-
Majówka 2024 tańsza niż przed rokiem?
Przed nam długi weekend majowy, który często upłynie na grillowaniu, spotkaniach z rodziną i przyjaciółmi oraz piknikach w plenerze. Analitycy Banku BNP Paribas sprawdzili, ile w tym roku zapłacimy za zakupy spożywcze na majówkę. Z ich szacunków wynika, że mogą być one tańsze niż w ubiegłym roku. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile w tym roku ...
-
Park handlowy czy centrum handlowe? Gdzie robimy zakupy?
Polacy bardzo chętnie robią zakupy w parkach handlowych, choć nie wiedzą czym tak naprawdę jest "park handlowy" - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie zalety wg kupujących mają parki handlowe? Dlaczego klienci preferują centra handlowe? Co decyduje o wyborze danego parku handlowego? W ...
-
Pokolenie Z wybiera prezenty w formie przeżyć
Mastercard sprawdził preferencje zakupowe przedstawicieli pokolenia Z w Polsce i w Europie. Okazało się, że najlepsze prezenty dla osób między 18. a 24. rokiem życia to takie, które dostarczają przeżyć i zostawiają wspomnienia. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Na co "zetki" najchętniej wydają pieniądze? Jakich unikalnych przeżyć szukają młodzi ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy 2024 droższy o 4,6% w skali roku
Świąteczny koszyk zakupowy jest droższy o 4,6% niż rok temu, a najbardziej zdrożały takie produkty jak: sok pomarańczowy, czekolada mleczna oraz niektóre przyprawy (cynamon) i herbata - wynika z tegorocznego badania ASM Sales Force Agency. Tańsze niż rok temu są filety śledziowe i masa makowa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie produkty ...
-
Jaką rolę odegrają metody płatności w dalszej transformacji handlu?
Nowoczesne technologie płatnicze sprawiają, że wygoda, szybkość oraz bezpieczeństwo podczas zakupów stają się standardem. W przyszłości będą one jeszcze bardziej spersonalizowane, a granice między online i offline zaczną się zacierać, tworząc zintegrowane, płynne doświadczenia dostosowane do indywidualnych potrzeb konsumentów. Jaką rolę w dalszej ...
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?
Lojalność klientów to dziś efekt jakości, obsługi i wygody, a nie tylko ceny. Z badania PolCard from Fiserv wynika, że 91% Polaków najczęściej wraca tam, gdzie jakość produktów i usług jest wysoka. Cena znalazła się dopiero na drugim miejscu. Coraz większe znaczenie mają również nowoczesne formy płatności i usługi samoobsługowe, takie jak click & ...
-
Rosnące zakłócenia GPS zagrażają lotom w Europie. Co grozi pasażerom?
Zakłócenia sygnału GPS stają się coraz poważniejszym zagrożeniem w europejskiej przestrzeni powietrznej. Tylko od początku 2025 roku problemy dotknęły aż 122 tysiące lotów, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo oraz komfort podróży pasażerów - jak w przypadku awaryjnego lądowania samolotu Ryanair z Gdańska do Bratysławy w Wiedniu. Z tego artykułu ...
-
AI ułatwia oszustwa internetowe. Jak odróżnić fałsz od prawdy?
Skala fałszywych reklam i oszustw generowanych przez AI w mediach społecznościowych gwałtownie rośnie, a konsumenci coraz częściej mają problem z odróżnieniem prawdy od manipulacji. Z badania Visa wynika, że Polacy mylący treści tworzone przez sztuczną inteligencję z autentycznymi są ponad cztery razy bardziej narażeni na oszustwa (63% vs. 14%). ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?