-
Wyniki finansowe banków I-VI 2007
... o 42,0%). W bankach komercyjnych odnotowano wzrost wyniku brutto o 24,4%, a w bankach spółdzielczych o 32,5%. Obciążenie tego wyniku podatkiem dochodowym w bankach ogółem zwiększyło się o 46,9% i stanowiło 18,8% wyniku finansowego brutto, wobec 15,9% przed rokiem. Wynik finansowy netto ukształtował się na poziomie 7047,7 mln zł, tj ...
-
Programy informacyjne w TV VII-VIII 2007
... kształtował się w tym czasie na poziomie 43,47 proc. Rok wcześniej popołudniowy program informacyjny Jedynki oglądało średnio 3,54 mln widzów (46,97 proc. udziałów w rynku). Na trzecim miejscu znalazły się "Fakty" TVN, które miały 3,18 mln widzów z udziałem w rynku wynoszącym 34 ...
-
Reklama w telewizji VIII 2007
... , która miała 92,9 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 34,81 proc.). Wpływy TVP2 z reklam wyniosły 54,02 mln zł (wzrost o 46,44 proc.), a TVP3 - 3,49 mln zł (wzrost o 25,43 proc.). Kanał TV4 miał 11,12 mln zł wpływów reklamowych (wzrost ...
-
Księgarnie internetowe 2006-2010
... na podstawie danych eCard można oszacować na 724 zł w 2006 r (z wyłączeniem transakcji Allegro, które eCard pomija: 2,55 mld zł obrotu i 46 mln transakcji w 2006, średnia wartość 54 zł). Widzimy, że średnia wartość e-transakcji kartą płatniczą była trzykrotnie niższa od średniej wartości ...
-
Produkcja samochodów VIII 2007
... producentem pozostaje Fiat Auto Poland, który z tegorocznym wynikiem 213 tys. 954 auta (wzrost o 18,9 procent) zwiększył swoją dominację na rynku z 46,1 do 51,1 procent. Odwrotną tendencję odnotowali dwaj kolejni producenci, działający w Polsce, kolejno Opel Polska (113 tys. 636 sztuk, spadek o 8,9 procent ...
-
Branża IT: firmy a handel internetowy w sektorze B2B
... polskie firmy z branży IT używają systemów do e-handlu do składania zamówień (47 proc.) i poszukiwania informacji (53 proc.). W tej drugiej grupie 46 proc. ankietowanych wykorzystuje systemy handlu internetowego do wyszukiwania informacji o produktach, a tylko 7 proc. szuka w ten sposób informacji biznesowych takich, jak limity ...
-
Piractwo dzieli internautów
... wzięli udział w ankiecie "Czy ściągasz pirackie pliki z sieci?", 56 proc. nie narusza praw autorskich, pobierając z internetu jedynie legalne treści. Pozostałe 46 proc. przyznało się do ściągania pirackich plików. Niewielka przewaga osób pozostających po "legalnej stronie sieci" oznacza, że internet jest nadal ...
-
Wyniki PTE i OFE I-VI 2007
... w podanym okresie trzyletnim wyniosła 26,8%. Każdy z funduszy osiągnął stopę zwrotu wyższą niż minimalna wymagana (najniższa stopa zwrotu w tym okresie wyniosła 46,3%).
-
Innowacyjność motorem rozwoju przedsiębiorstwa
... wdrażaniu SOA to brak dojrzałych standardów (tak uważa 27% respondentów) oraz bariery organizacyjne pomiędzy informatyką i biznesem. Ankieta wykazała, że zdaniem 46% respondentów biznes i informatyka współdziałają coraz lepiej i często wspólnie finansują takie inicjatywy, jak SOA. Badanie wykazało również, że biznes finansuje SOA ...
-
MG: wyniki finansowe przedsiębiorstw I-VI 2007
... największy wzrost odnotowano w produkcji sprzętu i urządzeń RTV, produkcji metali i produkcji pojazdów samochodowych. Zakupy inwestycyjne z importu wyniosły 6,4 mld zł i były wyższe o 46,4 proc. niż przed rokiem. Na dobrą sytuację firm wpływ miały korzystne uwarunkowania makroekonomiczne. Produkt Krajowy Brutto wzrósł w I półroczu br. o 7,1 proc ...
-
Wyniki Megapanel VIII 2007
... nadal należy do Google z zasięgiem 77,47 proc. (w lipcu 77,80 proc.). Na kolejnych miejscach znajduje się Onet.pl - 67,46 proc. (70,04 proc. w lipcu), Wirtualna Polska - 57,61 proc. (w lipcu zasięg wynosił 60,03 proc.) i na czwartej pozycji Allegro ...
-
Samochody użytkowe IX 2007
... sztuk, wzrost o 130 proc.). W gronie ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej 10,1-15,9 ton najczęściej kupowane sa pojazdy MAN-a (674 sztuki, wzrost o 46,5 procent) i Iveco (339 sztuk, 20,2 proc. wzrostu sprzedaży). Obaj producenci sprzedali też najwięcej pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 6,1-10 ton, ale ...
-
Inflacja IX 2006-IX 2007
... rokiem przeciętnie o 26,1%, przy czym niekorzystne warunki agrometeorologiczne na wiosnę br. (przymrozki w maju) i niskie zbiory spowodowały wzrost cen m. in. jabłek o 46,9%, a śliwek o 67,5%. Szacuje się, ze zbiory owoców z drzew będą ponad dwukrotnie mniejsze. Warzywa były tańsze przeciętnie o 7,0%, w tym ziemniaki – o 42,1%, co ...
-
Wyniki TFI i funduszy inwestycyjnych I-VI 2007
... ,4 mln sztuk przed rokiem). Przychody z lokat funduszy inwestycyjnych w I półroczu tego roku ukształtowały się na poziomie 2347,8 mln zł, co oznacza 46,8% wzrostu w skali roku. Główną ich pozycją pozostały przychody odsetkowe (52,7%), ale ich udział spadł o 12,6 pkt na rzecz dywidend i innych ...
-
GUS o PKB w rachunkach regionalnych 2005
... uzyskanego w województwie mazowieckim. W porównaniu do 2000 roku relacja ta pogorszyła się – najniższy poziom PKB na 1 mieszkańca województwa podkarpackiego stanowił 46,2% wartości PKB na 1 mieszkańca województwa mazowieckiego. W przekroju podregionów w 2005 roku poziomem produktu krajowego brutto na 1 mieszkańca przekraczającym średnią krajową ...
-
Wyniki finansowe SKOK-ów 2006
... o 7,8%. W strukturze kosztów działalności operacyjnej, koszty działalności podstawowej stanowiły 36,7% wobec 48,2% przed rokiem. W 2005 r. wynik ze sprzedaży wzrósł do kwoty 46,1 mln zł wobec minus 33,5 mln zł rok wcześniej. Wynik z działalności operacyjnej wyniósł 0,6 mln zł, wobec minus 32,9 mln zł ...
-
Przedsiębiorczość i samozatrudnienie w Europie 2007
... . To nawet lepszy wynik niż w Stanach Zjednoczonych (57 proc. w grupie wiekowej 15-24 lat). Edukacja szkolna to kluczowy czynnik zwiększający przedsiebiorczość 46 proc. mieszkańców Unii Europejskiej, którzy wciąż się kształcą, twierdzi, że szkolna edukacja zainteresowała ich możliwością zostania przedsiębiorcą. To blisko 20 ...
-
Reklama w prasie I-IX 2007
... mln zł i były one o 5,47 proc. większe niż przed rokiem. Na trzecim miejscu znalazł się Newsweek z 11,2 mln zł (wzrost o 46,55 proc.). Viva miała 7,06 mln zł wpływów reklamowych (spadek o 0,34 proc.), Tele Tydzień - 6,73 mln zł (wzrost o 49,57 ...
-
Wyniki przedsiębiorstw 2006
... wyniosła 591,9 mld zł (o 14,0% więcej niż na koniec 2005 r.). W sektorze prywatnym koncentrowało się 84,6% aktywów obrotowych. W strukturze aktywów obrotowych 46,9% stanowiły należności krótkoterminowe (w tym głównie należności z tytułu dostaw i usług), 25,5% – zapasy, 25,3% – inwestycje krótkoterminowe (w 99,3% krótkoterminowe aktywa finansowe ...
-
Wybuchające baterie BL-5C w telefonach Nokia
... telefon miał awarię. Producent zapewnił gazetę, że to pierwszy tego typu przypadek w kraju, a feralny aparat zostanie poddany dokładnej ekspertyzie. Informacja o 46 milionach potencjalnie niebezpiecznych baterii BL-5C pojawiła się w sierpniu br. Na świecie zanotowano około stu przypadków, w których baterie przegrzewały się podczas ...
-
Wyniki Megapanel IX 2007
... Google z zasięgiem 79,55 proc. (w sierpniu 77,47 proc.). Na kolejnych miejscach znajduje się Onet.pl - 69,21 proc. (67,46 proc. w sierpniu), Wirtualna Polska - 58,74 proc. (w sierpniu zasięg wynosił 57,61 proc.) i na czwartej pozycji Allegro.pl z zasięgiem wynoszącym ...
-
Zużycie energii: Polska przoduje w UE
... przez TNS OBOP na zlecenie Rockwool Polska, najbardziej kosztowną pozycją w rocznym budżecie przeciętnego gospodarstwa domowego jest ogrzewanie pomieszczeń, które pochłania 46% wszystkich wydatków na energię. Na prąd elektryczny gospodarstwa przeznaczają kolejne 30%, a zużycie ciepłej wody to 23% rocznych wydatków. Oddzielną, dodatkową ...
-
Tydzień 47/2007 (19-25.11.2007)
... tego roku przekroczył 100 mld euro (chociaż unijny eksport wzrósł o 15%). W tym okresie Unia wyeksportowała do Chin produkty i usługi o wartości 46 mld euro, a importowała dobra wyceniane na 146,8 mld euro. Deficyt wyniósł więc 100,8 mld euro (w 2006 roku w tym samym okresie ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2007
... październiku wobec 52% w listopadzie 2006 r.). W porównaniu z listopadem ubiegłego roku w najbardziej znaczącym stopniu zmalała uciążliwość bariery związanej z niedostatecznym popytem (z 46% do 33% w listopadzie 2007 r.). 4. Usługi Od początku 2005 r. utrzymują się bardzo korzystne oceny ogólnego klimatu koniunktury jednostek z sekcji pośrednictwo ...
-
Pomoc publiczna w Polsce 2006
... ten temat. Wśród nich 41 proc. odpowiedziało twierdząco. Największy odsetek z nich – 52 proc. stanowili przedsiębiorcy z największych firm. Następnie ze średnich – 46 proc., małych – 32 proc. i najmniej z firm mikro – 21,5 procent. Zapytani o dostępność tych informacji, respondenci unikali skrajnych odpowiedzi. Za bardzo łatwo ...
-
Wyniki finansowe banków I-IX 2007
... ). W strukturze tych ostatnich nie zaobserwowano istotnych zmian w porównaniu do ub. roku: dwie główne pozycje stanowiły przychody z operacji finansowych i wymiany walut (46,4%) oraz z tytułu odsetek (39,5%). Udział przychodów z prowizji zwiększył się z 12,7% do 13,0%, a z akcji, udziałów i pozostałych papierów wartościowych i innych instrumentów ...
-
Marketing przyszłości - raport TrendScope 2008
... agencję Tequila\Polska. Identyfikację trendów przygotowano w oparciu o badania instytutu IQS and Quant Group oraz Pentor Research International. Jak wynika z badań przeszło 46 proc. Polaków nie wierzy reklamom a 50 proc. chętnie poleca produkty znajomym. Człowiek zaczyna być coraz bardziej postrzegany jako medium, a więc ...
-
Polski rynek Business Intelligence 2006
... oprogramowania klasy BI. Największe wzrosty notują ostatnimi czasy dostawcy niszowi, specjalizujący się w wąskich dziedzinach zastosowań. Jest ich zresztą najwięcej, bo 46% ze wszystkich badanych przez DiS dostawców oprogramowania BI (23 firmy z 50). W ocenie DiS rok 2006 nie był czasem przełomowym dla ...
-
Urzędy i urzędnicy wg Polaków
... są na rozwiązywanie problemów obywateli i sprawną obsługę klientów (53%) oraz realizują swoje zadania szybko i terminowo (50%). Prawie co drugi badany (46%) uważa, że struktura urzędów oraz system informacji na ogół pozwalają na sprawne załatwianie spraw. Stosunkowo najbardziej krytyczni wobec jakości funkcjonowania ...
-
Wyniki ubezpieczycieli I-IX 2007
... kapitału zagranicznego w kapitale podstawowym zwiększył się z 76,1% do 76,3% w skali roku. Spośród ubezpieczycieli prowadzących działalność ubezpieczeniową 45 podmiotów (przed rokiem 46) posiadało przewagę kapitału zagranicznego: w dziale I – 24 zakłady, a w dziale II – 21 zakładów (rok wcześniej odpowiednio 25 i 21). Składka przypisana brutto ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności VII-IX 2007
... stanowiła 54,1% ogółu ludności w wieku 15 lat i więcej. Nadal wyraźnie wyższy współczynnik aktywności zawodowej występuje w populacji mężczyzn (62,1%) niż kobiet (46,8%). W stosunku do III kwartału 2006 r. współczynnik aktywności zawodowej nieznacznie zmalał (o 0,6 pkt), a w porównaniu z II kwartałem 2007 r. wzrósł (o 0,6 pkt). 2. PRACUJĄCY W III ...
-
UE: transport lotniczy 2006
... miliony, +1 proc.) znalazły się odpowiednio na drugim i trzecim miejscu pod względem największego natężenia ruchu. Zaraz za nimi uplasowały się Amsterdam/Schiphol (46 millionów, +4%) i Madrid/Barajas (45 millionów, +8%). Heathrow w Londynie (37 milionów pasażerów) był najbardziej ruchliwym lotniskiem w Unii Europejskiej biorąc pod uwagę pasażerów ...
-
Tydzień 2/2008 (07-13.01.2008)
... roku wartość nadwyżki Chin w handlu zagranicznym wzrosła o 50% i osiągnęła poziom 262,2 mld USD. Chińska nadwyżka w handlu z Unią Europejską wzrosła aż o 46%, do 134,3 mld USD. Nadwyżka w handlu z USA wzrosła o 19% i wyniosła 163,3 mld USD. Cena złota przebiła wszelkie dotychczasowe rekordy, przekraczając ...
-
Rośnie europejski rynek Web-to-Print
... . Kolejne miejsca zajęli duńscy (12%), norwescy (16%) i szwedzcy (18%) przedstawiciele tego zawodu. Z drugiej strony wątpliwości miało 40% profesjonalistów brytyjskich i 46% francuskich, a najbardziej zdezorientowani — czy może najbardziej szczerzy — byli szefowie belgijscy (48%). Spośród europejskich firm drukarskich, które nie planują inwestycji ...
-
Co wpływa na decyzje zakupowe Polaków?
... , że Polacy są coraz bardziej wyedukowanymi i sceptycznymi uczestnikami rynku. Z dystansem podchodzą do praktyk marketingowych producentów. Blisko połowa Polaków (46%) twierdzi, że producenci wykorzystujący w nazwach produktów nazwy geograficzne chcą jedynie wykorzystać pozytywne skojarzenia z regionem. Ponad połowa konsumentów sceptycznie odnosi ...