-
Koniunktura konsumencka V 2014
13:11 27.05.2014
Wiosna w pełni, ptaki śpiewają, a Polacy z coraz lepszym nastawieniem - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich kosumentów uległy poprawie. Wzrost zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności ...
-
Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD
12:52 27.05.2014
Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius wynika, że produktami kupowanymi w sieci przez największą grupę konsumentów są odzież, dodatki i akcesoria. Jednak najwięcej pieniędzy e-klienci wydają na sprzęt RTV i AGD. Badania pokazały również, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie ...
-
Branża spożywcza rządzi reklamą oline
10:51 27.05.2014
Branża spożywcza zdecydowanie stawia na reklamę internetową - z badania przeprowadzonego przez Gemius w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że to właśnie ten sektor ma największy udział w polskim rynku reklamy online. Taki wynik w dużej mierze jest następstwem dość sporej ilości ...
-
Rozwój zawodowy tylko dla nielicznych
11:53 26.05.2014
Przekwalifikowanie zawodowe to bardzo poważna decyzja. Tym bardziej nie powinien dziwić fakt, że zmianę zawodu planuje w tym roku tylko co dziesiąty pracownik przebadany na potrzeby sondażu zrealizowanego przez instytut badawczy Millward Brown na zlecenie Work Service. Prawie połowa ...
-
Firmy rodzinne: sukcesja czy sprzedaż?
10:04 26.05.2014
Dzieci właścicieli polskich firm rodzinnych wolą niezależność i karierę na własną rękę niż sukcesję - pokazuje badanie "Barometr sukcesyjny i prognozowane ścieżki kariery dzieci z firm rodzinnych". Największe szanse na przekonanie potomka do przejęcia rodzinnego biznesu mają ci ...
-
Wakacje przed sezonem: czego się spodziewać?
01:10 25.05.2014
Na wakacje przed sezonem decyduje się coraz większa rzesza turystów. Nic w tym dziwnego - pod wieloma względami taki wyjazd może okazać się interesującą alternatywą dla podróży w szczycie sezonu. Przede wszystkim możemy się spodziewać niższych cen i mniejszego obłożenia bazy ...
-
Branża wydawnicza a e-mail-marketing
00:20 25.05.2014
Z dobrodziejstw płynących z email marketingu w największej mierze korzystają księgarnie internetowe. Na drugim biegunie znajdują się agencje literackie, które nigdy nie korzystają z tej formy promocji. To niektóre z wniosków płynących z raportu, w którym eksperci GetResponse ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2014
12:18 23.05.2014
Ogólnemu klimatowi koniunktury w przetwórstwie przemysłowym daleko do ideału, jednak trzeba z całą stanowczością przyznać, że jest lepiej niż w analogicznym miesiącu ostatnich trzech lat, ale nieco gorzej niż przed miesiącem. Najmniej pesymistyczne są przedsiębiorstwa duże ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
00:06 23.05.2014
Jedynie 22 procent konsumentów ma zaufanie do maili wysyłanych przez firmy, a jeszcze mniejsza rzesza ufa reklamom, które pojawiają się na witrynach internetowych - to tylko niektóre z wniosków płynących z najnowszych badań zrealizowanych przez Forrester Research. Z drugiej strony ...
-
Czy last minute wróci do łask?
13:45 22.05.2014
Boom na wycieczki kupowane w ostatniej chwili rozpoczął się w latach dzięwięćdziesiątych i szybko zdobył sporą rzeszę zwolenników. Teraz o last minute mówi się coraz mniej. Co za tym stoi? Czy ten rodzaj ofert ma jeszcze szanse wrócić do łask?
-
Najcenniejsze marki świata 2014
12:32 22.05.2014
Apple nie jest już liderem rankingu najcenniejszych marek świata. W tegorocznym zestawieniu giganta z Cupertino wyprzedza Google. Trzecie miejsce przypada IBM. Wśród marek z Europy kontynentalnej palma pierwszeństwa wędruje do SAP, potentata w sektorze oprogramowania dla przedsiębiorstw.
-
Utrata danych z archiwów taśmowych
11:56 22.05.2014
Firmy, które korzystają z archiwów taśmowych, nie przykładają wystarczającej wagi do kwestii związanych z bezpieczeństwem i kontrolą. Brak odpowiedniej polityki w zakresie zarządzania informacjami prowadzi z kolei do powstania tzw. dark data. Z danych udostępnionych przez Kroll Ontrack ...
-
Jak firmy w Europie Zachodniej płacą za faktury ?
11:06 22.05.2014
Turcja, Hiszpania, Wielkia Brytania i Włochy to kraje, w których firmy mają największe problemy z zaległymi i nieściągalnymi należnościami. Na drugim końcu znajdują się przedsiębiorcy z Danii, Szwecji, Austrii i - co może zaskakiwać - Grecji - wynika z Barometru Praktyk Płatniczych ...
-
Polscy pracownicy inni niż Niemcy
09:49 22.05.2014
Wydawałoby się, że w większości przypadków wysokość wynagrodzenia jest czynnikiem przesądzającym o wyborze tego, a nie innego pracodawcy. Tymczasem z raportu opracowanego przez firmę doradczą STAUFEN wynika, że np. dla Chińczyka równie ważne są dobre perspektywy rozwoju, a dla ...
-
Jak postrzegamy marki własne?
10:58 21.05.2014
Aż 1/3 polskich konsumentów kupuje marki własne, ale niechętnie się do tego przyznaje - wynika z raportu On Board "Jak postrzegamy marki własne? – perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce", który powstał przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu ...
-
Rośnie produkcja: dobre wyniki przemysłu i budownictwa
16:13 20.05.2014
Produkcja przemysłowa wzrosła w kwietniu 2014 roku o 5,4 procent, a budowlano-montażowa o 12,2 procent w relacji rocznej – poinformował Główny Urząd Statystyczny. Bardzo dobre wyniki zanotował przemysł, w którym roczna dynamika produkcji osiągnęła 7,3 procent.
-
Ceny produktów rolnych IV 2014
13:34 20.05.2014
W kwietniu bieżącego roku na rynku rolnym odnotowano spadek cen większości produktów - podaje najnowsze opracowanie Głównego Urzędu Statystycznego. Wyjątek stanowią tu ceny ziemniaków na obu rynkach oraz ceny skupu mleka.
-
Czy eurosceptycy zaszkodzą gospodarce UE?
11:31 20.05.2014
W przeddzień wyborów do Parlamentu Europejskiego krytycy Unii cieszą się rosnącą sympatią w większości państw należących do Wspólnoty. Jeśli ta popularność przekuła się w sukces, można się spodziewać, że nie pozostanie to bez skutku dla unijnej gospodarki.
-
Polacy a usługi assistance 2014
10:44 20.05.2014
Jak wynika z szóstego badania assistance Europ Assistance Polska, coraz więcej Polaków dostrzega przydatność usług assistance - posiada je już 34% badanych. To wynik o 2 procent lepszy od zeszłorocznego. Wciąż najbardziej popularny jest assistance samochodowy. Swoje grono zwolenników ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
13:57 19.05.2014
Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czym jest sprzedaż bezpośrednia, a najbardziej rozpoznawalnymi markami z tej branży są Avon, Zepter, Amway oraz Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej ...
-
Praca w Szwajcarii: czy warto?
13:43 19.05.2014
Od 1 maja Polacy mogą bez ograniczeń podejmować pracę w Szwajcarii. Otwarcie tamtejszego rynku pracy prowokuje do dyskusji o kolejnej fali emigracji zarobkowej. Szwajcaria kusi bowiem wysokimi zarobkami i wysokim standardem życia. Trzeba mieć jednak świadomość, że znalezienie tam pracy ...
-
Idealny Pracodawca 2014 wg studentów
13:17 19.05.2014
Opierając się w tym roku na opinii ponad 23 500 studentów, firma doradcza Universum opublikowała najświeższy ranking Idealni Pracodawcy 2014. W kategorii Biznes pierwszą pozycję zajmuje Google Poland, a za nim plasują się Ernst & Young oraz PKO Bank Polski. W kategorii Inżynieria ...
-
Polscy przedsiębiorcy a wybory do Parlamentu Europejskiego
12:46 19.05.2014
Prawie 80 proc. przedsiębiorców nie ma poczucia, by europosłowie kończący obecną kadencję reprezentowali i bronili ich biznesowych racji w Brukseli – wynika z najnowszego sondażu Instytutu Keralla Research, który przeprowadził badanie wśród mikro, małych i średnich firm w Polsce.
-
Technologie mobilne zwiększają efektywność pracy
00:59 18.05.2014
Urządzenia mobilne doskonale służą pracownikom sektora małych i średnich przedsiębiorstw. O ich użyteczności przekonanych jest już 72 procent respondentów przebadanych na potrzeby badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI na zlecenie Microsoft. Jednocześnie 64 procent z nich uważa, że ...
-
Rynek wody mineralnej w Polsce IV 2013-III 2014
00:15 18.05.2014
W okresie kwiecień 2013 - marzec 2014 polski rynek wody mineralnej nie radził sobie najlepiej - z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że w badanym okresie zanotował on spadki zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.