-
Transformacja cyfrowa: polskie firmy w awangardzie
... badaniu cyfrowi liderzy stanowili 11,6 proc. ankietowanych, a w Polsce prawie dwukrotnie więcej (19 proc.). Ponad jedna czwarta polskich respondentów wskazała, że ich dział ... zasoby ludzkie i zmieniliby sposób budżetowania projektu na bardziej inkrementalny (po 21 proc. wskazań). W przypadku kolejnych przekształceń zdecydowaliby się również na ...
-
GUS: produkcja przemysłu zwolniła
... do października ub. roku, wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 19 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w produkcji urządzeń elektrycznych – o 17,4%, komputerów, ... w 10 działach, m.in. w naprawie, konserwacji i instalowaniu maszyn i urządzeń – o 21,4%, w produkcji napojów – o 6,2%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... 19,7 proc.). Jednocześnie już 92 proc. z nas wskazuje, że korzysta ze smartfona. Rosnącą popularnością cieszą się również urządzenia wearables, w tym inteligentne zegarki i biżuteria. Najbardziej zauważalny jest wzrost odsetka konsumentów korzystających ze smartwatchy o ponad 300 proc. (z 5,3 proc. do 21 ...
-
Czy motoryzacja odrabia już "pocovidowe" straty?
... osób) produkcja sprzedana w okresie trzech miesięcy 2020 roku osiągnęła 93,85 mld złotych, o 21,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Nadal większość przychodów generują producenci części i ... eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski osiągnął wartość ponad 16,07 mld euro. To o 19,24 proc. mniej (-4,06 mld euro) niż w analogicznym okresie zeszłego ...
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
... planując okazyjne zakupy, brałby pod uwagę wyłącznie promocje w sklepach online (19 proc.). Wśród osób, które udzieliły takiej odpowiedzi najwięcej jest kobiet (20 ... proc.), głównie osoby po 40-stce (21 proc.), mieszkające w dużych miastach bądź metropoliach powyżej 500 tys. mieszkańców (kolejno 18 i 19 proc.). Ogólnopolskie badanie, na potrzeby ...
-
Minecraft, Trump i TikTok. To interesuje dzieci w sieci
... 19%). Inne najczęściej wyszukiwane gry w serwisie YouTube to: Among Us, Brawl Stars oraz Gacha Life – produkcja pozwalająca tworzyć własne historie wideo. Druga najliczniejsza (21 ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w marcu 2021 wyższa o 18,9% r/r
... ,0%, metali – o 23,9%, maszyn i urządzeń – o 23,8%, artykułów spożywczych – o 22,5%, wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 21,8%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny oraz chemikaliów i wyrobów chemicznych – po 19,8%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 18,0%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lutym br., wystąpił ...
-
Samozatrudnienie: komu odpowiada umowa B2B?
... ze średnim doświadczeniem od 9 do 14 tys. netto, a eksperci między 16 a 21 tys. zł netto. Udział jednoosobowych działalności w IT. Samozatrudnienie najpopularniejsze ... z nich skupiona jest w największych miastach polski – w Warszawie aktywnych jest ponad 19 tys. samozatrudnionych w branży IT, w Krakowie i Wrocławiu kolejno 6,1 i 6,5 tys. W przypadku ...
-
Handel zagraniczny I-III 2021: saldo na poziomie 10,9 mld PLN
... 80,4 mld USD, a import 77,4 mld USD (wzrost odpowiednio w eksporcie o 19,2%, a w imporcie o 16,8%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 2,9 mld USD, ... w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. o 1,1 p. proc. i wyniósł 28,9%, a w imporcie spadł o 0,1 p. proc. i stanowił 21,7%. Dodatnie saldo wyniosło 24,1 mld PLN (6,5 mld USD, 5,4 mld EUR) ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... na telewizję, w porównaniu do 24%, które wydała przeciętna marka, z kolei 19% wydatków przypadło na reklamę zewnętrzną, w porównaniu do 5% dla ... cyfrowych, zwłaszcza społecznościowych. W związku z tym, marki alkoholowe zwiększyły swoje wydatki w digitalu z 21% w 2019 roku do 24% w 2020 roku. Dążąc do stworzenia przekonujących doświadczeń związanych ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... o 4%. Zenith przewiduje, że w 2021 roku wartość reklamy cyfrowej wzrośnie o 19%, a jej udział w całości wydatków reklamowych osiągnie 58%, w porównaniu z 48% w 2019 ... Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, które odrabiają straty po największym spadku w 2020 r., wynoszącym 21%. Najsilniejszy wzrost bazowy od 2019 r. ma miejsce w Ameryce Północnej, ...
-
Specjalista czy specjalistka? Rynek pracy i feminatywy
... że wśród pozostałych badanych tylko 2,5% w ogóle nie chciałoby skorzystać z takiej możliwości, a 21,5% twierdzi, że taki wpływ na nazwę stanowiska jest im obojętny. Zawodowo ... , w I kwartale 2021 liczba ofert z udziałem feminatywów na portalu była wyższa o 19% niż w analogicznym okresie 2016. Wciąż jednak stanowiły one zdecydowaną mniejszość ofert – ...
-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
... są nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. Jeśli chodzi o elementy odporności organizacyjnej, 21 proc. zapytanych liderów deklaruje, że ma opracowaną strategię, czyli zdefiniowaną drogę transformacji i ambicji, a 38 proc. jest w połowie tego procesu. Kolejne 19 proc. przekształciło model i miejsce pracy, 18 proc. przyspieszyło transformację ...
-
25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie 2021. Triumfuje DHL Express
... Spółka Cisco zakwalifikowała się uprzednio na 22 krajowe listy, a Hilton na 21. W konkursie Great Place to Work® organizacje są oceniane pod kątem ... (8. miejsce), SAS Institute (13. miejsce), Novo Nordisk (18. miejsce) oraz The Adecco Group (19. miejsce). W podziale na kraje najliczniejszą reprezentację mają w tym roku wspólnie klasyfikowane kraje ...
-
Jedzenie z dowozem popularniejsze dzięki pandemii
... popularności na przestrzeni ostatnich dwóch lat z powodu obostrzeń pandemicznych. Mieszkańcy 21 krajów przyznali w badaniu, że częściej niż przed pandemia zamawiają jedzenie ... krajów europejskich. Rachunek na jedzenie z dowozem wyniósł u nas średnio równowartość 19 Euro. Respondenci, oprócz zamawiania jedzenia, korzystają też z restauracji ...
-
Produkcja przemysłowa w październiku 2021 wyższa o 7,8% r/r
... 34) działach przemysłu, m.in. w produkcji chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 21,9%, maszyn i urządzeń – o 18,6%, papieru i wyrobów z papieru – o 14,7%, koksu i produktów rafinacji ... w 9 działach, m.in. w produkcji pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 19,5%, urządzeń elektrycznych – o 3,1%. W porównaniu z wrześniem br., wzrost produkcji ...
-
W Black Friday średnie obniżki cen na poziomie 3,6 proc.
... produktów w przypadku 47 proc. średnia cena spadła w porównaniu do tej z 19 listopada. Rok temu przecenionych zostało 48 proc. produktów, co pokazuje, jak ... przypadku gry Cyberpunk 2077 (PC) – średnio we wszystkich sklepach jej cena spadła o 21,5 proc., a maksymalny spadek wynosił ponad 41 proc. Z kolei cena słuchawek Apple Airpods 2 Białe (MV7N2ZM/A ...
-
Produkcja przemysłowa w listopadzie 2021 wyższa o 15,2% r/r
... górnictwie rud metali - o 36,5%, a w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) - o 21,1%. Ceny w sekcji przetwórstwo przemysłowe wzrosły o 13,4%, ... wyrobów chemicznych (o 22,4%), wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny (o 19,9%), papieru i wyrobów z papieru (o 13,5%), wyrobów z metali (o 10,7%), artykułów spożywczych (o 10,4%), ...
-
Handel zagraniczny I-XI 2021: import i eksport z dużymi wzrostami
... wyniosło 93,1 mld PLN (24,3 mld USD, 20,4 mld EUR) wobec 77,9 mld PLN (19,9 mld USD, 17,5 mld EUR) w analogicznym okresie 2020 roku. Import według kraju ... (o 23,2%), różnych wyrobów przemysłowych (o 22,0%), maszyn i urządzeń transportowych (o 21,5%), towarów i transakcji niesklasyfikowanych w SITC (o 17,2%), żywności i zwierząt żywych (o 13,0%) oraz ...
-
Kobiety w IT to nie tylko programistki
... pracują na co dzień, prawie 30 proc, wskazało na SQL, nieco ponad 20 proc. JavaScript, 19,3 na HTML i CSS, a 15 proc. na Javę. Jednak najwięcej badanych w tym ... kobiety aspirujące do pracy w branży były kolejno: UX/UI (29,4 proc.), Testing (21,2 proc.), Frontend (16,3 proc.), Project Management (14,7 proc.), Design (13,6 proc.) i Business Analysis ...
-
Wakacje 2022: 2 na 3 Polaków odwiedzi Turcję, Grecję i Egipt
... . Widać też przesunięcie w kategorii 8-13 dni – w tym roku na taką podróż decyduje się 21 proc. klientów (25 proc. w 2021 roku), na 14 dni pojedzie niecałe 8 proc. – ... bez zmian, to na podkreślenie zasługują trzy fakty. Po pierwsze - Turcja od 19 kwietnia zniosła dla Polaków obowiązek paszportowy, umożliwiając podróże turystyczne z dowodem osobistym ...
-
Polskie firmy w 2. roku pandemii. Jakie warunki prowadzenia biznesu?
... , to w obu przypadkach zanotowano znaczący spadek. W PFR były to 23 punkty procentowe (z 44% do 21%), a ZUS – 21 punktów procentowych (z 43% do 22%). Równocześnie aż o 29 punktów procentowych (z 19% do 48%) wzrósł odsetek przedsiębiorstw, które zadeklarowały, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie korzystały z żadnego ...
-
Piractwo i podróbki ciągle w modzie
... , a 21% używało, odtwarzało, pobierało lub transmitowało treści z nielegalnych źródeł. W Polsce 44% młodych ludzi celowo kupiło podróbkę, a 19% świadomie uzyskało ... 2016 r. Jest to potwierdzeniem istniejącej tendencji. Umyślne piractwo pozostaje jednak na stałym poziomie: 21% (jedna piąta) młodych konsumentów potwierdza, że świadomie korzystało ...
-
W pracy przeważa optymizm, ale...
... Europy, gdzie wynosi ona 77,82 proc., natomiast w Polsce aż 78,19 proc. ankietowanych pozostaje optymistami w tej kwestii. W porównaniu z ubiegłą edycją badania (People at Work ... obecnej pracy. Największą grupę stanowią w tym przypadku osoby zatrudnione w sektorze finansowym (21,05 proc.), medycznym i handlowym (po 20 proc.). Coraz większa liczba ...
-
Rotacja pracowników wyhamowała
... sprzedawcy i kasjerzy (26 proc.), kierowcy (24 proc.), pracownicy biurowi i administracyjni (21 proc.) oraz niewykwalifikowani robotnicy (20 proc.). Rotację widać też w handlu detalicznym i ... , bo 66 proc. badanych chciałoby przeprowadzenia szkoleń w godzinach pracy. Dla 19 proc. jest to zależne od potrzeb - mogą odbywać się zarówno w godzinach ...
-
Wojna w Ukrainie z polskiej (i nie tylko) perspektywy
... Polacy są w tym aspekcie znacznie mniej skłonni niż inne narody ufać Francji (19%) oraz Niemcom (21%). W przypadku Niemiec zaufanie spadło o osiem punktów procentowych od pierwszych dni wojny, ale w przypadku Francji spadek wyniósł aż 21 p.p. Jeśli opinie w innych krajach Europy Wschodniej kształtują się podobnie jak w Polsce, byłby to ...
-
Produkcja przemysłowa w lipcu 2022 wyższa o 7,6% r/r
... pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 20,4%, maszyn i urządzeń – o 19,0%, chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 16,7%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – ... spadku cen w górnictwie rud metali - o 2,3%. W sekcji przetwórstwo przemysłowe ceny podwyższono o 21,3%, w tym najbardziej w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej (o ...
-
Pracownicy z Ukrainy oczami polskich kolegów. Jak się układają relacje?
... kwestia zarobków Ukraińców w Polsce? Wśród badanych, którzy mieli okazję pracować z naszymi sąsiadami, 21% twierdzi, że zarabiają oni więcej od Polaków, a 22% - że tyle samo. ... z Ukraińcami. Przyznało się do nich 16% Polaków, jednak częściej byli to mężczyźni (19%) niż kobiety (12%). Z badania InterviewMe wynika, że Polacy podchodzą do pracowników z ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... zabawki (22%) oraz meble i produkty związane z wystrojem wnętrz (21%). Coraz częściej decydujemy się również na zakup sprzętu RTV/AGD (21% ) - ta kategoria odnotowała największy wzrost w stosunku ... w stosunku do 2021r. odnotowały artykuły dziecięce (+12%), rowery i akcesoria rowerowe (+19%) oraz sprzęt RTV/AGD (+12%). Live commerce wciąż odbywa się ...
-
Produkcja przemysłowa we wrześniu 2022 wyższa o 9,8% r/r
... i optycznych – o 25,7%, maszyn i urządzeń – o 24,8%, urządzeń elektrycznych – o 21,2%, pozostałego sprzętu transportowego – o 18,4%, wyrobów z gumy i tworzyw ... (lignitu) o 74,7%, a w górnictwie rud metali - o 4,3%. W sekcji przetwórstwo przemysłowe ceny podwyższono o 19,5%, w tym najbardziej produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej ...
-
Coraz więcej ofert pracy w IT. Data Science na topie
... miesięcznie. Średnia z trzeciego kwartału ukształtowała się na poziomie 21 100 - 25 800 zł, co oznacza wzrost dolnych widełek o 21,6%, a górnych o 7,3%. Drugą najszybciej rosnącą kategorią ogłoszeń ... ekspertów: średnio w Q2 2022 mogli oni liczyć na wynagrodzenie rzędu 15 100 - 19 800 zł. Na koniec trzeciego kwartału wynosiło ono już 16 600 - 20 500 ...
-
Rynek pracy: czy należy się obawiać bezrobocia?
... budownictwo (minus 22,6), przetwórstwo przemysłowe (minus 20,6) oraz zakwaterowanie i gastronomia (minus 19,3). Kryzys nastrojów na rynku pracy. Strach przed bezrobociem ma wielkie oczy Światełko ... na artykuły spożywcze i chemiczne, to produkty marek własnych stanowią 21 proc. wszystkich. Co więcej, zaobserwowano, że sprzedaż marek sieciowych rośnie ...
-
Rok 2023 będzie ciężki dla pracodawców. Rekrutacje pracowników wstrzymane
... a wyraźnie zwiększa się też grupa pracodawców, która podniesie wynagrodzenia o 2-4% (19 proc.). Podwyżka płacy minimalnej może natomiast wpłynąć na podniesienie ... 22 proc. pracodawców przekazało pracownikom dodatkowe zadania w ramach tych samych pensji, a 21 proc. wstrzymało lub ograniczyło podwyżki. 15 proc. rezygnuje lub ogranicza premie uznaniowe ...
-
Co 4 firma planuje rekrutację pracowników
... roku. Na najwięcej ofert pracy mogą liczyć kandydaci z branży energetyki i usług komunalnych (+22%), usług komunikacyjnych (+21%) oraz w sektorze transportu, logistyki i motoryzacji (+19%). Niższe, choć wciąż optymistyczne prognozy zatrudnienia deklarują pracodawcy obszaru nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej (+11%), finansów i nieruchomości ...
-
Polacy nie rezygnują z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe
... 23 proc. na podróżach, a 19 proc. nie jest skora do ograniczania wydatków związanych z subskrypcją platform streamingowych oferujących muzykę, filmy, seriale i audiobooki. Zauważalna jest także różnica w podejściu do sprawiania sobie radości pomiędzy kobietami i mężczyznami. Panie częściej dogadzają sobie wizytami u kosmetyczki (21 proc.) i zakupem ...