-
Cross-border: polski marketing nie na obcy rynek e-commerce?
... się na różnych rynkach Niemcy to jeden z kluczowych rynków dla polskich sprzedawców. Według danych z raportu "Cross-border z Polski", Niemcy stanowią aż 72% wszystkich zamówień zrealizowanych przez polskie sklepy w ramach sprzedaży międzynarodowej. Sukces na tym rynku nie polega jedynie na tłumaczeniu polskich reklam ...
-
Branża OZE potrzebuje rąk do pracy i szczodrze wynagradza
... sytuacja makroekonomiczna (29,5 proc. wskazań). Z kolei najpoważniejszą przeszkodą w prowadzeniu działalności gospodarczej są koszty zatrudnienia. W lipcu br. narzekało na nie aż 72,7 proc. zapytanych przez GUS firm z branży budowlanej. Patrząc na te dane, można by spodziewać się przynajmniej częściowej redukcji etatów. Nic ...
-
Jak Polacy płacą rachunki domowe?
... więc kredyt hipoteczny (88,2 proc.), wynajem mieszkania (87,9 proc.), czynsz (80,5 proc.), rachunki za prąd/gaz (78,1 proc.) i stale przyjmowane leki (72,1 proc.). W drugiej kolejności byłyby to czesne za studia, szkołę/żłobek/przedszkole prywatne (41,1 proc.), rachunki za telefon, Internet (39,5 proc.) oraz rachunki ...
-
Własny samochód: podstawa egzystencji czy zbędny luksus?
... na dziesięciu respondentów stara się spalać mniej paliwa w trakcie jazdy. Osiągają to głównie dzięki płynnej jeździe i unikaniu częstych zmian tempa (72 proc. ankietowanych). Wielu kierowców dba również w tym celu o właściwe ciśnienie w oponach (w testach drogowych spadek ciśnienia opon z 2.2 do 1.6 bara zwiększył spalanie ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,08 mld kontaktów reklamowych i 82,71% zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,82 mld kontaktów i 76,72% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,53 mld kontaktów reklamowych i 78,49% zasięgu w populacji ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... %). Na drugim miejscu znalazło się wskazanie kilka razy w miesiącu (16,7%). Na ostatnim miejscu podium znalazła się odpowiedź raz w miesiącu 12,72%. W pierwszej piątce najpopularniejszych odpowiedzi znalazły się jeszcze dwie odpowiedzi, tj. raz w tygodniu (9,34%) oraz codziennie (9,15%), zajmując odpowiednio czwarte i piąte ...
-
Kariera pod znakiem zapytania. Firmy słabo wspierają rozwój zawodowy
... wśród starszych: w grupie wiekowej 25-34 lata już 62 proc. badanych odpowiada twierdząco. Milenialsi nie wahają się też prosić o szkolenia. Aż 72 proc. osób w wieku 25-34 lata rozmawia ze swoimi pracodawcami o umiejętnościach i szkoleniach, podobnie jak 69 proc. ich młodszych kolegów. Mieszane opinie ...
-
W Plusie smartfony 50% taniej przy przeniesieniu numeru
... , które można kupić za połowę ceny: HONOR 90 5G 8/256GB – 868,48 zł, 1 zł na start oraz 12 rat po 72,29 zł/mies. (najniższa cena z ostatnich 30 dni: 1749,04 zł), Samsung Galaxy A35 5G 6/128GB – 818,44 zł, 1 zł na ...
-
Polacy o wigilii wolnej od pracy i premii świątecznej
... benefitu dla zespołu zorganizuje spotkanie świąteczne poza siedzibą firmy, a 18% spotkanie w siedzibie firmy. W biurze czy restauracji? Świąteczne spotkania pod lupą 72% respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że spotkania świąteczne to ważna forma integracji pracowników. Jak wynika z badań – pracodawcy rozpoznają tę potrzebę ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XI 2024
... miejscu trzecim WP Poczta z zasięgiem 7,29%. Wszystkie aplikacje Liderem listopadowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 82,38%. Aplikacja Facebook z zasięgiem 72,23% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim aplikacja Messenger z zasięgiem 69,3%. Na pozycji czwartej Youtube. Wydawcy - stream audio i wideo W zestawieniu ...
-
Magazyny w Polsce, czyli stabilny rynek z potencjałem rozwojowym
... nowej powierzchni przemysłowo-logistycznej w III kw. dostarczono w strefach: Polska Centralna (142 tys. m kw.), Górny Śląsk (104 tys. m kw.) oraz Warszawa II (72 tys. m kw.). Jeśli chodzi o wskaźnik pustostanów na koniec III kwartału, to wyniósł on 8,0%, co oznacza spadek o 0,3 p.p. w porównaniu z poprzednim kwartałem i wzrost ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XII 2024
... z zasięgiem 97,83%. Na miejscu drugim uplasowała się Grupa Meta Platforms (89,16%). Na trzecim miejscu podium Grupa Allegro (76,72%). Tuż poza podium Grupa Polsat-Interia (69,61%). Komputery osobiste i laptopy W zestawieniu stron i programów odwiedzanych za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów liderem ...
-
Czterdziestolatek nie myśli o oszczędzaniu na emeryturę?
... 2040 r. wyniesie 32,2%, a w 2050 27,4%, ale czterdziestolatkowie szacują stopę zastąpienia swoich przyszłych świadczeń emerytalnych wyraźnie wyżej, przeciętnie na poziomie 72%. Mimo przeszacowań stopy zastąpienia swojej przyszłej emerytury, czterdziestolatkowie w większości przypadków nie spodziewają się, że ich sytuacja finansowa będzie pozytywna ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... % zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (0,97 mld kontaktów i 84,43% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,72 mld kontaktów reklamowych i 80,55% zasięgu w populacji 7-75. Wydatki na reklamę TV Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym ...
-
Kupujesz prezent na Walentynki? Uważaj na phishing
... w styczniu 2025 roku zarejestrowano ponad 18 000 nowych stron internetowych związanych z ogólną tematyką miłości – to o 5% więcej niż w poprzednim miesiącu. Co 72. nowo powstała strona została zidentyfikowana jako potencjalnie złośliwa lub ryzykowna. W konsekwencji tysiące internautów może stać się ofiarami cyberataków w poszukiwaniu idealnego ...
-
Co 10. nowa działalność jednoosobowa pochodzi z Ukrainy
... zajmowało się fryzjerstwem i pozostałymi usługami kosmetycznymi. Dominujący udział kobiet obserwujemy w rolnictwie (75 proc.), edukacji (74 proc.) oraz opiece zdrowotnej (72 proc.). Mężczyźni dominują w sektorach wymagających większej siły fizycznej lub kwalifikacji technicznych, tj. w budownictwie (94 proc.), transporcie i gospodarce magazynowej ...
-
Co wpływa na rynek pracy w sektorze finansów i nieruchomości?
... roku to właśnie specjaliści ds. Big Data, AI, uczenia maszynowego i cyberbezpieczeństwa będą najszybciej rozwijającymi się rolami. Jednocześnie według danych ManpowerGroup, 72% pracodawców z sektora finansów i nieruchomości na świecie przyznaje, że ma trudności w pozyskaniu pracowników o kluczowych kompetencjach. W Polsce ten problem dotyczy 55 ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I-II 2025
... drugim uplasowała się Grupa Meta Platforms (88,53% w styczniu i 88,08% w lutym). Na trzecim miejscu podium Grupa Allegro (75,2% w styczniu i 72,94% w lutym). Tuż poza podium Grupa Polsat-Interia. Komputery osobiste i laptopy W zestawieniu stron i programów odwiedzanych za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów liderem ...
-
Kobiety założyły w 2024 roku ponad 103 tysięcy JDG
... - w 2024 r. aż 80 proc. usługowych JDG zostało zarejestrowanych przez kobiety. Wysoki udział kobiet odnotowano też w działalnościach związanych z opieką zdrowotną (72 proc.) oraz z edukacją (60 proc.). Najmniejszy udział firm zakładanych przez kobiety odnotowano natomiast w branży budowlanej (8 proc.), administracji publicznej i obronie (9 proc ...
-
Biura maklerskie kontra potrzeby inwestorów, czyli nieporozumienie?
... wykazało istotne rozbieżności pomiędzy postrzeganiem jakości usług inwestycyjnych przez inwestorów i pracowników biur maklerskich. Inwestorzy podkreślają znaczenie kosztów i przejrzystości opłat: 72 proc. badanych zwraca uwagę na poziom kosztów transakcyjnych, a dla 76 proc. brak opłat za prowadzenie konta jest kluczowym czynnikiem w zmianie ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025
... kontaktów) oraz „Automotive” (2,50 mld kontaktów reklamowych). Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w styczniu 2025 była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro ...
-
Rynek prywatnych akademików w Polsce z dużym potencjałem
... niż obiekty publiczne, co przekłada się na wskaźnik obłożenia sięgający nawet 100%, podczas gdy w akademikach uczelnianych wynosi on nieco poniżej 72%. Z analizy planowanych inwestycji w sektorze PBSA wynika, że podaż miejsc w Polsce może wzrosnąć o co najmniej 9000 do 2028 roku. Obecnie w budowie ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... na innowacje Dynamiczny rozwój rynku BNPL to efekt rosnącej otwartości Polaków na innowacyjne rozwiązania finansowe. Jak wynika z raportu PayPo, aż 72,9% respondentów deklaruje gotowość do korzystania z nowych produktów, a blisko 60% jest skłonnych porzucić tradycyjne metody płatności na rzecz fintechowych rozwiązań. Co ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w III 2025 wzrosły o 10% r/r
... . Na targowiskach cena pszenicy (114,98 zł za dt) wzrosła o 0,9% w stosunku do lutego br. i o 9,2% w porównaniu z marcem 2024 r. Cena żyta w skupie (72,39 zł za dt) była o 1,1% wyższa niż w lutym 2025 r. i o 21,3% – niż w marcu ub. roku. W obrocie targowiskowym cena żyta (86,71 ...
-
Wolny weekend majowy nie dla każdego. Miliony pracujących w majówkę
... , takich sytuacji nie brakuje: według danych z 2024 roku, w czasie kilkudniowego wypoczynku doszło w Polsce do 850 wypadków drogowych, w których życie straciły 72 osoby, a ponad 1000 zostało rannych. Dodatkowo zatrzymano ponad 3500 nietrzeźwych kierowców. Medycy też w pogotowiu Podczas długiego weekendu majowego również sektor ...
-
Cła uderzają w linie lotnicze. Tanie loty to już przeszłość
... . Stany Zjednoczone zajmują trzecie miejsce na świecie pod względem turystyki międzynarodowej, po Francji i Hiszpanii. W ubiegłym roku kraj ten przyjął ponad 72 mln zagranicznych turystów (+9% r/r). Wzrost ten przyczynił się do osiągnięcia rekordowych 215 mld USD (+14% r/r) wpływów z turystyki, co czyni ...
-
Pojęcie fintech zna zaledwie 10 proc. Polaków
... odsetek jest niższy niż dla ogółu badanych i wynosi 9,2 proc. – zauważa Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. Polska płatnościami mobilnymi stoi Niemal ¾ (72,5 proc.) respondentów Barometru Providenta korzysta z płatności mobilnych takich jak BLIK, Google Pay czy Apple Pay. Te usługi fintechowe najpopularniejsze są ...
-
Nie licz na feedback, czyli o informacji zwrotnej podczas rekrutacji.
... roku życia. Zdecydowanie za są mieszkańcy dużych i średnich miast (odpowiednio 82 proc. i 81 proc.). W małych miastach odsetek ten spada do 72 proc., a na wsiach – do 69 proc. Im więcej kandydujących na rynku, tym więcej komentarzy na temat feedbacku, którego nie ma ...
-
Laptop Razer Blade 14 i notebook Blade 16 w nowej konfiguracji
... Hood), która zapewnia odpowiednią wentylację i zwiększoną przestrzeń termiczną. Blade 14 oferuje również ulepszoną wydajność baterii i łączność: zastosowano w nim baterię o pojemności 72 Wh, zoptymalizowaną tak, by zapewnić do 11 godzin pracy - to najlepszy wynik spośród wszystkich laptopów Blade. Komputer wyposażono także w czytnik ...
-
Pod prąd! Nowa oferta od Mobile Vikings
... to cztery plany na kartę: ZEFIR (25 zł – 30 GB, w tym 7,27 GB w UE), FALA (30 zł – 80 GB, w tym 8,72 GB w UE), SZTORM (35 zł –120 GB, w tym 10,17 GB w UE), VALHALLA (45 zł – 180 GB, w tym 13,08 ...
-
Social media: Snapchat, Pinterest i Twitch gonią duopol
... wyświetlanych w polu widzenia użytkowników (zgodnie z definicją IAB). Z danych wynika, że emitowane tam kreacje reklamowe są średnio widziane przez blisko ¾ użytkowników (72,9% mężczyzn i 68,7% kobiet). Wśród pozostałych platform jedynie YouTube osiąga viewability rate powyżej 50%, dla reszty wskaźnik ten jest niższy. Warto ...
-
Firmy ostrożnie podchodzą do rekrutacji pracowników
... osób deklaruje dobrą lub bardzo dobrą sytuację finansową. W przypadku podmiotów zatrudniających do 50 pracowników, odsetek ten jest również wysoki i wynosi 72 proc. Największy optymizm deklarują pracodawcy z sektora finansów i ubezpieczeń, IT (odpowiednio po 85 proc. z nich ocenia swoją sytuację finansową jako dobrą ...
-
Wakacyjny detoks cyfrowy – ilu Polaków rezygnuje z internetu na urlopie?
... uważa, że urlop bez dostępu do internetu byłby lepszy, podczas gdy w drugich taką opinię wyraziło jedynie 39%. Na poziomie ogólnopolskim 72% badanych ogranicza w jakimś stopniu korzystanie z internetu w czasie wakacji, całkowicie rezygnuje z aktywności online niemal co piąta osoba. 44% respondentów deklaruje, że ...