-
Konsumenci wybrali najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce
11:11 02.12.2021
Lidl, Auchan Supermarket, Kaufland, Żabka, MAKRO, Castorama, IKEA, RTV Euro AGD, Rossmann i Pepco to najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce - tak wynika z II edycji programu branżowego "BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów".
-
10 globalnych zagrożeń wg AON. Cyberataki na szczycie rankingu
12:24 01.12.2021
Cyberataki znalazły się na szczycie rankingu 10 największych globalnych zagrożeń przygotowanego przez AON. Lista ryzyk odzwierciedla wpływ COVID-19 na organizacje, a ważną częścią krajobrazu biznesowego stały się ryzyka z długim ogonem.
-
Polacy o wzrostach cen. Dlaczego jest tak drogo?
12:07 01.12.2021
Rosnące ceny są prawdziwym wyzwaniem dla budżetów domowych Polaków. Podwyżki są odczuwalne dla większości rodaków, a dla 2/3 z nich dotkliwe. Ponad połowa polskich konsumentów wybiera więc tańsze produkty lub zakupy w tańszych sklepach. To niektóre wnioski z raportu "Dlaczego tak ...
-
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
11:15 01.12.2021
W tym roku na organizację świąt Bożego Narodzenia wydamy średnio 2 129 zł - wynika z 24. edycji międzynarodowego badania "Zakupy świąteczne 2021", przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. To o 11 proc. więcej niż rok temu.
-
EY: Polacy boją się o finanse, pracę i efektywność szczepień
09:46 01.12.2021
Przed nami wyniki czwartej fali badania EY Future Consumer Index - opracowania, które po raz kolejny przygląda się nastrojom społecznym w Polsce i na świecie. Tym razem dowiadujemy się m.in., w jakim stopniu martwimy się o finanse, najbliższą przyszłość i efektywność szczepień ...
-
Boże Narodzenie 2021: 60% Polaków wyda na prezent maksymalnie 100 zł
08:56 01.12.2021
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Tymczasem z badania CBRE wynika, że 61 proc. Polaków zwleka z zakupem prezentów. Zaplanowali za to budżet na ten cel. 6 na 10 Polaków wyda na jeden prezent nie więcej niż 100 zł.
-
Pandemia rujnuje samopoczucie Polaków
12:40 30.11.2021
Niespodziewany wybuch pandemii zmienił życie Polaków i choć wygląda na to, że najgorsze za nami, a z kryzysu możemy wyjść nawet silniejsi, to jednocześnie pewne jest, że społeczne konsekwencje koronawirusa odczuwać będziemy latami. Na szwank zostało wystawione m.in. zdrowie ...
-
Czego biznes chce od CFO? Nowe wyzwania dyrektora finansowego
11:02 30.11.2021
W czasach, gdy jedynym pewnikiem pozostaje zmiana, każda firma powinna być przygotowana na zagrożenia i szanse, jakie wiążą się ze zmienną sytuacją rynkową. Odpowiedzialność za powodzenie tych przygotowań w dużej mierze spoczywa na barkach CFO, czyli dyrektora finansowego. Badanie PwC ...
-
Praca tymczasowa nie odczuwa pandemii?
10:49 30.11.2021
Wprawdzie rynek pracy tymczasowej nie zdołał się oprzeć negatywnym skutkom pandemii, to jednak wiele wskazuje na to, że kryzys udało się zażegnać. W przedostatnim kwartale br. obroty firm członkowskich Polskiego Forum HR były wyższe niż przed rokiem i przewyższyły również poziom ...
-
Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?
09:52 30.11.2021
Aby móc mierzyć się z wyzwaniami, które przyniosła za sobą pandemia, spora rzesza firm postawiła na innowacje, automatyzację i cyfryzację - wynika z jesiennej odsłony badania Bibby MSP Index. W efekcie tego dla pewnej grupy polskich przedsiębiorców pojawienie się koronawirusa okazało ...
-
Zarobki Polaków nie nadążają za inflacją
13:07 29.11.2021
Inflacja w Polsce osiąga rekordowe wartości, a zdaniem większości Polaków (95%) przebadanych przez ARC Rynek i Opinia, ceny dalej będą rosły. Tymczasem podwyżkę w ciągu ostatnich trzech miesięcy otrzymało zaledwie 14% badanych.
-
Telefon komórkowy w prawie każdym polskim domu
11:30 26.11.2021
Tylko 1,9% Polaków nie ma komórki - tak wynika z danych GUS. Diametralnie zmieniło się to przez ostatnich kilkanaście lat. Coraz więcej mamy też pralek, zmywarek czy samochodów. Co ciekawe coraz rzadziej na wyposażeniu gospodarstw jest telewizor.
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
12:21 25.11.2021
Połowa Polaków jest podatna na impulsywne zakupy - wynika z badania Quality Watch zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co gorsza, pod wpływem chwili jesteśmy skłonni wydać naprawdę sporo. Jedna piąta badanych potrafi co najmniej raz na kilka miesięcy wydać impulsywnie ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
09:28 25.11.2021
Nadchodzi Black Friday – amerykańska tradycja zakupowa, która zdaje się zaskarbiać coraz większą sympatię polskich kupujących. Czy faktycznie? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali analitycy Picodi.com, którzy sprawdzili, jak zmieniało się zainteresowanie wyprzedażami Black Friday na ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
12:12 24.11.2021
Przed nami wyniki kolejnego już badania zrealizowanego dla Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Deklaracje jego respondentów ponownie wskazują, że podczas zakupów dla Polaków nadal liczą się przede wszystkim jakość i cena. Na trzecim miejscu konsumenci wymieniają ...
-
Zachowania konsumentów: tracą social media, zyskuje streaming video
11:26 24.11.2021
14. edycja cyklicznego raportu Deloitte nt. trendów w branży mediów i rozrywki ("Digital media trends") potwierdza, że dostawcy usług streamingowych odczuwają natężenie migracji klientów. Okazuje się, że po wybuchu pandemii blisko co 4. klient z terenu USA zasubskrybował minimum jedną, ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
12:50 23.11.2021
Przed nami święto zakupów, czyli Black Friday. Czy kryzys wywołany pandemią wpłynie w tym roku na jego przebieg? Z badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021" wynika, że Europejczycy ograniczyli swoje wydatki, starając się odpowiedzialnie zarządzać swoim budżetem. 6 na 10 ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
10:13 23.11.2021
Generowane przez turystykę wydatki na reklamę będą najprawdopodobniej rosnąć - czytamy w najnowszym raporcie agencji mediowej Zenith - Business Intelligence Travel. Liderami wzrostów mają być Indie oraz Rosja, ale pieniędzy na działania marketingowe szczędzić nie będzie również ...
-
Branża IT zatrudnia. Potrzebni (nie)programiści
09:15 22.11.2021
O popycie na programistów i oferowanych im wynagrodzeniach krążą już legendy. Warto jednak wiedzieć, że niemal połowa wszystkich ogłoszeń o pracę generowanych przez branżę IT skierowana jest do osób pracujących w profesjach nieprogramistycznych. Potwierdzeniem tego jest raport ...
-
Satysfakcja z pracy: w pandemii jesteśmy mniej zadowoleni?
00:59 21.11.2021
Satysfakcja z pracy to jeden z czynników wpływających pozytywnie zarówno na pracowników, jak i zatrudniające ich firmy. W niełatwych czasach pandemii i związanych z nią ograniczeń, o zadowolenie może być jednak nieco trudniej. Czy rzeczywiście tak jest? Odpowiedzi na to pytanie ...
-
Dojazdy do pracy w 2020 roku. Jaki środek lokomocji?
00:35 20.11.2021
Jednym z pytań dodatkowych w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń było pytanie o rodzaj środka lokomocji, jakim pracownicy dojeżdżają do firmy. Ponad połowa (66%) zatrudnionych jeździła do pracy samochodem. Drugim najbardziej popularnym środkiem transportu był autobus. Korzystało z niego ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
13:45 19.11.2021
Deloitte prezentuje wyniki raportu The Conscious Consumer, który rzuca światło na zachowania konsumentów w zakresie zakupów produktów spożywczych. Okazuje się, że blisko 2 na 3 badanych respondentów deklaruje, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy zaczęło przywiązywać większą ...
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2021 jeszcze gorsze
13:22 19.11.2021
Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w listopadzie 2021 roku nastroje konsumentów jeszcze bardziej się pogorszyły. Pogorszenie dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
-
Coface TOP 500 CEE 2021: pozycja Orlen niezagrożona
13:00 19.11.2021
Pozycja PKN Orlen w rankingu Coface TOP 500 CEE pozostaje niezagrożona. Na podium znalazły się także czeska Skoda Auto i Jeronimo Martins. Polska przewodzi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod względem liczby firm ujętych w zestawieniu (32 proc.). Także obroty polskich firm są ...
-
Zrównoważony rozwój w e-commerce: jak duże ma znaczenie?
10:18 19.11.2021
Sklepy internetowe powinny dbać o zrównoważony rozwój, a te, które nie podejmą w tym kierunku żadnych kroków, muszą liczyć się z odpływem klientów. Taki właśnie wniosek można wysnuć z opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej raportu „Odpowiedzialny e-commerce”. Z ...