-
Samochody używane XI 2006
... (77,6 tys. szt.), Audi (54,6 tys. szt.), Renault (47,6 tys. szt.), BMW (29 tys. szt.), Mercedesa (27,9 tys. szt.), SEAT'a (21,1 tys. szt.), Nissana (18,3 tys. szt.) i Peugeot (17,3 tys. szt.).
-
Ceny produktów rolnych XI 2006
... poziomu 51,95 zł/dt, tj. o 1,4% w stosunku do poprzedniego miesiąca i o 57,4% w odniesieniu do listopada ub. roku. W listopadzie za ziemniaki w skupie płacono 21,34 zł/dt, czyli więcej o 16,1% w porównaniu z poprzednim miesiącem i o 8,3% więcej niż przed rokiem. W obrocie targowiskowym ceny ziemniaków jadalnych wynosiły 92,85 ...
-
Badanie preferencji telewidzów 2006
... najchętniej oglądają filmy (52%). Pięć najbardziej popularnych wśród Polaków gatunków telewizyjnych to: wiadomości i aktualności (44%), filmy (36%), seriale (25%), komedie (21%), programy przyrodnicze (19%). Potwierdza się podział na gatunki „męskie” i „żeńskie”. Polki są wielkimi miłośniczkami seriali (aż dla 39% jest to ...
-
Wyniki Megapanel X 2006
... razem bez niespodzianek. Na pierwszym miejscu Gadu-Gadu z zasięgiem 42,83 proc., kolejne pozycje podobnie jak we wrześniu zajmują odpowiednio Skype (21,48 proc.) i Tlen.pl (6,41 proc.). Liczebność próby: N= 20 143. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące ...
-
Reklama w telewizji XI 2006
... o 18,72 proc.). Wszystkie monitorowane kanały telewizyjne zarobiły w listopadzie tego roku 924,04 mln zł, co oznacza wzrost ich wpływów 21,2 proc. w porównaniu do roku 2005. Dane Expert Monitor nie uwzględniają indywidualnie negocjowanych rabatów ani autopromocji.
-
Tydzień 52/2006 (25-31.12.2006)
... jedna, akcji PZU i domaga się m.in. realizacji aneksu do umowy prywatyzacyjnej PZU, który przewiduje sprzedaż na rzecz Eureko dodatkowego pakietu 21% akcji PZU oraz wprowadzenie PZU na giełdę.
-
Polacy bardziej zadowoleni z życia
... osoby żyjące w złych warunkach materialnych (30 procent), najgorzej sytuowane (25 procent), bezrobotne (24 procent), renciści (22 procent) oraz osoby rozwiedzione (21 procent) i rolnicy (22 procent). Z badania wynika, ze w 1999 roku nastąpiła wyraźna poprawa samopoczucia rodaków. Od tego roku liczba Polaków deklarujących ...
-
Tydzień 1/2007 (01-07.01.2007)
... się potencjał ekonomiczny dwóch nowych członków i całej Unii, wskazują dane o produkcie krajowym brutto. W 2005 PKB w Bułgarii był on na poziomie 21 mld euro, w Rumunii wyniósł 79 mld euro (w całej "25" wynosi on 10 847 mld euro, a Polsce był na poziomie 244 ...
-
Przetargi budowlane XII 2006
... rodzaju biuletynach regionalnych i branżowych (539 przetargów). Przetargi z branży budowlanej, ogłoszone w grudniu, dotyczyły głównie prac energoelektrycznych (26% ogłoszeń) i drogownictwa (21% ogłoszeń). Na trzecim miejscu pod względem popularności, tak jak i w poprzednim miesiącu znalazły się przetargi dotyczące prac wodno-kanalizacyjnych (14 ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
... komunikacji z interesariuszami. Znaczna ilość respondentów wskazywała także na klucz CSR w zaangażowaniu w społeczność lokalną 39,54% i budowaniu odpowiednich relacji z interesariuszami (37,21%). Wskazuje to, że największe znaczenie dla PRowcow, szczególnie tych pracujących w agencjach PR, ma najbliższe otoczenie firmy, rzadziej z kolei brani są ...
-
Tydzień 2/2007 (08-14.01.2007)
... polski eksport przekroczył 80 mld euro, co oznacza wzrost o 23% r/r. Import w tym okresie wyniósł ponad 90 mld euro i wzrósł o 21,8%. Deficyt wyniósł 9,9 mld euro (w tym samym okresie roku ubiegłego był na poziomie 8,7mld euro). Do krajów unijnych kierujemy 75% naszego ...
-
Inflacja XII 2006
... (o 3,3%) oraz za zaopatrywanie w wodę (o 2,0%). Ceny w zakresie konserwacji mieszkania wzrosły o 2,4%. Nośniki energii podrożały przeciętnie o 6,3%, w tym gaz ziemny - o 21,2%. Podniesiono opłaty za opał (o 5,5%), energię elektryczną (o 4,2%) i ciepłą wodę (o 4,0%). Podrożało centralne ogrzewanie (o 2,2%), a także gaz ciekły (o 0,9%). Ceny towarów ...
-
Produkcja w Polsce XII 2006
... poziomie o 10,5% wyższym niż w analogicznym miesiącu 2005 r. i o 1,3% większym w porównaniu z listopadem 2006 r. W stosunku do grudnia 2005 r. wzrost produkcji sprzedanej odnotowano w 21 (spośród 29) działach przemysłu m.in. w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 20,4%, wyrobów z metali – o 18,8%, wyrobów z pozostałych surowców ...
-
Tydzień 3/2007 (15-21.01.2007)
... mniej problemów z pozyskaniem niezbędnego dla rozwoju kapitału (z funduszy private equity czy w postaci kredytów bankowych, które są coraz tańsze). Najwięcej bankructw (21%) miało miejsce w handlu hurtowym. Drugie miejsce na tej liście zajmuje przemysł budowlany. Głównym problemem jest brak płynności finansowej. W Europie Środkowo-Wschodniej ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2007
... . 3. Handel detaliczny W styczniu ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się na poziomie plus 1 (w grudniu minus 3). Poprawę koniunktury w bieżącym miesiącu sygnalizuje 21% badanych przedsiębiorstw, jej pogorszenie – 20% (przed miesiącem odpowiednio: 17% i 20%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie ...
-
Co nas uszczęśliwia w pracy?
... (24%). Mężczyźni natomiast częściej niż kobiety podkreślają wagę: systemu wynagrodzeń (43%), ściśle określonego zakresu odpowiedzialności (32%) oraz jasnych kryteriów rekrutacji (21%). W pracy mężczyźni bardziej ukierunkowani są na zadanie oraz na nagrodę za jego wypełnienie, natomiast kobiety na sam proces dochodzenia do ...
-
Najczęściej wyszukiwane słowa 2006
... się "myspace.com” z 0,41 proc. udziałem. Trzecie miejsce zajął "ebay" (0,33 proc.), na kolejnych uplasowały się "yahoo" (0,23 proc.), "mapquest” (0,21 proc.), "www.myspace.com” (0,18 proc.), "yahoo.com” (0,15 proc.), "my space” (0,14 proc.), "myspace layouts” (0,14 proc.) oraz "lyrics ...
-
Twoja doba ma 43 godziny
... lekcję jednocześnie buszuje w sieci - robi tak niemal połowa amerykańskiej młodzieży. Ponad 33 proc. w tym samym czasie korzysta z internetu i ogląda telewizję, a 21 proc. będąc on-line słucha też radia. Już teraz marketingowcy i spece od reklamy powinni pomyśleć nad nowymi strategiami dotarcia do korzystających ...
-
Rynek reklamowy 2006
... estymowanej wartości netto rynku reklamowego w Polsce. W 2006 r. najwyższą dynamikę w porównaniu z rokiem 2005 odnotowały: reklama internetowa (+59,3 proc.) oraz reklama kinowa (+21,3 proc.). Powyżej średniej rynkowej rosły również nakłady na reklamę w telewizji (+12 proc.). Porównywalny przyrost odnotowały radio (+10,1 proc.) oraz reklama ...
-
Nowy Corel Painter X
... systemu Mac OS X. Obsługa urządzeń Wacom - w programie Corel Painter X artyści mogą korzystać z urządzeń firmy Wacom, m.in. z interakcyjnego wyświetlacza z pisakiem Cintiq(r) 21 UX oraz tabletu graficznego Intuos(r)3. Ponadto nowy system malowania RealBristle współpracuje z piórkiem Intuos3 Art Marker. Firma Corel oprócz wersji pełnych ...
-
Bezpieczeństwo wydruków w firmie
... , zapytanych o osobiste konsekwencje pozostawienia poufnych dokumentów na tacy drukarki, spodziewało się utraty wizerunku i osobistej reputacji – zaś jedna osoba na pięć (21%) przyznała, że – pozostawiając poufny dokument na tacy drukarki – mogłaby stracić pracę. Prawie połowa (48%) respondentów twierdzi, że zaangażowałaby się w opracowanie ...
-
Ceny produktów rolnych I 2007
... wołowego (średnio 4,08 zł/kg) wzrosły w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,9%, natomiast w skali roku - o 3,7%. Ceny bydła rzeźnego w obrocie targowiskowym obniżyły się do 4,21 zł/kg, tj. o 1,4% w stosunku do poprzedniego miesiąca, ale były wyższe o 1,2% w porównaniu ze styczniem ub. roku. Ceny skupu drobiu rzeźnego wzrosły do ...
-
Wyniki Megapanel XII 2006
... 83,38 proc. Kolejne miejsca w grudniowym rankingu zajmują odpowiednio Onet.pl (71,28 proc.) na pozycji drugiej i Wirtualna Polska (63,21 proc.) na pozycji trzeciej. Zmiana, w porównaniu z listopadem 2006, nastąpiła dopiero na miejscu 10, gdzie youtube.com ustąpiło miejsca portalowi Orange ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2007
... się na poziomie plus 3 (w styczniu plus 1). Poprawę koniunktury w bieżącym miesiącu sygnalizuje 22% badanych przedsiębiorstw, jej pogorszenie – 19% (przed miesiącem odpowiednio: 21% i 20%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. W lutym odnotowuje się spadek sprzedaży. W konsekwencji bieżąca sytuacja finansowa ...
-
Franczyza w Polsce 2006
... Nie brakuje jednak systemów (zarówno zachodnich, jak i ze Wschodu) zainteresowanych wejściem na Polski rynek. W 2006 roku rozpoczęła działalność w Polsce Century 21, amerykańska sieć z branży nieruchomości, w styczniu 2007 rosyjska sieć odzieżowa SELA uruchomiła pierwszy sklep franczyzowy w Polsce, a międzynarodowa sieć szkół języka angielskiego ...
-
3M Poland przejmuje fabrykę Interchemall
... gospodarstwa domowego. Tym samym 3M rozwija istniejącą już paletę produktów w tym segmencie oraz zwiększa obecność na rynkach Europy Wschodniej. W dniu 21 lutego 2007 roku firma 3M Poland Sp. z o.o. podpisała umowę z firmą Interchemall Sp. z o.o. dotyczącą zakupu przez 3M linii produkcyjnej materiałów czyszczących ...
-
Koniunktura konsumencka II 2007
... czasu, obejmującym kolejno lata 2006 i 2005, w dalszym ciągu kształtuje się pomyślnie, a odnotowany w tym czasie spadek obaw wyraża się różnicą odpowiednio 21,4 i 36,2 pp. (porównując wyniki w analogicznych miesiącach). Przewidywania konsumentów w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy w okresie najbliższych 12 miesięcy poprawiły się względem ...
-
Lekki spadek bezrobocia
... . (o 2,4 tys. więcej) i w woj. świętokrzyskim - o 32,6 proc. (o 500 ofert). Mniej ofert, niż w styczniu, wpłynęło w 9 województwach, najsilniejszy spadek miał miejsce w woj. mazowieckim - o 21,3 proc (o 2,2 tys. ofert mniej) i w woj. śląskim - o 13,5 proc. (o 1,6 tys. ofert mniej). Od 2004 roku obecny luty charakteryzuje się najniższym natężeniem ...
-
Cypryjskie warzywa 2006
... ) zajęła 8 miejsce wśród krajów UE. Eksport do krajów trzecich wyniósł 165 ton, największym odbiorcą była Norwegia – 132 tony (1,6%), następnie Szwajcaria – 21 ton (0,25%), Emiraty Arabskie, Kanada i Singapur. Wielka Brytania importuje z Cypru niemal wszystkie warzywa dostępne w ofercie eksportowej kraju, przede wszystkim zaś ...
-
Tydzień 11/2007 (12-17.03.2007)
... tym rachunku wyniósł ok. 2,2 proc. PKB, ale w tym roku ma wzrosnąć do 3% PKB. Przyczyną jest szybko rosnący import (w styczniu wzrósł o 21,3%, podczas gdy eksport wzrósł tylko o 15,5%). 3. Została znowelizowana ustawa Prawo Zamówień Publicznych i jest to korzystna zmiana. Jej celem jest usunięcie ...
-
Wyniki przedsiębiorstw I-XII 2006
... przed rokiem odpowiednio o 14,1% i 13,9%. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów zwiększyły się we wszystkich sekcjach, najbardziej w budownictwie (o 21,9%), hotelach i restauracjach (16,6%), handlu i naprawach (16,2%) oraz przetwórstwie przemysłowym (15,0%). Wynik finansowy ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniósł ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza III 2007
... i lutym br. wobec 63% w marcu 2006 roku) oraz niedoborem wykwalifikowanych pracowników (51% badanych przedsiębiorstw w marcu br. wobec 50% przed miesiącem i 21% w marcu 2006 r.). Dotkliwość tej ostatniej bariery zwiększyła się w skali roku najbardziej spośród wszystkich utrudnień wymienianych przez przedsiębiorstwa. W porównaniu z marcem ubiegłego ...
-
Bezrobocie w Polsce II 2007
... zawodowo (w styczniu 2007 r. – 15,1%; w lutym 2006 r. – 18,0%). Najwyższą stopę bezrobocia odnotowano w województwach: warmińsko- mazurskim (23,8%), zachodniopomorskim (21,8%), kujawsko-pomorskim (19,4%) oraz lubuskim (19,3%). Najniższą stopą bezrobocia charakteryzowały się województwa: małopolskie (11,5%), wielkopolskie (11,8%) oraz mazowieckie ...
-
Choroby wywołane pracą biurową
... z pracą w przemyśle ciężkim, rośnie za to zagrożenie chorobami wywołanymi pracą w biurach. W 2005 roku na 3249 przypadków chorób zawodowych stwierdzonych w Polsce: 21 proc. stanowiły przewlekłe choroby narządu głosu, 20,7 proc. - pylice płuc, 18,9 proc. - choroby zakaźne lub pasożytnicze, 10,4 proc. - ubytek słuchu ...
-
Sytuacja na rynku pracy w Unii Europejskiej
... 13,8%. Udział kobiet posiadających taką umowę był najmniejszy w Rumunii (1,8%), Estonii (2,2%) i Litwie (2,8%), największy w takich krajach jak Hiszpania (37,3%), Polska (25,6%) i Finlandia (21,8%).


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?