-
Polacy a lokowanie produktu
13:52 06.12.2011
Jak wynika z najnowszych badań PMR Research, niemal wszyscy Polacy (97%) oglądają telewizję, z tego 40% deklaruje, że poświęca na tą czynność od jednej do dwóch godzin dziennie. Ilu z nich zauważyło banner "audycja zawiera/zawierała lokowanie produktu"? Czy wiedzą co to znaczy?
-
Polscy internauci a bezpieczeństwo internetowe
13:27 06.12.2011
BezpieczniejwSieci.org już po raz drugi prezentuje raport o stanie świadomości zagrożeń występujących w Internecie. Wynika z niego m.in., że 3/4 internautów chce zwiększyć swój poziom wiedzy o bezpieczeństwie w sieci. Dlatego w tym roku przygotowana została dodatkowo aplikacja ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2011
11:20 06.12.2011
Spadek wiary we wzrost gospodarczy oraz zwiększające się obawy przed recesją - to wyniki trzynastej edycji sondażu Instytutu Badawczego Randstad realizowanego przez TNS OBOP. Badanie wskazuje na konsekwentne pogarszanie się nastrojów pośród polskich pracodawców, którzy pierwszą połowę ...
-
Sektor TMT a bezpieczeństwo informatyczne
00:16 06.12.2011
Ponad 50% firm działających w sektorze TMT ocenia, że wydatki ponoszone na zapewnienie bezpieczeństwa informacji w firmie są zbyt małe. Tym bardziej, że obecnie ponad 40% pracowników korzysta w pracy zarówno ze sprzętu prywatnego, jak i służbowego, co wiąże się ze znacznym ...
-
Rynek suplementów diety 2011-2013
13:37 05.12.2011
W latach 2011-2013 rynek suplementów diety w Polsce będzie się rozwijał, według naszych prognoz, w tempie około 9-15% rocznie. Chociaż dynamika rozwoju rynku będzie niższa niż w latach 2006-2008 warto podkreślić, że wciąż jest bardzo wysoka i wyższa niż na przykład dla leków OTC. ...
-
Poszukiwany metraż mieszkania X 2011
12:31 05.12.2011
Październik był drugim z rzędu miesiącem, w którym powierzchnia lokali oddawanych przez deweloperów do użytkowania była na rekordowo niskim poziomie. Przeciętne mieszkanie miało niewiele ponad 60 m kw. W ciągu trzech lat średni metraż lokali deweloperskich skurczył się o osiem ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
11:53 05.12.2011
Reklama online, pomimo dekoniunktury gospodarczej odnotowuje co kwartał dwucyfrowe wzrosty przychodów w dynamice rok do roku, będąc zarazem drugim po telewizji udziałowcem w całkowitym torcie reklamowym. W związku z jej dynamicznym rozwojem IAB Polska postanowiło zrealizować badanie rynku, ...
-
Wskaźnik optymizmu XI 2011
09:52 05.12.2011
Wraz z nastaniem listopada nastroje konsumenckie Polaków zdecydowanie pogorszyły się. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł do poziomu 77 pkt. Zmiana względem ubiegłego miesiąca jest znaczna i przekracza 11 pkt. Trend wzrostowy, który obserwowano od ponad pół ...
-
Asystentka - niedoceniany zawód z przyszłością
00:13 05.12.2011
Praca na stanowisku asystenckim niewielu kojarzy się z drogą zawrotnej kariery. Jednak profesjonalna asystentka/asystent to pracownik na wagę złota. I pracodawcy są w stanie tę cenę zapłacić - informuje ManpowerGroup.
-
Będą większe nakłady na inwestycje
00:10 05.12.2011
Niemal połowa przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna Firma uważa, że mimo prognozowanego spowolnienia gospodarczego, nakłady ich firm na inwestycje w przyszłym roku będą większe niż w 2011. Jednocześnie mniej niż 30 proc. badanych stwierdziło, że na rozwój swoich ...
-
Rynek deweloperski I-III kw. 2011
00:05 05.12.2011
Choć obecnie wydawanych jest coraz mniej pozwoleń na budowę, na rynku mamy rekordowo dużo ofert nowych mieszkań. Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy ceny spadły średnio o niespełna 2 proc. Czy uzasadnione są zatem obawy o kryzys na rynku deweloperskim? - analizuje raport portalu ...
-
Idealny Pracodawca w Polsce 2011
00:15 04.12.2011
Ponad jedna trzecia profesjonalistów w Polsce myśli o zmianie pracy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy - wynika z badania Universum Professional Survey 2011. Będą poszukiwać firm, których cechuje stabilność i siła finansowa, ponieważ te aspekty świadczą obecnie o atrakcyjności ...
-
Święta Polaków 2011
00:10 04.12.2011
93% Polaków o średnich i niskich dochodach tradycyjnie spędzi Boże Narodzenie w domu przy świątecznym stole, a 50% ankietowanych kupi na święta sztuczną choinkę - wynika z badań przeprowadzonych przez Provident Polska.
-
E-learning a studia tradycyjne
00:15 03.12.2011
Ponad połowa polskich studentów jest przekonana, że studia w trybie e-learning będą w stanie w przyszłości zastąpić studia tradycyjne. Jednocześnie większość z nich uważa, że dziś polskie szkoły wyższe nie są przygotowane do tego, aby w należyty sposób takie zajęcia prowadzić ...
-
Przetwarzanie w chmurze zdominuje ruch sieciowy
00:10 03.12.2011
W opublikowanym właśnie pierwszym raporcie Cisco Global Cloud Index (2010 - 2015) Cisco szacuje, że globalny ruch dotyczący przetwarzania w chmurze wzrośnie 12-krotnie - ze 130 eksabajtów rocznie w 2010 r. do 1,6 zetabajta rocznie w 2015 r. (roczna stopa wzrostu CAGR będzie wynosić 66%).
-
Handel światowy wyhamowuje
13:50 02.12.2011
Capgemini Consulting - marka Grupy Capgemini doradzająca w zakresie transformacji i globalnych strategii ogłosiła dane najnowszego badania Global Trade Flow Index. Analiza Capgemini Consulting pokazuje w ujęciu kwartalnym nieznaczny spadek w globalnym handlu w trzecim kwartale 2011 roku (1,3 ...
-
Przedświąteczne e-zakupy
13:47 02.12.2011
Serwis Ceneo.pl przeprowadził w listopadzie ankietę wśród swoich użytkowników, pytania dotyczyły przedświątecznych wydatków. Wyniki pokazują, że większość osób nie odczuwa kryzysu - 39,9% ankietowanych wyda na święta podobną kwotę jak w zeszłym roku, a 27,6% zadeklarowało, że ...
-
Najlepiej płatna praca na święta
12:57 02.12.2011
Ostatnie tygodnie przed Świętami Bożego Narodzenia dla większości Polaków to czas prezentów i przygotowań świątecznych, dla wielu jednak to okres wytężonej pracy, który może przynieść znaczny zarobek. Wcielanie się w rolę Świętego Mikołaja lub Anioła w sklepach i centrach ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
12:51 02.12.2011
Kryzys finansowy, jak na razie, aż tak nie dotyka branży internetowej. Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, wartość polskiego rynku reklamy on-line w pierwszym półroczu 2011 wyniosła prawie miliard złotych. Jest to o jedną czwartą więcej, niż w analogicznym okresie z ...
-
Przetargi w branży IT w Polsce VIII-X 2011
12:16 02.12.2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy razem z Grupą Marketingową TAI przygotował raport, który podsumowuje rozstrzygnięcia przetargów w branży IT opublikowane w okresie od sierpnia do października 2011 roku. Przeanalizowanych zostało 3 372 wyniki postępowań przetargowych na takie usługi ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2011 i prognoza IV kw. 2011
11:04 02.12.2011
Mimo bardzo złych nastrojów w mikro, małych i średnich firmach przedsiębiorcy nie mrożą inwestycji i są gotowi na recesję - wynika z najnowszej edycji badania sektora MŚP prowadzonego co kwartał przez Instytut KerallaResearch. Wskaźnik KERNA rejestrujący kierunek nastrojów w MŚP w ...
-
Polska gospodarka zwolniła w II poł.2011
10:05 02.12.2011
Najnowsze prognozy wskazują na łagodną recesję w Europie. Nasza gospodarka także zwolni tempo. W trzecim kwartale już widać niewielką zadyszkę, jednak utrzymamy się w światowej czołówce.
-
Ochrona Środowiska 2011
09:42 02.12.2011
Wstąpienie Polski do UE stawiało liczne zobowiązania dotyczące standardów w ochronie środowiska. Niektóre z tych wymogów Polska wypełniła z nadwyżką, np. w odniesieniu do emisji gazów cieplarnianych, których redukcja do 2012 r. powinna wynosić 6% w stosunku do roku bazowego, tj ...
-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
13:50 01.12.2011
W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18% Polaków, co oznacza wzrost w porównaniu z 14% w roku ubiegłym - wynika z niezależnych badań Orange Exposure 2011. Ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji ...
-
Dlaczego lubimy zakupy w sieci?
12:46 01.12.2011
30 listopada br. już po raz drugi w Polsce obchodziliśmy Dzień Darmowej Dostawy, w którym bierze udział ponad 1,7 tys. sklepów internetowych. Z tej okazji Gemius, dostawca badań Internetu i przez Internet, zebrał dane na temat postrzegania zakupów w sieci przez polskich internautów oraz ...