego poszukujemy?
... w słowackie Tatry czy pogoda i warunki meteo w wysokich górach. - Takie wyniki analizy polskich forów turystycznych odpowiadają wynikom naszego badania turystycznego, w którym w tym ... to, że sporo osób planujących krajowe wakacje nie myśli o bezpieczeństwie. Zakup ubezpieczenia deklaruje jedynie 15%, a w końcu zarówno górskie wycieczki, jak i ...
-
Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
... . Oprócz darmowej lub ekspresowej przesyłki, niektóre ze sklepów we Francji, Niemczech i Hiszpanii oferują także inną formę, której zabrakło wśród zanalizowanych polskich sprzedawców. Mowa tu o abonamencie na koszty przesyłki, kiedy to klient płaci określoną kwotę w ciągu roku, która gwarantuje mu nieograniczoną ilość ...
-
Płatność przy odbiorze: tak lubimy najbardziej
... system szybkich płatności internetowych, dostępnych w e-bankowości. Opracowany przez GUS raport „Społeczeństwo informacyjne w Polsce” dowodzi, że w minionym roku w ponad 10 mln polskich domostw (ok. 77 proc.) posiadało komputer, a ponad 2/3 osób w wieku 16-74 lata deklarowało regularne korzystanie z Internetu. Zrealizowany przez TNS Polska ...
-
Rosną wydatki w e-commerce
... rośnie w siłę, a przedstawione w raporcie dane wyraźnie potwierdzają, że kupowanie w sieci staje się ulubioną formą zakupów polskich internautów. Na zwiększenie wydatków decyduje się coraz więcej polskich e-konsumentów, którzy dostrzegają i doceniają korzyści zakupów w sieci. Można zatem oczekiwać, że w kolejnym roku zachowany zostanie dwucyfrowy ...
-
Po piwo idziemy do małego sklepu
... piwo wypijane na Starym Kontynencie konsumowane jest właśnie w naszym kraju. Choć największym zainteresowaniem polskich piwoszy wciąż cieszą się lagery, od kilku lat stopniowo, ale ... branży piwowarskiej w unijną gospodarkę wyliczyli, że z obecnością piwa na półkach polskich sklepów związanych jest ponad 46 tysięcy miejsc pracy w handlu detalicznym . ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2016
... usługi i produkty oferowane przez polskich przedstawicieli tego sektora cieszą się rosnącą popularnością za granicą. To jeden z wniosków wyłaniających ... , wzbogacić ofertę oraz poszukiwać nowych dostawców. Przedsiębiorstwa chcą najczęściej inwestować w zakup nowych maszyn i urządzeń – jest to priorytet dla co czwartego przedsiębiorstwa. Na pytanie ...
-
Potęga silver generation, czyli jak seniorzy nakręcają handel
... Gospodarstw Domowych GfK oraz wywiadów CAPI z osobami odpowiedzialnymi za zakupy produktów FMCG w gospodarstwach domowych. Próbę Panelu Gospodarstw Domowych stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
-
Zaskakujące wyniki badań: za zakupy online wolimy płacić gotówką
... znanych sklepach internetowych. Jak wynika z badania Gemius “E-Commerce w Polsce 2016” 48 proc. polskich internatów tj. około 12 mln osób, robi zakupy w Internecie. Sklepy ... z analizy Lizard Media, z tej ostatniej możliwości korzysta bardzo duża liczba polskich konsumentów. 42 proc. transakcji spośród 70 tys. uwzględnionych w analizie, to płatności ...
-
Sprytne zakupy przez internet. Czy Polacy są zaradni?
... ? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwał portal Picodi. W poszukiwaniu największych e-spryciarzy w naszym kraju przebadano zwyczaje zakupowe mieszkańców 10 największych polskich miast. Co pokazało badanie? 5 najważniejszych wniosków z naszego badania Najbardziej e-sprytnym miastem w Polsce jest Szczecin, a najmniej - Bydgoszcz. Choć Polacy nie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2017
... , aptek i punktów aptecznych, a także "placówki handlowe, gdzie przeważa działalność związana ze sprzedażą pamiątek, upominków i dewocjonaliów". Przyszłość polskich emerytów. Wielu analityków "czarno" widzi przyszłość polskich emerytów. Uważają oni, że jeśli tendencje demograficzne i społeczne się nie zmienią, zamiast emerytury, młodych czeka praca ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 51/2017
... od początku spotykały się z negatywną oceną takich prestiżowych instytucji jak np Komisji Weneckiej i Komisji Helsińskiej, ale też organizacji skupiających polskich prawników, czy wydziałów prawa polskich uniwersytetów. Problem był kilkukrotnie omawiany w Parlamencie Europejskim. Ostatnio Bruksela uznała, że sprawa jest ważna i należy podnieść na ...
-
Im większa firma, tym większa otwartość na inwestycje w rozwój
... firmy zamierzają inwestować przede wszystkim w zwiększenie mocy produkcyjnych oraz zakup nowych technologii lub sprzętu. Widać również, że skłonność do ambitnych planów ... polskie firmy zamierzają skorzystać z pozytywnych tendencji. Z badania, które zrealizowano wśród polskich przedsiębiorców w 2017 roku wynika, że polskie firmy były do przyszłości ...
-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
... finansowa sklepów internetowych wygląda obecnie lepiej niż pół roku wcześniej. Z badania przeprowadzonego przez Bisnode Polska wynika, że spośród ponad tysiąca polskich sklepów internetowych połowa jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej. Z czego niemal połowa proc. jest w co najmniej dobrej sytuacji finansowej. W porównaniu ...
-
Zakupy za granicą? Tak, ale raczej nie w Polsce
... a także zabawkami oraz akcesoriami hobbystycznymi (53 proc.). Co i gdzie sprzedają Polacy? Według danych PayPal, najwięcej wydaje się na towary od polskich sprzedawców w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Holandii. Zagraniczni klienci najczęściej zainteresowani są częściami samochodowymi, muzyką/filmami, modą, grami oraz ...
-
Świąteczne zakupy online coraz częściej przez telefon
... czy aplikacje zakupowe. Ominąć przedświąteczne kolejki Zalety mobilnych zakupów internetowych są szczególnie doceniane w czasie przedświątecznej gorączki. Już prawie 4 na 10 polskich internautów (38%) deklaruje, że w tym roku kupi mobilnie znaczną część świątecznych prezentów. Pod tym względem w Europie najbardziej postępowi są Włosi ...
-
Będzie praca w transporcie i logistyce
... drogowa w naszym kraju. Z drugiej strony rosnące wynagrodzenia w Polsce sprawiają, że siła nabywcza polskich gospodarstw domowych również wrasta, przez co wydają więcej między innymi w sieci, co wprost przyczynia ... e-commerce, dążąc do optymalizacji kosztowej łańcucha dostaw, mogą preferować realizacje zamówień za pośrednictwem polskich ...