-
Produkcja w Polsce X 2006
... i telekomunikacyjnych (o 10,8%). W październiku 2006 r. ceny produkcji sprzedanej przemysłu były o 3,4% wyższe niż przed rokiem. Najbardziej podniesiono ceny w górnictwie (o 21,5%), w tym - w górnictwie rud metali o 70,5%. Wzrosły również ceny wytwarzania i zaopatrywania w energię elektryczną, gaz, wodę (o 5,4%) oraz w przetwórstwie przemysłowym ...
-
Sprzedaż telefonów komórkowych VII-IX 2006
... w rozmiarze sprzedanych telefonów wyniósł 20,6 procent oraz Samsung z wynikiem 12,2 punktów procentowych. Trzeci kwartał bieżącego roku zaowocował wzrostem sprzedaży telefonów o 21,5 procent w stosunku do poprzedniego, osiągając rozmiar 251 mln egzemplarzy. Z danych, jakie podaje firma Gartner wynika, że globalna sprzedaż telefonów komórkowych ...
-
Co motywuje Polaków do lepszej pracy?
... w pracy - 53 proc.; pewność zatrudnienia, brak obaw o zwolnienie - 44 proc.; możliwość rozwoju zawodowego - 22 proc.; przestrzeganie przez pracodawcę praw pracowniczych - 21 proc.; wykonywanie ciekawej pracy - 16 proc.; pozycja w firmie - 13 proc.; uregulowany czas pracy - 11 proc.; możliwość samodzielnego ustalania godzin pracy ...
-
Coraz więcej Polaków pracuje w domu
... obowiązków: Przygotowywanie drobnego posiłku lub napoju – 54% Korzystanie z Internetu – 52% Czytanie gazet – 31% Plotkowanie z kolegami – 25% Wysłanie e-maili do przyjaciół – 21% Palenie papierosów – 13% W efekcie 42% polskich pracowników biurowych obecnie uważa, że pracują oni w domu równie wydajnie – albo nawet wydajniej – niż ...
-
Świąteczne e-zakupy
... 3 lata dokonał zakupu online w ciągu 3 miesięcy przed badaniem, a tylko co trzeci z kupujących w sieci miał staż krótszym niż rok. W 2005 roku 21 proc. wszystkich e-transakcji wygenerowała branża turystyczna. Linie lotnicze utrzymały duży udział w wartości rozliczonych transakcji, jednak spadł on z 75 do 44 ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2006
... okresie czasu, obejmującym kolejno lata 2005 i 2004, również kształtuje się korzystnie, a odnotowany w tym czasie spadek obaw wyraża się różnicą odpowiednio 21,3 oraz 27,8 pkt. procentowego. Przewidywania konsumentów w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy (w okresie najbliższych 12 miesięcy) były w listopadzie nieco mniej optymistyczne niż ...
-
Budżet domowy polskiej rodziny
... podjęciem decyzji finansowej korzysta się z jakichś porad, czy serwisów informacyjnych dotyczących planowanej inwestycji – nigdy nie robi tego 72% pytanych, a rzadko – 21%. Zaledwie 6% pytanych zadeklarowało, że zawsze lub często korzystają z tego rodzaju pomocy. Warto w tym miejscu zauważyć, że posiadanie aktualnych planów finansowych ...
-
Motoryzacja: firmy ratują rynek
... samochodów małych). Jego udział w rejestracjach na firmy wyniósł po trzech kwartałach bieżącego roku 27,39 procent, co w liczbach bezwzględnych oznacza 21 tys. 573 zarejestrowane auta. Drugi w kolejności segment tworzą samochody klasy wyższej średniej. Do tej pory, w roku 2006 przedsiębiorcy zarejestrowali 18 ...
-
Przetargi budowlane XI 2006
... różnego rodzaju biuletynach regionalnych i branżowych (1 134 przetargi). Przetargi z branży budowlanej, ogłoszone w listopadzie, dotyczyły głównie drogownictwa i prac energoelektrycznych (po 21% ogłoszeń). Na trzecim miejscu pod względem popularności znalazły się przetargi dotyczące prac wodno-kanalizacyjnych (14% ogłoszeń). Szczegółowe zestawienie ...
-
Umowa Społeczna w TP
... (ze stażem pracy powyżej 20 lat), którzy w przypadku odejścia z firmy w 2007 roku zyskaliby – łącznie z odprawami wynikającymi z zapisów PUZP - równowartość od 21 do około 24 wynagrodzeń miesięcznych.
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XI 2006
... ” IMM analizował anglojęzyczne telewizje EuroNews, CNN, BBC World, niemieckie ARD i ZDF oraz francuską TV5. Przekazy w całości poświęcone naszemu krajowi stanowiły 21 procent wszystkich monitorowanych materiałów. Wzmianki o Polsce lub Polakach pojawiły się w 19 procentach materiałów. Większość listopadowych informacji miała charakter neutralny ...
-
Samochody używane XI 2006
... (77,6 tys. szt.), Audi (54,6 tys. szt.), Renault (47,6 tys. szt.), BMW (29 tys. szt.), Mercedesa (27,9 tys. szt.), SEAT'a (21,1 tys. szt.), Nissana (18,3 tys. szt.) i Peugeot (17,3 tys. szt.).
-
Ceny produktów rolnych XI 2006
... poziomu 51,95 zł/dt, tj. o 1,4% w stosunku do poprzedniego miesiąca i o 57,4% w odniesieniu do listopada ub. roku. W listopadzie za ziemniaki w skupie płacono 21,34 zł/dt, czyli więcej o 16,1% w porównaniu z poprzednim miesiącem i o 8,3% więcej niż przed rokiem. W obrocie targowiskowym ceny ziemniaków jadalnych wynosiły 92,85 ...
-
Badanie preferencji telewidzów 2006
... najchętniej oglądają filmy (52%). Pięć najbardziej popularnych wśród Polaków gatunków telewizyjnych to: wiadomości i aktualności (44%), filmy (36%), seriale (25%), komedie (21%), programy przyrodnicze (19%). Potwierdza się podział na gatunki „męskie” i „żeńskie”. Polki są wielkimi miłośniczkami seriali (aż dla 39% jest to ...
-
Wyniki Megapanel X 2006
... razem bez niespodzianek. Na pierwszym miejscu Gadu-Gadu z zasięgiem 42,83 proc., kolejne pozycje podobnie jak we wrześniu zajmują odpowiednio Skype (21,48 proc.) i Tlen.pl (6,41 proc.). Liczebność próby: N= 20 143. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące ...
-
Reklama w telewizji XI 2006
... o 18,72 proc.). Wszystkie monitorowane kanały telewizyjne zarobiły w listopadzie tego roku 924,04 mln zł, co oznacza wzrost ich wpływów 21,2 proc. w porównaniu do roku 2005. Dane Expert Monitor nie uwzględniają indywidualnie negocjowanych rabatów ani autopromocji.
-
Tydzień 52/2006 (25-31.12.2006)
... jedna, akcji PZU i domaga się m.in. realizacji aneksu do umowy prywatyzacyjnej PZU, który przewiduje sprzedaż na rzecz Eureko dodatkowego pakietu 21% akcji PZU oraz wprowadzenie PZU na giełdę.
-
Polacy bardziej zadowoleni z życia
... osoby żyjące w złych warunkach materialnych (30 procent), najgorzej sytuowane (25 procent), bezrobotne (24 procent), renciści (22 procent) oraz osoby rozwiedzione (21 procent) i rolnicy (22 procent). Z badania wynika, ze w 1999 roku nastąpiła wyraźna poprawa samopoczucia rodaków. Od tego roku liczba Polaków deklarujących ...
-
Tydzień 1/2007 (01-07.01.2007)
... się potencjał ekonomiczny dwóch nowych członków i całej Unii, wskazują dane o produkcie krajowym brutto. W 2005 PKB w Bułgarii był on na poziomie 21 mld euro, w Rumunii wyniósł 79 mld euro (w całej "25" wynosi on 10 847 mld euro, a Polsce był na poziomie 244 ...
-
Przetargi budowlane XII 2006
... rodzaju biuletynach regionalnych i branżowych (539 przetargów). Przetargi z branży budowlanej, ogłoszone w grudniu, dotyczyły głównie prac energoelektrycznych (26% ogłoszeń) i drogownictwa (21% ogłoszeń). Na trzecim miejscu pod względem popularności, tak jak i w poprzednim miesiącu znalazły się przetargi dotyczące prac wodno-kanalizacyjnych (14 ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
... komunikacji z interesariuszami. Znaczna ilość respondentów wskazywała także na klucz CSR w zaangażowaniu w społeczność lokalną 39,54% i budowaniu odpowiednich relacji z interesariuszami (37,21%). Wskazuje to, że największe znaczenie dla PRowcow, szczególnie tych pracujących w agencjach PR, ma najbliższe otoczenie firmy, rzadziej z kolei brani są ...
-
Tydzień 2/2007 (08-14.01.2007)
... polski eksport przekroczył 80 mld euro, co oznacza wzrost o 23% r/r. Import w tym okresie wyniósł ponad 90 mld euro i wzrósł o 21,8%. Deficyt wyniósł 9,9 mld euro (w tym samym okresie roku ubiegłego był na poziomie 8,7mld euro). Do krajów unijnych kierujemy 75% naszego ...
-
Inflacja XII 2006
... (o 3,3%) oraz za zaopatrywanie w wodę (o 2,0%). Ceny w zakresie konserwacji mieszkania wzrosły o 2,4%. Nośniki energii podrożały przeciętnie o 6,3%, w tym gaz ziemny - o 21,2%. Podniesiono opłaty za opał (o 5,5%), energię elektryczną (o 4,2%) i ciepłą wodę (o 4,0%). Podrożało centralne ogrzewanie (o 2,2%), a także gaz ciekły (o 0,9%). Ceny towarów ...
-
Produkcja w Polsce XII 2006
... poziomie o 10,5% wyższym niż w analogicznym miesiącu 2005 r. i o 1,3% większym w porównaniu z listopadem 2006 r. W stosunku do grudnia 2005 r. wzrost produkcji sprzedanej odnotowano w 21 (spośród 29) działach przemysłu m.in. w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 20,4%, wyrobów z metali – o 18,8%, wyrobów z pozostałych surowców ...
-
Tydzień 3/2007 (15-21.01.2007)
... mniej problemów z pozyskaniem niezbędnego dla rozwoju kapitału (z funduszy private equity czy w postaci kredytów bankowych, które są coraz tańsze). Najwięcej bankructw (21%) miało miejsce w handlu hurtowym. Drugie miejsce na tej liście zajmuje przemysł budowlany. Głównym problemem jest brak płynności finansowej. W Europie Środkowo-Wschodniej ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2007
... . 3. Handel detaliczny W styczniu ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się na poziomie plus 1 (w grudniu minus 3). Poprawę koniunktury w bieżącym miesiącu sygnalizuje 21% badanych przedsiębiorstw, jej pogorszenie – 20% (przed miesiącem odpowiednio: 17% i 20%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie ...
-
Co nas uszczęśliwia w pracy?
... (24%). Mężczyźni natomiast częściej niż kobiety podkreślają wagę: systemu wynagrodzeń (43%), ściśle określonego zakresu odpowiedzialności (32%) oraz jasnych kryteriów rekrutacji (21%). W pracy mężczyźni bardziej ukierunkowani są na zadanie oraz na nagrodę za jego wypełnienie, natomiast kobiety na sam proces dochodzenia do ...
-
Najczęściej wyszukiwane słowa 2006
... się "myspace.com” z 0,41 proc. udziałem. Trzecie miejsce zajął "ebay" (0,33 proc.), na kolejnych uplasowały się "yahoo" (0,23 proc.), "mapquest” (0,21 proc.), "www.myspace.com” (0,18 proc.), "yahoo.com” (0,15 proc.), "my space” (0,14 proc.), "myspace layouts” (0,14 proc.) oraz "lyrics ...
-
Twoja doba ma 43 godziny
... lekcję jednocześnie buszuje w sieci - robi tak niemal połowa amerykańskiej młodzieży. Ponad 33 proc. w tym samym czasie korzysta z internetu i ogląda telewizję, a 21 proc. będąc on-line słucha też radia. Już teraz marketingowcy i spece od reklamy powinni pomyśleć nad nowymi strategiami dotarcia do korzystających ...
-
Rynek reklamowy 2006
... estymowanej wartości netto rynku reklamowego w Polsce. W 2006 r. najwyższą dynamikę w porównaniu z rokiem 2005 odnotowały: reklama internetowa (+59,3 proc.) oraz reklama kinowa (+21,3 proc.). Powyżej średniej rynkowej rosły również nakłady na reklamę w telewizji (+12 proc.). Porównywalny przyrost odnotowały radio (+10,1 proc.) oraz reklama ...
-
Nowy Corel Painter X
... systemu Mac OS X. Obsługa urządzeń Wacom - w programie Corel Painter X artyści mogą korzystać z urządzeń firmy Wacom, m.in. z interakcyjnego wyświetlacza z pisakiem Cintiq(r) 21 UX oraz tabletu graficznego Intuos(r)3. Ponadto nowy system malowania RealBristle współpracuje z piórkiem Intuos3 Art Marker. Firma Corel oprócz wersji pełnych ...
-
Bezpieczeństwo wydruków w firmie
... , zapytanych o osobiste konsekwencje pozostawienia poufnych dokumentów na tacy drukarki, spodziewało się utraty wizerunku i osobistej reputacji – zaś jedna osoba na pięć (21%) przyznała, że – pozostawiając poufny dokument na tacy drukarki – mogłaby stracić pracę. Prawie połowa (48%) respondentów twierdzi, że zaangażowałaby się w opracowanie ...
-
Ceny produktów rolnych I 2007
... wołowego (średnio 4,08 zł/kg) wzrosły w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,9%, natomiast w skali roku - o 3,7%. Ceny bydła rzeźnego w obrocie targowiskowym obniżyły się do 4,21 zł/kg, tj. o 1,4% w stosunku do poprzedniego miesiąca, ale były wyższe o 1,2% w porównaniu ze styczniem ub. roku. Ceny skupu drobiu rzeźnego wzrosły do ...
-
Wyniki Megapanel XII 2006
... 83,38 proc. Kolejne miejsca w grudniowym rankingu zajmują odpowiednio Onet.pl (71,28 proc.) na pozycji drugiej i Wirtualna Polska (63,21 proc.) na pozycji trzeciej. Zmiana, w porównaniu z listopadem 2006, nastąpiła dopiero na miejscu 10, gdzie youtube.com ustąpiło miejsca portalowi Orange ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2007
... się na poziomie plus 3 (w styczniu plus 1). Poprawę koniunktury w bieżącym miesiącu sygnalizuje 22% badanych przedsiębiorstw, jej pogorszenie – 19% (przed miesiącem odpowiednio: 21% i 20%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. W lutym odnotowuje się spadek sprzedaży. W konsekwencji bieżąca sytuacja finansowa ...