-
Praca w Polsce VII-IX 2013 r.
... ściekami i odpadami, rekultywacji (o 63,7%). W niektórych rodzajach działalności liczba zlikwidowanych miejsc pracy zmalała m.in. w informacji i komunikacji (o 46,0%), pozostałej działalności usługowej (o 42,9%) oraz w administrowaniu i działalności wspierającej (o 42,8%). Z analizy dostępnych porównywalnych zakresowo danych wynika, że ...
-
Biotechnologia w Polsce w 2012 r.
... (ludzi i zwierząt), następnie w przetwarzaniu przemysłowym i w biotechnologii rolniczej. Te trzy główne obszary zastosowania biotechnologii wskazało odpowiednio 46,3 %, 14,8 % i 13,0 % przedsiębiorstw prowadzących B+R. W produkcji wyrobów i usług biotechnologicznych badane przedsiębiorstwa wykorzystywały techniki biotechnologiczne służące przede ...
-
Nanotechnologia w Polsce w 2012 r.
... Środki finansujące działalność badawczą i rozwojową w dziedzinie nanotechnologii pochodziły głównie z sektora rządowego i prywatnych instytucji niekomercyjnych (51,1 %) oraz z zagranicy (46,6 %). W 2012 r. w działalności badawczo-rozwojowej w dziedzinie nanotechnologii zaangażowanych było 3557 osób, w tym 1649 kobiet. Największy udział w personelu ...
Tematy: nanotechnologia, nanotechnologia w Polsce -
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy
... z prognoz naszego globalnego zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej, sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych na rynkach wschodzących wzrośnie z obecnych 46 mln sztuk rocznie do 75 mln sztuk w 2020 roku. Same Chiny będą w 2020 roku odpowiadać za 29% światowego rynku, z wolumenem ...
-
Inflacja XII 2013
... podwyżki cen żywności (o 1,7%), towarów i usług związanych z rekreacją i kulturą (o 3,3%), a także napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 3,7%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,46 p. proc., 0,37 p. proc., 0,26 p. proc. i 0,24 p. proc. Obniżki opłat związanych z łącznością (o 11,6%), niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,9%), a także ...
-
ESET: zagrożenia internetowe XII 2013
... poczty elektronicznej lub przenośnych dysków USB, wykorzystując do infekowania pliki automatycznego startu. 7. Win32/Dorkbot Pozycja w poprzednim rankingu: 6 Odsetek wykrytych infekcji: 1.46% Win32/Dorkbot to robak rozprzestrzeniający się za pomocą wymiennych nośników danych. Zawiera backdoor i może być kontrolowany zdalnie. Podczas gdy użytkownik ...
-
Badania i rozwój 2014 - światowy system zachęt
... . Kraje Europy Środkowej, takie jak Czechy czy Węgry, są bliżej unijnej średniej niż Polska – z wydatkami przedsiębiorstw na B+R na poziomie odpowiednio 46,9 proc. i 47,5 proc . „Osiągnięcie takiego wyniku nie będzie niestety możliwe bez zmiany finansowania działalności badawczo-rozwojowej, które nadal promuje import innowacji ...
-
Ceny produktów rolnych XII 2013
... do 76,05 zł/dt, tj. o 2,5%, ale w odniesieniu do grudnia 2012 r. były niższe o 25,2%. Na targowiskach za 1 dt pszenicy płacono 89,46 zł, tj. o 0,4% więcej niż przed miesiącem, ale o 10,6% mniej niż przed rokiem. Za żyto w skupie płacono 56,85 zł/dt, tj ...
-
Powierzchnie biurowe 2013: najemcy optymistyczni
... , że niepewne prognozy dotyczące gospodarki europejskiej stanowiły kluczowy czynnik w ich strategiach związanych z powierzchniami biurowymi. W roku 2013 mniej niż połowa z nich (46%) uznawała słabą kondycję gospodarki za istotną kwestię. Jednak pomimo oznak ożywienia, kontrola kosztów pozostaje priorytetem. Badania pokazują, że na przestrzeni ...
-
Menedżerowie firm wierzą we wzrost w 2014
... i bardzo konkurencyjne rynki Europy Zachodniej, a z drugiej poszerza się ich perspektywa globalna” - zauważa Olga Grygier-Siddons prezes PwC w Polsce. Blisko połowa ankietowanych (46%) wymienia kraje UE (poza Polską) jako priorytetowe rynki dla rozwoju firm, z czego 16% spogląda głównie na Niemcy, a 10% na sąsiednie ...
-
Praca w branży PR 2013
Jak wynika z danych PRoto.pl, w 2013 roku aż 46 proc. PR-owców zmieniło pracę, choć rynek ofert pracy temu nie sprzyjał. W minionym roku pojawiło się o 19 proc. ogłoszeń mniej niż w ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2014
... z niejasnymi i niespójnymi przepisami prawnymi (z 26% do 31%), a spadło – barier związanych z niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (z 50% do 44%) i niedostatecznym popytem (z 46% do 41%). Przedsiębiorcy zgłaszają w styczniu wykorzystanie mocy produkcyjnych na poziomie 71% (65% w analogicznym miesiącu ub. r.). W styczniu 22% przedsiębiorstw ...
-
Towarowa Giełda Energii w 2013 roku
... transakcji wyniosła 114,54 PLN/MWh. Wolumen obrotu na kontraktrach w dostawie miesięcznej GAS_BASE_M łącznie wyniósł 916 774 MWh, stanowi to 46,58 proc. łącznego wolumenu na parkiecie RTT w zakresie instrumentów na gaz w roku 2013. Roczna średnioważona wolumenem cena transakcyjna dla kontraktu ...
-
Zawód prawnika do reformy
... jest jednak duża różnica w poglądach w zależności od płci - zostać partnerem pragnie 77% mężczyzn i zaledwie 57% kobiet. Co więcej, niemal połowa (46%) ankietowanych mężczyzn planuje praktykowanie prawa jako ścieżkę kariery na całe życie. W przypadku kobiet jest to tylko 34%. Również wiek w dużym ...
-
Bezrobocie w Polsce XII 2013
... o 2,9 p. proc.). Istotne zmiany zanotowano również w grupie od 1 do 3 miesięcy (różnica in minus o 2,5 p. proc.). W grudniu 2013 r. pracodawcy zgłosili do urzędów pracy 46,3 tys. ofert pracy (przed miesiącem 55,7 tys., przed rokiem 35,7 tys.). W końcu omawianego miesiąca urzędy pracy dysponowały ofertami pracy dla ...
-
Ile za kilometr nartostrady?
... (Tatrzańska Łomnica, Strbskie Pleso, Smokovec i Jasna) a to radykalnie poprawiło Narciarski Wskaźnik Opłacalności (NWO) aż o 41 proc. W ubiegłym roku wynosił on 46 zł/km, w tym sezonie – 27 zł/km. Co ciekawe, ogólny koszt pobytu wraz dojazdem (liczyliśmy dystans z centrum Polski, czyli Łodzi) i karnetem na ...
-
Smartfony - chleb powszedni
... ma z tym problem. Jeszcze rok temu 42% ich posiadaczy nie była tego świadoma, a dwa lata temu aż 64%. W 2013 roku 46% posiadaczy smartfonów korzystało z aplikacji mobilnych. To o 31% więcej niż w roku poprzednim. Z drugiej jednak strony więcej osób deklaruje całkowity brak zainteresowania ...
-
Formy obsługi klienta w e-commerce
... informacji na temat danego produktu – dzieje się tak aż w 74% przypadków, podczas gdy na tak spontaniczne zakupy w Internecie decyduje się 46% kupujących. Przed zakupem w sklepie internetowym klienci chcieliby być obszerniej poinformowani na temat produktów, które chcą kupić. Dobra komunikacja z klientem jest ...
-
Brak wyboru pobudza popyt na ściąganie filmów z Internetu
... w zwiększaniu skuteczności polityki kulturalnej i inicjatyw kulturalnych. Program „Kreatywna Europa” zainaugurowano w dniu 1 stycznia br. Jego budżet na najbliższych siedem lat wynosi 1,46 mld euro. Nowy program opiera się na osiągnięciach programów „Kultura” i „MEDIA”, które przez ponad dwie dekady wspierały sektor kulturalny i audiowizualny ...
-
Opinie klientów ważne dla firm
... opowiadają o nich lub zamieszczają na ich temat wpisy w mediach społecznościowych Osoby niezdecydowane (Fence Sitters) (18%) Mają ambiwalentne odczucia dotyczące obsługi 46% pozostaje klientem danego usługodawcy przez co najmniej 3 lata (29% nie pamięta jednak, kiedy ostatnio zmieniło dostawcę) Rzadziej otrzymują oferty promocyjne ...
-
Branża turystyczna odporna na kryzys
... domem. W dużej mierze podobny schemat podróży odzwierciedlają plany wyjazdowe na 2014 r. Europejczycy chętnie wybierają wczasy ze słońcem, spędzane na plaży (46%). Taka sama proporcja respondentów deklaruje, że chęć powrotu do tego samego miejsca wypoczynku wynika z warunków naturalnych. Czołowa piątka najchętniej wybieranych ...
-
Towarowa Giełda Energii w I 2014 roku
... poprzedniego miesiąca o 39,60 proc. (2,994 TWh w grudniu 2013 r.). W porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku wolumen obrotu na RPM spadł o 46,25 proc. (3,354 TWh w styczniu 2013). Rynki gazu Rynek Dnia Następnego gazu (RDNg) Obrót gazem ziemnym na parkiecie TGE wyniósł ...
-
Pokolenie Y a rynek pracy 2014
... swoich społeczności. Choć większość z nich (74 proc.) jest zdania, że działalność gospodarcza pozytywnie wpływa na społeczeństwo, ponieważ tworzy miejsca pracy (46 proc.) i podnosi stopę życiową (71 proc.), to jednocześnie przedstawiciele tego pokolenia oceniają, że biznes może znacznie bardziej przyczynić się do ...
-
Internet światłowodowy: Polska w ogonie Europy
... % spośród 73 816 abonentów to nowi klienci z 2013 roku. Daje to Szwajcarii najwyższy wskaźnik wzrostu w Europie. W tym samym czasie Turcja (46%), Hiszpania (39%) i Polska (32%) odnotowały mniejszy wzrost, ale został on uzyskany w znacznie bardziej liczebnej populacji. Polska W Polsce łączna liczba abonentów ...
-
Polski eksport stabilnie do przodu
... jeśli chodzi o napęd polskiej gospodarki – po prostu większą rolę będą odgrywać inwestycje i popyt wewnętrzny.Relacja eksportu do PKB wzrosła do 46,1 proc. w 2012 r. (z 45,1 proc. rok wcześniej). W 2001 r. wynosiła ona 27 proc. (wg Ministerstwa Gospodarki). W roku 2013 powróciliśmy do 6-proc. tempa ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2013
... pomimo rekordowo niskich stóp procentowych i tym samym niskich kosztów kredytu. Na koniec 2013 roku wartość portfolio kredytów samochodowych wyniosła 12,46 mld zł, tj. o 7,7 % mniej niż rok wcześniej. Maleje w szczególności wartość kredytów osób prywatnych. Nie są jeszcze dostępne dane pozwalające na ...
-
Polacy znają Parlament Europejski
Zdecydowana większość Polaków wie o istnieniu Parlamentu Europejskiego (86 proc.), niewiele mniej jest świadomych, że posłowie do PE są wybierani w powszechnym głosowaniu - wynika z najnowszego badania opinii Eurobarometr 80. Raport krajowy pokazuje jednocześnie, że zaufanie do PE jest w Polsce istotnie wyższe od przeciętnego w UE – deklaruje je ...
-
Badania i rozwój: potrzebne większe ulgi podatkowe
... . Kraje Europy Środkowej, takie jak Czechy czy Węgry, są bliżej unijnej średniej niż Polska – z wydatkami przedsiębiorstw na B+R na poziomie odpowiednio 46,9 proc. i 47,5 proc. Zdaniem ekspertów Deloitte osiągnięcie takiego wyniku nie będzie możliwe bez zmiany strategii w zakresie finansowania działalności badawczo-rozwojowej, która ...
-
Banki w sieci XI-XII 2013
... to kredyty (27,45%) oraz konta (25,74%). W drugiej edycji (kwiecień 2013 roku) były to kredyty (39,56%), konta (25,46%), zaś wątki nieproduktowe stanowiły 17,91% całości. Przyczyniły się o tego między innymi niechlubne tematy o bankowej zmowie i nałożonej na banki karze ...
-
Jakość obsługi klienta w sieciach handlowych II 2014
... przy decyzji o zakupie. Nieznacznie pogorszyły się niestety wyniki, jeśli chodzi o zauważanie i witanie klienta (używanie zwrotów powitalnych). Prawie połowa wszystkich klientów (46%) nadal nie jest zauważana ani witana w chwili wejścia do sklepu. 18 z 19 badanych branż odnotowało wynik powyżej 90% w przypadku pytań ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP I kw. 2014
... gospodarkę. Największy mają mikrofirmy do 9 zatrudnionych, bo one stanowią 95% wszystkich firm w Polsce, a w nich nastroje są nadal pesymistyczne i wynoszą zaledwie 46,2 punkty. Nastroje w sektorach kształtują się następująco: Produkcja – 50 punktów, Usługi 49,7 punktów, Handel – 45,2 punkty. Najlepsze nastroje przedsiębiorców notowane są ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2014
... o zwolnieniu pracownika (75%). Firmy decydowały się także na podjęcie kroków prawnych poprzez: poinformowanie organów ściągania (63%) czy wszczęcie postępowania cywilnego (46%). Szczególną uwagę zwraca fakt, że aż 13% organizacji, które ucierpiały w wyniku nadużyć ze strony sprawcy wewnętrznego nie wyciągnęło wobec niego ...
-
Handel detaliczny przed wyzwaniami
... , dyrektor ds. strategicznych w firmie hybris. „Będzie to kluczowe, aby spełnić oczekiwania klientów i, mówiąc wprost, przetrwać na rynku”. Wyzwania organizacyjne i operacyjne 46% ankietowanych decydentów stwierdziło, że w ich firmach istnieje już dedykowany zespół, który obejmuje pracowników ze wszystkich działów i odpowiada za sprzedaż za ...
-
Megapanel I 2014
... na miejscu pierwszym awans z miejsca 7 - m.Tuba.pl z zasięgiem 99,59. Lider poprzedniego zestawienia igol.mobi na miejscu drugim z zasięgiem 99,46 proc., na trzecim miejscu Mini WP - Sport z zasięgiem 99,41 proc. (spadek z miejsca 2). nocoty.pl – mobile – w poprzednim zestawieniu na miejscu ...
-
E-commerce dla panów, wyprzedaże dla pań
... , korzystając z tradycyjnych form wyprzedaży i „polując” w sklepach na wcześniej upatrzone rzeczy. Z tego typu okazji korzysta 37 proc. respondentów i prawie co druga (46 proc.) respondentka. Mężczyźni za to częściej szukają okazyjnych ofert w Internecie. Prawie jedna trzecia (29 proc.) deklaruje, że korzysta z porównywarek cen ...