-
Wielkanoc i majówka osobno
... 18 a 22 kwietnia wielu Polaków zdecydowało się na odwiedziny u krewnych zamieszkujących Londyn, Sztokholm, Dortmund, Dublin, Oslo i Paryż. Przeważały wypady w pojedynkę (46%), w parach podróżowało 35% wyjeżdżających. Najczęściej były to dwu- i trzydniowe wyjazdy. Przeciętna cena biletów lotniczych wykupionych na ten okres sięgała 420 ...
-
Zdrowie psychiczne pracownika to w Polsce temat tabu
... – mówi Anna Barbachowska, HR Business Partner z firmy ADP Polska. Badanie ADP „Workforce View in Europe 2019” wskazuje również, że aż 46 proc. polskich pracowników nie zwierzyłoby się ze swoich problemów ze zdrowiem psychicznym żadnemu współpracownikowi. 22,1 proc. powiedziałoby o tym wyłącznie najbliższym ...
-
Nie pensja, ale rozwój zawodowy? Co liczy się w pracy?
... znalazł się rozwój zawodowy, który od kilku lat konsekwentnie zyskuje na znaczeniu. W 2015 roku wskazywało go 41% respondentów, przed rokiem – 46%, w najnowszym badaniu mówi o nim co drugi ankietowany (50%). – Świadczy to o zmianie, która zaszła w świadomości polskich pracowników. Duża część z nich w ostatnich ...
-
Rynek biurowy w Polsce I kw. 2019
... ”, dodaje Łukasz Dziedzic. Do największych ukończonych w I kwartale projektów biurowych w Polsce należy m.in: pięć budynków drugiej fazy kompleksu Business Garden w Poznaniu (46 100 mkw., Vastint), V.Offices w Krakowie (21 700 mkw., AFI Europe) oraz Spark B w Warszawie (15 700 mkw., Skanska Property Poland). Powierzchnie ...
-
Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?
... być szczególnie ważną w kontekście etyki pracy, jednak różnica między nią a skutecznością działań jest minimalna. Lojalność wobec zleceniodawcy / organizacji osiągnęła wartość 4,46, czyli najniżej wśród ocenianych, ale jest niepokojąco wysoka na pięciostopniowej skali. Dla praktyków PR stanowi więc także kluczową rolę w ich ...
-
Przybywa kłopotów w polskiej branży TSL
... . przewoźników ocenia, że w relacji do ubiegłego roku liczba upadłości w branży transportowej już wzrosła (roku temu tak samo odpowiadało 18,3 proc.), a 46,7 proc. badanych jest zdania, że firm wycofujących się z rynku transportowego w całym 2019 roku będzie jeszcze więcej. Informacje o badaniu Badanie wykonano ...
-
Handel zagraniczny I-III 2019
... z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 5,6%, a w imporcie 7,9%, wobec odpowiednio 5,3% i 8,6% w styczniu - marcu 2018 r. Ujemne salda odnotowano z krajami rozwijającymi się – minus 46,1 mld zł (minus 12,2 mld USD, minus 10,8 mld EUR) i z krajami Europy Środkowo-Wschodniej – minus 5,6 mld zł (minus 1,5 mld USD, minus ...
-
4 najważniejsze wydarzenia na rynku biurowym
... rok. Poznań przekracza 0,5 mln mkw. Oddanie do użytkowania II fazy kompleksu Business Garden, na którą złożyło się 5 budynków o łącznej powierzchni 46,1 tys. mkw., całkowite zasoby biurowe stolicy Wielkopolski przekroczyły 0,5 mln mkw. Wysoki poziom nowej podaży zaowocował wzrostem wskaźnika pustostanów do 15 ...
-
Odświeżanie CV to podstawa
... podzieleni, jeśli chodzi o ocenę sposobu przygotowania CV. 54% badanych skłania się ku tworzeniu życiorysu według określonych schematów, wygodnych dla rekruterów. 46% uważa, że CV inne niż pozostałe zwiększa prawdopodobieństwo, że rekruter zwróci na nas uwagę. A jaka jest perspektywa rekruterów? Z ich opinii ...
-
Rynek magazynowy w I kw. 2019 r.
... Anna Głowacz, Dyrektor Działu Industrial w AXI IMMO. Największy udział w strukturze popytu generują - i tu nie ma zbyt dużego zaskoczenia - operatorzy logistyczni (46%). Na kolejnych pozycjach plasują się sieci handlowe (21%), e-commerce (19%) oraz klienci reprezentujący branże motoryzacyjną (9,5%). Rynek niezmiennie pozostaje pod silnym ...
-
PESEL nie jest bezpieczny nawet w urzędzie?
... danych osobowych dokonywanych jest około 50 tys. prób wyłudzenia pieniędzy o łącznej wartości sięgającej 3 mld zł. Z oceny ChronPESEL.pl wynika, że 46 % Polaków przekazuje swoje dane osobowe w urzędach. 31 % badanych, co jest bardzo groźne, nie ma pojęcia jakie dane zostały spisane z ich ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 23/2019
... na polisy wydaliśmy 821,1 mln zł. Należy dodać, że rocznie inwestujemy w zdrowie ponad 40 mld zł (a wg niektórych źródeł nawet 46 mld zł"), a 66 proc. dorosłych Polaków negatywnie ocenia funkcjonowanie służby zdrowia w naszym kraju. Mam wrażenie, że od połowy roku temat ...
-
Praca w Polsce I-III 2019
... ,7 tys. miejsc pracy, tj. o 0,8 tys. (0,9%) więcej niż w I kwartale 2018 r. Miejsca pracy były likwidowane najczęściej w zbiorowości jednostek, w których pracowało do 9 osób — 46,2 tys. (52,0%), jak również w jednostkach od 10 do 49 pracujących — 26,1 tys. (29,4%). Miejsca pracy likwidowano najczęściej w jednostkach prowadzących działalność ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 24/2019
... odbiegają znacząco od średniej europejskiej, która wynosi 69%. Wśród Europejczyków, którzy zadeklarowali, że będą aktywni zawodowo w trakcie wakacji, najwięcej, bo 46% potwierdziło, że będzie to nie mniej niż 30 min, ale też nie więcej niż 2 godziny w ciągu tygodnia. Okazje i atrakcyjne oferty ...
-
Plany na wakacje 2019: dokąd jadą Europejczycy?
... odbiegają znacząco od średniej europejskiej, która wynosi 69%. Wśród Europejczyków, którzy zadeklarowali, że będą aktywni zawodowo w trakcie wakacji, najwięcej, bo 46% potwierdziło, że będzie to nie mniej niż 30 min, ale też nie więcej niż 2 godziny w ciągu tygodnia. Okazje i atrakcyjne oferty ...
-
Koszty życia w miastach napędzają pracę zdalną?
... stylem życia. Dla 30% dość kłopotliwy jest fakt, iż przeznaczają na koszty związane z zakwaterowaniem niemal jedną trzecią swojego wynagrodzenia – aż 46% twierdzi natomiast, że nie będzie w stanie pozwolić sobie na zakup własnego mieszkania, co staje w opozycji względem ich planów na przyszłość ...
-
Spotify spycha muzykę klasyczną w kąt?
Dziś niemal połowę (46,9%) przychodów światowej branży muzycznej generuje streaming. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że powoli zaczyna on dyktować własne warunki. Niewątpliwą korzyścią ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
... się firmy w tej branży. W tym roku miejsce lidera ponownie zajęła firma Canada Goose Holdings Inc., której przychody w ciągu roku wzrosły o 46,4 proc., a w latach 2015-2017 o 42,6 proc. Drugie miejsce zajął amerykański koncern Coty Luxury ze wzrostem na poziomie 25,1 proc. Najwięcej spółek ...
-
163 butelki wódki na polskim weselu
... z nich. Na piwo najczęściej (61%) decydują się mieszkańcy Warmii i Mazur, a zainteresowanie winem wszędzie sięga około 60%. Wyjątkiem jest Podkarpacie (46%). Whisky największym uznaniem cieszy się w Wielkopolsce. Wielkopolanie są zresztą klientami o najbardziej różnorodnych upodobaniach, ponieważ zainteresowanie każdym z alkoholi było na stosunkowo ...
-
Większe zatrudnienie = więcej leasingu
... 37 proc. podmiotów, w firmach zatrudniających od 2 do 9 osób o 6 p. proc. więcej, a w tych, gdzie zatrudnienie znajduje ponad 9 pracowników odsetek ten rośnie do 46 proc. W tej ostatniej grupie zaznacza się również większe od średniej zainteresowanie leasingiem (30 proc. vs 26 proc.). Taka zależność nie ...
-
Polacy chcą powiadomień SMS od urzędów
... komunikaty z prognozą pogody (59%), alerty smogowe (57%), zapowiedzi organizowanych w mieście wydarzeń (55%) czy też informacje dotyczące korków i utrudnień w komunikacji (46%). Co trzeci ankietowany wskazał, że chciałby, aby powiadomienia SMS ułatwiały mu załatwianie urzędowych spraw, przypominając np. o nieuregulowanych podatkach czy informując ...
-
Automatyzacja nie zastąpi pracowników magazynów
... zewnętrznych podmiotów (83 proc.). Inwestowanie i wdrażanie nowych technologii ma kluczowe znaczenie dla zachowania konkurencyjności w gospodarce na żądanie. Prawie połowa (46 proc.) ankietowanych wskazała szybszą dostawę do klientów końcowych jako główny czynnik napędzający ich strategię rozwoju magazynu. Ponad trzy czwarte decydentów ( ...
-
Omni zakupy. W sieci i stacjonarnie
... , Visa Preferencje zakupowe cyfrowych konsumentów W sieci kupuje 57% internautów, z czego co 4 częściej niż 5 razy w miesiącu. Przeważnie wybierają oni sklepy internetowe (46%) oraz platformy zakupowe (36%). Najpopularniejszymi e-kategoriami wśród cyfrowych konsumentów są moda, elektronika i wyposażenie domu. Ponadto, 54% internautów kupuje te same ...
-
CIO o najważniejszych trendach technologicznych w biznesie
... Choć 87% CIO uznaje zapewnienie klientom pozytywnych doświadczeń za najwyższy priorytet, tylko 42% ma zdefiniowaną strategię w tym obszarze, a 46% dysponuje kompetencjami do jej wdrożenia. Zapewnienie klientom pozytywnych wrażeń utrudniają starsze rozwiązania informatyczne oraz utrwalone w organizacji silosowe, niezintegrowane przetwarzanie danych ...
-
W Europie ubywa domen z rozszerzeniem .eu
... niższa aniżeli przed rokiem. Wzrostami ilości zarejestrowanych domen europejskich może pochwalić się jedynie pięć wspomnianych we wstępie krajów, w tym Cypr (o 46 proc.), Portugalia (35,6 proc.), Rumunia (o 34 proc.), Irlandia (25,9 proc. ) i Norwegia (23,5 proc.). „W Polsce na koniec 2018 roku było zarejestrowanych ...
-
Usługi transportowe 2019. Co, jak i dokąd przewozimy?
... najczęściej wybieranymi do transportu były samochody typu plandeka / firanka / mega. Ich popularność wzrosła aż o 18% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 46%. Na drugim miejscu plasuje się bus transportowy z wynikiem 30% oraz meblowóz wybierany w 10% przypadków. – Na rynku działa wiele firm transportowych ...
-
Musimy zadbać o aktywizację zawodową osób starszych
... im miejsca na rynku pracy są dziś koniecznością. Stopa zatrudnienia osób pomiędzy 55. a 64. rokiem życia sięga w naszym kraju zaledwie 46,2 proc., co plasuje nas na szarym końcu pośród innych krajów OECD. Jeszcze gorzej wypadamy pod względem zatrudniania pracowników w wieku 65-69 ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
... wielkość gospodarstwa domowego. Co ciekawe, badanie EY ujawniło, że gospodarstwa jednoosobowe i dwuosobowe rzadziej korzystają ze sklepów internetowych (odpowiednio 33% oraz 46%). Liczniejsze rodziny są bardziej otwarte lub też doceniają wygodę takiego rozwiązania – w przypadku trzyosobowych gospodarstw domowych ten odsetek wynosi już 59 ...
-
Wakacje 2019: jaka recepta na udany urlop?
... rozrywek. Atrakcyjność turystyczna miejsca i ciekawe rozrywki Największą wagę Polacy przywiązują do atrakcyjności turystycznej wybranego na letni wypoczynek miejsca – jak deklaruje 46% respondentów. Dla 20% liczy się przede wszystkim spokój i cisza, z kolei 17% stawia na ciekawe rozrywki w miejscu pobytu. Czas na urlopie ...
-
Programiści jak pracownicy fizyczni. Jakich kompetencji szukają firmy?
... medycznej – ofeuje je już prawie połowa polskich firm (49 %). Równie powszechne są dodatkowe ubezpieczenie grupowe, które wprowadza co drugie przedsiębiorstwo (46 %). W czasach dynamicznie rozwijającego się rynku pracy coraz więcej benefitów staje się standardem. Jeżeli benefity mają być jednym z czynników, który decyduje ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2019 r.
... znaleźli nowe miejsce zatrudnienia (wzrost o 12 p.p. w stosunku do poprzedniego kwartału). Na znaczeniu straciła natomiast chęć rozwoju zawodowego – wskazuje ją 46% ankietowanych (o 12 p.p. mniej niż przed kwartałem). Niezadowolenie z dotychczasowego pracodawcy pojawiło się na trzecim miejscu zestawienia powodów (35%), deklasując korzystniejszą ...
-
Polscy mikroprzedsiębiorcy, czyli satysfakcja na przekór trudnościom
... W rankingu Wolności Gospodarczej 2019 fundacji Heritage i „The Wall Street Journal”, który ocenia politykę rządów pod kątem wolności gospodarczej, Polska zajmuje 46. miejsce na świecie (spadek o jedną pozycję rok do roku) i 23. w Europie. Zdaniem autorów rankingu Polska jest więc „umiarkowanie wolnym” gospodarczo ...
-
Jak się ma kariera zawodowa kobiet w sektorze finansowym?
... kierunki i sposób rozwoju instytucji finansowych. Ciekawy wydaje się być fakt, że mężczyźni znacznie wyżej oceniają wpływ kobiet niż same zainteresowane (46% mężczyzn ocenia rolę kobiet jako strategiczną vs. 17% kobiet). Bariery w rozwoju zawodowym kobiet na finansowym rynku pracy Co dziesiąta kobieta ...
-
Wakacje w Polsce i najlepiej z rodziną
... co piątemu ankietowanemu wypoczynek marzeń kojarzy się z pozostaniem w domowych pieleszach. Jeżeli decydujemy się jednak na wyjazd, to spędzamy go najczęściej (46 proc. wskazań) na nadrabianiu towarzyskich zaległości, spotykając się z rodziną i znajomymi. 45 proc. badanych przyznaje, że podczas wakacji w domu chciałby najzwyczajniej ...
-
Mamy prawie 11 mln mkw. powierzchni biurowej
... rynków biurowych zasób powierzchni oddanej do użytkowania sięgnął 241,3 tys. mkw. Największe z ukończonych inwestycji to: druga faza Business Garden Poznań (46,1 tys. mkw.), Brama Miasta budynek B w Łodzi (25, 5 tys. mkw.) oraz Nowy Rynek B w Poznaniu (23, 5 tys. mkw.). Najwyższym wzrostem zasobów w I połowie ...