-
Stocznia Gdańska i Donbas
00:49 09.11.2006
Możliwe, że w piątek Stocznia Gdańska podpisze list intencyjny z ukraińską korporacją Związek Przemysłowy Donbasu - donosi "Gazeta Wyborcza". Ukraińcy mieliby zostać mniejszościowym akcjonariuszem polskiej stoczni. Obecnie największym udziałowcem stoczni jest Agencja Rozwoju ...
-
Rośnie sprzedaż AGD
00:05 09.11.2006
Sprzedaż sprzętu AGD rośnie tak szybko, że producenci nie nadążają z produkcją, a mniejszym sieciom zaczyna brakować towaru - donosi "Puls Biznesu". Sprzedaż tzw. dużego sprzętu AGD (pralki, lodówki itd.) w pierwszych trzech kwartałach tego roku wzrosła w kraju o blisko 13 proc. W ...
-
Świetlana przyszłość reklamy wideo
00:02 09.11.2006
Wydatki na reklamę internetową w formie plików wideo osiągną w tym roku poziom 410 mln dolarów, 82 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Do 2010 roku tego typu reklama będzie już potężnym, 3-milionowym biznesem - przewiduje eMarketer.
-
Polski rynek e-commerce wzrośnie o 300%
13:39 08.11.2006
Według prognoz do 2010 roku wartość polskiego handlu w internecie powiększy się do 4 mld euro. Oznacza to wzrost o 300 proc - powiedział podczas piątkowej konferencji prasowej Robert Hałacz z firmy Gemius.
-
Jaki jest menedżer idealny?
00:49 08.11.2006
Według raportu TNS OBOP dotyczącego profilu managera, idealnego kandydata na wysokie stanowisko managerskie powinny cechować nie tylko wiedza merytoryczna, lecz także zdolności interpersonalne.
-
Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej
00:49 08.11.2006
Obniżki cen usług pocztowych to główne korzyści, jakie widzą Polacy w przełamaniu monopolu Poczty Polskiej. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że aż 64% respondentów chciałoby tańszych usług. Jednocześnie aż 73% Polaków wysłało w ciągu ostatniego roku list lub ...
-
Telewizja online coraz popularniejsza
00:48 08.11.2006
Już 10 proc. internautów ogląda telewizję online - wynika z najnowszego raportu The Conference Board i TNS. Ponad połowa z nich (ok. 53 proc.) ogląda telewizję bezpośrednio w sieci, 49 proc. ściąga darmowe programy telewizyjne.
-
Reklama w motoryzacji IX 2006
00:48 08.11.2006
We wrześniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły w sumie ponad 69,8 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor, przytaczanych w raporcie Instytutu Samar. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom prawie ...
-
Spada bezrobocie
12:57 07.11.2006
Stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła w październiku 2006 roku 14,9 proc. i w porównaniu do września spadła o 0,3 punktu procentowego - podaje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Spadek stopy bezrobocia - w granicach od 0,6 do 0,1 punktu - odnotowano we wszystkich województwach.
-
Korupcja w Polsce i na świecie 2006
02:13 07.11.2006
Indeks Percepcji Korupcji 2006 (2006 Corruption Perceptions Index CPI), ogłoszony przez Transparency International (TI), wskazuje na silne powiązanie korupcji i ubóstwa, a kraje uboższe koncentrują się na dole rankingu.
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne X 2006
01:19 07.11.2006
Tylko TVN, biorąc pod uwagę największych graczy, zwiększył w październiku swój udział w rynku w porównaniu z tym samym okresem 2005 r. Liderem zestawienia pozostaje TVP1 - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research.
-
Nowe zagrożenia dla internautów
01:12 07.11.2006
Najnowsze badania specjalistów z firmy Trend Micro przynoszą niepokojące wnioski: największe zagrożenie dla internautów stanowi obecnie oprogramowanie szpiegowskie i reklamowe. Opublikowany z końcem października raport wskazuje na źródła niebezpieczeństw i tendencje w rozwoju ...
-
Wiadomości SMS nie tracą popularności
14:11 06.11.2006
Podczas gdy sprzedawcy usług mobilnych, producenci muzyczni, sieci telewizyjne i dostawcy sprzętu wypuszczają coraz więcej gadżetów multimedialnych żeby nakłonic konsumentów do wydawania pieniędzy, konsumenci zdają się tego nie zauważać i wysyłają coraz więcej wiadomości.
-
Kim jest statystyczny polski internauta?
00:16 06.11.2006
Polskiego internautę charakteryzuje większa aktywność towarzyska w internecie i częstsze używanie komunikatorów internetowych w porównaniu ze średnią światową - wynika z raportu firmy Ericsson.
-
Ranking wirusów X 2006
00:16 06.11.2006
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, przedstawił listę "On-line Scanner Top 20" opartą na analizie danych zgromadzonych przez ekspertów z laboratorium antywirusowego przy użyciu skanera on-line w październiku 2006 roku.
-
Reklama w prasie I-IX 2006
00:16 06.11.2006
Podobnie jak w roku ubiegłym, tak i w tym - po trzech kwartałach największe wpływy z reklam wśród tygodników, osiągnęły tygodniki opinii - wynika z najnowszych danych firmy Expert Monitor.
-
Starlink: rynek reklamowy zwolnił
14:49 05.11.2006
Zdaniem domu mediowego Starlink rynek reklamowy w Polsce wyhamował w III kwartale br. Dynamika wydatków po trzech kwartałach osiągnęła poziom 10,4 proc., na reklamę w mediach wydano łącznie w tym roku 3 mld 838 mln zł - wynika z najnowszego raportu.
-
Do którego sklepu po telewizor i lodówkę?
00:43 05.11.2006
Według raportu Acxiom Polska i Radia PiN 102 FM o tym, gdzie Polacy najczęściej kupują sprzęt elektroniczny i gospodarstwa domowego najchętniej wybieranymi przez konsumentów sieciami sklepów są Media Markt, Euro AGD/RTV i Avans. Zdecydowanie rzadziej odwiedzany jest Saturn i Electro World, ...
-
Kim jest polski inwestor giełdowy
00:40 05.11.2006
Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych przeprowadziło po raz czwarty badania dotyczące profilu inwestora giełdowego. Na ankiety odpowiedziało 1342 respondentów, w okresie luty - sierpień 2006.
-
Czas na luksusowe apartamentowce
00:36 05.11.2006
Według raportu agencji Metrohouse poświęconemu rynkowi apartamentów w Polsce, od 3 do 5 proc. społeczeństwa to osoby zamożne, co oznacza, że za parę lat w Warszawie zapotrzebowanie wzrośnie do 1000 nowych mieszkań o wysokim standardzie rocznie.
-
Tydzień 44/2006 (30.10-05.11.2006)
22:55 04.11.2006
Po licznych wypowiedziach polskich polityków odmieniających w różnych przypadkach i w różnych sytuacjach to, że w projekcie budżetu utrzymano "kotwicę" w postaci 30 mld deficytu, o budżecie wypowiedział się prezes NBP. Stwierdził on, że największą przeszkodą, by Polska osiągnęła ...
-
Tydzień 44/2006 (30.10-05.11.2006)
22:54 04.11.2006
W latach 70-tych XX w. po dekadach izolacji gospodarczej Chin dokonała się zasadnicza zmiana. Została ona zapoczątkowana w 1978 r. reformami Deng Xiaopinga. Wspólnota Europejska dostrzegła nowy klimat polityczny w tym kraju i duże szanse we współpracy gospodarczej.
-
Tydzień 44/2006 (30.10-05.11.2006)
22:53 04.11.2006
Nie tak dawno informowaliśmy o zmianie na pozycji lidera w produkcji PC. Wówczas podaliśmy informację, że po trzech latach znowu na pozycję nr 1 wspiął się HP wyprzedzając dotychczasowego lidera koncern Dell. Tuż za liderami w tej grupie produktów znalazł się chiński producent Lenovo ...
-
Komu ufają Polacy?
13:44 04.11.2006
Według najnowszego sondażu CBOS Polacy w dalszym ciągu najbardziej ufają Kazimierzowi Marcinkiewiczowi, który pełni funkcję prezydenta Warszawy oraz ministrowi zdrowia Zbigniewowi Relidze. Obu polityków zaufaniem darzy 60 procent ankietowanych.
-
Marketing bezpośredni zwalnia
00:04 04.11.2006
Tempo wzrostu wydatków na marketing bezpośredni w Stanach Zjednoczonych zwalnia - wynika z raportu stworzonego przez Direct Marketing Association. Niemniej jednak sprzedaż związana z tym rodzajem marketingu może utrzymać poziom wzrostu - uważają eksperci.