-
Budowanie marki w Internecie: o czym pamiętać?
08:10 29.01.2014
Jak to zrobić, żeby w Internecie zaprezentować swoją markę jak najlepiej? Pokazać ją w taki sposób, żeby potencjalny klient zobaczył w niej cel swoich poszukiwań.
-
Kredyty walutowe: drużyny pierścienia ruszyły do akcji
01:10 24.01.2014
Na pytanie zadane w artykule („Co czeka lemingi, co czeka nas?”) otrzymaliśmy nadspodziewanie szybko odpowiedź, a nawet dwie. Pod koniec listopada Tomasz Sadlik, szef przedsięwzięcia, złożył w krakowskim sądzie wniosek o zarejestrowanie Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Praw Konsumenta i ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
08:10 23.01.2014
Globalna gospodarka oraz nowe technologie wpływają na metamorfozę rynku KEP. Związane jest to z naturalną adaptacją operatorów logistycznych do zmieniającego się konsumenta i otaczającego go świata. Bez nowoczesnych technologii, zrozumienia znaczenia Internetu oraz tego, że Polska jest ...
-
Jak sprawdzić firmę w Internecie?
13:34 22.01.2014
Zdarzyło ci się, że chciałeś wybrać firmę lub usługę w Internecie, ale opinie na jej temat były tak skrajnie różne, że ostatecznie nie wiedziałeś, co jest prawdą? Na co zwracać uwagę przy wyborze firmy – radzi ekspert programu Trusted Trader, Dawid Urbańczyk.
-
Praca w banku dla artystów i humanistów?
00:34 22.01.2014
Banki inwestycyjne, a szczególnie wyraźnie J.P. Morgan oraz Royal Bank of Scotland, ogłosiły chęć zatrudnienia absolwentów "kreatywnych", czyli po uczelniach artystycznych i humanistycznych. Prasa fachowa zdążyła już się rozpisać o zaletach pomysłu oraz zaprognozowała "nowy trend w ...
-
Pieniądze na start i rozwój firmy. Dotacje
13:08 17.01.2014
Są dwa główne źródła dotacji na założenie firmy: Fundusz Pracy i fundusze unijne. Oba różnie definiują, kto może otrzymać pieniądze, ile maksymalnie można dostać oraz na co można je wydawać. Wspólne jest to, że granty są bezzwrotne, o ile nie naruszy się warunków umowy. W ...
-
Kryzys bankowy: wpuszczeni w szwedzkie maliny
10:14 16.01.2014
Kiedy w 2008 roku sektor bankowy opanował kryzys, cały świat spoglądał na Szwecję. Miała służyć za wzór dobrze rozwiązanego kryzysu w finansjerze, być przykładem do naśladowania, dobrym doradcą, ponieważ – jak twierdzili wówczas będący na topie ekonomiści - jej wyjście z ...
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem: gra do wspólnej bramki
13:26 15.01.2014
Zarządzanie przedsiębiorstwem często przypomina raczej zarządzanie chaosem niż przemyślaną strategię i realizowanie celów firmowych.
-
Komunikacja w firmie: dwukierunkowe zarządzanie
10:31 10.01.2014
W kontaktach między szefem a podwładnym często pojawiają się rozbieżności dotyczące celów zadaniowych oraz ich priorytetu i statusu. Czy istnieją jakieś reguły postępowania w takiej sytuacji? Jak motywować pracowników z jednej strony i jak zarządzać szefem z drugiej?
-
Program lojalnościowy dla b2b/b2c
13:51 08.01.2014
Dobrze wymyślony program lojalnościowy będzie przynosił korzyści w długim okresie czasu. Źle wymyślony będzie nas kosztował tak samo długo.
-
Wypalenie zawodowe kierownika produkcji
13:14 07.01.2014
Jedna z głównych zasad Teorii Ograniczeń mówi, że łańcuch jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo. Menedżerowie szukają najczęściej słabego ogniwa w obszarze techniki, technologii czy organizacji pracy. Tymczasem prawdziwym ograniczeniem może być wypalenie zawodowe kierowników ...
-
Sektor bankowy trzeba odzyskać dla polskiej gospodarki
01:10 30.12.2013
Wyceny banków były robione przez zagranicznych audytorów często od lat współpracującymi z zagranicznymi inwestorami. Koszty tych wycen były bardzo wysokie, obciążające dochody z prywatyzacji - dowiadujemy się z rozmowy z prof. dr. hab. Witoldem Kieżuniem.
-
E-mail marketing: lista odbiorców podstawą sukcesu
00:32 28.12.2013
Śmiało można powiedzieć, że lista odbiorców jest jednym z najważniejszych czynników, decydujących o sukcesie kampanii e-mail marketingowej. Bo cóż z tego, że napiszemy genialnego newslettera, jeśli nie będziemy mieli go do kogo wysłać albo wyślemy do osób, które tak naprawdę nie ...
-
Reklama online, którą odbiorca polubi
10:12 27.12.2013
Natłok komunikatów reklamowych działa na niekorzyść zarówno nadawcy, jak i odbiorcy reklamy. Są jednak sposoby, aby wydawca serwisu zyskiwał na popularności i wiarygodności, a reklamodawca prowadził tam skuteczną kampanię – pisze Michał Łępicki z firmy badawczej Gemius, która ...
-
Polska i świat w 2014 roku
00:22 25.12.2013
Przyszły rok wcale nie będzie lepszy od tego, który mija. Główne zmiany będą następować poza blokiem kultury zachodniej. Jeśli w tym czasie nic się nie zmieni, Polska stanie się krajem drugiej lub trzeciej klasy ekonomicznej, bez żadnego wpływu cywilizacyjnego, nie tylko w świecie ...
-
Zarządzanie sklepem internetowym: integracje
09:17 23.12.2013
Rozwój na rynku e-commerce powoduje, że powstaje coraz więcej firm, które oferują usługi wspierające efektywne zarządzanie sklepem internetowym. Dzięki nim możemy łączyć ze sobą różne systemy niezbędne do prowadzenia działalności polegającej na sprzedaży przez Internet, takie ...
-
Zarządzanie łańcuchem dostaw: wyprzedzanie konkurencji
08:41 19.12.2013
Optymalizacja łańcucha dostaw w taki sposób, by firma osiągała minimalne stany magazynowe, sprzedawała wszystkie towary, produkowała w ilości zaspokajającej w pełni potrzeby rynku i do tego wyprzedzała konkurencję przynajmniej o jeden krok – to marzenie wielu firm produkcyjnych ...
-
Zakupy świąteczne: jak nie dać się zaczarować?
14:09 18.12.2013
Okres przedświąteczny to czas, w którym handel święci triumfy. Wykorzystując magię świąt marki i sklepy oczarowują klientów, by ich portfele chudły, a reklamówki i torby pęczniały. Warto więc przed wyjściem na świąteczne zakupy poznać zaklęcia, za pomocą których chce się nas ...
-
Zintegrowana kampania marketingowa musi być dobrze zaplanowana
08:15 12.12.2013
Kampania zintegrowana może być bardzo skuteczna, gdyż widać ją w wielu miejscach, przez co lepiej zapisuje się w głowach. Ale bez ścisłego planowania biznesowego istnieje duże ryzyko, że owszem, kampanię przeprowadzimy, ale będzie to wyrzucenie pieniędzy w błoto.
-
Outsourcing - dlaczego się nie udaje?
00:56 11.12.2013
Z badania Outsourcing Center Survey przeprowadzonego przez Outsourcing Center wynika, że przyczyny, z powodu których outsourcing się nie udaje, bardzo rzadko leżą po stronie dostawcy. Większość problemów leży po stronie zlecającego.
-
Banki a łamanie praw człowieka
10:22 10.12.2013
W opublikowanym w październiku raporcie „Brudny zysk. Jak korporacje, banki i fundusze inwestycyjne czerpią zyski z łamania praw człowieka” zostały przedstawione nieetyczne praktyki firm, którym towarzyszy łamanie praw pracowników, niszczenie środowiska lub wyrządzanie szkód ludziom ...
-
Jak używać kody QR
00:55 08.12.2013
Kody QR opanowały przestrzeń miast. Niestety oprócz ciekawych i odkrywczych zastosowań tej technologii, coraz częściej można też uświadczyć te zupełnie nietrafione. W pięciu prostych punktach wyjaśniamy, co zrobić, żeby uchronić się przed marketingową porażką.
-
Planowanie produkcji - harmonogram
00:20 05.12.2013
Zawsze lubiłem wsłuchiwać się w rytm produkcji. W dźwięki dobiegające z hali produkcyjnej, wydobywane przez pracujące maszyny. Dźwięki ciężkie, metaliczne i te lekkie, melodyjne towarzyszące liniom produkcyjnym niczym nieco inny wymiar orkiestry symfonicznej, grającej bez widocznego ...
-
Start-up: analiza konkurencji
10:17 03.12.2013
Przed rozpoczęciem prac nad rozwijaniem start-upu powinieneś przeanalizować konkurencję. Po co to robić i czy nie lepiej od razu zająć się tworzeniem produktu?
-
Banki w Polsce: sny o potędze
11:46 29.11.2013
Polski system bankowy dobrze przetrwał ostatnie trudne lata. Spora część największych banków zakłada więc optymistycznie, że w naszym regionie Europy istnieje wciąż ogromny potencjał organicznego wzrostu. Można jednak jednocześnie zaobserwować, że tendencja utrwalania i wzrostu ...