-
EPO: kryzys to nie jest czas na patenty?
... wśród wszystkich krajów zgłaszających. Pierwsze miejsca zajmują Stany Zjednoczone (+2,9% i 48 088 zgłoszeń), Niemcy (-4,7% i 24 684), Japonia (-0,4% i 21 576) oraz Chiny (+15,1% i 19 041). Europejski Urząd Patentowy bada również poziom innowacyjności regionów. Polskie region są na odległych, nierankingowanych pozycjach globalnych. Najaktywniejszymi ...
-
Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?
... na tamtejszy rynek lub kontynuowanie ekspansji deklaruje 41,3% managerów, a dalsze 19,8% nie zamierza wprowadzać zmian w dotychczasowej aktywności w Chinach. Pomimo tylu problemów ... państwa globu. Osiągając 13% wskazań znaleźliśmy się tylko za Wietnamem (21,2%), Indiami (20,7%) i Niemcami (13,7%). Wyprzedziliśmy przy tym m.in. USA (12,4%), Chiny, ...
-
Czy magazyny w Europie dały się spowolnieniu gospodarczemu?
... m.in. w Hamburgu, Monachium i Kolonii. Popyt na rynku brytyjskim zmniejszył się w 2022 r. o 19%, ale utrzymał solidną dynamikę po wyjątkowo udanym ubiegłym roku. Całkowity wolumen ... . W 2022 r. całkowity popyt w Polsce wyniósł 4,5 mln mkw., co oznacza spadek o 21%, ale i drugi najwyższy wynik aktywności najemców w historii. Utrzymująca się na rynku ...
-
9 na 10 ataków ransomware celuje w kopie zapasowe
... 21% zapłaciło przestępcom, ale ich nie odzyskało. Ponadto tylko 16% firm uniknęło płacenia okupu, ponieważ były w stanie odzyskać dane z kopii zapasowych. Niestety, globalna statystyka przedsiębiorstw, którym udało się samodzielnie odzyskać zasoby bez płacenia okupu, spadła z 19 ... się zbyt kosztowne: 21% firm stwierdziło, że oprogramowanie ransomware ...
-
Podróbki i piractwo mają się dobrze?
... Poza Bułgarią celowe kupowanie podróbek przekracza unijną średnią w Hiszpanii (20%), Irlandii (19%), Luksemburgu (19%) i Rumunii (18%). Najczęściej wymienianym powodem (43%) zaprzestania zakupu ... osób, zagrożenie dla bezpieczeństwa dla 25% oraz kary dla 21%). Niepewność wśród konsumentów Rośnie również niepewność co do autentyczności produktu. Prawie ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... tej branży 17,98%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,18 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (11,3 ... reklamodawcą w telewizji w maju – podobnie jak w marcu oraz kwietniu – była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,21 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,4% Polaków w wieku od 7 do 75 ...
-
Europejska motoryzacja walczy o konkurencyjność
... , że przywóz z Turcji i Korei Południowej wzrósł odpowiednio o 21% i 16%, podczas gdy przywóz z Japonii spadł o 13%, a przywóz z Chin ustabilizował się do poziomu 3%. Import z Chin wykazał szybki wzrost o 59% w latach 2019-2022. Eksport do Chin spada o 19% W pierwszym kwartale 2023 r. unijny eksport komponentów przekroczył 14 ...
-
Rynek pracy: czy znajomość języków obcych to rzeczywiście "must have"?
... przynajmniej średniozaawansowanym. Dla porównania w podobnym stopniu językiem rosyjskim porozumiewa się 21% pracujących Polaków (głównie grupa wiekowa 45-65), niemieckim 15%, a hiszpańskim, ... pomiędzy oczekiwaniami a praktyką. Z drugiej strony, badania wykazały, że tylko 19% kandydatów otrzymało ofertę pracy głównie ze względu na znajomość języka ...
-
Branża IT: znaczny spadek ofert pracy, natrudniej juniorom
... oferowano w Gliwicach. Pułap dochodowy osiągnął w Q2 2023 - w ramach umowy o pracę 17 400 PLN i 21 900 PLN w ramach kontraktu B2B. Podwyżki dla… Juniorów Według danych pochodzących z ... - 20 782 PLN vs Q1 - 21 872 PLN), wykonujący swoje obowiązki z biura otrzymali pensję na średnim poziomie 20 202 PLN (Q1 - 19 840 PLN). Praca stacjonarna jest coraz ...
-
Imigranci w Polsce: jak im się żyje i pracuje?
... u nas na zawsze. 39 proc. badanych chce spędzić nad Wisłą 5 lat lub więcej, 21 proc. planuje pobyt trwający od 3 do 5 lat, a 13 proc. od 1 roku do 2 lat ... do 12 tygodni (64 proc. badanych). Mniejsza grupa wskazała przedział 3 – 6 miesięcy (17 proc.). 19 proc. pytanych twierdzi, że znając realia życia w Polsce, byłoby skłonnych czekać na zezwolenia ...
-
ABSL: świetlana przyszłość przed centrami usług dla biznesu?
... eksportu w przeliczeniu na pracownika przekroczyła 53 tys. USD, co oznacza wzrost o 21 proc. w stosunku do 2016 r. Nadwyżka eksportu w handlu usługami opartymi na ... Wrocław (63 400). Największy wzrost zatrudnienia w minionym roku odnotowano w Poznaniu (19 proc.), Warszawie (13,6 proc.) oraz Trójmieście (12,6 proc.). Jednocześnie Kraków utrzymuje ...
-
Wzrost cen hamuje, a zakupy nie tanieją
... i w czerwcu były numerem jeden w rankingu drożyzny. W sierpniu rdr. poszły w górę o 21,2%. A w dwóch poprzednich miesiącach zdrożały odpowiednio o 32,4% i 38,2% rdr. Ceny warzyw i ... rankingu zamykają art. dla dzieci ze średnim wzrostem rdr. o 19,5%. W lipcu rdr. poszły w górę o 21,8%, a w czerwcu o 26,2%. Zmiany cen w tym okresie mogą wiązać ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,31%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 2,19%. RYNEK REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych we wrześniu ... (0,61 mld kontaktów, 76,41% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Intermarche (0,21 mld kontaktów i 66,98% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy ...
-
3 scenariusze dla miksu energetycznego Polski
... w Polsce udział węgla spadł o 19,4 pkt. proc. (z 98,4 proc.), to w 2022 r. ... 21 proc. miksu. Koszty inwestycyjne i operacyjne realizacji scenariusza OZE są prawie dwukrotnie mniejsze od scenariusza węglowego, a cena energii elektrycznej – niemal trzykrotnie. Osiągnięcie 80 proc. udziału OZE, głównie w elektrowniach wiatrowych i słonecznych oraz 19 ...
-
Na prezenty świąteczne średnio wydamy niemal 750 zł
... deklaruje, że raczej oczekuje paczki pod choinką, natomiast zdecydowanych deklaracji udzieliło 19,2 proc. respondentów – dodaje Karolina Łuczak. Ranking prezentów otwierają… pieniądze Podobnie jak ... wyczuleni są m.in. na markę (10,8 proc. vs 5,9 proc.) czy własny gust (21,4 proc. vs 16,7 proc.) Ile to będzie kosztowało? Na prezenty średnio chcemy ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... ostatnim kwartale 2022 r. prezentowała się następująco: 22,7%, 27,2% i 19,7%. Produkty RTV/AGD to z kolei 16,6%, 21,1% i 18,9%. W tym roku udział wymienionych grup w porównaniu do września wyraźnie wrósł już w październiku. Moda w miesiąc zwiększyła swój udział z 17,8% do 19,9%, ...
-
Freelancer: jak i gdzie znajduje klientów?
... z IT, gastronomią czy modą (kolejno 21,4 proc. i 18,4 proc. dla pozostałych branż). Co ... 19 proc), a za nim marketing (11 proc.). Z kolei, jeśli chodzi o webdeveloperów, czyli freelancerów realizujących zlecenia związane z projektowaniem, stawianiem i utrzymywaniem stron oraz sklepów internetowych, to wśród ich klientów dominują firmy e-commerce (21 ...
-
Handel zagraniczny I-XII 2023. Eksport spadł o 0,9%, a import o 9,1% r/r
... saldo ukształtowało się na poziomie 11,4 mld USD, w analogicznym okresie 2022 r. wyniosło minus 21,2 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 351,0 mld EUR, a import 340,5 mld EUR ... r.). Udział Niemiec w eksporcie nie zmienił się i wyniósł 27,9%, a w imporcie spadł o 0,4 p. proc. i stanowił 19,8%. Dodatnie saldo wyniosło 140,1 mld PLN (33,1 mld USD, ...
-
Jak oszukujemy na L4?
... głównie wstyd (59%) lub strach (18%), a mężczyźni - wstyd (40%) lub obojętność (21%). Choć zebrane przez nas dane mogą wydawać się niepokojące, to znaczna część ... prawa do zwolnienia lekarskiego tracą głównie pracodawcy, według 28% - inni pracownicy, a w opinii 19% - państwo według 52% Polaków oszukiwanie na L4 spowodowało ogólny spadek zaufania ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... średniej. Jeśli zaś chodzi o udział w rynku globalnym, to skurczył się on o 0,57 pp. (z 19,52% do 18,95%). Europa traci, mimo że poprawiają się wskaźniki dla regionalnego ... odwiedziło 14,92 mln osób, co w praktyce oznacza, że na platformie było 50,21% polskich internautów. W tym samym czasie w poszukiwaniu odzieży, obuwia i akcesoriów do e-sklepu ...
-
Jedzenie warzyw i owoców, czyli zdrowe odżywianie wg Polaków
... . Najczęściej sięgamy po artykuły z obniżoną zawartością cukru (33%), a także ekologiczne/BIO (21%). Te drugie notują jednak spadek wobec poprzednich fal badania – w 2022 ... znaczenie programów telewizyjnych (25% w 2020 roku wobec 16% obecnie), a także czasopism (odpowiednio 19% vs. 12%). Od kilku lat cyklicznie przyglądamy się opiniom Polaków ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... kreacji display było to 46,13%, a dla reklam tekstowych zaledwie 34,19% Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża ... 21% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 22,9%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19 ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... w poprzednich latach opodatkowywały swoje dochody z działalności gospodarczej podatkiem liniowym w wysokości 19%. Można domyślać się, że nowe, atrakcyjne warunki rozliczania dochodów na ... Prognozy na 2024 rok dla rynku dóbr luksusowych są optymistyczne – przewiduje się 21,1% wzrost porównując z poprzednim rokiem. Spółki giełdowe marek premium na fali ...
-
Jak minęło 20 lat Polski w Unii Europejskiej?
... W całym regionie w latach 2004-2022 bezpośrednie inwestycje zagraniczne wzrosły aż 21 krotnie, a wartość eksportu wzrosła 5 krotnie. Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych w ... danymi Głównego Urzędu Statystycznego bezrobocie w Polsce w maju 2004 r. wynosiło aż 19,5%. Obecnie, zgodnie z ostatnimi danymi za marzec, zmalało do poziomu 5,3%. ...
-
4-dniowy tydzień pracy podzielił Polaków
... vs. 10%), uprawiały sport (17% vs. 6%) czy wyjeżdżały w celach turystycznych (33% vs. 21%). Natomiast osoby z niższym częściej niż osoby z wyższym wykształceniem podczas 3-dniowego weekendu oglądałyby ... w 3-dniowe weekendy by się nudziły (10% vs. 4% wśród wszystkich Polaków), spały (19% vs. 6% w populacji) oraz po prostu nic by nie robiły (22% vs. 6% ...
-
Rozwój zawodowy kluczową motywacją przy zmianie pracy
... miesięcy (w ubiegłym kwartale było to 19 proc.) Spadł również odsetek osób, które zmieniły stanowisko w obrębie aktualnego miejsca pracy: z 21 do 20 ... gospodarstw domowych, można zauważyć, że w oczach pracowników maleje atrakcyjność bonów towarowych (21 proc. wskazań i spadek o 9.p.p względem 2022 roku) czy służbowego sprzętu do prywatnego użytku ...
Tematy: rynek pracy, tendencje na rynku pracy, badania pracodawców, zatrudnienie, wynagrodzenia, podwyżki wynagrodzeń, rekrutacja pracowników, rozwój zawodowy, poszukiwanie pracy, zmiana pracy, utrata pracy, Monitor Rynku Pracy, benefity pozapłacowe, benefity dla pracowników, świadczenia socjalne, satysfakcja z pracy -
Dzień Zdrowia Psychicznego: czy Polacy dostrzegają problemy z psychiką?
... doświadczenie miało 27% w przypadku kontaktu z psychologiem, a 21% z psychiatrą. Obecnie kontakt z psychologiem lub psychiatrą zdecydowanie częściej mają kobiety (11%) niż mężczyźni (5%) oraz osoby najmłodsze – 15% w wieku 18-24 lata, a także osoby bezrobotne (18%) oraz uczniowie i studenci (19%). Warto zwrócić uwagę na większy wskaźnik korzystania ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G we IX 2024 roku
... Plus osiągając 27,9 Mb/s. Najniższa wartość ping: Orange (21,5 ms) Orange uzyskał wynik nieznacznie lepszy niż w sierpniu (21,5 ms). Nadal na drugim miejscu znajduje się Play ... ,3 Mb/s zajmuje drugą pozycję, natomiast Orange zbliżył się do tej wartości, uzyskując 19,9 Mb/s. Na ostatnim miejscu Plus, który osiągnął prędkość 17,8 Mb/s. Najniższa wartość ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2024. Eksport spadł o 7,7%, a import o 5,7% r/r
... analogicznym okresem ub. r. o 1,1 p. proc. i wyniósł 27,0%, a w imporcie spadł o 0,5 p. proc. i stanowił 19,5%. Dodatnie saldo wyniosło 86,8 mld PLN (21,8 mld USD, 20,1 mld EUR) wobec 106,9 mld PLN ... 22,8%), paliwach mineralnych, smarach i materiałach pochodnych (o 19,6%), w olejach, tłuszczach, woskach zwierzęcych i roślinnych (o 9,4%), w towarach ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024
... reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 21,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,45 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (14,59 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 21,2% oraz 91,94% zasięgu), podium zamyka natomiast branża ...
-
Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia: jakie role przybieramy?
... takich jak dekorowanie choinki, wprowadzając radość i ekscytację w świąteczne przygotowania. 21% pociech angażuje się w przygotowywanie potraw wigilijnych lub pieczenie ciasteczek, co ... nie tylko najbliżsi, ale i pozostali członkowie rodziny odgrywają istotną rolę. 19% pozostałych członków rodziny aktywnie pomaga w koordynacji różnorodnych spotkań, co ...
-
Sytuacja materialna Polaków: dobrostan czy zaciskanie pasa?
... osób, które oceniają ją bardziej pozytywnie (36%) niż negatywnie (21%). Jednak ocena obecnej sytuacji materialnej jest wyraźnie gorsza niż w 2022 ... % wierzy, że ich sytuacja się polepszy w najbliższym roku. Niewielu Polaków – zaledwie 19% – patrzy optymistycznie na swoją przyszłość finansową w niedalekiej przyszłości. Najwięcej optymistów finansowych ...
-
Polski internet w IV kwartale 2024 r.
... : Grupa Google (29,1 mln RU), Grupa Meta Platforms (26,4 mln RU), Grupa Allegro (21,7 mln RU), Grupa Polsat-Interia (20,8 mln RU) oraz Grupa RAS Polska (20,7 mln ... facebook.com (19,4 mln RU), onet.pl (16,3 mln RU) i wp.pl (15,5 mln RU). Z kolei pięć najbardziej popularnych w kwartale aplikacji to: Google (24,4 mln RU), Facebook (21,5 mln RU), ...
-
Seks, polityka, pieniądze: temat tabu czy wręcz przeciwnie?
... to przede wszystkim rozmów z przyjaciółmi (26% mężczyzn porusza te tematy z przyjaciółmi, a 19% kobiet) oraz znajomymi z pracy (11% mężczyzn i 6% kobiet). Zarówno polityka, jak i ... się informacjami o kłopotach finansowych (13% vs. 6%). Dotyczy to także tematów związanych ze śmiercią (21% vs. 14%), zdrowiem (12% vs. 3%) ale również miłością (10% vs. ...
Tematy: seks, polityka, pieniądze, kłopoty finansowe, religia, dyskusja światopoglądowa, rozmowa, tematy tabu -
Pieniądze w związku: wspólne konto bankowe, sprzeczki czy podział wydatków?
... jak zarobki, oszczędności, zadłużenie lepiej nie dotykać. Podobnie myślą Czesi (21%), Belgowie (20%) i Łotysze (20%). Co dziesiąta osoba w Polsce nie czuje się komfortowo ... trafia lepiej do Łotyszy (36%), Litwinów (33%), Słowaków (20%) i Chorwatów (19%). Gdzieś pomiędzy plasują się osobne konta, ale z funkcją wspólnego zarządzania wydatkami. ...