-
Tydzień 26/2006 (26.06-02.07.2006)
... . Terminal już rozpoczął pracę. Chiny są drugim, po Japonii, rynkiem zbytu dla australijskich towarów. W 2005 australijski eksport do Chin wzrósł o 46% r/r do wartości 11,8 mld USD, a dominują w nim węgiel, towary rolne i ruda żelaza. Kontynuowane są chińsko-australijskie negocjacje na temat układu ...
-
Polskich internautów portret własny
... rok temu. Polscy internauci to osoby dobrze wykształcone (36,12 proc. – deklaruje wykształcenie wyższe, niepełne wyższe lub licencjat) i stosunkowo młode (46,44 proc. internautów ma mniej niż 25 lat). W internecie poszukują rozrywki i porad, sprawdzają bieżące wiadomości i rozwijają własne hobby, na czatach ...
-
Tydzień 27/2006 (03-09.07.2006)
... energetyka i surowce energetyczne. Jak wiadomo Rosja podpisała Europejską Kartę Energetyczną, ale jej nie ratyfikowała. Karta została podpisana w 1991 roku przez 46 państw (w tym przez Polskę). Jej zapisy przewidują m.in. " powstanie konkurencyjnego rynku paliw, energii oraz usług energetycznych, a także swobodny wzajemny dostęp ...
-
UE rozrosła się już wystarczająco
... "nowych" członków Unii Europejskiej. Wtedy wśród populacji 15 "starych" państw członkowskich za poszerzeniem opowiada się 41 proc., przeciwnych jest aż 46 proc. ludności. Nawet w Wielkiej Brytanii, która jest silnym zwolennikiem poszerzenia UE, opinia społeczna jest podzielona - 44 proc. społeczeństwa jest za ...
-
Ceny produktów rolnych VI 2006
... o 2% (średnio do 41,90 zł/dt) i były wyższe o 14,2% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na targowiskach za 1 dt pszenicy płacono 46,33 zł, tj. o 1,7% więcej niż przed miesiącem i o 2,6% więcej niż przed rokiem. Za żyto w skupie płacono średnio 34,26 zł/dt, tj ...
-
Czego boją się Polacy
... się niczego w pobliżu miejsca swojego zamieszkania. Polacy najbardziej boją się włamań do mieszkań oraz napadów, rozbojów a także brawurowo jeżdżących kierowców. 46 procent ankietowanych przyznało, że najbardziej obawia się włamań do mieszkań, piwnic i samochodów. Takie obawy mają najczęściej mieszkańcy małych miast poniżej ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VII 2006
... . i 75% w lipcu ub. roku). Drugą najczęściej zgłaszaną barierą są koszty zatrudnienia (50% badanych przedsiębiorstw w lipcu br. wobec 49% w czerwcu br. i 46% w lipcu ub. roku). W porównaniu z lipcem ubiegłego roku w najbardziej znaczącym stopniu zmalała uciążliwość bariery związanej z niedostatecznym popytem (z 51% do 28%). Zdecydowanie ...
-
Sytuacja ekonomiczna niepokoi Europejczyków
... istotna dla obywateli nowych państw członkowskich Unii – aż 63% spośród nich uznało brak pracy za najważniejszy problem w ich kraju w porównaniu z 46% mieszkańców „starej 15”. Również w Polsce aż 78% respondentów uznało ten problem za najbardziej istotny co oznacza 7% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym ...
-
Polski rynek IT 2005
... Hewlett - Packard (miejsce 1 z wynikiem 2.175 mln zł) i Prokom Software Gdynia (miejsce 2 z wynikiem 1.854,81 mln zł). Na rynku telekomunikacyjnym stagnacja: 46,6 mld zł w 2005 r., to tylko 6-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Wśród firm telekomunikacyjnych największa pod względem przychodów jest wiodąca ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2006
... w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy (w okresie najbliższych 12 miesięcy). Wartość tego wskaźnika zmalała względem czerwca o 2,6 pkt. procentowego i wynosi obecnie –46,9 (jest to jednocześnie najniższa wartość, jaką zaobserwowano w dotychczasowych badaniach). Różnica w stosunku do wyników uzyskanych w analogicznym miesiącu 2005 r. zamyka ...
-
Kingston na czele producentów pamięci
... sprzedaż modułów DRAM sięgnęła w pierwszym kwartale 4,92 miliarda USD. Najwięcej produktów zostało w analizowanym okresie dostarczonych do Stanów Zjednoczonych, które posiadały 46,9 % udziałów w rynku odbiorców pamięci DRAM. Stosunek sprzedaży modułów DDR2 i DDR wyniósł 29,1 do 58,2 co wykazało, że modele DDR były ...
-
Samochody dostawcze VII 2006
... , co oznacza wzrost o 24,9 procent. Drugie miejsce zestawienia zajmuje Renault. Sprzedaż francuskich pojazdów od początku roku wyniosła 2 tys. 886 sztuk, o 46,72 procent więcej niż rok wcześniej, z czego 546 sztuk to wynik miesięczny, uzyskany w lipcu (o 100 procent większy niż przed rokiem ...
-
Sprzedaż online w USA wciąż rośnie
... ponad 20 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2005. Sprzedaż online, bez uwzględnienia podróży, wzrosła o 24,6 proc. osiągając wartość 46,1 miliarda dolarów. Tymczasem wydatki na podróże osiągnęły wartość 34,7 miliarda dolarów, co oznacza 14,7 proc. wzrost. W porównaniu z minionym rokiem silny ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2006
... ,3%. Ujemne saldo ukształtowało się w wysokości 5,5 mld USD (w ub. roku minus 5,7 mld USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł 41,5 mld EUR, import 46,0 mld EUR, a ujemne saldo 4,5 mld EUR, wobec minus 4,4 mld EUR - przed rokiem (eksport zwiększył się o 23,1%, a import o 20,8%). Ujemne salda ...
-
Wakacje planujemy z Internetem
... zrealizowanego przez TNS OBOP. Polacy cenią Internet także wtedy, gdy nie planują konkretnego wyjazdu, ale podróżują tzw. "palcem po mapie" (46%). Internet uchodzi również za najbardziej wiarygodne źródło informacji spośród wszystkich dostępnych na rynku (34%). Natomiast rozmowy z rodziną bądź znajomymi Polacy ...
-
Ceny produktów rolnych VII 2006
... się o 2,6% (średnio do 40,82 zł/dt) i były wyższe o 8,7% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na targowiskach za 1 dt pszenicy płacono 46,83 zł, tj. o 1,1% więcej niż przed miesiącem i o 12,2% więcej niż przed rokiem. Za żyto w skupie płacono średnio 31,69 zł/dt ...
-
Tydzień 33/2006 (14-20.08.2006)
... największy producent komputerów osobistych na świecie, ma 19,3% udziału w rynku komputerów osobistych. Ma jednak kłopoty. Zanotował w II kw. spadek zysku o 46 % r/r chociaż przychody wzrosły o 5% r/r (do 14,1 mld USD), rozpoczęło się śledztwo w sprawie jej finansów, które prowadzi amerykańska Komisja Papierów ...
-
Tydzień 33/2006 (14-20.08.2006)
... największa grupa naftowa w Europie Środkowo-Wschodniej. W I półroczu zwiększyła zysk netto o 19% r/r, przy sprzedaży 4,6 mld euro (wzrost o 21% r/r). ÖMV zatrudnia 46,7 tys. osób w 13 krajach regionu. W IV kwartale w słowackiej Żilinie rozpocznie się budowa fabryki samochodów Hyundaya. Jej koszt szacuje się na ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VIII 2006
... bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 75% jednostek), koszty zatrudnienia (56%), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (51%) i niedostateczny popyt (46%). Nasilenie poszczególnych barier od roku nie ulega istotnym zmianom. 4. Usługi Jednostki z sekcji pośrednictwo finansowe oceniają w sierpniu koniunkturę bardzo korzystnie na ...
-
Poczta Polska: reklamacje pocztowe
... paczek pocztowych (27) zostały złożone z tytułu opóźnienia, uszkodzenia przesyłki lub innych przyczyn indywidualnych dla poszczególnych przesyłek (np. odklejenie adresu pomocniczego). 46 reklamacji (tj. 45,5%) zostało uznanych przez organy Poczty Polskiej jako uzasadnione. Ustalono również, że 40 sztuk (39,6%) dotyczyło reklamacji z żądaniem ...
-
Internauci planują kupno samochodu
... internetu przeszukują osoby planujące zakup samochodów używanych. Są to przede wszystkim tematyczne serwisy motoryzacyjne (62,2 proc.) oraz fora poświęcone motoryzacji (46,9 proc.). W sytuacji ostrej walki konkurencyjnej na rynku motoryzacyjnym kluczową kwestią staje się, obok doskonałej obsługi sprzedażowej, skuteczna komunikacja marketingowa ...
-
Produkcja samochodów VIII 2006
... przeznaczonych zostało na rynek polski. Największym producentem jest niezmiennie Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej samochodów osobowych w sierpniu tego roku wyniósł 46,07 procent. Drugą pozycję z wynikiem 31,9 proc. zajmuje Opel. Trzecia pozycja przypadła w udziale firmie Volkswagen (15,1 procent). Na pozycji czwartej ...
-
Branża PR w mediach VIII 2006
... poprzednich miesiącach, w kategorii PR-u Polski - stanowiły one 41,17% przekazów na ten temat. Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (46,98%) oraz poświęcone biznesowi i gospodarce (13,86%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-u na pierwszym miejscu uplasowały się ex aequo ...
-
Konto bankowe - kryteria wyboru banku
... lokalizacja nie są dla nich wystarczającym argumentem do założenia konta, rzadziej także dają się złapać na specjalne warunki promocyjne - dla 46% z nich nie mają one większego znaczenia. Osoby posiadające karty kredytowe jako kwestie najważniejsze przy wyborze banku najczęściej wymieniali możliwość korzystania ...
-
Wyniki Megapanel VII 2006
... Google. Zasięg tej strony jednak spadł w lipcu i wynosi 81,61%. Na grugim miejscu nadal znajduje się Onet.pl z zasięgiem 74,46%. Trzecie miejsce bez zmian uzyskała Wirtualna Polska z 64,81%-owym zasięgiem. W pierwszej piątce bez zmian uplasowały się INTERIA.PL oraz ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza IX 2006
... bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 75% jednostek), koszty zatrudnienia (56%), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (52%) i niedostateczny popyt (46%). 4. Usługi Jednostki z sekcji pośrednictwo finansowe oceniają we wrześniu koniunkturę bardzo korzystnie (plus 56 wobec plus 47 w sierpniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje ...
-
Idealna zabawka dla dziecka
... swoim pociechom? Dzieciom w wieku do 3 lat badani rodzice najczęściej kupują akcesoria niemowlęce (68 proc.), zabawki plastikowe (64 proc.) oraz książeczki (46 proc.). Rzadziej rodzice decydują się na zakup programów i widowisk (36 proc.), zabawek ekologicznych (32 proc.) oraz zabawek konstrukcyjno-technicznych (30 proc ...
-
BPM usprawnia zarządzanie
... silną korelację między tymi wskaźnikami i najważniejszymi czynnikami motywującymi optymalizację procesów: wydajnością kosztów (70%), wzrostem (48%), poziomem obsługi klienta (46%) i konkurencyjnością (43%). Wykazuje to jednoznacznie konieczność stosowania wydajnych, nowoczesnych metod zarządzania będących podstawą działalności firmy. Zaledwie 11 ...
-
Pośrednictwo kredytowe I-VI 2006
... przedsiębiorstw handlowo-usługowych i agentów. Liczba pożyczek i kredytów udzielonych przez podmioty zatrudniające 50 osób i więcej wyniosła 1,8 mln, z czego 47,7% stanowiły pożyczki gotówkowe, a 46,6% - kredyty ratalne. Na łączną kwotę 5850 mln zł udzielonych kredytów i pożyczek w 33,9% składały się kredyty hipoteczne, w 31,6% - pożyczki gotówkowe ...
-
Dyskryminacja ze względu na wiek
... pracowników ze względu na wiek. Niemcy natomiast mają najwyższy odsetek jeśli chodzi o ageizm w stosunku kandydatów na pracowników. Z ankiety wynika, że 46 proc. spośród pracowników zatrudnionych na terenie Europy uważa, że w ich miejscach pracy występuje zjawisko dyskryminacji ze względu na wiek przy ...
-
Oglądalność serwisów internetowych w USA
... 23-procentowy wzrost w stosunku do miesiąca poprzedniego. Ticketmaster, Citysearch, WebMD Health i Craigslist.org po ponownej klasyfikacji znalazły się odpowiednio na 42, 46, 48 i 49 miejscu. Advertising.com utrzymała czołową pozycję w sierpniowym rankingu Ad Focus przyciągając na swoje strony aż 85 proc. wszystkich ...
-
Atrakcyjny kredyt mieszkaniowy, czyli jaki?
... przy kwotach z jakimi mamy do czynienia w wypadku kredytów mieszkaniowych, to w rzeczywistości grube tysiące złotych, które będą musieli spłacić. Prawie połowa (46%) zwracających uwagę na elastyczną ocenę zdolności kredytowej to osoby pracujące fizycznie, emeryci i renciści. Jest to grupa osób, mogących mieć problemy ...
-
Programy informacyjne w TV IX 2006
... "Faktami" znalazł się "Teleexpress", który wybierało we wrześniu średnio 3,4 mln widzów, co dało TVP1 udział w porze emisji programu na poziomie 46 proc. W porównaniu z tym samym okresem ub. roku serwis stracił 0,3 mln widzów. Polsatowskiej "Wydarzenia" oglądało tylko 2,08 mln telewidzów (20 proc ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... Advertising Bureau Polska, w 2005 r. jego wartość wzrosła o 59% - do 43,3 mln USD. Tymczasem według Pricewaters Coopers suma ta jest wyższa o 46% i wynosi 63 mln USD. Niezależnie od szczegółowych danych, jedno jest pewne: Polska przoduje w Europie Środkowo – Wschodniej (w badaniach pominięto kilka krajów ...
-
34% rodzin nie wysyła dzieci na wakacje
... na wypoczynek wakacyjny tylko niektóre ze swoich dzieci. Odpoczynek wakacyjny zapewniali swoim pociechom przede wszystkim rodzice legitymujący się wyższym wykształceniem. 46 procent ankietowanych z gospodarstw, w których są dzieci w wieku szkolnym przyznało, że cała rodzina wyjechała na wypoczynek na co najmniej tydzień, a 9 procent ...