-
Produkcja w Polsce IV 2005
... cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w kwietniu br. o 1,0% niższa niż przed rokiem (kiedy notowano wysoki wzrost - odpowiednio 21,8%, w tym - w przetwórstwie przemysłowym 25,2%). W porównaniu z marcem br. produkcja zmniejszyła się o 0,3%. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja sprzedana ...
-
Wyniki przedsiębiorstw I-III 2005
... finansowy netto ukształtował się na poziomie 11,0 mld zł wobec 13,4 mld zł, przy ograniczeniu zysku netto (o 8,3%) i wzroście straty netto (o 21,7%). Zysk netto wykazało 57,7% ogółu przedsiębiorstw (63,5% przed rokiem), a ich udział w przychodach z całokształtu działalności obniżył się z 81,2% do 75,4%. W przetwórstwie ...
-
Tydzień 20/2005 (16-22.05.2005)
... i Chiny będą wspólnie poszukiwać gazu pod dnem Morza Wschodniochińskiego. Po pierwszych czterech miesiącach roku nadwyżka Chin w wymianie handlowej z zagranicą wyniosła 21,2 mld USD (w 2004 roku wyniosła ona ok. 11 mld USD). Chiński eksport wzrósł o 34% do 218,1 mld USD a import wzrósł ...
-
Rynek chipów WLAN rośnie
... , wartość rynku chipów WLAN wzrośnie z 1,2 mld USD w ubiegłym roku do 3 mld USD w roku 2009. Roczny wzrost wyniesie więc średnio aż 21%. W roku 2009 spodziewana jest sprzedaż 487 mln sztuk układów WLAN. Wzrost rynku pobudzany jest przez coraz większą liczbę zastosowań komunikacji ...
-
Mapa Rynku Pracy - Kwiecień 2005
... ,5%. Ponad dwudziestoprocentowe bezrobocie panuje także w województwach: zachodniopomorskim (27,5%), kujawsko-pomorskim (23,8%), lubuskim (26,1%), dolnośląskim (22,5%) oraz świętokrzyskim (22%), pomorskim (21,6%). Relatywnie najlepsza jest sytuacja na Mazowszu oraz w Małopolsce, gdzie stopa bezrobocia oscyluje wokół 15%; jednakże także tutaj liczba ...
-
Sprzedaż samochodów V 2005
... 12.555 aut, o 43,5 procent mniejszy niż przed rokiem. Majowa sprzedaż wyniosła 2.620 sztuk i wykazała spadek w porównaniu do ubiegłego roku o 21,4 procent. Dotychczasowy numer jeden polskiego rynku - Toyota - spadła na drugą lokatę, sprzedając w maju 2.111 swoich aut (o 38,2 procent mniej niż ...
-
Samochody dostawcze V 2005
... ). Na siódmą lokatę awansował - w stosunku do kwietnia - Peugeot, sprzedając 728 swoich aut (mniej o 20,9 proc.), w tym w maju 174 sztuki (więcej o 21,7 proc.). Awans o jedno miejsce odnotował również Intrall, który z wynikiem 726 sztuk (wzrost o 5,4 proc., w maju 202 auta, więcej o 24,7 procent) zajmuje ...
-
Tydzień 23/2005 (06-12.06.2005)
... jakościowych. Zadeklarował też nowe inwestycje w wysokości 400 mln zł. Pozostaje pytanie: jak będzie z realizacją tych zobowiązań i obietnic? W maju br. sprzedano 21 tys. nowych samochodów, czyli o 20% mniej niż przed rokiem, chociaż o 8,2% więcej niż w kwietniu. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku do Polski ...
-
Tydzień 23/2005 (06-12.06.2005)
... się tempa wzrostu powyżej 8%. Chiny zamierzaja zrealizować w Rosji inwestycje za 1,5 mld USD. Wielkość handlu między Chinami i Rosją jest szacowana na 21,3 mld USD. W Niemczech pracuje sezonowo 324 tys. Polaków. Sprzedaż General Motors w maju spadła o 5,5% r/r. To czwarty kolejny miesiąc spadku sprzedaży ...
-
Siedem nowych telefonów Nokia
... latarka pomoże rozjaśnić największe ciemności. Ostatnią propozycją Nokii jest telefon 2125, zaprojektowany z myślą o podstawowej grupie odbiorców. Sprzęt jest niewielki (tylko 21,5 mm grubości) i lekki (85g). Telefon posiada kolorowy (64 tys. barw) wyświetlacz LCD, wbudowany głośnik i latarkę. To idealne urządzenie dla użytkowników ...
-
Coraz więcej telewizorów LCD
... , czyli o 188% więcej, niż rok wcześniej. Szybszy wzrost sprzedaży zanotowano tylko w Chinach. Najwięksi światowi dostawcy telewizorów LCD to firmy Sharp (21% udziałów w rynku), Philips (10,9%), Samsung (10,8%) i Sony (10%). W raporcie Display Search uwzględniono modele wyposażone w ekrany o przekątnej od 10 cali wzwyż ...
Tematy: sprzedaż telewizorów LCD, telewizory LCD -
Ceny produktów rolnych V 2005
... ceny skupu żywca wołowego (o ponad 25%) i mleka (o prawie 11%). Ceny pszenicy w skupie obniżyły się o 0,2% w porównaniu z poprzednim miesiącem (średnio do 38,21 zł/dt) i o 45,5% w odniesieniu do analogicznego okresu ub. roku. Na targowiskach za 1 dt pszenicy płacono 46,71 zł, tj. o 4,1% mniej niż ...
-
Produkcja w Polsce V 2005
... ), obejmująca roboty o charakterze inwestycyjnym i remontowym zrealizowana na terenie kraju przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób, była w maju br. większa o 21,8% niż przed rokiem (wobec spadku w maju ub. roku o 14,4%) i wyższa o 22,3% w porównaniu z kwietniem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze ...
-
Płatnicze zwyczaje Polaków
... bez wyjścia”, a 8% - „nie płaci kartą w ogóle”. Najczęściej używane karty to karty debetowe (49%). Mniej osób deklaruje posiadanie kart kredytowych (21%) i obciążeniowych (6%). 28% respondentów nie wie z jakich produktów bankowych korzysta. Do najczęstszej formy wykorzystywania kart płatniczych należy zaliczyć wybieranie gotówki z bankomatu ...
-
Górnictwo: mniejsze wydobycie
... sprzedaż tego surowca do koksowni oraz gospodarstw domowych. Większe zapotrzebowanie wykazują zakłady energetyczne i przemysłowe. Sprzedaż w kraju stanowiła 78,9 proc., a eksport 21,1 proc. Górnictwo węgla kamiennego uzyskało w ciągu 4 miesięcy przychody w wysokości 6 mld 663 mln zł w tym ze sprzedaży węgla w wysokości 5 mld 951 ...
-
Reklama w motoryzacji V 2005
... , 12,2 procent), która wyprzedziła General Motors Polska (28,7 mln zł, 11,1 procent), Toyota Motor (22,6 mln zł, 8,7 procent), Citroen Polska (21,8 mln zł, 8,4 procent) i Skoda Auto Polska (20,4 mln zł, 7,9 proc.). W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w maju najwięcej ...
-
Koniunktura konsumencka VI 2005
... roku. Pogorszyło się także nastawienie konsumentów w zakresie oczekiwanych (w najbliższych 12 miesiącach) zmian sytuacji gospodarczej kraju. Wskaźnik ocen osiągnął wartość –21,5, tj. o 4,4 pkt. procentowego niższą od wyniku z ubiegłego miesiąca. Nieco lepszy jest nastrój konsumentów w zakresie oceny obecnych możliwości dokonywania poważniejszych ...
-
Internet w Polsce III-V 2005
... ludzi korzystających z sieci jest trzykrotnie mniejszy (22,6%). Niewiele mniejszy jest też udział ludzi korzystających z Internetu w szkole bądź na uczelni (21,8%). U znajomych Internet włącza 14,5% pytanych. Mały jest udział Internautów korzystających z kawiarenek internetowych lub sklepów komputerowych (11,2%). Najpopularniejszą stroną zakodowaną ...
-
Tydzień 27/2005 (04.07-10.07.2005)
... 6,24%. Podniesiono od 1 lipca podatek VAT o 2 punkty procentowe. Słowacja odrzuciła możliwość udzielenia pomocy publicznej koreańskiemu inwestorowi (firmie oponiarskiej Hankook) w wysokości 21% nakładów inwestycyjnych. Warto tu dodać, że reguły unijne dopuszczają jedynie taką pomoc na poziomie 15%. Węgrzy planują zmniejszyć w tym roku ...
-
W czerwcu deflacja
... o 1,3%) ukształtowała wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem na poziomie wyższym o 0,34 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia o 4,2% obniżył ten wskaźnik o 0,21 pkt proc. Wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w skali roku był w czerwcu br. niższy niż w maju br. (1,4%, wobec 2,5%). W okresie dwunastu miesięcy ...
-
Produkcja w Polsce VI 2005
... m.in. w produkcji instrumentów medycznych, precyzyjnych i optycznych, zegarów i zegarków – o 25,6%, maszyn i urządzeń – o 22,1%, wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych – o 21,2%, wyrobów z metali – o 17,5%, wyrobów z pozostałych surowców niemetalicznych – o 12,2%, artykułów spożywczych i napojów – o 10,1%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu ...
-
Paliwa coraz gorsze
... oraz co dziesiąta benzyny. Najwięcej nieprawidłowości odnotowano w województwach lubuskim (ponad 28 proc. próbek niespełniających wymagań jakościowych), śląskim (ponad 21 proc.), podkarpackim (ponad 20 proc.) i lubelskim (19 proc.). Natomiast relatywnie najlepsze wyniki uzyskano w województwach warmińsko-mazurskim – około 4 proc. pobranych ...
-
Wrota Opolszczyzny otwarte
... środę, 21 lipca br. nastąpiło oficjalnie otwarcie regionalnego portalu Wrota Opolszczyzny, będącego częścią ogólnopolskiego projektu e-PUAP. Jest to trzeci tego typu portal w ...
-
Tydzień 29/2005 (18-24.07.2005)
... 5,8%. Rosja od kilku już lat tworzy fundusz stabilizacyjny dotowany częścią wpływów ze sprzedaży surowców energetycznych. Teraz ogłosiła, że zaamierza zainwestować 21,6 mld USD z tego funduszu w najbogatsze gospodarki świata. Nadwyżka w handlu w strefie euro wyniosła 2,2 mld euro (wobec 2 mld euro w kwietniu). W całej Unii ...
-
Polski rynek IT 2004/2005
... wejścia Polski do Unii Europejskiej, można zauważyć systematyczny wzrost sprzedaży komputerów markowych, wyposażonych w certyfikaty CE - w okresie czerwiec-lipiec – 15 proc., sierpień-wrzesień – 21 proc., październik-listopad 25 proc. i na początku 2005 roku – 30 proc. Prognozy na rok 2005 Zdaniem Jacka Nowickiego, analityka rynku IT ...
-
Sieciowe zagrożenia IV-VI 2005
... % przypadków wykrytych przez Panda ActiveScan dotyczy tych dwóch kategorii oprogramowania. Drugim co do wielkości źródłem infekcji są trojany, które stanowiły 21% wykrytych przypadków. Jest to 3% wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału. Spośród nich aż 27% należało do grupy Downloader, mających na celu ...
-
Cyfrowe pióro Hitachi
... , producentowi udało się zredukować jego rozmiary o ok. 15% i wagę o ok. 20%. Model DP-201 waży 30g, a jego wymiary zewnętrzne to 157 x 21 x 18mm. Komunikację cyfrowego pióra Hitachi Maxell z komputerem lub urządzeniami multimedialnymi zapewnia złącze USB oraz moduł Bluetooth. Ładowanie baterii litowo jonowej ...
-
Tydzień 30/2005 (25-31.07.2005)
... na chińskie odlewy żeliwne. Wynoszą one od 18,6% do 47,8%. Udział chińskich produktów tego typu w rynku europejskim wzrastał systematycznie od 21% w roku 2000 do 31,1% w 2004 roku. Bezrobocie w Niemczech wzrosło w lipcu do 11,5%. Według Eurostatu inflacja w strefie euro w lipcu wzrosła do ...
-
Komunikacja elektroniczna z urzędem
Obowiązująca od 21 lipca br. ustawa o informatyzacji podmiotów realizujących zamówienia publiczne wprowadza m.in. zmiany do kodeksu postępowania administracyjnego. Zmiany te zaczną obowiązywać za ...
-
Zwyczaje żywieniowe Polaków 2005
... produktów gotowych do spożycia, lubią tradycyjnie przygotowywane potrawy, nie jadają poza domem. Wśród nich znajdują się zwolennicy polskich produktów Dietetycy (21 proc.) – osoby stosujące dietę, ograniczające spożycie mięsa i produktów wysokokalorycznych Prozdrowotni (20 proc.) – osoby wyczulone na zdrowy skład produktów, poszukujący zdrowej ...
-
Dziurawa beta Windows Vista
... twórców wirusów, prowadzonym przez podziemną grupę „Ready Ranger Liberation Front”. „Second Part To Hell” - zwany także „Mario” - stworzył nowe wirusy 21 lipca, czyli zaledwie dzień po tym, jak Microsoft oficjalnie zaprezentował wykorzystywaną w najnowszych „Windowsach” linię komend Monad. Ze względu na złożoność ...
-
Wykopaliska on-line
... są transmitowane przez internet On–Line. W zeszłym roku wszyscy zainteresowani mogli oglądać wykopy dzięki jednej kamerze. Z powodu wielkiego zeszłorocznego zainteresowania, 21 lipca uruchomiono 2 kamery. Transmisja trwa codziennie od godziny 8 do 16. Ze względu na przesyłanie obrazu poprzez sieć komórkową i GPRS obraz ...
-
Dokształcanie po polsku
... pracy (30%), radzenie sobie ze stresem (30%), oraz komunikowanie się z innymi (30%). Najrzadziej zaś wskazywano takie umiejętności, jak kierowanie ludźmi (21%) i ocenianie ich (14%). Jak wynika z sondażu, potrzeba podnoszenia własnych kwalifikacji wśród Polaków wzrasta wraz z ich pozycją zawodową. Największą chęć samokształcenia ...
-
Tydzień 33/2005 (15-21.08.2005)
... organizacji pożytku publicznego mogliśmy odliczyć 1% podatków i uczyniło to w sumie 41 mln zł. W tym miejscu warto dodać, że w 2004 roku tylko 21% firm płaciło podatek CIT. W roku ubiegłym mniejsza była liczba firm (34%) wykazujących straty i była to liczba mniejsza niż w 2003 (wówczas ...
-
Płatności MasterCard 2004
... o 5%. Trend ten znajduje również swoje potwierdzenie w Polsce. W porównaniu z rokiem 2003 wzrost wartości transakcji wychodzących z Polski, zrealizowanych kartami debetowymi w 2004 r. wyniósł 21,9% podczas gdy kartami kredytowymi prawie 17%. Na podstawie tych danych można śmiało powiedzieć, że ten bardzo rozpowszechniony segment kart w Polsce ...