-
Polacy nie gotują? Sprzedaż dań gotowych ostro w górę
... w wydatkach na tę kategorię rok do roku. Najbardziej popularnym chłodzonym daniem gotowym są pierogi i pyzy. W analizowanym okresie sięgnęło po nie 46 proc. gospodarstw domowych. Segment ten odpowiada za 30 proc. wydatków i wolumenu kategorii. Na drugim miejscu uplasowały się kotlety (16 proc ...
-
Towarowa Giełda Energii w IV 2015 roku
... elektrycznej Obrót energią elektryczną na Rynku Terminowym Towarowym w kwietniu 2015 roku wyniósł 15 629 248 MWh, co oznacza wzrost o 18,46 proc. licząc rok do roku (13 193 174 MWh w kwietniu 2014 r.). Wolumen na RTT w kwietniu br. był wyższy w porównaniu do ...
-
Benefity dla pracowników: urlop na operację plastyczną lub leczenie złamanego serca
... „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2013 roku”, w Polsce do najpopularniejszych świadczeń należą: pakiety podstawowej opieki medycznej (61 proc.), dodatkowe zajęcia sportowe (46 proc.), telefon służbowy do użytku prywatnego (42 proc.) oraz szkolenia i kursy zawodowe (40 proc.). A jak wygląda kwestia benefitów w innych krajach ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... atrakcyjności. Za tym stwierdzeniem przemawiają twarde dane liczbowe. Cztery największe sieci dyskontowe Biedronka, Lidl, Netto i Aldi w 2013 roku łącznie wykazały 46,6 mld zł przychodu, co w porównaniu do roku 2012 stanowi wzrost o ponad 15 proc. Liderem w tym formacie jest Jeronimo Martins Polska ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2015
... % w maju br., 79% przed rokiem). Od połowy 2013 r. obserwuje się słabnące znaczenie bariery związanej z niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (42% w maju, 46% przed rokiem), ale to uciążliwość bariery związanej z kosztami zatrudnienia spadła w skali roku w największym stopniu (z 37% do 24%). Jednostki duże (o liczbie ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... uniknąć? Kierować do klientów dostosowane komunikaty, w odpowiednim czasie i w odpowiedniej ilości. Taka strategia przynosi wymierne rezultaty – w Polsce średni współczynnik CTR wynosi 0,46 proc.2, natomiast średni CTR kampanii reklamy osobistej – nawet 1 proc., w zależności od branży. Oznacza to, że reklama osobista ma ponad dwukrotnie ...
-
Praca tymczasowa na Mazowszu: będzie więcej ofert?
... płynące z analizy przygotowanej przez Adecco Poland. Jak wskazuje zrealizowane przez PARP „Badanie Pracodawców”, w minionym roku na terenie województwa mazowieckiego powstało 46 558 miejsc pracy. Tak dobrego wyniku nie notowano od początku dekady. Przed dwoma laty pracodawcy z Mazowsza poszukiwali 121 242 pracowników ...
-
Przetargi - raport IV 2015
... (spadek w relacji miesięcznej o 11,94 procent). Wzrosła za to liczba ogłaszanych przetargów na prace budowlano-remontowe, których w kwietniu 2015 roku o 13,46 procent więcej niż miesiąc wcześniej. W stosunku do kwietnia 2014 roku spadek liczby ogłaszanych w BZP zamówień zanotowano we wszystkich trzech kategoriach ...
-
Dzieci w Polsce w 2014 r.
... 8%), słuchu (prawie 6%) i chorobami układu krążenia (5,5%). Ale najczęściej – jako dysfunkcyjne – było wskazywane schorzenie określane jako „inne” i dotyczyło ponad 46% dzieci niepełnosprawnych. Występowanie niepełnosprawności wśród dzieci jest istotnie zróżnicowane terytorialnie (wykres 14). Najwyższy odsetek dzieci niepełnosprawnych w stosunku do ...
-
Domy dziecka w mediach: co trzeci przekaz negatywny
... wspominało o nich w radio (521), a najmniej zainteresowana tematem była telewizja (368), która jednak najczęściej czyniła domy dziecka głównym wątkiem pokazywanych materiałów (46 proc.). Zazwyczaj informacja o domach dziecka była wątkiem pobocznym – tak działo się w przypadku 71 proc. materiałów, w których występowało monitorowane hasło. Najwięcej ...
-
Rozwój osobisty i zawodowy wg Polaków
... pokolenia pracowników. Badani w wieku 18-24 lata doceniają przede wszystkim zarobki (60%), atmosferę (50%) i podejście przełożonego (35%), a w wieku 25-34 lat – zarobki (46%), atmosfera (41%) i… dogodne godziny pracy (23%).
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
... roku na początku kwietnia i reklamodawcy przypominali o tym przez cały marzec. Najwięcej na emisję reklam w marcu wydały Lidl i Biedronka: odpowiednio ok. 46 i 27 mln zł. Najdroższą reklamę dotyczącą świąt wyemitował Carrefour (emisja kosztowała ok. 1,3 mln zł), w której podkreślał, że w sklepach tej sieci ...
-
Usługi IT w Polsce mają się dobrze. Będą kolejne wzrosty
... , a 93% planuje rozszerzać zakres swojej działalności w kolejnych 2 latach. Według raportu ABSL, zdecydowanie najwięcej miejsc pracy w badanych firmach (46%) zostało wygenerowanych w usługach związanych z zarządzaniem cyklem życia aplikacji (Application Lifecycle Management). Kolejnym z obszarów charakteryzujących się najwyższą liczbą pracowników ...
-
Wi-Fi - pięta achillesowa bezpieczeństwa IT
... nie kontroluje takiego dostępu. Najczęstszą formą dostępu do sieci bezprzewodowych przedsiębiorstwa jest dostęp oparty na tymczasowej nazwie użytkownika i haśle (46%), natomiast specjalny portal z danymi uwierzytelniania jest wykorzystywany w 36% przypadków. Wyniki ankiety pokazują, że pomimo rozwoju strategii w zakresie mobilności bezpieczeństwo ...
-
Coraz częściej dbamy o jakość życia
... tylko w Polsce, ale i na całym świecie deklarują pozytywną relację ze swoim ciałem, nazywając je źródłem szczęścia (62%), przyjemności (60%), siły (46%) i dumy (40%). Części ciała, które Polacy akceptują u siebie bez większych zastrzeżeń, to według badania dłonie, stopy i pośladki. W każdym przypadku maksymalnie ...
-
Internet Rzeczy atakuje
... obszary wykorzystania Internetu Rzeczy. Wśród nich najszybciej rozwijającą się będą inteligentne urządzenia domowe ze skumulowaną roczną stopą wzrostu na poziomie 46 proc. w latach 2014-2018. Bardzo szybko będzie też rósł obszar inteligentnych samochodów, cyfrowych ofert sklepowych oraz inteligentnych budynków. „Rynek IoT w Polsce ...
-
Towarowa Giełda Energii w V 2015 roku
... sesyjnych oraz 154,05 PLN/MWh z transakcji pozasesyjnych. W porównaniu do maja roku 2014 średnia cena PMOZE_A spadła o 26,21 proc. (z 202,46 do 149,40 PLN/MWh).Tylko dla transakcji sesyjnych spadek wyniósł 32,84 proc. Żółte certyfikaty Łączny obrót żółtymi certyfikatami na ...
-
Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media
... 167 publikacji, mazowieckim – 140 i małopolskim – 124. Najmniej interesowały się nim media ze świętokrzyskiego – 17, podlaskiego – 41, zachodniopomorskiego - 44 i lubuskiego – 46. Analiza nacechowania publikacji z mediów regionalnych prowadzi do wniosku, że najprzychylniejsze Kukizowi były media województwa opolskiego – 15 proc. oraz mazowieckiego ...
-
Wakacje 2015: gdzie i za ile pojadą Polacy?
... ,8 mln osób (980 tysięcy osób więcej). Liczba wyjazdów zagranicznych również notuje wzrost, choć skromniejszy (o 80 tysięcy osób). 14,5 mln osób (46% populacji 18+) nie planuje w tym roku żadnych wakacji. Jest to 1,5 mln mniej niż przed rokiem. Połowa z nich jako powód pozostania ...
-
Wakacje 2015: prawie Połowa Polaków zostaje w domu
... wakacje spędzi w domu niemal 45 proc. Polaków. Najmniejsza skłonność do wakacyjnych wojaży cechuje starsze pokolenie - urlopu nie planuje niemal połowa (46 proc.) badanych w wieku 40-59 lat oraz 76 proc. osób powyżej 59 roku życia. Dla porównania w młodszej grupie respondentów (25-39 lat ...
-
ITwiz Best100: największe firmy IT w Polsce
... % zwiększyło je. Wśród obszarów, w których budżet na IT zwiększył się, najczęściej wymieniane były: rozwój dotychczasowych systemów (52,9% odpowiedzi), bezpieczeństwo (46%) i wynagrodzenia pracowników działu IT (36,8%). Najczęstszymi odpowiedziami na temat obszarów, których dotknęło zmniejszenie wydatków były: utrzymanie dotychczasowych systemów IT ...
-
Ceny produktów rolnych V 2015
... ,42 zł/dt i były niższe o 1,2% niż w kwietniu 2015 r. i o 18,5% od notowanych w maju ub. roku. Ceny owsa w skupie obniżyły się średnio do 46,54 zł/dt, tj. o 2,3% w porównaniu z kwietniem 2015 r. i o 17,2 % w odniesieniu do maja 2014 r. W sprzedaży targowiskowej średnia cena 1 dt tego zboża wyniosła 58 ...
-
Ruch graniczny i wydatki w I kw. 2015 r.
... mieszkańców Polski przekraczających wewnętrzną granicę UE w I kwartale 2015 r. znaczący udział w strukturze wydatków poniesionych za granicą miały pozostałe wydatki (usługi) – ok. 46%, towary nieżywnościowe – ok. 35%. Na żywność i napoje bezalkoholowe Polacy przeznaczyli ok. 14%. Średnie wydatki poniesione w Polsce przez cudzoziemca (nierezydenta ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności I-III 2015
... kobiety (6,7% ogółu pracujących mężczyzn wobec 4,6% kobiet) oraz mieszkańcy wsi niż miast (odpowiednio: 8,0% i 4,3%). Praca dodatkowa wykonywana była najczęściej w rolnictwie (46,2% ogółu pracujących dodatkowo), a następnie w edukacji (9,7%) oraz w opiece zdrowotnej i pomocy społecznej (9,6%). Innej pracy niż obecnie wykonywana poszukiwało 331 tys ...
-
Praca w Polsce I-III 2015
... było jeszcze 18,9 tys. (9,8%) nowo utworzonych miejsc pracy, głównie w sektorze prywatnym (93,8%) oraz w jednostkach o liczbie pracujących powyżej 49 osób (46,6%). Najwięcej wolnych nowo utworzonych miejsc pracy wystąpiło w województwie mazowieckim - 5,2 tys. (27,7%), małopolskim – 2,6 tys. (13,9%) oraz wielkopolskim – 2,5 tys. (13,2%), najmniej ...
-
Google przewidzi wyniki wyborów?
... w mediach społecznościowych przekłada się na stopień angażowania różnymi tematami – zarówno negatywnego, jak i pozytywnego; tutaj Andrzej Duda przegrałby z Bronisławem Komorowskim - 46% do 54%. Niektórzy kandydaci mogą być bardziej "internetowi", a inni mniej. Okazuje się, że popularność w sondażach przedwyborczych Andrzeja Dudy była skorelowana ...
-
Instynkt, intuicja i emocje. Tak podejmuje decyzje CFO
... większe zyski w przeciwieństwie do tych, którzy swoje decyzje podejmowali instynktownie, ale również spodziewają się dodatkowego wzrostu zysku. Blisko połowa respondentów (46 proc.) twierdzi, że zwiększenie zysku, było dla nich jednym z kluczowych celów biznesowych w roku 2015. Ankietowani potwierdzili, że stopień dostępności i przejrzystości ...
-
Wakacje 2015: gdzie po luksus za połowę ceny?
... . A do pięknej i luksusowej Marabelli będzie nas dzielić tylko 20 minut drogi, którą bez problemu pokonamy spacerując wzdłuż wybrzeża. Średnia oszczędność: 46%. 2. Gwiazdorskim szlakiem: Peguera, Majorka Port d’Andratx na śródziemnomorskiej Majorce jest popularnym celem podróży wielu celebrytów. Zawrotne ceny 2 688 euro za ...
-
Nie ma dnia bez smartfona
... . Dobrym przykładem na poparcie tych słów jest fakt, że 53% użytkowników mobilnych „lubi” lub śledzi ulubione marki w mediach społecznościowych, ale 46% uważa, że marki na swoich profilach nie dostarczają istotnych informacji. Jak widać, samo utrzymywanie profilu marki i wypłacanie honorariów agencjom nie ...
-
Najpopularniejsze telewizory: Samsung bez konkurencji
... ekranów wynosiła w pierwszym półroczu 2015 roku 42,9 cala, gdy w porównywalnym okresie 2014 wartość ta wynosiła 33,2”. Jednocześnie zwiększyła się o 659,46 zł średnia cena kupowanego telewizora. Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Z całą pewnością dużą rolę odegrała niższa niż w 2014 ...
-
Ile pracujemy na wakacje 2015?
... wybierają letni wypoczynek w hotelach 4* ze śniadaniami i obiadokolacjami (HB) lub wyżywieniem All inclusive. Tego lata taki właśnie standard wypoczynku zarezerwowało 46,2 proc. polskich turystów wyjeżdżających z biurami podróży. Za wypoczynek tego typu polscy turyści płacą średnio 2695 zł od osoby. Jednak te ...
-
Jak nowe praktyki biznesowe wpływają na bezpieczeństwo IT?
... spełnić rosnące wymagania w jednym lub wielu obszarach związanych z ogólnym rozwojem biznesowym (45 proc.), łącznością o znaczeniu krytycznym dla funkcjonowania firmy (średnio 46 proc.) lub wykorzystaniem infrastruktury chmurowej (47 proc.). Niepewność związana ze zmieniającymi się wymaganiami biznesowymi sprawia, że coraz więcej specjalistów IT ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2015
... % w lipcu br., 58% przed rokiem), konkurencją firm krajowych (51% w lipcu br., 53% przed rokiem) oraz wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu (46% w lipcu br., 50% przed rokiem) – uciążliwość tych barier utrzymuje się na zbliżonym poziomie od początku 2011 r. Od stycznia 2013 r. zmniejsza ...
-
Wakacje 2015: Teneryfa prawie 400 złotych droższa
... i Barbarę Balcerek-Pogoda posiadanych pakietów akcji na rzecz niedawno powołanej spółki celowej MLV, która stała się od tej chwili posiadaczem 79,46 procent akcji touroperatora. W wyniku tych transakcji spółka inwestycyjna Lawson International Investment Ltd. nie posiada już żadnych akcji w kapitale zakładowym Alfa ...
-
Trzeci budynek Silesia Business Park już w budowie
... w IV kwartale nadchodzącego roku. Docelowo Silesia Business Park będzie nowoczesnym kompleksem biznesowym, składającym się z czterech budynków klasy A, które łącznie zaoferują 46 000 mkw. powierzchni przeznaczonej na wynajem. Każdy z budynków to około 11 500 mkw. powierzchni najmu oraz dwanaście kondygnacji naziemnych. Najemcy ...